Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: beschimmelde boilies di okt 21, 2008 7:19 pm
Besten,
Kan het kwaad dat er een lichte groene schijn op men (verse) bollen staat ? Ik heb ze niet laten uitdrogen voor ik ze in de vriezer stak en dan 5 dagen mee gaan vissen. Wel laten drogen aan de waterkant in droogzakken maar 's nachts in de tent gelegd. Ze ruiken wel beetje muf maar als ik ze doormidden snijd zijn ze echt wel vers. Witte schimmel heb ik goed begrepen kan geen kwaad maar groene schimmel is wat anders, vrees ik. Kan ik ze wassen, schrobben of is het voor de vuilbak ? Graag een antwoord op men vraag.
Groeten, fille
Gast Gast
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies di okt 21, 2008 7:31 pm
groen is niet goed, het rotings proces is ingezet!!! ik zou ze maar weggooien (zou ik ook doen)
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies di okt 21, 2008 8:35 pm
Inderdaad ze beginnen gewoon te "vurten"wegsmijten die handel!!op witte schimmel heb ik al vis gevangen,alhoewel ik het liever niet heb!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies di okt 21, 2008 8:52 pm
witte schimmel is soms enorm goed op somig aas Activ-8 bollen bvb zijn super met wat witte schimmel (suikers)
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies di okt 21, 2008 8:55 pm
Witte schimmel=suikers die vrijkomen?
Gast Gast
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies di okt 21, 2008 8:59 pm
is mij toch zo verteld, en heb er toch (met activ- enorm goed op gevangen
Gast Gast
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 9:57 am
hmm, heb laatst witte schimmel gehad op m'n boilies dewelke hooguit 1.5 hingen te drogen. Kan zeggen 't rook nie lekker!!! Niet echt veel vertrouwen in.
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 2:08 pm
Kheb er ook niet veel vertrouwen meer in. De vuilbak dan maar in. Tis een lesje voor in de toekomst. 10kg., dat is vlug bijgerold. Tzijn 30mm bollen. Da gaat vooruit. Een feit is wanneer het vochtig weer is je best kan zorgen dat je boilies reeds goed uitgedroogd zijn voor je vertrekt op sessie.
Gast Gast
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 2:26 pm
30mm shit deze tijd vant jaar nog 30mm gebruiken ze ergens op een zeer droge plaats laten drogen en dan heb je dat probleem niet maar
Gast Gast
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 2:34 pm
ik had overlaatst witte bollen door toedoen van sweetner van solar. mijn broer heeft er 1 tje weten vangen van 11kg met die bollen (komt wel eens langs om wat te schooien) hij zie dat ze beschimmeld waren maar ik wist dat dit suikers waren.
ik hang mijn bollen na 3 dagen in de garage te hebben gelegen nog 2 nachten in het kot waar de verwarmingsketel draait. perfecte uitharding
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 5:27 pm
Hey Tommy,
Idd 30mm Bollen maar ik snij ze dan wel in kleinere vormen. Gewoonlijk middendoor dan krijg je zo van die halve maantjes. Dressuurdoorbrekend, kweet niet maar weet dat karpers dit wel lusten.
Gast Gast
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 5:29 pm
fair enough .....
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 6:00 pm
Was ik nog vergeten te vermelden. Het ging over de 'nutty mix' van de sutter in Genk. Notenmixen zijn misschien gevoeliger voor schimmels ? Grts, fille
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 6:09 pm
inderdaad:
noten worden vlugger slecht(zuur)
als uw ballen wit uitslaan is da zeker goe!!!zijn idd de suikers... Maar eens ze groen uitslaan...wegsmijten die handel!!!
greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: beschimmelde boilies wo okt 22, 2008 6:10 pm
Geen ervaring met noten mixen .... dus kzou het niet weten, maar denk dat elke mix/boll gevoelig is aan schimels als je heb niet goed of op een vochtige plaats hangd/legd