Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

gekleurde boilies

Ga naar beneden 
+15
Ivan De Ridder
bart polyn
Wesley Mast
Antonie De Naeghel
Gregory Depoutre
Bart Debosschere
Beelens Pascal
david deman
Tim Lomans
Tom Daelemans
Steven Dekeyzer
Peter Bleyaert
Jerry Van Opstal
Ben van de Linde
filip de meulder
19 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimedi jun 16, 2009 8:54 pm

Wat is uw favoriete kleur van boilies ?
Is dat uit persoonlijke voorkeur of meer gericht op de karper.
Bv. groen geeft rust, rood agressie, blauw vertrouwen, dit alles berust op mensenlijke waarnemingen. Of het bij karpers ook zo werkt, is de vraag...

Graag uw mening hierover. Bedankt, Filip. alien
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben van de Linde

Ben van de Linde

Man Aantal berichten : 91
Leeftijd : 49
Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen
Registration date : 27-06-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimedi jun 16, 2009 9:13 pm

Geen kleurstoffen voor mij met uitzondering van een mooie fLuo Heathrow pop-up ...
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimedi jun 16, 2009 9:33 pm

Puur natuur . Tenzij rood door wat robin red toe te voegen .
Heb ne heilige schrik van die "toevoegingen" in mijn aas .
Op 10m diepte of zefs 5m diep druk bevaren Ak water is het zo troebel dat ze niets zien .
Kleurtjes vangen vooral de vissers vrees ik Very Happy
Grt
Peter Bleyaert

Peter Bleyaert

Man Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Hobby’s : Darts, Koi en .......tja
Registration date : 24-03-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimedi jun 16, 2009 10:32 pm

Voor mij blijft het ook "puur natuur", al moet ik wel toegeven dat ik af en toe een neutraal kleurtje durf te gebruiken maar das gewoon uit praktisch oogpunt, zo kan ik ze makkelijker onderscheiden als ik ze uit de diepvries haal.
Eens ingevroren durven ze soms nogal op elkaar lijken.
Grtz.
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 3:25 am

Gebruik ook geen kleurstoffen meer, maar heb vroeger wel es wat geprobeerd. Ik had het meest vertrouwen in wit en vooral blauw
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 6:53 am

Piere schreef:
Voor mij blijft het ook "puur natuur", al moet ik wel toegeven dat ik af en toe een neutraal kleurtje durf te gebruiken maar das gewoon uit praktisch oogpunt, zo kan ik ze makkelijker onderscheiden als ik ze uit de diepvries haal.
Grtz.

Alcoholstift op de verpakking kan helpen natuurlijk Very Happy
Tim Lomans

Tim Lomans

Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 8:07 am

Voor mij is kleur een absolute must. Geel, Oranje of Blauw. Dat zijn de kleuren die de karper het beste kan onderscheiden. En ik geloof dat karpers kleuren kunnen zien. Daarom vis ik ook veel met fluor (geel of oranje).

Geur verdwijnt na verloop van tijd, en ik laat boillie er gaag lang in liggen. De kleur blijft meestal redelijk goed. En dat valt op tegen een (donkere) bodem, dus dat trekt de karper.

Met vriendelijke groet,

Tim Lomans
http://www.skv-karpertrips.nl
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 8:10 am

Geen kleuren hier. Bruin, donkerrood, zelfs zwart, want anders voer ik meerkoeten.
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 8:48 am

bij mij gaat de voorkeur uit naar een natuurlijk bruin rode bol door de
toegevoegde RR natuurlijk...
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 9:31 am

pour moi ,ook,ne donkerroden bol(robinr) Twisted Evil ..maar dan ook meestal met als haakaas ne fluo popper/snowman alien ,om op te vallen Rolling Eyes ....
http://www.multicatch
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 12:08 pm

Jip ,
Voor mij ook geen kleurstoffen,alles puur natuur.
Ooit mijn bollen in het wit gestoken, omdat ik genoodzaakt was om de meeuwen te mislijden, kon niet anders dan gaan voeren op klaarlichte dag.
En ondervond dat deze bollen niet zo gemakkelijk te onderscheppen waren tijdens hun duikvlucht.
Maar was dan wel geambeteerd van de koeten.
Dus geen kleurtjes meer voor mij,in den donker gaan voeren was de oplossing........
greetz
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 2:38 pm

Heb onlangs bij een duiker gestaan aan het AK . Er was een hert in het water gesukkeld . Heb toen eens gevraagd wat de zichtbaarheid was op de bodem . Pikdonker zei hij . Dus wat zouden gekleurde boilies een rol spelen daar ? Het is mss wat anders op een ondiepe zandput met helder water . Dat je daar geen knalblauwe ofzo gebruikt ivm de watervogels kan ik nog begrijpen .
Ken er die bij aardbij flavour perse rode kleurstof willen toevoegen en bij banaan gele . Alsof onze vriend karper weet hoe een banaan of aardbei eruit ziet Very Happy
Steek dat geld van die kleurstof maar in wat extra GLM ofzo . Veeeel beter !
Maar natuurlijk , dit is ieders zijn voorkeur he . Vertrouwen vangt het meeste .
Grt
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 3:18 pm

vooral die fluo's doen me wel serieus veschieten...
Peter Bleyaert

Peter Bleyaert

Man Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Hobby’s : Darts, Koi en .......tja
Registration date : 24-03-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 3:44 pm

DaTom1980 schreef:
Piere schreef:
Grtz.

Alcoholstift op de verpakking kan helpen natuurlijk Very Happy

Idd en zeker op netzakken. lol!
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel

Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 4:15 pm

Zoals de meesten hier houd ik het liefst alles zo naturel mogelijk, geen kleurstoffen dus, heb er totaal geen vertrouwen/geloof in dat dit een meerwaarde geeft. Fluo imitatie aas en fluo popups heb ik steeds bij me, als ik deze al gebruik, is het steeds in kleine formaten, vb een 10mm fluo popup. Eens het al te opzichtig wordt, vis ik er niet meer mee. Grtz
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimewo jun 17, 2009 6:37 pm

au natchjoerel Razz
http://www.carpmovement.com
bart polyn

bart polyn

Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 43
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimedo jun 18, 2009 7:48 am

Hetzelfde hier,naturel bolleken....kheb ook altijd Solar pop-up bij van 10 mm(niet groter,vind die anders te lomp en te afschrikwekkend Cool )!!
Pop-up neem ik steeds zo fel mogelijk!!
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Registration date : 12-10-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimezo jun 21, 2009 12:58 pm

Bedankt voor de reacties. Wat betreft kleurstoffen zal ik ook eerder kiezen voor natuurlijke kleurstoffen.
Die fluo's doen het idd blijkbaar uitstekend als haakaas.
Een paar kleuren dooreen mengen is ook altijd leuk voor de visser.
Zelf verkies ik nog steeds vlees/vismeel boilies. Dezen zijn dan steeds bruin van kleur. Zonder toegevoegde kleurstoffen dan.
Grts, fille
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimezo jun 21, 2009 1:18 pm

fille schreef:

Die fluo's doen het idd blijkbaar uitstekend als haakaas.
Een paar kleuren dooreen mengen is ook altijd leuk voor de visser.

Grts, fille

Fille,

Ook het omgekeerde > voeren met fluo gekleurde boilies, en daarop vissen met een naturel kleur boilie als hookbait, kan het in bepaalde situaties zeer goed doen! Het proberen waard!

Grtz

I.
http://www.ccmoore.be
Gast
Gast

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimedo jun 25, 2009 12:45 pm

De zelfgerolde bollekes, steeds naturel kleurke v/d mix. Enkel bij de zoete bol durf ik al eens een geel of oranje kleurke mee te geven, hangt van 't water af.

Qwa pop-up's meestal fluo oranje - roze (squid) of wit.
joris peelman

joris peelman

Man Aantal berichten : 116
Leeftijd : 40
Hobby’s : vissen en ballooning
Registration date : 11-08-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimedo jun 25, 2009 1:20 pm

Ik ga na mijn frankrijk sessie ook weer bollen laten draaien, en ga die nu eens voorzien van blauwe kleurstof. Op het water waar ik vis had ik de tip gekregen om met donkere boilies te vissen, en blauw is het donkerst dat nog opvalt onder water. De popups die ik er al getest heb werkten toch opvallend beter dan andere kleuren. (mischien omdat er uiterst zelden mee gevist wordt?)
pascal waltenier

pascal waltenier

Man Aantal berichten : 445
Registration date : 16-12-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimeza jun 27, 2009 9:42 am

De peelman zie , terug beginnen vissen , ge hebt gelijk

Ik heb dat toch ook al vaak gehoord van met blauwe bollen te vissen , ga er ook eens een test op doen

Kleurstoffen koop je het best aan , en echt voor weinig geld bij firma die kleurstoffen verkoopt om beton te kleuren , de meeste aasfirma's die het verkopen tegen zeer dure prijzen kopen dit ook aan

Bvb mondial f , de zwarte bio mix is gewoon zelfde samenstelling met zwarte kleurstof om beton te kleuren , tis maar dat ge het weet

Wat ik me dan wel afvraag , als dit nu zou werken , en iemand op een water 500kg bollen op jaarbasis voert , welk effect dit zou hebben op het kleurpigment van de vissen
Marc Dhaene

Marc Dhaene

Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimeza jun 27, 2009 10:50 am

kleustoffen om beton te kleuren.................. No No No waarom geen kleustoffen om haar mee te kleuren ???? ik wil nu ni den betweter uithangen jongens,maar ik denk dat het voor de vis veel beter is om kleustof te gebruiken uit de voedingsindustrie en nog veel beter voor vis en milieu is geen kleurstof gebruiken en zuiver natuurlijk te vissen,voila da is mijn idee erover......ma ja wie ben ik om daarover te lullen natuurlijk,ieder zijn ding zeker
groetjes marco
http://www.ccmoore.be
Gast
Gast

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimezo jun 28, 2009 11:51 am

Vrienden,

Ik krijg regelmatig reacties te horen over preservers.
Velen weigeren ermee te vissen omdat het schadelijk zou zijn voor de vissen of dat het de vangsten zou verminderen.
Wat met de kleurstoffen dan ? Je kan er toch wel zeker van zijn dat deze producten minstens zo schadelijk zijn.
Een vis die op termijn zou afzien van boilies met een preserver, zal zeker op termijn afzien van een boilies met kleurstof.
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitimema jun 29, 2009 7:22 pm

Dan moeten we stoppen met flavours te gebruiken ook hé, want heel veel van hen hebben een chemische basis.

God weet wa slagen die vissen allemaal naar binnen in de waters die we bevissen, en dan heb ik het nie over het aas hé maar dan puur over wat er in het water zelf zit.
Denk nog maar aan de drukke kanalen, rivieren en gesloten waters die in verbinding staan met één of andere rivier of kanaal. Wa wordt daar allemaal nie in geloosd... En kijk hoe goe ze daar in gedijen.
Ok ik respecteer onze vriend karper heel erg, maar ik vind nie dat we er onze huisdieren van moeten maken ook nie.
We mogen nie overdrijven.
Tis al erg genoeg dat de meeste vissen tegenwoordig al ne naam hebben... Wa ist volgende? Ne leiband?

Da heeft ooit al ies iemand geprobeerd trouwens... Evil or Very Mad
Gesponsorde inhoud

gekleurde boilies Empty
BerichtOnderwerp: Re: gekleurde boilies   gekleurde boilies Icon_minitime

gekleurde boilies
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» drijvende boilies