Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Rod topic

Ga naar beneden 
+26
wesley Staelens
melvindeboer
Rob willemse
Bart Debosschere
Patrick Arteel
Filip Van Herreweghe
Robby Malfliet
Michel Frederix
joris peelman
jos
Pol Geens
Dennis de Wilde
Ben van de Linde
Tom Van den Eynde
vanderzanden wim
Davy Pissoort
stephan vangossum
christoph segers
Kurt Glorie
Igor Van Waesberghe
Jorit Houpline
Steven Deschrijver
Kevin Richez
Giovanni Vanhooren
Wesley Mast
Tom Daelemans
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

Rod topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimema jul 28, 2008 1:01 pm

heb 3 sportexen specimen 12ft 3lbs
en 3 scorpios van bruce ashby 13ft 3.5 lbs

scorpios heb ik nog maar 6 maand maar ben er echt zeer tevreden over en voor 3.5lbs buigen die toch zeer lekker door tijdens het drillen want hier had ik wel wat schrik voor dat het een te stugge hengel ging zijn, maar is zeker niet het geval

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis de Wilde

Dennis de Wilde

Man Aantal berichten : 121
Leeftijd : 49
Hobby’s : wat denk je?!?!?
Registration date : 17-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimema jul 28, 2008 2:44 pm

Danny, wat betreft de witte vlekken zou ik even contact opnemen met carpcollector, de verdeler van Century in de Benelux. Wat is trouwens er met de FB Slims van je maat aan de hand?

[quote="Danny"]
dutchdennis schreef:

Maat van mij heeft de fatboy slim FS en die levenslange garantie is relatief => hij heeft ze pas een jaar.
Voordien Hutchinson Dreammakers als ik het goed heb (toch RH) en die had hij langer en waren juweeltjes in nieuw staat.
De NG - FS heeft nu al overal witte vlekken in de lak => en dat is niet van nat weg te zetten want hij doet net hetzelfde als met zijn RH stokken !!! Contact opgenomen met Century maar dan zou hij de stokken moeten opsturen naar ginder, dus lange tijd kwitj ze zouden bij hen dan kijken en beoordelen of ze onder garantie vallen of niet.

Je gaat mij in ieder geval geen Century zien kopen, waar voor uw geld => denk het niet service is niet zo super heb ik de indruk.

Tommy, bij uw outkasts geen last dat het eindkapje wat roest krijgt ? (kleur)

By the way, ik heb nu sinds 5 jaar Spro Strategy's 2.75-3lb ik heb ze di tjaar onder handen laten nemen door een hengelbouwer.
Ze waren nog in niew staat maar de eerste versie had zo een reelhouder met 1 ring (geen locking ring) en toen er een pelletje lak los was (klein laagje niks erg) heb ik beslist van alles eraf te laten halen incl. ogen.
Ogen staan nu juist op de blank, nieuwe molenhouder afwerking naar mijn goesting en 2 lagen HOOG kwaliteitslak niet de lak die fabrikanten gebruiken voor massa productie en ik kan weer jaren verder nu.
Een blank slijt niet en ogen ook niet door ons gebruik, ik heb een feeling met mijn stokken en ook een band +> wat ik daar al heb mee beleefd => kan er geen afstand van doen (straf hé, hoop dat er nog mensen zo'n gevoel kunnen hebben met hun stokken)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimema jul 28, 2008 5:11 pm

[quote="dutchdennis"]Danny, wat betreft de witte vlekken zou ik even contact opnemen met carpcollector, de verdeler van Century in de Benelux. Wat is trouwens er met de FB Slims van je maat aan de hand? [quote="Danny"]

Dennis, hij heeft persoonlijk contact opgenomen met Century zelf en ook foto's gemaild.
Toch moeten zijn stokken tot daar om te bekijken en men is dan ook niet zeker of het onder garantie zal vallen dat zal bij carpcollector even goed ook zo gaan veronderstel ik ?

Ik vindt het alleszins niet kunnen dat je zo veel geld uitgeeft aan top materiaal om dan die vlekken te krijgen zeker als je de stokje dan nog vertroeteld !!!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimema jul 28, 2008 8:42 pm

Danny denk je nu echt dat Century zich bezig gaat houden met een paar hengels!!

Ik zou Dennis zijn raad opvolgen en is contact opnemen met Mike van Carpcollector
http://www.carpcollector.nl/
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 29, 2008 8:44 am

Kan je daar anders is geen fotokes van posten, wil da wel is zien...

Op mijn vorige hengels (skorpio's) had ik na een koude/natte nacht ook witte plekken maar dan wel waar de verbindingen enzo liggen. Na eneke uren waren deze ook weer weg!

Grt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 29, 2008 8:55 am

Inderdaad, datzelfde heb ik ook aan de hand met mijn Phantom equipes iedere ochtend witte plekken , zijn dan wel al 13j oud nu. Ook aan het begin van m'n handvat voorbij de molenhouder. Denk dat in mijn geval een nieuwe laklaag zou helpen. Maar het stoort me niet.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 29, 2008 9:07 am

Ik heb dat geval met die witte vlekken vroeger ook wel eens gehad!!
Het zou naar het schijnd te maken hebben met lucht onder de laklaag, die door regen of in de ochtend door vocht deze witte vlekken veroorzaakt.

Ik had in de tijd soms net hengels van de witte producten scratch scratch
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 29, 2008 9:11 am

Blackwater schreef:

Ik had in de tijd soms net hengels van de witte producten scratch scratch

Van den Aldi of van de Lidl?? Laughing Laughing
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 29, 2008 9:28 am

lol! lol! lol!

Nee het waren toen scorpions, gebouwd door iemand uit engeland op blanks van Harrison.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimewo jul 30, 2008 8:19 pm

Kzal is vragen naar foto's, in ieder geval een paar hengels !!!!

In die prijsklasse mag dat niet zo snel en moeten ze er toch iets aan doen zeker, moest ik zo handelen op men werk het zou er ferm opzitten de klanten kennende.

Maar ik zal het hem zeggen hé !
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedo jul 31, 2008 10:18 am

Tja materiaal daar kan je over blijven discussieren. Iedereen heeft wel een eigen voorkeur daarin.

Maar toch moet ik Thomas wat bijstaan in geval van Chub. Deze is idd toegetreden tot de Hardy group, maar maakt geen gebruik van hun technologie. Dit is enkel maar om een wat "grotere" naam te creëren op het vlak van hengels. Hardy zou tenslotte ook ergens wel zot zijn om het zo te zeggen om hun know-how te gaan meedelen. Ze hebben tenslotte enkel maar een samenwerkingovereenkomst en hebben chub niet opgekocht. Dus bij een eventuele splitsing heeft chub nog steeds geen weet van de gebruikte technologieën door Hardy. Het is en blijft tenslotte allemaal pure commercie. Toch beweer ik niet dat deze hengels niks waard zijn, maar ze proberen gewoon op een sluwe manier een hoger verkoopcijfer te behalen doordat hun hengelverkoop niet denderend was.

Een hengel van 100€ kan gewoon niet dezelfde, laat staan betere kwaliteiten, bevatten dan een hengel van 300€. Er worden gewoon veel duurdere en betere materialen gebruikt om er een "droom"hengel van te maken. Hun weten ook wel dat hier geen massaverkoop op komt, maar weten wel dat ze een kwalitatief zeer sterke hengel afleveren. En daar gaat het tegenwoordig wel wat mis met al dat "goedkoper" materiaal. Niet dat dat allemaal slecht is, maar ze spelen perfect in op het koopgedrag van de vissers. Die kopen toch liever om de x-aantal jaar een nieuw setje dus hoogstaand moet dat materiaal toch niet zijn. En de winstmarge blijft zo hoog genoeg. Dat bij vismateriaal (tenten, stokken,..) zo als bij electronische aparatuur. Mijn nonkel is één of andere customer manager of hoe noemt zoiets bij de Sony en daar word ook alles ontwikkeld in deze trend. Een digitale camera bv zal de eerste 2 a 3jaar goed werken waarna hij daarna dingen gaat mankeren. Er zitten altijd wel uitzonderingen tussen natuurlijk, bv door weinig gebruik, ma normaal gaan ze rond die termijn stuk. Hier bij ons opt werk ook, hadden 6 cybershots gekocht op dezelfde dag. 3 jaar later begaf de ene na de andere het. Sedert toen wist ik wel dat dit geen fabeltje was. lol!

Mijn hengels zijn 3 fox rangemaster II 12ft 2.75lbs. Zijn geen werphengels, maar eerder drilhengeltjes. Zijn nu bijna 5 jaar oud, maar gewoon versleten. Lak begint los te komen enzo. Eilijk schandalig na 5jaar ma ja.

Dan heb ik mezelf dit jaar nog nieuwe fox Xtreme 12ft 2.75lbs hengels op de kop kunnen tikken. Deze heb ik bewust gekocht voor het iets zwaardere dril / wier / obstakel -werk. Omdat de hengel ook volledig is gemaakt uit carbon dus er geen laklaag opzit, kan deze binnen x-aantal jaar ook niet beginnen afslijten. Allee da hoop ik toch Laughing

Als laatste heb ik mezelf tijdens de voorjaarssolden de nieuwe nash hengels, dean macey 12ft 2.1/4 aangeschaft voor men visserij op openwaters en kanaaltjes. Deze kosten 60€ per stuk ofzo, maar drillen geweldig en zien er schitterend uit. Maar ik weet ook wel dat deze geen jaren zullen meegaan wrs. Hoop het wel, maar vermoed dat deze na een jaar of 5 ook wel versleten zullen zijn.

