Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?

Ga naar beneden 
+3
Kris Vanmechelen
Steven Deschrijver
bart polyn
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 8:55 am

Maandag vertrek ik terug voor een weekje.het is de bedoeling om met verschillende mm boilies te vissen en voeren.nu zou ik 1 hengel uitsluitend met 30 mm boilies voeren en vissen.Aangezien ik in 90 procent van de gevallen met een combi-rig vis en er echt vertrouwen in heb zou ik graag ook met combi vissen.Kzou enkel de hair verlengen(ruimte tussen haak en boilie 4 cm in plaats van een 2-tal).Lukt dit of zijn er betere rigs als men naar zo'n maat(30 mm) gaat?
Alvast bedankt en grtzzzzzzzzzz Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : kluisbergen
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 10:04 am

kvis ook veel me grote diameters en ik gebruik mijn rig waar ik het meest vertrouwen in heb en maak gewoon mijn hair wat langer!!! meer moet da nie zijn!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 10:17 am

Begrijp me niet verkeerd met deze post he.
En kan begrijpen dat ge met die 30mm wat selectiever kunt vissen, maar ik persoonlijk vind zo een grote bal van 30mm zo onnatuurlijk!!

Karper aast vooral op klein aas (natuurlijk) mosselkes, slakskes, bessen, noten (dat soms uit een boom valt) en allerhande klein organisme.
En daar hebben ze dan ook enorm veel vertrouwe in.
Ik heb al ondervonden, dat ge met klein aas, mais, mapels, mini tijgers en kleine boilies 10,12,14 en 16 veel meer resultaat (karp vangt) dan met 22,25mm of groter.

Ik heb al heel grote vissen gevangen op heel klein aas, das de theorie van groot aas grote vis klopt langs geen kanten .....
kwou dit even kwijt, omdat veel mensen te gemakelijk naar groot aas grijpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : kluisbergen
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 10:21 am

tommy daar geef ik je gelijk in maar ik bevis soms een water waar veel en ik bedoel echt VEEL brasem op zit en daar vis ik dan met groot aas voor ze wat meer weg te houden niet dat dit ze volledig weg houd want ik heb al brasem gevange op 35mm!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 10:28 am

Ja ik begrijp dat op de waters waar het vergeven van de witvis soms nodig is.
Maar dan nog verkies ik klijn aas.
Weet ge aazende witvis trekt ook karp aan he, en eens zij op de stek zijn trekt de witvis toch weg.

Maar ieder zen ding natuurlijk, ik vind een presentatie met klein aas veel beter werken
en geeft da karper veel meer vertrouwe om goed door te aazen.
stel je maar is voor, 2 a 3kg boilies van 10,12,14 of 16mm op een spot tegenover hetzelfde gewicht aan 25 of 30mm bollen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 10:56 am

Tuurlijk heb je gelijk Tommy in verband met die 30 mm bol,maar bij mij is het gewoon om eens anders te zijn dan anderenNiemand op het water bij ons vist zo,kheb er 30 kg van liggen.Ik vind het proberen waard.natuurlijk als je gaat naar relatief kleinere wateren met een echt grote hengeldruk zou ik zeker ook opteren voor kleiner aas!!kemp,mais,10 mm bol,12 mm bol en zou ik nooit groter gaan dan 20 mm.
ik moet zeggen hier in België heb ik nooit kleiner dan 24 mm gevist.
Kzal het u laten weten binnen een kleine twee weken wat de resultaten geweest zijn Very Happy
Kga mooi kunnen vergelijken hé,mag met 4 hengels vissen!!
grtzzzzzzzzzzzz bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 11:09 am

Nooit kleiner dan 24 gevist in Belgie affraid Ik heb nooit groter gevist dan 18mm in Belgié.
Laat maar weten, denk dat er wel mensen zijn die intresse hebben in je ondervindingen .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Kris Vanmechelen

Kris Vanmechelen


Man Aantal berichten : 183
Leeftijd : 38
Woonplaats : Eernegem
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 31-03-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 11:25 am

Idd gewoon die hair langer maken en vissen met datgene waar je vertrouwen in hebt !!

@tommy : dat azende witvis karper aantrekt ben ik volledig met je eens maar ik denk niet da witvis massalvertrekt als er een karper in the pictue komt ... Denk ik he ...

Mvg Kris
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 11:50 am

Ik beweer ook niet dat ze allemaal weg trekken, maar als zo een bende karpers
op een stek neerstrijken en ze op het aas storten en zonder enige archwaan aazen, dat het behoorlijk kan stuiven, en dat er dan niet veel plaats meer is voor de witvissen (geloof me vrij).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 5:01 pm

ha een leuke discussie hier, het voeren en vissen met relatief groot aas kan soms ook de grote vissen opleveren maar is geen garantie.Ook het vissen en voeren met klein aas kan de grotere vissen opleveren. Persoonlijk denk ik dat het per water verschillend is en alleen bij ervaring geconcludeerd kan worden.Het is dus altijd een gok met welk aas de grotere vissen komen .



Gerard
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 5:05 pm

Nee,is zeker GEEN garantie.Trouwens als ik soms schubs zie van 7 a 8 kg,denk dat die ballen van 50 mm binnen krijgen!!Volgens mij hangt het ook af van water tot water.Ik hoop allessinds geen brasem meer te vangen cheers!!
K'laat zeker weten hoe het geweest is!!! Cool
grtzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 6:20 pm

Ik ben er toch van overtuigd dat je met groot aas selectiever de grotere vissen kan vangen, maar het is uiteraard geen garantie!
Ik gebruik het toch ook regelmatig, en met resultaat...
Ik verleng ook gewoon de hair en ga zeker niet de haak grote nemen.

Maar Tommy heeft wel een punt dat een rig beter werkt met kleiner aas, ik zorg er dus zeker voor dat mijn rigje, ondanks de grote bol, geen lompe bedoening is...

Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 7:05 pm

Zelfde haakgrootte?Ik vis normaal met 8,kzou mss naar 6 gaan en ongeveer 4 cm afstand haak boilie!!
grtzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimedi sep 16, 2008 11:41 pm

Je haakmaat zou ik behouden , of zelfs vergroten naar sz. 6 .

Eventueel kan je wel de zijflanken van je haakbol wegsnijden , en zo een brede schijf overhouden , meer uitlek van je flavour en toch een iets kleiner volume dat de karper moet opnemen.

Ik vis zo altijd , daar ik worsten maak en geen ronde boilies , bij het vers insnijden van de worst krijg je veel meer attractieve lekkage van je haakaas.

Veel succes , Sun .

https://i.servimg.com/u/f38/12/58/11/37/hersch14.jpg
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimewo sep 17, 2008 6:25 am

Zal ik mss even proberen Smile !!Anderzijds gebruik ik nooit flavours,steek er enkel in de zomer een olie op!!grtzzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimewo sep 17, 2008 7:34 am

hi bart i have read all the comments on the question you have set and there is help and advice in all the postings ( very interesting topic) Cool i can only advise you on my experiences of using big baits, to say that i have fished as big as 50mm baits on the Mass on a size 6 hook ( only increasing the length of the hair to accomadate the bait and leaving enough space for the bait to move freely between the shank of the hook, about 75mm - 1cm ) and found that the bigger bait did not produce any better quality sized fish than the ones we had already caught!!!!! But i did catch only carp on the bigger baits not chub or barbel, so as everyone has said already maybe try it on 1 rod and see what happens? but fish it over smaller baits 10, 12, 15, and 18 mms in a mixture so as it stands out amongst them hope this helps you decide a little?? Greetzzzzzzz JOHN cheers cheers Wink Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimewo sep 17, 2008 7:59 am

Hey john,thank you for your comment.I'll try it on one rod.But the thing I don't understand is that you take only 1cm space between the boile and de hook.Is that not to little.i had the thaugt in mind of 4 cm space between boilie and the hook.I' hope that my englisch is not to bad to understand john?
grtzzzzzzzzz Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimewo sep 17, 2008 8:18 am

ihi bart youre is english is fine mate Wink Wink thanx for replying in english it makes it easier for me makker i only fish a long hair with small baits and small hooks (8 or 10 mms and size 10/12 ) i have found no problems in hooking fish with the larger baits with a distance of this amount, to prevent the bait from spinning around to much and it ends up not hanging right. But this is in a river maybe in a lake or canal with no disturbances there is no problems ?? but if you prefer a longer hair try it , as i said i can only advise you on my experiences WHO IS TO SAY I AM DOING IT RIGHT Question Question i know for sure it works with the smaller hooks and baits but i have never tried a longer hair with bigger baits??????? maybe i should Shocked Shocked greets john cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimevr sep 19, 2008 6:17 am

Hey,john,I use pva between the hook and the bait,so it can not spin around,even whit 4 cm!!But I must say,the hooks I use are bigger size 8,6!!Maybe it is better to fish with a smaller hook en less space between the hook and the bait!!! Cool !!I'll take your option in mind,if I lose some fish,than I go shorter whit the hair cheers
Now I go fishing and maybe I can say more next week about this Topic Cool !!!
grtzzzzzzzzzzzzzz Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimevr sep 19, 2008 6:46 am

OK Bart makker, let me know how you get on and try some experimenting with different hook and hair combinations. I would be very interested in youre findings for my own use Wink Wink As i have said before you never stop learning in karpervissen, sometimes it is the litlle things that make a BIG difference to youre catch rate Cool Cool BE LUCKY MAKKER TIGHT LINES Wink Wink Greets john
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimevr sep 19, 2008 8:05 am

bart polyn schreef:
Hey,john,I use pva between the hook and the bait,so it can not spin around,even whit 4 cm!!But I must say,the hooks I use are bigger size 8,6!!Maybe it is better to fish with a smaller hook en less space between the hook and the bait!!! Cool !!I'll take your option in mind,if I lose some fish,than I go shorter whit the hair cheers
Now I go fishing and maybe I can say more next week about this Topic Cool !!!
grtzzzzzzzzzzzzzz Bart

Gewoon proberen zou ik zeggen. En die pva is goed bij het het inwerpen maar als er vele kleine visje met je haakaas gaan spelen hebben ze weer wel een heel stukje om in de war te knopen...
Bv: katvis, die veranderen niet enkel de diameter van onze knikkers, maar durven de rig ook nog eens aan te passen door de hair rond de haak te knopen..
Indien er niet te veel andere, kleinere vis zit-> no problemo Exclamation
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimevr sep 19, 2008 8:20 am

Volkomen juist Berry,maar veel kleine vis zit er niet op enkel paar dweilmatten van brasems van rond de 4 kg.Heb er vorige week zo 3 gevangen op men week!! Evil or Very Mad !!!
Maar soit den deze gaat zijne auto vullen en weg zal hij zijn!!! cheers
Vele groeten en bedankt voor de tips iedereen!!
Terug naar boven Ga naar beneden
jean-claude francois

jean-claude francois


Man Aantal berichten : 293
Leeftijd : 44
Woonplaats : melle
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 01-06-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimeza sep 20, 2008 11:36 am

hey bart je ziet dat je geen groote boilies nodig hebt he om ne dikken te vangen.
de schup op 18.5 gevangen op een 15mm.
groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimeza sep 20, 2008 1:56 pm

Euhm,ik wil eerst en vooral eens duidelijk stellen dat ik niet met grote bollen vis omdat ik dan denk dat ik grote vis ga vangen Rolling Eyes Cool !!
Ten tweede proficiat met je vangst cheers ,spijtig dat hij een kg minder weegt buiten vorige vangst(oude vis hé)
En ten derde,kheb hem ook gevangen hé en da was op 25 mm bol,ben zeker dat er vissen te vangen zijn van ver boven de 40 pond met ne 4 mm bolie,maar daar gaat het hier eigenlijk niet over!!ik vroeg gewoon een goede(een aan te raden)rig om grote diameter boilies te vissen. Cool Niet meer niet minder. cheers
grtzzzzzzzzzzzz Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
jean-claude francois

jean-claude francois


Man Aantal berichten : 293
Leeftijd : 44
Woonplaats : melle
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 01-06-08

Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitimeza sep 20, 2008 4:12 pm

hey ben je al terug?
nog iets bijgevangen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?   Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mensen die ervaring hebben met rig 30 mm boilies?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» wie heeft ervaring met jelly whire van pb
» gekleurde boilies
» Kookproces boilies
» voorweken boilies
» Bewaren van boilies

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: