Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Rod topic

Ga naar beneden 
+26
wesley Staelens
melvindeboer
Rob willemse
Bart Debosschere
Patrick Arteel
Filip Van Herreweghe
Robby Malfliet
Michel Frederix
joris peelman
jos
Pol Geens
Dennis de Wilde
Ben van de Linde
Tom Van den Eynde
vanderzanden wim
Davy Pissoort
stephan vangossum
christoph segers
Kurt Glorie
Igor Van Waesberghe
Jorit Houpline
Steven Deschrijver
Kevin Richez
Giovanni Vanhooren
Wesley Mast
Tom Daelemans
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

Rod topic - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimevr jul 24, 2009 11:50 am

Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimevr jul 24, 2009 12:29 pm

De nieuwe basiairs zijn echt wel afstandsmolens alsook de oude tournaments 6000T...

Nen daiwa entouch heb ik nog nooit van gehoord, van de entoh daarentegen Very Happy Ik heb deze zelf en ben er zeker over te spreken. Wat is dan juist het probleem met deze molen voor jullie ?

Grt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimevr jul 24, 2009 1:38 pm

Hallo DaTom, ik vind de slip regeling van de Entoh en het opspoelen de lijn niet goed genoeg voo mij, maar ik spiegel dit dan ook naar de XT10000 molens. Appels met Peren vergelijken. De Entoh is voor prijs kwailiteit een meer dan uitstekende keus. Dit betreft hetzelfde voor de Basia molens maar voor net die extra meters kies ik toch voor een beter opspoelsysteem zoals op de XT.
+ de Basia molens zijn zeer gevoelig voor zand en rotzooi in het molenhuis. De XT molens hebben dit een stuk minder.

patje schreef:
Hallo

ik ben patje, ben hier nog maar nieuw hoor en probeer hier enkele contacten te leggen, dus het is voor mij een beetje zoeken. Ik vis met de hengels van Leon Hoogdijk. Wel extra duur hoor, maar ben daar wel enorm contant af. Het zijn 3 1/4lbs en net geen 13 voeters. Velen zeggen dat dit bezmstokken zijn maar dit zeker geen waar. Ben wel op zoek achter een goede marker stok om extra verre worpen te doen en de diepte te peilen. kan er mij iemend een tip geven
groetjes.

Hallo Patje, welkom op dit forum namens mijzelf en velen, om nog even hierop terug te komen, de Marker rod van Greys en Fox hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Patrick Arteel

Patrick Arteel

Man Aantal berichten : 164
Leeftijd : 60
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 19-06-09

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimevr jul 24, 2009 8:36 pm

hallo,

aangenaam kennis te maken met jullie, en ben tevreden met jullie reactie, had ik niet gedacht. cheers
Het probleem met de entoch 5500is als ik verander van spoel de slip als men die op de minimum dus los zet, dat die zo vast staat dat ze de stokken uit de steunen sleuren na een run. Ik heb daarvoor de molens terug naar de fabriek laten terugkeren en kreeg te horen dat ik die spoelen twee dagen keihard moet dichtdraaien (vast dus) omdat daar een eleastische rondel in de spoel moet zitten en deze moet dan met der tijd soepelder worden. Heb ik gadaan en dat is effectief zo maar na enkele weken niet gebruiken is het weer van dat. Dat kan toch niet e. Is er iemand van jullie die een oplossing daar voor heeft. Question
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimevr jul 24, 2009 9:05 pm

Patje

verkoop die handel en koop shimano´s (want dat is niet normaal) en denk dat da probleem niet gaat opgelost geraken ...
Rob willemse

Rob willemse

Man Aantal berichten : 117
Leeftijd : 58
Hobby’s : darten
Registration date : 15-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimevr jul 24, 2009 10:27 pm

Hier nog een Century fan.
Century is marktleider mbt het maken van exclusieve blanks. Zoals Rich al aangaf worden de blanks autoclave afgebakken. Kijk alleen al naar de casting-records.....say no more!
Je kunt natuurlijk met iedere hengel karper vangen echter ik krijg nog een grotere kick als ik ze op mijn Century met glimmende stainless steel afgebouwde reelhouder vang. geek

Het is ook maar wat je er voor over hebt en zoals Tommy zei smaken verschillen.
Neem nou bijvoorbeeld de (nieuwe) hengels van SONIK. Zien er super uit en de reacties van vissers zijn zeer positief. Bij aankoop van 2 hengels (rond de euro 225) krijg je een derde gratis bij.
Zie http://www.soniksports.com/gb/category/25/carp-rods

Echter, check deze foto; is toch kicken? Ik ga in ieder geval een tissue pakken om het kwijl uit mijn mondhoeken te verwijderen. lol!

Rod topic - Pagina 5 Img2204
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimevr jul 24, 2009 11:56 pm

dat ziet er erg strak uit Robby

Rod topic - Pagina 5 Chuboutkast

maar zeg nu zelf, deze zijn maar €100 en ziet er ook strak uit he, en doen hun werk ook enorm goed Wink
kzou niet willen ruilen ...
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimeza jul 25, 2009 8:43 am

patje schreef:
hallo,

aangenaam kennis te maken met jullie, en ben tevreden met jullie reactie, had ik niet gedacht. cheers
Het probleem met de entoch 5500is als ik verander van spoel de slip als men die op de minimum dus los zet, dat die zo vast staat dat ze de stokken uit de steunen sleuren na een run. Ik heb daarvoor de molens terug naar de fabriek laten terugkeren en kreeg te horen dat ik die spoelen twee dagen keihard moet dichtdraaien (vast dus) omdat daar een eleastische rondel in de spoel moet zitten en deze moet dan met der tijd soepelder worden. Heb ik gadaan en dat is effectief zo maar na enkele weken niet gebruiken is het weer van dat. Dat kan toch niet e. Is er iemand van jullie die een oplossing daar voor heeft. Question

Van dit probleem heb ik ook al eens gehoord maar ik heb het zelf nog niet ervaren. Ik heb er een aantal en doen het allemaal perfect... Wat ik wel altijd doe en dat is eigenlijk het tegenovergestelde van jou ik zet mijn slip helemaal los als ik mijn hengels wegsteek... In het begin had ik ook eentje die wat stroever was op de laagste stand maar das helemaal weg nu, ik zet ze zelfs niet meer in de laagste stand omdat ze dan te los staan. Ik denk dat de kans groot is dat het gaat over een slechte badge die verkocht zal zijn pale

@ Richard: Die techniums zijn dan ook subliem in het opspoelen en is 1 van de beste molens op de markt... Toch als ik zou veranderen gaat mijn keuze meer uit naar de tournament iso of naar de basia... Maar zolang m'n entoh's het nog goed doen blijven ze onder men stokken hangen...

Grt
Rob willemse

Rob willemse

Man Aantal berichten : 117
Leeftijd : 58
Hobby’s : darten
Registration date : 15-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimeza jul 25, 2009 8:52 am

Tuurlijk Tommy, maakt ook geen fuck uit waar je mee vist, als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt.
Setje ziet er mooi uit, zeker die rodpot. Is waarschijnlijk Matrix; bevalt ie?
Op de achtergrond Skylake.....ik krijg er direct zin in......nog afvallers voor de 2e Fish-inn? Very Happy
Anders op zeker de 3e. cheers

Cheers mate,
Rob
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimeza jul 25, 2009 8:59 am

idd makker ieder zijn zin he (heb in het verleden ook dure hengels gehad en moet eerlijk zijn voel niet echt veel verschil met mijn outkast).

dat is de patriod pod van matrix idd en op skylake Wink Wink
je kunt dan wel, info geven over hengels, maar tis toch iets persoonlijk (jij zelf voeld best aan wat voor hengel je wil) maar tis leuk wat feedback te krijgen ...
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimeza jul 25, 2009 11:48 am

patje schreef:
hallo,

ik heb hetzelfde probleem ervaren, niet zo erg zoals bij U maar zeker een te zware slip bij vol open hiervan.
kijk anders even naar de Shimano XT-B 5500 dze zijn bij de WatersportCentrale in de aanbieding, een zeer goede prijs kwaliteit met een net zo goed opspoelsysteem als de XT10000, misschien geen slow occilation maar de aero wrap maakt een hoop goed, en een killer slip! met baitrunnerkop
In mijn ogen een top molen voor dat geld! Robby kan hier over meepraten
Patrick Arteel

Patrick Arteel

Man Aantal berichten : 164
Leeftijd : 60
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 19-06-09

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimezo jul 26, 2009 7:31 pm

hoy de mannen,

Zal eens zien of die molens zal kunnen kwujt geraken en op internet zetten. Bedankt voor jullie raad en advies. Nu alles eens stilaan klaar beginnen zetten voor de trip volgende naar frankrijk, een weekje vissen ipv werken en hopelijk een paar bakken vangen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimema jul 27, 2009 6:46 am

Ik zit nu met de milspec van starbaits.
Wou ze dit verlof eens goe testen,maar de vis wou niet direct meewerken.
Nu weet ik niet wat ik er van kan verwachten,de toekomst zal het wel uitmaken.
Kwestie van afwerking zitten ze wel heel goed,maar dat alleen telt niet he.
greetz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimezo aug 02, 2009 1:38 pm

Ik vis met century NCS 12ft 3.25lbs stokken.
Ik ben hier zeer tevreden van, een stok met ruggegraad en leuk drillen.
Ze zijn wel redelijk duur, maar ik vind het een genot om met te vissen.
Nog gene moment spijt van gehad, absolute aanrader.

grtzzzz
melvindeboer

melvindeboer

Man Aantal berichten : 73
Leeftijd : 42
Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimezo aug 02, 2009 4:46 pm

richard meinen schreef:

ik heb hetzelfde probleem ervaren, niet zo erg zoals bij U maar zeker een te zware slip bij vol open hiervan.
kijk anders even naar de Shimano XT-B 5500 dze zijn bij de WatersportCentrale in de aanbieding, een zeer goede prijs kwaliteit met een net zo goed opspoelsysteem als de XT10000, misschien geen slow occilation maar de aero wrap maakt een hoop goed, en een killer slip! met baitrunnerkop

He Richard,

Ik wil niet bijdehand zijn of zo maar JUIST de slow occilation zorgt voor de lineaire opspoeling van de 1000XT en 12000 XTA en niet een kruiswikkeling zoals op de XT-B maar beide molens hebben wel de aero wrap.
Heb zelf ook de xtb-5500 op me markerhengel en helemaal niets mis mee.Een zeer goede molen voor die prijs maar hij heeft echt niet
dezelfde opspoeling.

Mvg Melvin
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimezo aug 02, 2009 5:14 pm

zou het niet beter zijn van over molens te praten in het reel topic ....
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimezo aug 02, 2009 6:29 pm

melvindeboer schreef:
richard meinen schreef:

He Richard,

Ik wil niet bijdehand zijn of zo maar JUIST de slow occilation zorgt voor de lineaire opspoeling van de 1000XT en 12000 XTA en niet een kruiswikkeling zoals op de XT-B maar beide molens hebben wel de aero wrap.
Heb zelf ook de xtb-5500 op me markerhengel en helemaal niets mis mee.Een zeer goede molen voor die prijs maar hij heeft echt niet
dezelfde opspoeling.

Mvg Melvin

Hallo Melvin, goed opgelet, ik bedoelde de 2 speed occilation inplaats van de aero wrap
en idd Blackwater dit is niet de plaats voor deze discussie, back to the Rodtopic
drunken
wesley Staelens

wesley Staelens

Man Aantal berichten : 65
Leeftijd : 43
Hobby’s : vissen
Registration date : 28-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimeza aug 08, 2009 2:08 pm

Ik vis het meest met m'n Bruce Ashby skorpio's 12ft/3lbs dit is voor mij een heel goeie all-round hengel waar ik overal mee uit de voeten kan.
Als er meer op afstand moet gevist worden dan maak ik gebruik van m'n Bruce Ashby Perimeters 13ft/3lbs, je kunt ze ook inzetten om dichter te vissen maar naar mijn ervaring toe zijn ze iets te stijf om dicht te vissen, ik heb er in het verleden enkele vissen mee gelost daarmee dat ik ze liever inzet als ik op afstand moet vissen.
Het zijn niet de goedkoopste hengels maar ik ben zeker dat ik goed ben voor veeeellleeeeeee jaren (als je er iet of wat zorg voor draagt hé)
Kwaliteit betaal je maar kwaliteit betaalt zich met de jaren terug ...

Greetz Wesley
michel huygens

michel huygens

Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Hobby’s : fitness,muziek en karperen
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimeza aug 08, 2009 4:50 pm

heb mij verleden week 2 prodigy's sx en 1 chub outcast 2,75 aangeschaft.moet ze nog wel optuigen en eens mee gaan vissen.
dankzij deze topic heb ik denk ik een goede keuze gemaakt,
bedankt

greets
michel
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimezo aug 09, 2009 9:01 am

michel huygens schreef:
heb mij verleden week 2 prodigy's sx en 1 chub outcast 2,75 aangeschaft.moet ze nog wel optuigen en eens mee gaan vissen.
dankzij deze topic heb ik denk ik een goede keuze gemaakt,
bedankt

greets
michel

Goeie aankoop ga je zeker geen spijt van krijgen...

Grt
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimema aug 10, 2009 7:00 am

Ik gebruik nu dus 3lbs Outkast 50s.

En heb vorige week telefoon gehad van Janssen Sport dat mijn set 3.5lbs Outkast 50s ook zijn binnen gekomen.
Kzal er vandeweek ies omrijden ze. Very Happy
Die 3.5lbs versie is beduidend strakker dan de 3lbs. Dus nu heb ik een sets voor zo wa alle situaties.

En om met de pen te vissen heb ik nog een oude 13ft 2.25lbs S.U. Tri-Cast Ultralight. 20 jaar oud maar werkt nog altijd goe.

Mijn oude Bruce Ashby Perimeters heb ik verkocht (kheb ze 12 jaar gehad), en da had ik nie mogen doen. Maar ja, 't is nu gebeurd.
Ooit koop ik nog wel ies ne set van Bruce. Ofwel van Nick Buss. Ook ies de moeite om naar diene mens zijne site te gaan.
Bouwt echt juweeltjes af, net zoals Bruce doet.
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimema aug 10, 2009 7:32 am

Robby Malfliet schreef:
Ik gebruik nu dus 3lbs Outkast 50s.

En heb vorige week telefoon gehad van Janssen Sport dat mijn set 3.5lbs Outkast 50s ook zijn binnen gekomen.
Kzal er vandeweek ies omrijden ze. Very Happy
Die 3.5lbs versie is beduidend strakker dan de 3lbs. Dus nu heb ik een sets voor zo wa alle situaties.

En om met de pen te vissen heb ik nog een oude 13ft 2.25lbs S.U. Tri-Cast Ultralight. 20 jaar oud maar werkt nog altijd goe.

Mijn oude Bruce Ashby Perimeters heb ik verkocht (kheb ze 12 jaar gehad), en da had ik nie mogen doen. Maar ja, 't is nu gebeurd.
Ooit koop ik nog wel ies ne set van Bruce. Ofwel van Nick Buss. Ook ies de moeite om naar diene mens zijne site te gaan.
Bouwt echt juweeltjes af, net zoals Bruce doet.

BA is echt niet meer wat het geweest is... Zijn ook vele goedkoper geworden...

Grt
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimema aug 10, 2009 9:02 am

Hangt er vanaf welke stokken uit zijn reeks ge pakt hé Tom.

Hij heeft inderdaad een paar goedkopere hengels in zijn gamma (Skorpio, Lucifer,...), maar da heeft hij gedaan om de mindere begoede vissers, of zij die gewoon nie veel geld willen geven aan een stok, toch de kans te geven om met een handgemaakte hengel te vissen.

Maar als ge ne set Perimeters (al dan nie de XP), Invaders of Chimeras wilt aanschaffen dan zult ge evengoe diep in de geldbeugel moeten gaan zene.
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimema aug 10, 2009 11:05 am

Robby Malfliet schreef:
Hangt er vanaf welke stokken uit zijn reeks ge pakt hé Tom.

Hij heeft inderdaad een paar goedkopere hengels in zijn gamma (Skorpio, Lucifer,...), maar da heeft hij gedaan om de mindere begoede vissers, of zij die gewoon nie veel geld willen geven aan een stok, toch de kans te geven om met een handgemaakte hengel te vissen.

Maar als ge ne set Perimeters (al dan nie de XP), Invaders of Chimeras wilt aanschaffen dan zult ge evengoe diep in de geldbeugel moeten gaan zene.

Yep idd maar ik wou dan ook maar even aantonen dat ook BA meegaat in de medium budget hengels... Is eigenlijk wel begrijpelijk als je nu ziet wat voor fabriekshengels er op de markt zijn. Hier tegen opboksen is niet echt makkelijk...

Grt
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitimema aug 10, 2009 11:23 am

Voila, da hoort allemaal bij de commerce hé.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic - Pagina 5 Icon_minitime

Rod topic
Terug naar boven 
Pagina 5 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Carp-wiki (history)
» RIP Two Tone