Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Rod topic

Ga naar beneden 
+26
wesley Staelens
melvindeboer
Rob willemse
Bart Debosschere
Patrick Arteel
Filip Van Herreweghe
Robby Malfliet
Michel Frederix
joris peelman
jos
Pol Geens
Dennis de Wilde
Ben van de Linde
Tom Van den Eynde
vanderzanden wim
Davy Pissoort
stephan vangossum
christoph segers
Kurt Glorie
Igor Van Waesberghe
Jorit Houpline
Steven Deschrijver
Kevin Richez
Giovanni Vanhooren
Wesley Mast
Tom Daelemans
30 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Rod topic   Rod topic Icon_minitimedo jun 12, 2008 6:45 pm

Hello

Naar aanleiding van een discussie in onderstaande topic open ik deze...

https://decarpsaloon.actieforum.com/materiaal-f5/sufix-t204.htm

Met welke hengels vissen jullie? welke kracht heeft ie? Welke lengte etc etc ?? En waarom juist die hengels?

Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimedo jun 12, 2008 7:04 pm

Nice one Tom Wink

Ik zelf vis nu sinds vorig jaar met de Outkast (van Chub) 12ft 3lb.
Waarom deze, wel na het zien van de rod test op youtube was ik enorm onder den indruk van de kracht/sterkte van deze hengel.
Ik heb me dan ook rechstreeks in contact gebracht met enkele chub consultants uit engeland en maar uitleg gevraagd (uitstekende contacten in engeland LOL).
En zij hebben mij verder overtuigd, om deze hengels te kopen.
Dat heb ik dan ook gedaan (4 stuks ineens) en ik heb er nog geen min spijt van dat ik ze heb gekocht.
Prijs kwaliteid +- €100 (en looks) kan deze hengel mee met de duurdere klasse hengels (hij doet niet onder).
Ikzelf heb, in het verleden met Tri-cast, Free Spirit en Century (AK47) hengels gevist, en ik durf zeggen dat deze hengels, even goed zijn.
In de 25+ jaar als karpervisser de meest all round hengel waar ik ooit heb mee gevist.

Je kunt nu wel zeggen die of die hengel moet je gebruiken, maar tis en blijft een persoonlijke keuze.
Voor 2007 had ik ook nooit gedacht van met 3lb hengels te vissen (heb altijd met 2lb1/2 en 2lb3/4 gevist) en dat beviel me enorm.
Maar nu ik die 3lb heb, zou ik niet meer terug willen (het zijn dan ook oerdegelijke hengels) en heb daar al enorm ingehangen, en die geven geen krimp (ze buigen enorm goed) en kwa gooien ist een droom!
Ik gooie 20 tot 30 meter verder dan vroeger omdat de hengel meer power en body heeft.
En toch nog heel soepel en een vis met plezier mee af te drillen, zonder bang te zijn dat je in de kant moet gaan opletten voor (ge weet wel wat).
Gewoon perfecte hengels (en het moet niet altijd duur te zijn) maar dit is persoonlijke goesting en voorkeur, maar ge kunt mensen wel inlichten over je ervaringen met een hengel.
Dan doen ze er nog mee wat ze zelf willen natuurlijk ......
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimedo jun 12, 2008 7:39 pm

Den deze heeft ook de Chub Outkast hengels in 12ft. 3 lbs (4 stuks)

Het filmke gezien op youtube --> Cool ,de hengels nader bekeken in de hengelsportzaak en affraid bevonden...
Heb er ondertss al een deel vissen mee gedrild (groot en klein) en zijn zalig om te drillen/uitwerpen/varen Razz
Voor mij de komende jaaaaaren geen ander meer!!!

van de site ;

" The new Outkast is the first in line of a new generation of Chub Carp Rods which are built using all the latest in-house technology and also utilises the most up-to-date carbon processes never available before in rods of this price range. Designed to cover all aspects of Carp Fishing, the rods are available in four test curves from 2.5lb to 3.5lb.
They feature lovely slim, lightweight yet extremely powerful performance driven blanks, which give a very minimal but modern look. The Outkast features five double legged SIC guides and tip ring, screw lock reel seat and abbreviated handle with a Japanese shrinkwrap butt grip, plus carbon line clip. During testing the Outkast exceeded all expectations revealing a smooth progressive action but with plenty of power for long casting, achieving some phenomenal distances yet still retaining a superb playing action capable of handling big fish. So confident are we on the performance of these rods that they come with an unconditional lifetime guarantee, also a first for rods in this price range. "

greetz
Wes (lange)
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimedo jun 12, 2008 8:10 pm

Hardy & Greys (waar chub een onderdeel van is) is al jaar en dag bezig met het maken van hengels!!
Hardy (wereld befaamd voor hun vliegvis hengels) al vanin de jaren 50, dus genoeg ervaring in het maken van enorm goede hengels.

En dan dit pfffff das ongeloofelijk, en tis echt zo

http://nl.youtube.com/watch?v=lsh87axrgkk

Heb tijdens de drils van die 10kg+ steuren onlangs echt de hengel serieus getest!!
Mijne maat zij op een moment breek je hengel niet he, zo hard was de dril, maar de hengel begaf niet.
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimedo jun 12, 2008 8:11 pm

Ik vis al 12 jaar met mijn vertrouwde Hutchinson Dreammakers. Zalige stokken...
Kevin Richez

Kevin Richez

Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimedo jun 12, 2008 9:24 pm

voor mij ook die chub outkast's; maar dan wel de 2 .75 lb(2stuks).

ik heb ze vorig jaar gekocht op de beurs in kortrijk en ook in overtuiging van het youtube filmke.
nu de winter net voorbij is, en nog niet echt mooi weer is geweest heb ik er al veel mee gevist maar weinig vis mee op de mat gebracht(de grootste vijf kilo)dit povere resultaat van de vangsten ligt natuurlijk niet aan de hengels (ik heef de schuld wel aan het sechte weer, maar ik weet naturlijk wel beter,al was het maar om mijn zelfvertrouwen op te krikken) dus kan ik nog niet echt mee spreken over het dril effect van deze hengels(ik hoop dat dit niet meer te lang zal duren ze) maar ze werpen inderdaad geweldig.

grts kevin
http://www.karp.be/v5/
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimevr jun 13, 2008 6:37 am

De dream makers zijn idd zalige stokken...

Wel ikzelf heb al menige stokken gehad (versleten niet want da zou ni echt mogelijk geweest zijn) maar vis nu sinds dit jaar met Skorpio's en dit in 2.75 uitvoering... Deze hebben een goede kracht om ver te gooien en hebben dan ook nog eens een fantastische drilcapaciteit. Ze plooien echt mooi mooi door en het contact dat je voelt en krijgt met de vis is echt ongelooflijk. Als ik dit vergelijk met de 3Lbs warriors die ik vroeger had dan kan ik alleen maar zeggen dat ik vroeger mijn vissen gewoon binnendraaide zonder het echte drilgevoel te hebben. Met de skorpio's nu is dat echt dag en nacht verschil...

Grt
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimevr jun 13, 2008 12:42 pm

ik vis met prologic xlnt rods ik ben er zeer kontent van ze zijn 12ft 3lbs zeer goeie actie en ik kan er toch zeker mijn 100meter met smijten en een grote topoog voor met voorslag te vissen!!!

Rod topic Xlnt10
Jorit Houpline

Jorit Houpline

Man Aantal berichten : 173
Leeftijd : 40
Hobby’s : vissen, feesies doen,...
Registration date : 19-05-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimevr jun 13, 2008 2:47 pm

ik vis al twee jaar met de fox warrior Xt 2 3/4lbs 12ft,(2stuks) en sindskort nog 2 chub outcast bij 3lbs 12ft, de fox hengels heb ik geen klagen van, al vele vissen mee geland, en die chub's ja met die heb ik nog geen grote gevangen dus kan nog niet echt zeggen van zo of zo maar als tommy ze al goedgekeurd heeft zullen ze wel top zijn!

gtrz J.H
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimevr jun 13, 2008 3:08 pm

Blackwater schreef:
Hardy & Greys (waar chub een onderdeel van is) is al jaar en dag bezig met het maken van hengels!!
Hardy (wereld befaamd voor hun vliegvis hengels) al vanin de jaren 50, dus genoeg ervaring in het maken van enorm goede hengels.

En dan dit pfffff das ongeloofelijk, en tis echt zo

http://nl.youtube.com/watch?v=lsh87axrgkk

Heb tijdens de drils van die 10kg+ steuren onlangs echt de hengel serieus getest!!
Mijne maat zij op een moment breek je hengel niet he, zo hard was de dril, maar de hengel begaf niet.

jesus da stokske wou echt nie breken, wat een kromming!!
Gast
Gast

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimevr jun 13, 2008 5:05 pm

momenteel zijn het de wariors van fox die het hier moeten doen.
het zijn 2 stuks met 2 3/4de testcurve.
denk niet dat deze hengels een beschrijfje nodig hebben.
ze hebben een goede aktie maar naar de toekomst toe ga ik toch weer naar de hengels met een 3 ponds testcurve.
je kan met deze hengels overal terecht.
kort in de kant, tegen begroeiing en palen, lange afstand,...
ik heb vroeger altijd 3 ponders gehad (dacht alien-carps van arca) en vond dit zalige stokken.
ze waren vrij stug maar deden hun werk naar behoren op elk water.
Gast
Gast

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimeza jun 14, 2008 7:47 am

Ik heb 4 Fox Matrix 12 ft 3 lbs Hengels, tot hiertoe mijn beste hengel die ik heb gehad.
Het is een blank met een kevlar versteviging, en heeft een enorme body.
Met deze hengels gooi ik een heel pak verder dan mijn vorige ( RH Dreammaker 13 ft 3 lbs deluxe ) en plooien toch zeer goed door.
Ook ik heb eens tijdens een dril van een 15+kg steur gewoon alles geblokt eens gezien hoeveel die hengel aankon, ik kon men ogen niet geloven, ik wist niet dat een hengel "ZO" kon plooien en "ZO" sterk kon zijn.
De kostprijs van de hengels was van om en bij de 230€ (winkelwaarde ).

Nog geen seconde spijt gehad van deze hengels die ik nu toch al een goede 4 jaar heb.

De voorgaande hengels waren ( in afdalende volgorde )

3 xRH Dreammaker 13 ft 3 lbs deluxe ( te zacht voor verre afstanden voor mij, wel goed voor korte afstanden )
4x Elite IMX 12 ft 3 lbs ( Zeer goede hengel )
4x Drennan Continental 12 ft 12.5 lbs ( prachthengel, spijt van de verkoop( was effe gestopt met vissen voor 2 jaar )
3x Bifa Telesystems Kevlar 12 ft 3 lbs ( boomstammen )
3x Sundridge ???????

Moest ik het geld ervoor over hebben, ongetwijfeld een Harrison Balista Slim
Kurt Glorie

Kurt Glorie

Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 47
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimeza jun 14, 2008 3:40 pm

Ik heb me vorig jaar een setje (4stuks) Century NCS 12ft 2.75lb kunnen aanschaffen. Ben er zeker tevreden over, maar ga me binnen kort nog iets aanschaffen maar weet nog nie goe wat. Misschien eens die Chub stokjes bekijken. Zo te zien zijn er veel mensen er zeer tevreden over.
Welke hengelsportzaak verkoopt eigenlijk chub stokken?

Mvg Kurt
Gast
Gast

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimeza jun 14, 2008 5:24 pm

IK vis met de Fox Warrior's XT 3lbs en ben er heel tevreden van ! Kan er geen minpunten van zeggen .
Prijs-kwaliteit supergoeie stokken zou ik zeggen !!!

Mvg waldo
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimeza jun 14, 2008 5:56 pm

kurt schreef:
Ik heb me vorig jaar een setje (4stuks) Century NCS 12ft 2.75lb kunnen aanschaffen. Ben er zeker tevreden over, maar ga me binnen kort nog iets aanschaffen maar weet nog nie goe wat. Misschien eens die Chub stokjes bekijken. Zo te zien zijn er veel mensen er zeer tevreden over.
Welke hengelsportzaak verkoopt eigenlijk chub stokken?

Mvg Kurt

Janssens sport in Kessel... IK heb ze vandaag vastgehad en vind dat ze wat lijken op de warriors xt / es

Grt
Gast
Gast

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimezo jun 15, 2008 6:36 am

In mijn garage staan de volgende stokken:

4 x Phantom Equipe (3.5 lbs - 13FT - 340 euro/stuk )

Een zeer fijne stok waar waanzinnige afstanden mee te behalen zijn, maar die toch soepel en vergevingsgezind is tijdens de dril.
Omwille van het gespleten topdeel is dit dus allesbehalve een bezemsteel.

3 x Jim Gibbinson Eclipse (2.75 lbs - 12.6 FT - 300 euro/stuk)

Een klassieker met een geweldige actie en prima werpvermogen.
Helaas wel een laklaag die zeer broos is, ik ben aan het overwegen om deze te laten herbouwen.
Deze stoken wil ik nooit meer kwijt.

2 x PC Dutch Ace (2.25 lbs - 100 euro/stuk)

Niet echt content van, zwabberstok die enkel goed is voor kantvisserij.

Laatst aangepast door Thomas79 op do jul 03, 2008 7:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimezo jun 15, 2008 1:30 pm

ik zelf gebruik al jaren leon hoogendijk hengels , super stokken gewoon
http://www.thecompleatebroangler.com
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimema jun 16, 2008 6:44 am

Ik zit weer in mijne kop me iets en wil graag de grey's prodigy of de chub's outcasts gaan kopen deze week, ook direct 4 stuks dus ik moet echt zeker zijn van mijn keuze. Ik ben in Kessel geweest dit weekend en heb ze alletwee even vastgehad en mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de prodigy's...

* Hebben deze ook levenslange garantie?
* Zijn er hier boarders die deze ook gebruiken?

Cheers
Gast
Gast

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimema jun 16, 2008 7:41 am

Dit was ook mijn eerste keuze tot ik vorig jaar nieuwe hengels wou kopen en ik de Outkast´s zag
De Prodigy hengels hebben ook een life time garantie, maar zijn wat duurder!!
Maar ook heel goeie hengels .....

Welke ook je voorkeur krijgen, het zijn bijde heel goeie hengels Wink
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimema jun 16, 2008 7:53 am

Blackwater schreef:
Dit was ook mijn eerste keuze tot ik vorig jaar nieuwe hengels wou kopen en ik de Outkast´s zag
De Prodigy hengels hebben ook een life time garantie, maar zijn wat duurder!!
Maar ook heel goeie hengels .....

Welke ook je voorkeur krijgen, het zijn bijde heel goeie hengels Wink

Thx Tommy Wink
stephan vangossum

stephan vangossum

Man Aantal berichten : 91
Leeftijd : 42
Hobby’s : vissen enz...
Registration date : 24-03-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimema jun 16, 2008 10:08 am

Idd bij de jansens in kessel! heb er mij vorig jaar ook de outkast's gaan halen ze zijn gewoon de max! En ook heb je priis kwaliteit en bij deze zit er nog een levenslange garantie er aan
Davy Pissoort

Davy Pissoort

Man Aantal berichten : 35
Leeftijd : 46
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 10-06-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimema jun 16, 2008 9:08 pm

Ik ben hier wellcht een buitenbeentje wat mijn hengels betreft: 3 tubertini 2.5lbs hengels, destijds vervaardigd in samenwerking met Marcel Van den Eynde.
vanderzanden wim

vanderzanden wim

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 43
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimedi jun 17, 2008 9:16 am

Ik heb 10 jaar met de sportex specimen 12ft 3lbs gevist. Zijn nogal aan de stijve kant maar werpen wel goed vond ik pesooonlijk. Maar ik moet zeggen die waren niet kapot te krijgen.
Wat die hengels hebben meegemaakt en verzet hebben. Het enige wat ze wel hebben is dat ze vlug lakschade hebben. Maar ik heb ze nog steeds en gebruik ze nog regelmatig ook.

4 jaar geleden heb ik me dan 3 Dreamkers inegmas gekocht van RH. 12ft 2.75lbs .Men beste koop ooit denk ik echt zalige hengels. Vis deze in combinatie met de schimano ultegra xt 12000 gevuld met gevlochten lijn en ik moet zeggen dat de hengel netjes de schokken weet op te vangen waneer het moet. Ik heb er achteraf nog 3 op de kop kunnen tikken voor 500 euro in perfekte staat waarvan ik er ene verder van verkocht heb. Maar de 5 die ik nu nog heb zal ik nooit van men leven weg doen. Ook op grote afstanden kunnen de hengels best hun mannetje staan vind ik.
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimewo jun 18, 2008 6:37 pm

Heb mezelf vandaag is verwend met 4 nieuwe grey's prodigy hengels in 12ft 2.75lbs... Overmorgen gelijk is aan ne serieuse test onderwerpen. Ik heb lang getwijfeld tss de prodigy en de chub vantage maar ben uiteindelijk toch voor het uiterlijk gevallen...

Grt

ps: Testresultaten volgen nog!!
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitimewo jun 18, 2008 7:01 pm

Proficiat Tom mé de nwe aankoop,..zeker geen slechte keuze Smile
http://www.carpmovement.com
Gesponsorde inhoud

Rod topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rod topic   Rod topic Icon_minitime

Rod topic
Terug naar boven 
Pagina 1 van 7Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-