Allee da was het zowa.

grtz
Tom Van den Eynde

Tom Van den Eynde

Man Aantal berichten : 71
Leeftijd : 34
Hobby’s : Karpervissen, fotografie, muziek
Registration date : 23-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 10, 2008 4:51 pm

Heeft er iemand ervaring met de JRC BLADE? Ben nog aan het twijfelen tussen Chub outcast, Greys Prodigy, JRC Blade en Shimano Speedmaster... Wil ne soepele stok met toch een ruggengraat.
Heb al vele goede comments over die Outcasts gehoord maar ik blijf ne eeuwige twijfelaar Sad Neutral

Alvast merci
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 10, 2008 5:44 pm

Nature schreef:
Heeft er iemand ervaring met de JRC BLADE? Ben nog aan het twijfelen tussen Chub outcast, Greys Prodigy, JRC Blade en Shimano Speedmaster... Wil ne soepele stok met toch een ruggengraat.
Heb al vele goede comments over die Outcasts gehoord maar ik blijf ne eeuwige twijfelaar Sad Neutral

Alvast merci

Kijk ook eens naar de chub vantage... Zeer mooi afgewerkt vind ik persoonlijk. Ik heb de grey's prodigy, ook een aanraderke vind ik!!

Grt
joris peelman

joris peelman

Man Aantal berichten : 116
Leeftijd : 40
Hobby’s : vissen en ballooning
Registration date : 11-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimema aug 11, 2008 12:39 pm

Ik heb nu de fox ethos staan, in de 12ft 2 1/2lb's uitvoering, en het zijn de beste die ik ooit al gehad heb. Ik heb mij onlangs nog ne set strakke sportexen van 3lb's aangeschaft voor het zwaardere werk, maar ik merk dat ik toch steeds terug pak naar mijn lichte stokjes, zelf als ik 200m + ver vis.
Met die ethossen heb je zulks een goed contact en gevoel met de vis, da heb ik nog nooit gevoeld met nen andere stok. Ook durf ik daar met mijn volle gewicht inhangen, de demping van die blank vangt het toch allemaal op. Moest ik da doen met die sportexen trek ik gegarandeerd de vis zijnen bek kapot...

grtz
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 14, 2008 6:53 am

Zeg mannen, zonder hier aan verkoop te willen doen. Ik weet 3x klassestokken Century Armalite te koop staan (vriend van me), in uitvoering 12ft 2 3/4lb. Mocht iemand interesse hebben...
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 14, 2008 7:59 am

Foei Foei Gio lol! lol!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: BLADE   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 14, 2008 10:15 am

Nature schreef:

Alvast merci

Ik heb naast mijn WS Phantoms ook nog 2 JRC blades, het zijn heel goede stokken voor hun prijs, zelfde prijsklasse als de outkasts, moest ik mijn phantoms niet voor een prijsje kunnen kopen hebben viste ik er nog mee! Ze gooien heel goed en drillen vooral ook heel goed het zijn meer drilstokken dan werpstokken.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 17, 2008 12:37 pm

vraagje wanneer ik mijn hengels wil uiteen halen gaat dit telkens niet echt vlotjes... nu vroeg ik me af doen jullie daar iets aan ( olie of iets anders?) zodat dit veel soepeler kan gebeuren?? toen ik ze kocht was er daar iets zwarts aan maar da is er intss af!

alle info is welkom

grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 17, 2008 1:06 pm

aan je pen sluiting mag je zeker geen olie doen!!
maar voor de rest heb ik geen verklaring voor je probleem scratch
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 17, 2008 6:57 pm

Ik heb ooit eens gehoord dat je aan BA hengels best vet streek omdat bij warm weer ze wel eens konden klemmen... Ik heb da wel nooit gedaan eigenlijk king

Grt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 17, 2008 6:59 pm

het zijn BA hengels die ik heb en der was daar iets zwarts aan als ik ze kocht en krijg ze bijna niet uit elkaar!! mss best een bellen en eens vragen
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 17, 2008 8:24 pm

De Zutter is bellen of gewoon vet opsmeren voor je ze ineen steekt dan confused

ALs je je hengels in elkaar steekt steeds een draaibeweging maken, allez zo hebben ze het me toch altijd gezegd... Zou beter zijn voor de sluiting.

Grt
Michel Frederix

Michel Frederix

Man Aantal berichten : 28
Leeftijd : 57
Hobby’s : Vissen
Registration date : 23-07-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 17, 2008 9:24 pm

Gewoon je pen aansluiting eventjes volledig onder water steken!
Heb dat probleem ook met mijn hengels( Fox Rangemaster).
Als het warm weer is zet je pen aansluiting een beetje uit en door ze in het water te steken krimp die weer!
Maar nooit vet of olie gebruiken!

Grtjs,
michel.f
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimema aug 18, 2008 10:03 am

ja kweet dat ik een kwartdraai moet maken, ga idd eens bellen!
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 22, 2009 4:02 pm

vraagsken,

kzou mij een paar stokken willen bijkopen, ik zit al een hele tijd met de fox matrix in mijn hoofd, is natuurlijk nie de goedkoopste, maar te betalen aan gezien ik een degelijke stok wil. nu lees ik hier vannalles en nog wa goed over die Chub outkast and vantage, die toch een groot stuk goedkoper is. mensen met ervaring chub-matrixen?

dus resultaat: kan nie kiezen lol

graag jullie mening

greets smirny
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 3 Icon_minitime

Rod topic
Terug naar boven 
Pagina 3 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen