Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: nieuwe leaders ma maa 05, 2012 6:53 pm
Tommy De Cleen schreef:
maar even dit nog met een heel klein beetje gezond verstand, word beschadiging tot het min herleid ... en daar streef ik persoonlijk naar ...
ik zal het weten te zeggen of er een significant verschil is... want zelfs met leadcore van 2 meter is n vis soms schubben kwijt. En die verliezen er zowieso veel tijdens de paai. no big deal voor de vis. maar beter voorkomen dan terug laten groeien zeker. anyway kzal t snel merken (als ik eindelijk terug begin te vangen)
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: nieuwe leaders ma maa 05, 2012 7:04 pm
Leadcore is inderdaad zeker geen garantie dat er geen schubben kunnen geraakt worden. Leadcore is vrij ruw van structuur hé.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: nieuwe leaders ma maa 05, 2012 8:21 pm
no big deal voor de vissen zelf (waarschijnlijk niet) maar als visser (heb je vlug een slechte naam, begrijp je??) daarom en ook omdat ik graag met mooie niet beschadigde vissen op de foto ga ....
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: nieuwe leaders za maa 10, 2012 6:27 pm
de leadcore zonder loodkern van Piet Vogel en Solar zijn aanraders Combineer dit met de hit en run safety clips en je hebt een supervisveiligsysteem die het kopschudden ook nog eens uitschakelt
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: nieuwe leaders zo maa 11, 2012 8:19 am
Is vis ook met dikke fluocarbonleader met hier en daar wat putty of zo'n fox opzet loodje met rubber in het center. Loodje of putty maken dan contact met de vis ipv leader. En een drop off systeem voor het lood bij gebruik van een chod is toch ook al een tijdje bekent en werkt simpel en héél goe voor de chod.
Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: nieuwe leaders vr maa 16, 2012 11:28 pm
hey hey, ondertussen mijn eerste vis verder en het nieuwe systeem goed bevonden (nee nog geen beschadigingen tommy ) nu had ik enkel de vraag, ik trek mijn rigs vaak erg hard aan, om mij er van te vergewissen dat alle knopen perfect zijn. Nu breekt mijn lusknoop aan eht andere eind van de rig (achtknoop) die ik met mn swivel moet verbinden vaak al bij geringe druk. terwijl de rest van de knopen, zelfs die nieuwe knoop om fluoro aan gevlochten te knopen allemaal perfect blijven. Iemand betere lusknopen?
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: nieuwe leaders za maa 17, 2012 7:38 am
Maak je je knoop ook eerst nat
Google ook zeker eens de big game losknoop deze is oersterk
Loïc van Doorn
Onderwerp: Re: nieuwe leaders za maa 17, 2012 10:42 pm
christoph segers schreef:
Maak je je knoop ook eerst nat
Google ook zeker eens de big game losknoop deze is oersterk
Altijd nat ja. tis gwn die fluoro die niet al teveel kan hebben vrees ik. Doordat die tg n vrij grote rek heeft creëert die een knoop waar nog iets teveel speling op zit denk ik.