Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

molen daiwa /shimano

Ga naar beneden 
+17
kenny vernieuwe
christoph segers
davy bettens
Robin Vercruyssen
Robby Malfliet
Tony van de merlen
Swaenepoel Jan
Jo Wuyts
Igor Van Waesberghe
Arnaud Castel
Steve Maes
Lorenz Cleymaet
Jeffrey Benoot
jos
Bart Debosschere
Tommy De Cleen
mattijs celie
21 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
kenny vernieuwe

kenny vernieuwe

Man Aantal berichten : 14
Leeftijd : 36
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 31-01-12

molen daiwa /shimano - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 01, 2012 4:28 am

Tommy De Cleen schreef:
kenny vernieuwe schreef:
Een daiwamolen heeft een veel fijnere slip dan een shimano ( dit is toch mijn ervaring)
nu ik heb zowel daiwa als shimano gebruikt en nu moet ik zeggen
de slip van mijn shimano aero techniums XTA 12000, is enorm goed!!
ik heb nog altijd men daiwa emblems .. en deze hun slip komt niet eens in de buurt van men shimano´s

nu deze emblems zijn oude modelen maar, als ik moet kiezen tussen de emblems of techniums
dan weet ik het wel (geen vergelijk ik weet het) maar zeg niet dat ze een fijnere slip hebben ...

nu de nieuwere modelen misschien wel, maar de shimano technologie staat enorm ver!!!

Tommy,

De prijsklasse van een Aero technium XTA is niet te vergelijken met die van een emblem.
Als we in de zelfde prijsklasse kijken dan zijn ze elkaar meer dan waard en is het natuurlijk terug een persoonlijke voorkeur (net zoals FOX vs delkim)
Terug naar boven Ga naar beneden
David De Cleen

David De Cleen

Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 46
Hobby’s : vissen fitness snowborden
Registration date : 17-02-10

BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 01, 2012 8:07 am

Ik heb zowel shimano als daiwa molens, en vind ze aan elkaar gewaagt, zijn wel oudere modellen die al jaren meegaan en
heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Je moet natuurlijk je materiaal een beetje verzorgen om er het beste uit te halen.

grts
mattijs celie

mattijs celie

Man Aantal berichten : 48
Leeftijd : 40
Hobby’s : vissen
Registration date : 15-01-12

BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 01, 2012 8:32 am

Ja, inderdaad zijn die ondiepe spoelen zeer goed voor het afstandswerpen,maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat er veel minder draad op kan bij de basia's QD vergeleken bij bijvoorbeeld een daiwa emblem pro 5000.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de shimano power aero xs-a 10000 of de ultegra ci4 xs-a 10000?
Greets
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 01, 2012 8:57 am

kenny vernieuwe schreef:
Tommy De Cleen schreef:
kenny vernieuwe schreef:
Een daiwamolen heeft een veel fijnere slip dan een shimano ( dit is toch mijn ervaring)
nu ik heb zowel daiwa als shimano gebruikt en nu moet ik zeggen
de slip van mijn shimano aero techniums XTA 12000, is enorm goed!!
ik heb nog altijd men daiwa emblems .. en deze hun slip komt niet eens in de buurt van men shimano´s

nu deze emblems zijn oude modelen maar, als ik moet kiezen tussen de emblems of techniums
dan weet ik het wel (geen vergelijk ik weet het) maar zeg niet dat ze een fijnere slip hebben ...

nu de nieuwere modelen misschien wel, maar de shimano technologie staat enorm ver!!!

Tommy,

De prijsklasse van een Aero technium XTA is niet te vergelijken met die van een emblem.
Als we in de zelfde prijsklasse kijken dan zijn ze elkaar meer dan waard en is het natuurlijk terug een persoonlijke voorkeur (net zoals FOX vs delkim)
dat is ook zo ...

P.S. nu vind ik niet dat Line Capacity van 240m-12lbs weinig is (in vergelijking met andere diepe spoelen we) maar bon .. ik persoonlijk vis niet dikwijls over de 150 meter ..
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 01, 2012 4:45 pm

Patrick Arteel schreef:
ja Igor, maar heb ze nu ook gekocht die Basia's.
Veel centjes maar de moeite waard, heb ze rechtstreeks vanuit Engeland laten komen en een mooie deal kunnen sluiten.
Hier in Belgie en Nederland krijg je er weinig tot niets vanaf.
Nu haal ik mijn 160m en met nog wat trainen moet ik zeker nog 20m verder geraken.

a proficiat patje met den aankoop, ge laat er ook geen gras over groeien lol. nu gade inderdaad zeker kunnen djakken.
twas toch nie normaal hoever dienen kerel smeet eh

greets igor
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 01, 2012 7:07 pm

Jipla ...

Ik vis nu een jaar met mijn Basia's en deze zijn echt wel subliem.
De slip ervaring is een plezier om mee te werken , en na dat deze "gezet" zijne zijn ze nog beter.
Mijn keuze is op de Basia's gevallen door het feit dat ik meer smijt en in het kantje vis , dan dat ik een big-pit nodig heb om mijn lijnen uit te varen .Niet dat je niet kan vissen met een big-pit molen in het kantje maar toch doe ik het niet graag.
Wat dan mijn afstands visserij betreft ben ik al meer dan content op een afstand te vissen van 250 m ver, en met de juiste draad keuze heb je meer dan genoeg meters om als het dan toch aan de orde is ver te vissen .
Ieder moet voor zijn eigen zien wat voor molen je nodig hebt en aan welke eisen deze moeten voldoen.
Wat de werpeigenschappen zijn van een molen met een lange spoel kan ik alleen maar beamen dat deze zeker extra meters maakt.

Greetz
Patrick Arteel

Patrick Arteel

Man Aantal berichten : 164
Leeftijd : 60
Registration date : 19-06-09

BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 01, 2012 9:09 pm

het is inderdaad zo dat de spoelen niet diep zijn van de basia's, en dat er weinig draad op kan.
Om uit te varen vind ik dat wel een nadeel maar heb daarom mijn shimano molens niet weggedaan.
Maar als je geen boot mag gebruiken zijn ze wel de max.
Ja Igor als ik iets zeg doe ik dat e.
Heb mijn stokken ook binnen gedaan, handvatten eraf, grote ogen erop en een chip erin tegen diefstal.
Zo zullen die stokken minder wegen en meer in balans liggen. Eind dit seizoen koop ik mij dan nieuwe.
Christian Jonckers

Christian Jonckers

Man Aantal berichten : 19
Leeftijd : 41
Hobby’s : vooral vissen (niet alleen op karper- wel hoofdzakelijk) en elektrische gitaar...
Registration date : 02-02-12

BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitimevr feb 03, 2012 12:11 pm

ik heb altijd met shimano's gevist...
eerst met shimano beetrunners waarvan ik de juiste benaming niet meer ken iets met 8500 achteraan...
daarna heb ik een paar jaar met lc's gevist.: sublieme molens maar ik heb ze van de hand gedaan omdat ik zonder vrijloop wilde vissen.
toen heb ik even getwijfeld tussen daiwa of shimano en heb ik eens een vis(je) gedrild met daiwa emblem z molens van een toenmalig vismaat.
het leek net of er zand in die molens zat en daardoor zijn het dus terug shimano's geworden.
super ultegra's. en deze gaan (nooit!) meer weg!
mvg christian
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: molen daiwa /shimano   molen daiwa /shimano - Pagina 2 Icon_minitime

molen daiwa /shimano
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Shimano technium vs daiwa infinity
» Shimano aero technium 12000 xta of Daiwa tournement ISO QD 5000
» tip voor molen
» Daiwa rods
» FOX stratos 12000 MAG molen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum