Aantal berichten : 48 Leeftijd : 40 Woonplaats : oost vlaanderen Hobby’s : vissen Registration date : 15-01-12
Onderwerp: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 5:22 pm
Ik ben eigenlijk eens benieuwd aan welk merk jullie de voorkeur geven op gebied van molens. Daiwa en Shimano zijn de grootste op de markt. Aan welk merk geven jullie de voorkeur. Of zijn er die kiezen voor Okuma, Spro,... Prijs -kwaliteit? Afwerking? Levensduur? ....? greets
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 6:39 pm
resoluut ga ik voor Shimano ... & ook Daiwa
op het moment heb/gebruik ik deze
maar op men lang verlang lijstje staat de Daiwa
ik weet het ik ben een tackle tart
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 7:14 pm
Voor mij mag het Daiwa zijn ...
Deze zijn mijn speeltjes en ferm content van ...
Deze staan ook nog op mijn verlanglijstje...
Greetz
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 7:55 pm
shimano ! daiwa heeft mij int verleden al te veel gekloot en vooral met hun herstellingen een baitunner bij alle 3 de molens die kapot gaan op 1 seizoen en bij 1 molen zelfs 2 keer . en dan durven ze zelfs de molen onderstelt terug sturen en beweren dat er niks aan mankeerde .
shimano all the way nu ! :p
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 7:57 pm
Ik ga voor Daiwa. Vis er al jaren mee, en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Grtzz
Lorenz Cleymaet
Aantal berichten : 130 Leeftijd : 32 Woonplaats : Merendree (Oost-Vl) Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft. Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 8:20 pm
Daiwa of Shimano, denk dat het vooral een persoonlijke voorkeur is. Het zijn allebei topmerken. Ik gebruik met tevredenheid de Tournament Entoh's van Daiwa en m'n vismaat de LC's van Shimano, ook zonder problemen.
Ik zou zeggen, koop er één die zich al bewezen heeft en dan kan je niet veel misdoen...
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 8:29 pm
Lorenz Cleymaet schreef:
Daiwa of Shimano, denk dat het vooral een persoonlijke voorkeur is. Het zijn allebei topmerken. Ik gebruik met tevredenheid de Tournament Entoh's van Daiwa en m'n vismaat de LC's van Shimano, ook zonder problemen.
Ik zou zeggen, koop er één die zich al bewezen heeft en dan kan je niet veel misdoen...
Volledig akkoord...
Ik heb ook de Entoh's, btw
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 8:58 pm
Vis al meerdere jaren met mijn Daiwa Emblems Z5000T, oerdegelijk en laten mij nooit in de steek.
MOEST ik ooit veranderen, zou ik toch voor de ultegra van shimano gaan.
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano ma jan 30, 2012 9:11 pm
yup hier ook ultegra fan, vis al jaar en dag met chimano. nog nooit problemen mee gehad. onder de stokken die robby liet afbouwen voor mij ging ik eens wreemd en kocht daiwa windcasts 5000Z moet zeggen dat deze ook heel aangenaam zijn in gebruik en nog niet haperden. deze twee merken zullen wel altijd bij de top horen en zoals al gezegd zal het wat afhangen van persoonlijke smaak en wensen
ps: welkom op dit forum mattijs
Jo Wuyts
Aantal berichten : 77 Leeftijd : 52 Woonplaats : Menen Hobby’s : vissen Registration date : 02-12-11
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 10:06 am
Ik heb de schimano big baitrunners longcast. Moet geen andere molens meer hebben dan schimano,vroeger nog gevist met emblems Z en vond de terugslag van de slinger wel ambetant maar dat is voorkeur.
Swaenepoel Jan
Aantal berichten : 12 Leeftijd : 34 Woonplaats : torhout Hobby’s : karpervissen, fotografie, trial, jeugdbeweging Registration date : 14-01-12
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 10:52 am
beide zijn volgens mij topmerken op molen gebied die zich al meermaals bewezen hebben. zelf vis ik sinds jaar en dag met daiwa, wrm? het zijn goede molens, naambekendheid heeft mij ook wel overhaald denk ik 8j terug.
het blijft een persoonlijke keuze denk ik.
mattijs celie
Aantal berichten : 48 Leeftijd : 40 Woonplaats : oost vlaanderen Hobby’s : vissen Registration date : 15-01-12
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 10:58 am
Ik vis zelf ook met daiwa's. Maar wat ik spijtig vind is dat op 90% van hun molens de afwerking achteraan in plastic is,ook bij de duurdere molens. Klopt het dat die tournament baisia QD en baisiar QD,... allemaal met ondiepe lange spoelen worden geleverd? Dit is niet handig voor lange afstandvisserij toch? Ik twijfel nog steeds tussen shimano en daiwa,maar toch met lichte voorkeur voor shimano (met instant drag spoel,geen baitrunnerspoel)
Alvast dank voor jullie info. Laat jullie goede of slechte ervaringen maar komen.... Greets
Tony van de merlen
Aantal berichten : 172 Leeftijd : 53 Woonplaats : zwijndrecht Hobby’s : karpervissen Registration date : 27-04-10
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 11:04 am
vis met de schimano's LC's nog geen problemen mee ondervonden, top.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 11:12 am
Op mijn afstandstokken staan Shimano Ultegra XTA 12000's. Op mijn medium stokken staan Shimano Ultegra XTB 5500's. Op mijn stalkers staan Daiwa SS2600's. En op mijn spodstok en markerstok staan Daiwa Spod molens.
Anderhalf jaar geleden nog even de Daiwa ISO QD's gehad, maar die werden spijtig genoeg gestolen.
Kan mij nie inbeelden dat ik ooit een ander merk heb gehad dan Shimano of Daiwa.
Robin Vercruyssen
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 12:04 pm
Heb zelf ook shimano's en daiwa's, echter moest ik nieuwe kopen, zouden het denk ik wel die windcast's zijn, die slip kunt ge ongelofelijk soepel instellen(bij de shimano's ook, maar daar is de klik wat "harder" om het zo te zeggen). Het blijft puur een persoonlijke smaak, neem ze beiden eens vast en maak dan uw keuze Mathijs .
Grtz
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 5:02 pm
mattijs celie schreef:
Klopt het dat die tournament baisia QD en baisiar QD,... allemaal met ondiepe lange spoelen worden geleverd? Dit is niet handig voor lange afstandvisserij toch?
Greets
Juist wel goed voor lange afstand. Er kan aardig veel draad op ze. De lengte en ondiepte zorgt voor het makkelijker van de spoel gaan.
davy bettens
Aantal berichten : 107 Leeftijd : 36 Woonplaats : vlaanderen Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;) Registration date : 22-01-12
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 5:30 pm
voor mij mag het toch ook wel Daiwa zijn ben er echt super tevreden over.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 5:51 pm
Arnaud Castel schreef:
mattijs celie schreef:
Klopt het dat die tournament baisia QD en baisiar QD,... allemaal met ondiepe lange spoelen worden geleverd? Dit is niet handig voor lange afstandvisserij toch?
Greets
Juist wel goed voor lange afstand. Er kan aardig veel draad op ze. De lengte en ondiepte zorgt voor het makkelijker van de spoel gaan.
dat kan ik beamen ... heb vorige zomer de kans gehad om met die daiwa basia qdx te vissen en gooien en dat zijn ongelofelijke molens ... daarom staan ze op men verlanglijstje ...
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 6:16 pm
Tommy De Cleen schreef:
Arnaud Castel schreef:
mattijs celie schreef:
Greets
dat kan ik beamen ... heb vorige zomer de kans gehad om met die daiwa basia qdx te vissen en gooien en dat zijn ongelofelijke molens ... daarom staan ze op men verlanglijstje ...
Techniums wegdoen Tommy
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 6:40 pm
christoph segers schreef:
Tommy De Cleen schreef:
Arnaud Castel schreef:
mattijs celie schreef:
Greets
Techniums wegdoen Tommy
never ... !!!
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 7:33 pm
lange spoelen is zeker goed voor ver te gooien, op La Horre was er ene die met zijn torrixen en die basias erop met lange spoelen iedereen naar huis gooide. maja goedkoop zijn ze allensinds niet.
kenny vernieuwe
Aantal berichten : 14 Leeftijd : 36 Woonplaats : roeselare Hobby’s : karpervissen Registration date : 31-01-12
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 7:58 pm
Een daiwamolen heeft een veel fijnere slip dan een shimano ( dit is toch mijn ervaring)
Heb nu een tijdje met beiden gevist en zal mijn daiwa's nooit weg doen. Voor mij zijn er dus 2 redenen om te kiezen voor daiwa. Hun slip is subliem en er bestaan molens die een inklapbare hendel hebben. Die inklapbare hendel hebben shimano's niet en meermaals heb ik met koude of natte vingers staan prutsen tot de hendel los gedraaid was
Loïc van Doorn
Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 8:08 pm
kheb met beide gedrild en gevist (mn vismaat had daiwas, ik shimanos) en vond dat de shimanos (LCs) veel minder speling gaven op de spoel, ik weet niet goed hoe ik t moet uittleggen, maar de daiwas(entohs) stonden precies losser op poten dan de robuustere shimanos
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 8:37 pm
kenny vernieuwe schreef:
Een daiwamolen heeft een veel fijnere slip dan een shimano ( dit is toch mijn ervaring)
nu ik heb zowel daiwa als shimano gebruikt en nu moet ik zeggen de slip van mijn shimano aero techniums XTA 12000, is enorm goed!! ik heb nog altijd men daiwa emblems .. en deze hun slip komt niet eens in de buurt van men shimano´s
nu deze emblems zijn oude modelen maar, als ik moet kiezen tussen de emblems of techniums dan weet ik het wel (geen vergelijk ik weet het) maar zeg niet dat ze een fijnere slip hebben ...
nu de nieuwere modelen misschien wel, maar de shimano technologie staat enorm ver!!!
Patrick Arteel
Aantal berichten : 164 Leeftijd : 60 Woonplaats : Zanbergen Hobby’s : karpervissen Registration date : 19-06-09
Onderwerp: Re: molen daiwa /shimano di jan 31, 2012 11:50 pm
ja Igor, maar heb ze nu ook gekocht die Basia's. Veel centjes maar de moeite waard, heb ze rechtstreeks vanuit Engeland laten komen en een mooie deal kunnen sluiten. Hier in Belgie en Nederland krijg je er weinig tot niets vanaf. Nu haal ik mijn 160m en met nog wat trainen moet ik zeker nog 20m verder geraken.