Ik heb 3 phantom 2000 stokken. 13,6 Ft en 2,75 lbs
Gooien zeer goed en drillen heel lekker, gooien is geen probleem ook al zijn het 12,6 Ft stokken en ik maar een klein manneke ben. Ben er zeer tevreden van.
Verder heb ik ook nog 2 JRC blade stokken 12 Ft en 2,75 lbs.
Niks op aan te merken heel goeie stokken en schitterende prijs kwaliteit verhouding.
Als laatste heb ik nog 2 weever Zoom stokken. Dit waren mijn beginstokken maar ze hebben me toch de nodige vissen gevangen, wel een beetje slap zeker geen stokken om mee te smijten.
En als laatste nog een bejaarde penhengel van Mitchell maar die kan zijn mannetje goed staan.
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Rod topic ma jun 30, 2008 8:15 am
Ik heb ondertss de prodigy's aan enkele tests kunnen onderwerpen en wat me enorm hard opvalt is dat je een zeer goede controle houdt over de vis, enorm goe zelfs. Ze buigen mooi door en geven toch nog de nodige speelruimte. Als ik ze dan vergelijk met de Bruce Ashby's die ik had zie ik weinig verschillen buiten de prijs... 135€ tov 200€ +
Ik ben dan ook zeer tevreden. Nu enkel nog ondervinden hoe ze het op lange afstand doen in september maar daar heb ik ook wel een goei oog in.
Grt
Tom Van den Eynde
Aantal berichten : 71 Leeftijd : 34 Woonplaats : Antwerp Hobby’s : Karpervissen, fotografie, muziek Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 03, 2008 5:45 pm
Na wat overwegen ga ik me van m'n vakantiegeld ne keer nieuwe hengels aanschaffen! Ben wel nog aan het twijfelen tussen de Shimano Speedmaster en de Chub Outkast (vooral door het lezen van vele goede comments). Heeft er iemand ervaring met de Speedmasters?
Alvast merci he
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 03, 2008 5:47 pm
De meeste die ik ken die de outkast hengels hebben, zijn er enorm tevreden over.
Ben van de Linde
Aantal berichten : 91 Leeftijd : 49 Woonplaats : Mechelen Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen Registration date : 27-06-08
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 03, 2008 6:34 pm
Zelf heb ik mij 2jaar geleden getrakteerd op 3 Century's Fat Boy Slim's 12ft - 2,75lbs ... héérlijke all round hengels met een prachtige aktie en toch voldoende ruggegraat, bovendien zeer mooi afgewerkt en ze zien er lekker strak uit.
Misschien de iets duurdere prijsklasse maar voor mij elke euro waard anderzijds ben ik niet iemand die om de x jaar een set nieuwe hengels nodig heeft. Ik heb gevonden wat ik zocht en zolang ik het kan zal ik ze gebruiken.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 03, 2008 7:20 pm
Tja als ge rond €300 betaalt voor een hengel, mag je iets hebben ook he Ben!!
En trouwens niet voor ieders geldbeugel he. Kheb er al het één en ander over gehoord (slechte reclam). En als een hengel (van die prijs klasse) bij het uitgooien in frenne vaneen springd, is dat toch niet echt goed volgens mij, en het is geen alleenstaand feit. heb het van merdere mensen gehoord.
Omdat ik zelf ook deze hengels op het oog had (een paar jaar geleden) heb ik me geinformeerd En na dit te horen, ben ik van gedacht veranderd.
En heb ik me voor dat geld de outkast gekocht €400 voor 4 hengels, en kan één ding zeggen dat iedereen die ze heeft (en elke review die ik lees over deze hengels) enorm loovend doen over deze hengels (tmoet niet altijd duur zijn). En deze zien er ook heel goe uit
Ben van de Linde
Aantal berichten : 91 Leeftijd : 49 Woonplaats : Mechelen Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen Registration date : 27-06-08
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 03, 2008 7:38 pm
Zal je er direct bij vertellen dat ik ze wel een 20-25% goedkoper heb kunnen kopen dan de winkeladvies prijs want idd meer dan €300,00 voor een hengel is ook voor mij een heleboel geld. Ik kan er niets slecht over zeggen, dus van mij niets dan lof.
En als een hengel in frenne vaneen springt dan ligt dit in de meeste gevallen niet aan de hengel maar aan de visser of beschadigingen aan de hengel die daarom zeker niet altijd het gevolgd zijn van een productie fout.Tijdens jullie casting dag zal de ervaren caster dit wel beamen vermoed ik.
Waar ik je wel in volg is dat het kwaliteitsverschil (als er dat al is, maar daar zou je mogen van uit gaan gezien de prijsklasse) dikwijls niet in verhouding staat tot het prijsverschil.
Tot slot: Hengels is een persoonlijke keuze en kan bepaald worden door verschillende factoren.
Verder moet ik misschien even meegeven dat ik ook reeds zeer veel goede kritieken heb gehoord over Free Spirit hengels of deze in België te krijgen zijn weet ik niet maar in de UK zouden ze verkopen als hell.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 03, 2008 8:55 pm
Gelijk heb je Ben, en idd de free spirit hengels zijn ook super (ik heb zelf 3 E.S 12ft 2lb3/4 gehad) maar jammer genoeg verkocht (geld noot enkele jaren geleden ). Maar ook hengels over 250 het stuk toen!!
Maar tegenwoordig, zijn er goed tot super goede hengels voor den helft van de prijs. Ik heb dit jaar op de expo in kortrijk nog bij iemand gestaan van Hardy&Creys (en een vrij lang gesprek mee gehad) en hij zij dat de hengels tegenwoordig (ook de hengels van 100 tot 150euro) van zo een super kwalieteid zijn dat het zot zou zijn nog een hengel te kopen die meer kost.
En daarom dat ik de outkast zo aanprijs, ik heb er de laatste tijd enkele enorm krachtige vissen mee gevangen, en wat ik heb gezien en gevoeld heb met deze hengel (kwa kracht) was een super gevoel. echt de beste hengels waar ik ooit heb mee gevist .......
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic vr jul 04, 2008 4:23 pm
De meerprijs die je betaald zit gewoon in 2 zaken:
Het is natuurlijk een beetje kiezen of delen natuurlijk. Iedereen bepaald zelf wat een hengel mag kosten en zoals al gezegd is, de meerprijs staat meestal niet in verhouding met de meerwaarde.
Maar dat is niet alleen voor stokken, ook voor molens, tenten, piepers, ... gaat dezelfde ballon op. Uiteindelijk is enkel het aas en de presentatie die de vis doen bijten, de rest is gewoon hulpmiddel om deze gemakkelijker binnen te halen of in meer luxe te vissen/kamperen
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic vr jul 04, 2008 4:36 pm
The new Outkast is the first in line of a new generation of Chub Carp Rods which are built using all the latest in-house technology and also utilises the most up-to-date carbon processes never available before in rods of this price range. Designed to cover all aspects of Carp Fishing, the rods are available in four test curves from 2.5lb to 3.5lb.
They feature lovely slim, lightweight yet extremely powerful performance driven blanks, which give a very minimal but modern look. The Outkast features five double legged SIC guides and tip ring, screw lock reel seat and abbreviated handle with a Japanese shrinkwrap butt grip, plus carbon line clip. During testing the Outkast exceeded all expectations revealing a smooth progressive action but with plenty of power for long casting, achieving some phenomenal distances yet still retaining a superb playing action capable of handling big fish. So confident are we on the performance of these rods that they come with an unconditional lifetime guarantee, also a first for rods in this price range.
Het gaat gewoon niet op wat hier word gezegt over durdere hengels!! Ik heb zelf met vrij dure hengels gevist (Free Spirit E.S. & Century AK47) en moet eerlijk zeggen, de outkast hengels moeten er niet voor onder doen.
Er word door mensen neergekeken op hengels die minder in prijs zijn, maar in de 25 jaar dat ik vis (en menige hengels heb gebruikt) moeten deze niet onder doen, ook niet kwa looks.
Is natuurlijk een persoonlijk iets een hengel maar ik persoonlijk kan deze outkast aan iedereen aanbevelen (en nee ik verdien hier niets aan)
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic vr jul 04, 2008 4:40 pm
Hey T, ik kijk absoluut niet neer op goedkopere hengels....
Maar ik vind het wel een beetje tegenstrijdig om te beweren dat er geen verschil is in hegels van 100 euro en degene die het 3-voudige kosten maar anderzijds wel 350 euro aan een molen betalen...alsof die dat geld waard is ?
Trouwens die lifetime garantie is ook maar iets raar....dat klopt van geen kanten
No offence hé maat
Greetz T.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic vr jul 04, 2008 4:50 pm
Non taken makker, maar ooit al is stilgestaan bij het fenomeen de naam dat ge betaald.
Als een bedrijf als Hardy&Creys (waar chub een deel van is) dat al meer dan 50 jaar hengels bouwd (Hardy) niet de now how heeft om voor een meer anvaarbare prijs hengels te bouwen die NIET moeten onderdoen voor de money beesten als Century en Free Spirit. Het is hipocrit om zo te denken, de evolutie gaat verder, en meer 80% van de vissers kopen hengels van 100 a 150euro een geen 300euro hengels. daarom dat ze ook zo duur blijven (het verkoopt niet meer zoals vroeger) en da andere verkopen als zoute brootjes.
Neem het van mij aan gasten, ik spreek van ondervinding (en heb veel contacten, die wel weten over wat ze het hebben!!)
Maar kheb den indruk dat er zijn die, het nie begrijpen of niet willen begrijpen. Om voor de show met peper dure hengels te vissen
Ben van de Linde
Onderwerp: Re: Rod topic vr jul 04, 2008 4:57 pm
Blackwater schreef:
Maar kheb den indruk dat er zijn die, het nie begrijpen of niet willen begrijpen. Om voor de show met peper dure hengels te vissen
Tommy ik moet mij nu hopelijk toch niet persoonlijk aangesproken voelen ... je zou me anders wel teleurstellen in je beoordelingsvermogen
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic vr jul 04, 2008 5:10 pm
Blackwater schreef:
Non taken makker, maar ooit al is stilgestaan bij het fenomeen de naam dat ge betaald.
Als een bedrijf als Hardy&Creys (waar chub een deel van is) dat al meer dan 50 jaar hengels bouwd (Hardy) niet de now how heeft om voor een meer anvaarbare prijs hengels te bouwen die NIET moeten onderdoen voor de money beesten als Century en Free Spirit. Het is hipocrit om zo te denken, de evolutie gaat verder, en meer 80% van de vissers kopen hengels van 100 a 150euro een geen 300euro hengels. daarom dat ze ook zo duur blijven (het verkoopt niet meer zoals vroeger) en da andere verkopen als zoute brootjes.
Neem het van mij aan gasten, ik spreek van ondervinding (en heb veel contacten, die wel weten over wat ze het hebben!!)
En dat zou niet gelden voor andere tackle ?? (money beesten zoals delkim, solar, fox, trakker, ...)
Btw, Chub is een onderdeel van Hardy & Greys MAAR er is wel een groot verschil.... Hardy maakt hengels zelf in de UK, Chub is een opkoper van blanks (als half-fabrikaat) in het middenoosten.
Toen chub opgekocht werd, stond in de overeenkomst dat zij hengels mochten blijven produceren volgens hun systeem. Er is dus geen productie-knowhow van Hardy naar Chub gegaan, enkel schaalvergroting op vlak shared services (boekhouding, marketing, ...) en vergroten van het marktpotentieel (aangezien ze mekaar niet pijn doen in de verkoop).
Dit wordt ook duidelijk als je naar die fameuze garantie van chub kijkt. Als het topdeel stuk is, dan moet je dit in kleine stukje breken en opsturen samen met een 'service-charge' van 30 pond (+- 40 euro). Bizar, want als je de productiemethode van hengels kent, dan weet je dat een hengel uit 1 stuk wordt gemaakt... lekkere ballans heb je dan met je nieuw topdeel... Om nog maar te zwijgen van het feit dat de eerste twee jaar deze garantie zelfs niet wettelijk is in België...
Het zullen zeker goeie hengels zijn en zoals je zegt dit is vooral een persoonlijke kwestie (ze zijn zo goed als je ze zelf vindt).[left]
Laatst aangepast door Thomas79 op vr jul 04, 2008 5:13 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic vr jul 04, 2008 5:13 pm
Citaat :
Btw, Chub is een onderdeel van Hardy & Greys MAAR er is wel een groot verschil.... Hardy maakt hengels zelf in de UK, Chub is een opkoper van blanks (als half-fabrikaat) in het middenoosten.
Toen chub opgekocht werd, stond in de overeenkomst dat zij hengels mochten blijven produceren volgens hun systeem. Er is dus geen productie-knowhow van Hardy naar Chub gegaan, enkel schaalvergroting op vlak shared services (boekhouding, marketing, ...) en vergroten van het marktpotentieel (aangezien ze mekaar niet pijn doen in de verkoop).
Even corectie Thomas (dit is geen aanval) maar denk dat je het mis hebt op het gebied van de samenwerken!! "There has been a really exciting development for Chub this year, having become part of the Hardy & Greys Group. This will be of great benefit to Chub being able to utilise the experience and technology that Hardy & Greys have. The most exciting product for us this year are the Outkast Rods, the first of a new generation of Chub rods which are being developed at present. During trials the Outkast exceeded all our expectations"
Ik versta wel vrij goe engels dus This will be of great benefit to Chub being able to utilise the experience and technology that Hardy & Greys have.
Nee nee Ben, helamaal niet
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic za jul 05, 2008 1:24 pm
sorry Tommy....i give up
Dennis de Wilde
Aantal berichten : 121 Leeftijd : 49 Woonplaats : Schiedam Hobby’s : wat denk je?!?!? Registration date : 17-06-08
Onderwerp: Re: Rod topic za jul 05, 2008 2:35 pm
Hey boys,
Ik ben zeer tevreden over de stokken van Century, ik heb een set NG 12ft 3.5 lbs en een set Armalight MK3 2.3/4 lbs. Hiervoor ook NG's gehad en ik ben er echt zeer te spreken over. Ok er hangt een pittig prijskaartje aan maar een levenslange garantie is ook wel iets waard. De NG's geven mij op afstand een hele goede voorsprong( ca. 115 meter is mijn max) en de Armalights voor de korte afstand en de bootvisserij. Over Free Spirit heb ik helaas een aantal mindere berichten gehoord en Greys is voor zover ik verneem zeker de moeite en scherp geprijsd!
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Rod topic wo jul 16, 2008 6:01 pm
Zoals in andere topics reeds vermeld heb ik Phantom Equipe Lowrider 13ft 3,5 lbs hengels.
Ik ben er zeer tevreden over , echte werpkanonnen , zeer soepel tijdens de dril , streke ogen , mooie hengels. Beetje prijzig , maar het meerendeel van de doorsnee Belgen klagen toch ook niet over hun caférekeningen , we kunnen zo nog doorgaan , kinderen kopen kost ook veel geld, ... ( ik heb er geen en ga niet op café).
Grtz , Sun.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 24, 2008 2:46 pm
Heb al enkele in het verleden gebruikt, de huidige hengels zijn afhankelijk van het type water de: Phantom equipe 13v 13p 1/2 Shimano Tribal XTR-A 12v 12p 1/2 Ws Excess 12v 12p 1/4 Nash persuit 11v 1p 3/4
Allen geweldige hengels, ieder voor zijn doel... Groot water/rivier, klein water, kant visserij of drijvend.
Greetzzz
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 24, 2008 7:17 pm
ik vis momenteel met de shimano alivio stokken 2.75 lbs mooie soepele hengels met grote ogen deze kosten maar iets van een €55 en ideaal voor een jeugdige visser met een niet al te groot budget
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 24, 2008 7:42 pm
dutchdennis schreef:
Hey boys,
Ik ben zeer tevreden over de stokken van Century, ik heb een set NG 12ft 3.5 lbs en een set Armalight MK3 2.3/4 lbs. Hiervoor ook NG's gehad en ik ben er echt zeer te spreken over. Ok er hangt een pittig prijskaartje aan maar een levenslange garantie is ook wel iets waard. De NG's geven mij op afstand een hele goede voorsprong( ca. 115 meter is mijn max) en de Armalights voor de korte afstand en de bootvisserij. Over Free Spirit heb ik helaas een aantal mindere berichten gehoord en Greys is voor zover ik verneem zeker de moeite en scherp geprijsd!
Maat van mij heeft de fatboy slim FS en die levenslange garantie is relatief => hij heeft ze pas een jaar. Voordien Hutchinson Dreammakers als ik het goed heb (toch RH) en die had hij langer en waren juweeltjes in nieuw staat. De NG - FS heeft nu al overal witte vlekken in de lak => en dat is niet van nat weg te zetten want hij doet net hetzelfde als met zijn RH stokken !!! Contact opgenomen met Century maar dan zou hij de stokken moeten opsturen naar ginder, dus lange tijd kwitj ze zouden bij hen dan kijken en beoordelen of ze onder garantie vallen of niet.
Je gaat mij in ieder geval geen Century zien kopen, waar voor uw geld => denk het niet service is niet zo super heb ik de indruk.
Tommy, bij uw outkasts geen last dat het eindkapje wat roest krijgt ? (kleur)
By the way, ik heb nu sinds 5 jaar Spro Strategy's 2.75-3lb ik heb ze di tjaar onder handen laten nemen door een hengelbouwer. Ze waren nog in niew staat maar de eerste versie had zo een reelhouder met 1 ring (geen locking ring) en toen er een pelletje lak los was (klein laagje niks erg) heb ik beslist van alles eraf te laten halen incl. ogen. Ogen staan nu juist op de blank, nieuwe molenhouder afwerking naar mijn goesting en 2 lagen HOOG kwaliteitslak niet de lak die fabrikanten gebruiken voor massa productie en ik kan weer jaren verder nu. Een blank slijt niet en ogen ook niet door ons gebruik, ik heb een feeling met mijn stokken en ook een band +> wat ik daar al heb mee beleefd => kan er geen afstand van doen (straf hé, hoop dat er nog mensen zo'n gevoel kunnen hebben met hun stokken)
Laatst aangepast door Danny op do jul 24, 2008 7:48 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 24, 2008 7:47 pm
Geen roest te bespuren (SS roestvij staal roest niet he).
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 24, 2008 7:49 pm
Blackwater schreef:
Geen roest te bespuren (SS roestvij staal roest niet he).
Toch raar want ik heb er hier gezien waar het eindkaje een roest kleurig randje heeft gekregen !!!!
Zal der eens een foto van posten, moet er wel nog een maken.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 24, 2008 7:59 pm
mss zijn de hengels echt wel niet goed verzorgd, al misbruik ik ze ook enorm en heb daar geen enkel probleem mee!!
Er zijn er hier nog met outkasts (iemand dit probleem??)
nogmaals het roest normaal niet
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do jul 24, 2008 8:10 pm
Blackwater schreef:
mss zijn de hengels echt wel niet goed verzorgd, al misbruik ik ze ook enorm en heb daar geen enkel probleem mee!!
Er zijn er hier nog met outkasts (iemand dit probleem??)
nogmaals het roest normaal niet
Neen ik dacht het ook dat het normaal niet mag roesten maar kan u verzekeren dat ze wel goed verzorgt zijn => ze hadden dit al vrij snel hoor maar ze worden gebruikt om te vissen niet voor bling bling dus we liggen er hier niet wakker van ! het blijft bij een streepje roest tussen butcap en eindfoam.