Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

nieuwe leaders

Ga naar beneden 
+6
Tommy De Cleen
Steven Verhelpen
Lorenz Cleymaet
David De Cleen
Robby Malfliet
Loïc van Doorn
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn

Man Aantal berichten : 162
Leeftijd : 32
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 4:43 pm

Hey gasten,
na al enkele keren geblankt te hebben dit jaar zit ik weer met wat aanpassingen in mijn hoofd,

vraag 1 ik gebruik al een tijdje complete fluoro onderlijnen, en ben hier heel tevreden over (het enige waar ik bij die onderlijnen aan denk is de laatste 3 cm gevlochten lijn te gebruiken, maar ik vind het allemaal zo lomp als je fluoro met gevlochten op je onderlijn moet gaan verbinden (dus als iemand daarvoor een tip weet Wink))

latere aanvulling: hier zie je onderaan mijn standaardrig en bovenaan een nieuw prototype met een bloedknoop die t lijkt te houden
https://2img.net/r/ihimizer/img839/8297/dsc0001awb.jpg
knoop:
vraag 2 ik gebruik ook al een tijdje langere leadcore leaders (2 meter) om op wier te kunnen vissen
nu ik in de mogelijkheid ben om te duiken valt het me wel vaak op hoe enorm hard die dingen opvallen onder water (heb die van PB) en vooral hoe belachelijk stijf die zijn, 1 oneffenheid onder water en al hun praatjes van plat tegen de bodem blijken niet waar te zijn.
Nu zoek ik dus een echt goede leadcore die nu is echt de bodem volgt (want die loden kern is zo stijf als t maar zijn kan, breekt snel in stukken en steekt door de mantel heen) of zou ik ineens de overstap naar een fluoro leader maken, maar ik moet die dan wel kunnen combineren met deze http://www.ultimatehengelsport.nl/product.php?pid=298&brand=8 . en deze leader moet dus ook echt goed zinken. en soepel zijn.
Bestaat er niet zoiets als een leader die net zo soepel is als een gevlochten lijn, onzichtbaar is en zwaar genoeg is?

Laatst aangepast door Tommy De Cleen op zo maa 04, 2012 7:10 pm; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : geen te lange links!! post je foto`s geen links!!)
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 6:59 pm

De knoop die ik gebruik om mijn stukje 15lbs braid aan de fluo onderlijn te knopen geeft alleszins een fijn resultaat hoor!
Kan nu nie direct inbeelden hoe die knoop noemt, en hem uitleggen nog minder, maar ik ga eens zoeken want ik heb die knoop ooit ergens in een filmpje gevonden.

Hier alvast een voorbeeld van zo'n onderlijntje dat ik ooit eens geknoopt heb.
Beetje wazig rond de knoop, maar toch duidelijk genoeg denk ik.

nieuwe leaders 009-11

Laatst aangepast door Robby Malfliet op zo maa 04, 2012 7:21 pm; in totaal 5 keer bewerkt (Reden : te grote foto!!!)
David De Cleen

David De Cleen

Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 46
Hobby’s : vissen fitness snowborden
Registration date : 17-02-10

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 7:07 pm

Je moet eens kijken op de laatste promo dvd van korda, daar doen ze het je voor hoe je flu onderlijn met soepel materiaal kan verbinden en ziet er kleine knoop uit, heb hem wel zelf nog niet geprobeerd. Hier is het artikel er van,klik op de foto om te vergroten,
http://www.korda.co.uk/rigz/how_to.php?id=2&rig=2
Voor een leader zou ik die van nash eens bekijken die vallen goed weg tegen de bodem, heb die al eens in de kant gelegd en
je moet goed zien of je bent hem kwijt, hangt natuurlijk beetje van de ondergrond af.

grts
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet

Man Aantal berichten : 130
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 7:14 pm

Freefall van PB is soepeler dan leadcore maar zwaar genoeg om alles tegen de bodem te houden. Is wel niet onzichtbaar maar dat is leadcore ook niet...
Robby Malfliet

Robby Malfliet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 7:17 pm

Geen voorslag gebruiken, en gewoon een zware fluo (bvb 17-20lbs) los door vissen.
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 7:45 pm

Robby Malfliet schreef:
Geen voorslag gebruiken, en gewoon een zware fluo (bvb 17-20lbs) los door vissen.
parallelium 33/00 is 20 lbs, maareh is dit niet veel te dun ivm visbeschadiging
Robby Malfliet

Robby Malfliet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 7:51 pm

Ge moogt da fabeltje nie geloven dat nylon lijn schubben van de flanken trekt jong.
Als da zo moest zijn dan zouden veel bekende Engelse vissers nie met "the naked chod rig" vissen tegenwoordig zene. Wink
Ik persoonlijk vis veel met dikke lijnen los door, en ik kan me nie herinneren dat ik ooit ne vis beschadigd heb daarmee.

En nog iets...
Als men zegt dat (dikke) nylon/fluo lijn de vissen niet beschadigd dan gaat de verkoop van leadcore en tubing serieus achteruit gaan hé!
Begrijpt ge wat ik bedoel?
Commerce speelt altijd mee!

Gevlochten lijn los door vissen is een ander verhaal natuurlijk!!!
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 7:56 pm

Robby Malfliet schreef:
Ge moogt da fabeltje nie geloven dat nylon lijn schubben van de flanken trekt jong.
Als da zo moest zijn dan zouden veel bekende Engelse vissers nie met "the naked chod rig" vissen tegenwoordig zene. Wink
Ik persoonlijk vis veel met dikke lijnen los door, en ik kan me nie herinneren dat ik ooit ne vis beschadigd heb daarmee.
als deze redenering klopt is iedereen zijn probleem verleden tijd, want mijne fluoro met wat putty rond valt uiteraard volkomen weg tegen t wier of de modder waar ik vaak op/in vis. enkel mijn chods dan ng wat aanpassen zodat ik die kan fixeren op mn hoofdlijn.

En die commerce daar heb je uiteraard gelijk in. maar nuja als je vanaf het begin af aan verteld wordt dat je eerste 40 cm lijn beschermd moeten zijn omdat anders de vis beschadigd wordt geloof je dat uiteraard.
Robby Malfliet

Robby Malfliet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 7:59 pm

Ik heb dat destijds ook geloofd hoor!
Maar als ge dan wat met mensen begint te praten daarover dan kunt ge soms tot andere inzichten komen.
Da's het leuke aan converseren over zulke zaken.
Pas op, elk doet nog altijd zijn eigen zin hé.

Maar ik geef toe dat ik zelf ook nog regelmatig leadcore gebruik hoor.
Tube daarentegen is misschien al 10 jaar geleden.
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimezo maa 04, 2012 8:06 pm

Robby Malfliet schreef:
Ik heb dat destijds ook geloofd hoor!
Maar als ge dan wat met mensen begint te praten daarover dan kunt ge soms tot andere inzichten komen.
Da's het leuke aan converseren over zulke zaken.
Pas op, elk doet nog altijd zijn eigen zin hé.

Maar ik geef toe dat ik zelf ook nog regelmatig leadcore gebruik hoor.
Tube daarentegen is misschien al 10 jaar geleden.
nu robby , thx voor deze hulp man! dit is zeker een grote stap voorwaarts, want je kunt je niet voorstellen hoe vaak ik heb gevloekt als ik onder water mn leadcore/leader voor de zoveelste keer horizontaal in t water zag staan terwijl t wier 20 cm lager lag
Steven Verhelpen

Steven Verhelpen

Man Aantal berichten : 26
Leeftijd : 39
Hobby’s : vissen, fietsen, lezen, pool
Registration date : 28-07-11

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 8:42 am

Robby Malfliet schreef:

Gevlochten lijn los door vissen is een ander verhaal natuurlijk!!!

Vanaf "hoe dik" vis je dan rechtdoor Robby?
De 33/100 die Loïc hier aanhaalt vind ik persoonlijk nog geen dikke lijn en daar zou ik persoonlijk wel nog een 45/00 fluorcarbon leader opsteken of zelfs mijn hele spoel met wat dikkere fluorcarbon vullen. Ieder doet daarmee wat hij wilt natuurlijk en het kan altijd voorvallen dat een vis beschadigd raakt.

