Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 11:56 am
Robby Malfliet schreef:
Ik gebruik nu dus 3lbs Outkast 50s.
En heb vorige week telefoon gehad van Janssen Sport dat mijn set 3.5lbs Outkast 50s ook zijn binnen gekomen. Kzal er vandeweek ies omrijden ze. Die 3.5lbs versie is beduidend strakker dan de 3lbs. Dus nu heb ik een sets voor zo wa alle situaties.
Ze hadden problemen met leveren uit UK, laat es weten als je ze hebt wat je er van vindt.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 12:01 pm
Ik heb de 3.5lbs Outkast 50s al ies gebruikt van mijnen engelse maat hé Santa. Daarom dat ik zeg dat ze beduidend stijver zijn dan de 3lbs versie. Gooien een stuk verder! Maar blijven nochtans plezante stokken als er een vis onder de top wordt gedrild, ondanks de zwaardere testcurve.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 12:02 pm
intresant ...
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 12:04 pm
Zeker Tommy!
Die 3lbs'ers ga ik nu houden voor het meer all-round werk, en de 3.5lbs'ers voor het afstandswerk.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 12:13 pm
ikzelf heb de 3lb en heel content van ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 1:56 pm
was van plan mij grey's prodigy sx te kopen prijs 100€ tot ik ze bestelde kreeg ik brichtje dat ze nu sinds 1 juli 139€ kosten nu 39€ per stok der bij vond ik der over. heb mij dan ook maar chub outkast 12ft 3lb gekocht en moet zeggen ze bevallen mij goed.
grts
jakke
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 2:03 pm
Met het groot startoog Jakke of met standaard 40mm?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 2:43 pm
met het standaard start oog iets anders was der niet binne bij janssens.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 2:57 pm
Donderdag of vrijdag zijn ze pas terug binnen gekomen met 50mm oog. Lang zonder gezeten.
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Rod topic ma aug 10, 2009 8:30 pm
jakke schreef:
was van plan mij grey's prodigy sx te kopen prijs 100€ tot ik ze bestelde kreeg ik brichtje dat ze nu sinds 1 juli 139€ kosten nu 39€ per stok der bij vond ik der over. heb mij dan ook maar chub outkast 12ft 3lb gekocht en moet zeggen ze bevallen mij goed.
grts
jakke
Tja kon ni blijven duren he... Waren nergens goedkoper te vinden als in Kessel. Zelfs in Engeland duurder... De outkasts kan je in uk al vinden vanaf 70€ daarentegen...
Grt
michel huygens
Aantal berichten : 43 Leeftijd : 49 Woonplaats : aarschot Hobby’s : fitness,muziek en karperen Registration date : 22-03-09
Onderwerp: grey's prodigy sx ma aug 10, 2009 9:01 pm
heb ik geluk gehad.heb ze nog aan 100€ gekocht verleden week!!!
greets
Bart Raats
Aantal berichten : 105 Leeftijd : 45 Woonplaats : antwerpen Hobby’s : vissen Registration date : 08-08-09
Onderwerp: Re: Rod topic wo aug 12, 2009 4:48 pm
Ik vis nu met hengels van century en deze zijn zalige stokjes om mee te drillen. De hengels zijn 2lb3/4 en zijn juist soepel genoeg. Hengels zijn natuurlijk een zeer persoonlijke keuze en als ik heel eerlijk mag zijn krijgen hengels met een dunne blank en blinkende afwerking mijn voorkeur. Voor de rest mag er niet teveel bling bling opzitten, een onopvallende hengel dus.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Rod topic wo aug 12, 2009 5:34 pm
Ik heb het ook voor een hengel zonder franjes.
Ooit laat ik wel eens iemand een set hengels maken voor mij, volledig naar mijn goesting. Zwarte 12ft 3.5lbs blank, 6 sic ogen (50mm startoog), zwarte windingen, Fuji DPS-Black molenhouder en full duplon handvat. Op de blank helemaal geen opschriften of andersgekleurde windingen.
De eerste Pursuit hengel die Kevin Nash uitbracht half jaren '90 was bijna exact de hengel die ik hierboven beschreef, alleen had die hengel een gespleten handvat.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic wo aug 12, 2009 5:38 pm
ik vind de outkast er toch ook sober uitzien (I like that) zwarte mate lak, hele custom made look ..
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Rod topic wo aug 12, 2009 5:42 pm
De mijn zijn grijze blanks Tommy. Misschien verschenen van veel te vissen de mijne!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic wo aug 12, 2009 5:48 pm
allee ja licht zwart dan
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Rod topic wo aug 12, 2009 6:14 pm
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: Rod topic za aug 15, 2009 7:52 am
Heb me van de week twee Greys prodigy sx gekocht. Gisteren op beiden gevangen...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do sep 03, 2009 11:48 am
Hi,
Robby Malfliet schreef:
Ik heb het ook voor een hengel zonder franjes.
Ooit laat ik wel eens iemand een set hengels maken voor mij, volledig naar mijn goesting. Zwarte 12ft 3.5lbs blank, 6 sic ogen (50mm startoog), zwarte windingen, Fuji DPS-Black molenhouder en full duplon handvat. Op de blank helemaal geen opschriften of andersgekleurde windingen.
De eerste Pursuit hengel die Kevin Nash uitbracht half jaren '90 was bijna exact de hengel die ik hierboven beschreef, alleen had die hengel een gespleten handvat.
Helemaal mijn smaak qua afwerking, maar dan eerder in een 3-ponds versie.
Maar aangezien iemand met voldoende kennis en ervaring ook nog zware karper kan drillen - als het echt zou moeten - met een bezemsteel met oogvijzen op, ga ik rustig m'n tijd nemen om te zoeken naar een 4 exemplaren-set van wat ik als "goeie stokken naar mijn smaak" zal vinden; M'n trouwe TriCasts 12Ft-2 lbs compound tapers zijn dan wel stokoud, en ze slagen intussen ook al wel es wit uit na een koude dag in de regen, maar voorlopig zullen ze het nog best wel doen op de plekken waar ik hier vis, en tijdens een occasionele trip naar het buitenland. . . Alleen jammer dat ik er van de die maar 2 heb; Binnenkort zijn we es een week samen op stap, dan kan ik die nieuwe stokken van Steve (Zanko) ook al es testen tijdens een worpke.
Cheers,
Michel
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic do sep 03, 2009 12:07 pm
een hengel is echt een persoonlijk gereedschap, je kun alleen maar tips geven van wat jij goed vind. maar iedereen moet zelf uitmaken welke de juiste is voor hem.
Geld is soms ook een probleem (als je volgens een buget werkt, om grief te kopen) als ik geld te veel zou hebben, zou ik wel durven Diawa hengel durven grijpen, Infinity bvb .. maar nogmaals tis een persoonlijke keuze!!
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Rod topic do sep 03, 2009 6:12 pm
Heb zelf eerst jaren met Leon Hoogendijk hengels gevist en heb nu reeds een half jaar Century ng in 12 ft 3.5 lbs super hengels wel gekocht in de solden . Ben er zeer tevreden van en geen bling bling . Dit setje wordt gecombineerd met shimano technium molens
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic zo sep 06, 2009 4:26 pm
Ik vis nu al een dik jaar met de Milspec 12 voet 3lb (Starbaits) en de LCR 13 voet 3lb (Starbaits)
Voor mij zijn dit Super stokken, ligt zeer goed in mijn handen en zijn zeer goede werpstokken. En toch nog een aangename aktie!
Grtz KF
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Rod topic wo apr 21, 2010 11:01 am
Ik stel voor om hier verder te gaan over Century en Autoclaving ;-)
Ik heb even gegoogled en autoclaving blijkt dus een soort van steriel maken alvorens ze gebakken worden en dit om blaasjes en vroegtijdige slijtage te voorkomen... Bij de fg's wordt dit dus niet gedaan waardoor ze goedkoper in prijs werden!
De bedoeling van century was om een nieuwe hengel in het gamma te plaatsen naast hun verbeterde andere hengels die kwa kwaliteiten niet moet onderdoen voor hun andere types en die door zijn betere prijs ook nog eens competitief is tegenover andere hengels van andere firma's...
Ik vis nu met de fg's en heb het me nog niet beklaagd! Kwa slijtage ed kan ik wel nog niets zeggen natuurlijk... De FG's zijn te verkrijgen van 2.75 tot 3.5lbs en vanaf 3.25lbs met 50mm startoog...
Grtzz
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Rod topic wo apr 21, 2010 3:46 pm
autoclave wordt ook gebruikt in de formule 1 wereld omwille van de sterkte en dergelijke, century is bij mijn weten de enige hengelbouwer die gebruik maakt van deze procedure in de maand decmber kan je ze goedkoop op de kop tikken , de ng 12 ft 3.5 lb voor de prijs van 266 euro
Gast Gast
Onderwerp: Re: Rod topic wo apr 21, 2010 4:00 pm
ik ga er me 3 kopen binnen kort, NG´s nieuwe model (maar niet aan die prijs) ..