Kijk ook eens op youtube Loïc, zoek op "Nash Diffusion Leader Bristol Angling Centre ", dat ziet er mij in het filmpje een goede leader uit, heb er wel geen ervaring mee dus dat kan je best nog eens opzoeken.
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 12:51 pm

Steven Verhelpen schreef:

Kijk ook eens op youtube Loïc, zoek op "Nash Diffusion Leader Bristol Angling Centre ", dat ziet er mij in het filmpje een goede leader uit, heb er wel geen ervaring mee dus dat kan je best nog eens opzoeken.
klopt zijn mooie leaders, maar het blijven dikkere lijnen, die daardoor minder soepel worden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 1:32 pm

ivm leadcore leaders zou ik zeggen, kijk is naar die van solar "solar contour unleaded" of die van ashima die hebben ze ook (in het weekend nog gezien) ... leuk materiaal en er zit geen lood in!!

ivm die rig ... (geen korda brainwash) maar kijk eens naar de korda: tackle, tactics & tips Vol 5 hier staan echt enorm veel tips in ... en wel echt de moeite om te zien .... (sorry voor de niet korda fans) maar het heeft zen doel!!
en dat is om mensen te helpen (en te verkopen, maar dat moet je naast je leggen) en als ge iets kunt leren via deze free dvd, dan is dat meegenomen vind ik (dus kijk er is naar Loïc) ge gaat zeker vinden wat je zoekt ....
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Robby Malfliet

Robby Malfliet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 2:19 pm

@ Steven: met mijn 16lbs fluoro hoofdlijn (34/00 denk ik) vis ik los door.
Als ik dunner vis dan gebruik ik een leadcore leader (die van Thinking Anglers).
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 37
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 3:43 pm

De lijn beschadigt de vis niet. Ik heb dit nog nooit tegengekomen en nooit van iemand gehoord.

Anti tangle tube is niet om de vis te beschermen, maar om je lijn niet in de war te gooien.

David Deman gebruikt deze van zijn favoriete visser Piet Vogel, ook ongelood. Zag er goed uit en deed me ook nadenken om van de standaard leadcore naar de ongelode te gaan.
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 3:59 pm

Arnaud Castel schreef:
De lijn beschadigt de vis niet. Ik heb dit nog nooit tegengekomen en nooit van iemand gehoord.

Anti tangle tube is niet om de vis te beschermen, maar om je lijn niet in de war te gooien.
wel tzou niet de eerste schub zijn die word beschadigt of er af word gerukt door de lijn (geloof me vrij!!!) is geen zever ....!!
zonder tube/leader of iets anders ... is er geen bescherming!! voor de schubben van de vis
(ik lees hier soms toch nogal wat ze affraid affraid Embarassed Embarassed )

ok voor anti tangel ook, maar ook ter bescherming!!!
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 37
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 4:19 pm

Een schub zou wel eens kunnen. Maar een vis snijden dat zeker niet.
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 4:45 pm

Arnaud Castel schreef:
Een schub zou wel eens kunnen. Maar een vis snijden dat zeker niet.
snijden niet he, maar een schub die los komt en weg is, is ook beschadiging he??
en kan jammer genoeg ook infecties veroorzaken dus ...
Robby Malfliet

Robby Malfliet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 4:52 pm

Nen haak in de lip van de vis is ook beschadiging hé als we het zo gaan bekijken.
Als we de vissen helemaal nie willen beschadigen dan moeten we stoppen met vissen en postzegels gaan verzamelen.

Dit zijn altijd moeilijke discussies waar de mensen ofwel pro ofwel contra zijn.

Ikzelf heb geen probleem om met blote lijnen los door te vissen, op voorwaarde dat deze vrij dik van diameter zijn.
Dus zeker niet met gevlochten vissen op die manier!!! Evil or Very Mad
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 5:00 pm

Robby Malfliet schreef:
Nen haak in de lip van de vis is ook beschadiging hé als we het zo gaan bekijken.
Als we de vissen helemaal nie willen beschadigen dan moeten we stoppen met vissen en postzegels gaan verzamelen.

Dit zijn altijd moeilijke discussies waar de mensen ofwel pro ofwel contra zijn.

Ikzelf heb geen probleem om met blote lijnen los door te vissen, op voorwaarde dat deze vrij dik van diameter zijn.
Dus zeker niet met gevlochten vissen op die manier!!! Evil or Very Mad
en of dit een moeilijke discussie is .... dus beschadiging mag (als het binnen de perken blijft??)
ge moet een vis haken om hem te vangen he (daar heb je een haak voor nodig) kvind niet dat ge hem dan nog is onnodig wat schubben van zen lijf moet gaan trekken, door geen tube of dergelijke te gebruiken ....
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 5:08 pm

Ik moet Tommy toch gelijk geven, tijdens de dril schraapt de draad constant tegen de huid en slijmlaag van de vis. Een gefileerde vis zal je inderdaad niet in je net trekken maar het s toch zonde moest Single Scale van één of ander bekend water opeens No Scale worden door geen bescherming in de vorm van tube o.i.d. te gebruiken Neutral
Robby Malfliet

Robby Malfliet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 5:14 pm

Tja, persoonlijk nog nooit meegemaakt dat ik schubben van de flank van een vis trek met (dikke) blote lijnen.

Heb ooit al mensen (heel degelijke vissers) zien vissen met een blote Kryston Quicksilver voorslag, zonder enige bescherming op de leader.
Dat is veel erger, want 25-35lbs Quicksilver zaagt los door takken als het moet!
Dus wat voor schade kan dit toebrengen aan de vissen als dat over de flanken schuurt???

Ik trek mij terug uit deze discussie, want mijn mening is geweten nu. Wink

Alhoewel, nog 1 vraagske.
Er zijn tegenwoordig veel mensen die de Chod rig gebruiken (soort heli-rig met heel kort onderlijntje).
Denkt ge dat het goed is voor de vis dat da lood tijdens de ganse dril tegen de kop van die karper ligt te bonken?
Antwoord op een gele briefkaart...

Op alle manieren van vissen valt wel iets op te merken, zo simpel is 't.
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 5:27 pm

Zelf ook nog nooit iets ergs mee gemaakt hoor, maar beter voorkomen dan genezen Wink

En dat bonken met het lood vind ik zeker iets om bij stil te staan, en niet alleen bij chods maar ook bij gewone standaardmontages bonkt het lood de hele tijd tegen het kieuwdeksel. Aangenaam zal het idd niet zijn denk ik.
Robby Malfliet

Robby Malfliet

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 5:33 pm

Er zijn genoeg systemen (zowel clip als inline) waar het lood direct geloosd wordt.
Maar voor de choddy's zijn er toch nie echt oplossingen voor.
Er staat me voor dat Atomic zoiets in hun gamma hebben, maar da zou nogal complex zijn om samen te stellen.

Maar nu wijken we af.
Back on topic.
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitimema maa 05, 2012 6:22 pm

Robby Malfliet schreef:

Alhoewel, nog 1 vraagske.
Er zijn tegenwoordig veel mensen die de Chod rig gebruiken (soort heli-rig met heel kort onderlijntje).
Denkt ge dat het goed is voor de vis dat da lood tijdens de ganse dril tegen de kop van die karper ligt te bonken?
Antwoord op een gele briefkaart...

Op alle manieren van vissen valt wel iets op te merken, zo simpel is 't.
daarom gebruik ik al even (een jaar of 3 nu) het drop off system ...
maar das dan voor sommige weer niet goed voor het water (we moeten misschien met ons alle) gewoon postzegels gaan verzamelen en niet meer vissen Wink Wink ....

maar even dit nog met een heel klein beetje gezond verstand, word beschadiging tot het min herleid ... en daar streef ik persoonlijk naar ...
Gesponsorde inhoud

nieuwe leaders Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe leaders   nieuwe leaders Icon_minitime

nieuwe leaders
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe leadcore leaders met de hoogst mogelijke veiligheidsgraad