Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 11:37 am
Vorig jaar liet ik 3 ogen vervangen door een ongelukje op 2 hengels , de hersteling was nagenoeg goed uitgevoerd en ik betaalde 80€ en was tevreden
Nu had ikzelf 2 Phantom 2000 hengels op de kop getikt van bij ws dewelke eens een opfrisbeurt nodig hadden , ook had een kennis 4 tribune hengels staan van ws die qua uitzicht ook wel eens onder handen mochten , zoals iederee wel weet kosten deze hengels nieuw 375 en 450€ .
De hengels werden afgeleverd bij winston impens met de vraag de hengels in nieuwstaat te zetten , nieuwe butcaps te plaatsen en foams en goedkeuring wer gegeven bij het bedrag dat ie voorstelde om de hengels te herdoen
Nu kreeg ik al telefoon binnen de 2 weken dat de hengels klaar waren wat ik toch vrij snel vond daar er toch zaken als caps en foams dienden besteld te worden...
Aangekomen te wetteren heb ik een grove fout gemaakt de hengels niet ter dege te inspecteren daar ik gehaast was doordat het druk as in men zaak en telde er meer dan 400€ neer , betrouwend op het vorige perfect uitgevoerde werk
Achja u voelt het al komen , alle hengels staan vol fouten en blunders dewelke u niet van een vakman met 40jaar ervaring verwacht maar eerder van een amateur , het totaaluitzicht en gebruikte materialen dewelke je overschotten kan noemen geven alle hengels een kermis uitzicht
zelfs in die mate dat ik de hengels aan een andere hengelbouwer-restaurateur heb laten zien en die me prompt vroeg of ik zelf heb geprobeerd de hengels te restaureren en me meteen antwoorde dat dit toch wat spijtig was dar de hengels op deze wijze uiteraard veel van hun feitelijke waarde verloren zijn
De man viel dan ook bijna achterover als ik em zei dat de hengels herdaan zijn door een hengelbouwer
En dat is dan nog zacht uitgedrukt , de hengels kan je eerder bestempelen als geruineerd als gerestaureerd
De feiten:
Phantom's 2000
-laklaag met aflopers en niet gelijkmatig aangebracht over de volledige lengte van hengels -Putten in de lak -foams niet recht afgesneden en beschadigd , handvatfoam is veel te kort om deftig te gooien -butcap lijkt een stukje plastic te zijn om regeninslag op aluminium buizen te voorkomen , ongeschikt qua uitzicht op hengels en is veel te zacht -Wikkelingen aan de ogen niet gelijk -startoog op 1 hengel staat zeker 20° gedraaid dus verkeerd geplaatst t o v molenhouder en staat ook veel te ver geplaatst naar de pensluiting toe
tribune
-laklaag met aflopers en niet gelijkmatig aangebracht over de volledige lengte van hengels , zelfs aflopers tot 12cm lang -putten in de lak -foams niet recht afgesneden en beschadigd , handvatfoam is veel te kort om deftig te gooien -Bij 2 hengels aan de reelhouder sluit de foam niet aan , je ziet dus door de spleet de blank zitten ertussen -1 foam aan het handvat is te kort afgesneden richting molenhouder en er is geprobeerd dit te verdoezelen(foto) -butcap lijkt een stukje plastic te zijn om regeninslag op aluminium buizen te voorkomen , ongeschikt qua uitzicht op hengels en is veel te zacht qua materiaal
Butcap afwerking
Foams zijn allemaal scheeft afgesneden
Butcap uitzicht en het ongeschikt materiaal na 1 keer vissen
beschadigde foam en niet recht afgesneden
u oordeelt zelf maar
Te kort afgesneden en geplaatste foam met nodige verdoezelwerk
Ongelijk afgesneden en niet aansluitend foam aan reelhouder , je ziet gewoonweg de blank zitten
Vernislaag afwerking is spijtig
aan aflopers niks te kort
Hier en daar putjes in de lak op alle 6 de hengels
Foto 1 ongelijke wikkeling
Ongelijke wikkelingen met afloper
Het is vrij onduidelijk te zien maar het startoog t o v de reelhouder staat volledig gedraaid en te ver naar de pensluiting geplaatst , hierdoor vormt de lijn een slangeffect en verre worpen worden hierdoor uiteraard uitgesloten daar de lijn die erdoor loopt schuurt
Nu begrijp ik helemaal dat iemand al eens een fout maakt tijdens het uitvoeren van zen beroep/bijberoep
Nu ben ik helemaal niet van die aard iemand zomaar door het slijk te halen maar dit zaakje ligt begrijpelijk zwaar op mijn maag
ik heb Dhr Winston opgebeld en men ongenoegen geuit over het geleverde werk , met rede toch denk ik dan en em gevraagd alle hengels te herstellen naar behoren
Hij ontkende alle fouten en is er zichzelf van gewisse wel degelijk werk geleverd te hebben
Ook was hij dan nog zo pretentieus me mee te delen dat ik dan maar bij hem geen hengels meer moest brengen(was ik natuurlijk al niet meer van zin) en gewoonweg te telefoon toe te gooien
Dusja , ik heb niet anders gedurfd dan aan men kennis alles op te biechten , uiteraard was hij ook in alle staten , ik heb omdat ik beschaamd was em zen 300€ uit eigen zak terug gegeven zodat ie elders(Allicht Rick Valcke van Falcon rod design) de hengels kon laten herdoen
Ook zit ik nu met 2 eigen hengels waarbij ik door het startoog niet anders kan dan beroep te doen op een andere hengelbouwer
Ik schat dat dus in totaal dit gehele zaakje veroorzaakt door deheer winston impens me dus zeker 600€ gaat kosten voor 2 gerestaureerde hengels dan voor mezelf over te houden , een financieel euvel waar je uiteraard niet happy van word
Dus als u ooit nog maar eens wou overwegen daar een hengel binnen te doen EN U DIT GEZIEN HEBT
EEN VERWITTIGD MAN IS ER 2 WAARD
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 11:46 am
Ik had al 't een en 't ander opgevangen over dit geval... maar ik val echt achterover!
Als dit echt het werk is van Winston Impens (en ik geloof Pascal op zijn woord) dan is dit echt een schande! Nog nooit zo iets gezien moet ik toegeven, en ik heb toch wel wat ervaring op het gebied van stokken.
Laatst aangepast door Robby Malfliet op zo aug 07, 2011 12:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 11:58 am
Niet normaal zoiets Zou zeker teruggaan en geld terugeisen. Zou het overal plaatsen op elk forum zodat hij geen volk meer heeft over de vloer.
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 12:23 pm
1 Als ge voor 400 euro een herstelling laat uitvoeren check dan toch ter plekke of alles naar wens is gedaan. 2 Zoiets moet je proberen mee terug te gaan vooraleer het in het lang en breed uit te smeren op het net, als daar geen gehoor naar komt dan kan je natuurlijk verder gaan.
Grtzz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 12:28 pm
Deze zaak is al weken aan de gang hoor Tom. Pascal heeft me enkele weken geleden al gecontacteerd ivm dit geval. Hij wist me toen te zeggen dat hij Winston eerst de kans ging geven om zijn fouten recht te zetten. Maar ik veronderstel dat Winston die kans dus niet benut heeft...
Pascal heeft het spel fair gespeeld in mijn ogen.
Laatst aangepast door Robby Malfliet op zo aug 07, 2011 12:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 12:29 pm
dat is gebeurd Tom , hij was niet voor rede vatbaar en ook niet zinnens dan ook maar iets te compenseren
Gooide gewoon telefoon dicht
Dit is het enige wat ik kan doen das iemand anders 2 x doen nadenken
ook doet winston dit allemaal in het zwart en kan ik helemaal niets doen
Dit grapje kost me door de 400€ en zit met 1 hengel waar ik zelfs niet mee kan vissen
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 12:42 pm
400 euro kwijt aan zo ne paljas, om een ongeluk tedoen!! pffff da is echt wel erg, azo verneukt!!
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 1:12 pm
Ja man! Zou in een spaanse colere schieten ik! Als hij men geld niet zou willen teruggeven of de hengels opnieuw doen, dan zou ik ervoor zorgen dat het hem meer kost dan 400 euro! Man man.
Rik Valcke! Dat is een man met verstand op vlak van hengelbouw!
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 1:44 pm
Dan is het terecht natuurlijk... Is wel vreemd want heb eigenlijk nog nooit veel negatieve zaken gehoord maar als ik de foto's bekijk is het net of mijn dochter heeft de hengels gemaakt
Grtzz
wesley Staelens
Aantal berichten : 65 Leeftijd : 43 Woonplaats : waregem Hobby’s : vissen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 2:14 pm
Das een beu zaak om te horen, ik dacht dat Winston daar toch meer zijn werk van maakte dan hetgene da ik zie op de foto's. Had je het zelf gedaan dan was het waarschijnlijk nog beter ... Voor mij is er maar 1 adres om hengels te restaureren en dat is bij Rik Valcke. Ik heb enkele jaren geleden een setje Rod Hutchinson IMX hengels op de kop kunnen tikken, ze hadden lakschade en schade aan de ogen. Ik heb deze binnen gedaan bij Rik Valcke en die heeft de hengels volledig op punt gezet en ik moet zeggen het waren net nieuwe, prachtig werk. Kijk maar eens op www.hengelbouw.be
Greetz Wesley
pascal waltenier
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 2:36 pm
DaTom1980 schreef:
Dan is het terecht natuurlijk... Is wel vreemd want heb eigenlijk nog nooit veel negatieve zaken gehoord maar als ik de foto's bekijk is het net of mijn dochter heeft de hengels gemaakt
Grtzz
Das wat ik me nu net ook af vraag Tom , gezien zen reputatie , gezien men vorige herstelling en wat ik al van hem gezien heb
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 7:23 pm
Pascal ... Rik Valcke is de beste in zijn vak , als je overal de resultaten en bevindingen leest op het net , waarom zou je dan nog elders lopen ??? Het is warschijnlijk dichter bij u in de buurt om bij die mens (winston) te gaan . Het ging u meer kosten aan km om bij Rik te gaan , maar denk da je voor 400e iedere dag ging mogen heen en terug rijden... Shit man kom het maar eens tegen... bij deze een goeie en dure les geleerd e . Matriaal dat je opnieuw in ontvangst neemt altijd controleren... Indien ik iets laat herstellen of het nu garantie is of niet vraag ik altijd een schriftelijk bewijs evenals bijvoorschoten. Zelfs al zijn dat bij vrienden of bij gelijk wie , het kan u een hoop geld uitsparen . Jammer makker , dit komt niemand graag tegen . Greetz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 8:12 pm
DaTom1980 schreef:
Grtzz
ook eigenlijk al jaren alleen maar goeie dingen gehoord over Winston!! dit is het eerste slechte wat ik hoor ... (ge had misschien beter nieuw hengels gekocht voor die prijs .... ) want voor die prijs koop je al iets goed ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 8:18 pm
Winston Impens is 1 van de grootste kalvers , leugenaars en profiteurs die ik op karpergebied al tegengekomen ben.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 8:36 pm
Catteeuw Geert schreef:
Winston Impens is 1 van de grootste kalvers , leugenaars en profiteurs die ik op karpergebied al tegengekomen ben.
Geert zegt niet veel maar als hij iets zegt is het er boenk op...
Grtzz
pascal waltenier
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 9:04 pm
Catteeuw Geert schreef:
Weet gij dan dingen die wij niet weten Geert?
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 9:09 pm
Ja scalle , kom dat tegen . Bel u van de week als ik terug ben
pascal waltenier
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na zo aug 07, 2011 9:10 pm
Tommy schreef:
DaTom1980 schreef:
Grtzz
ook eigenlijk al jaren alleen maar goeie dingen gehoord over Winston!! dit is het eerste slechte wat ik hoor ... (ge had misschien beter nieuw hengels gekocht voor die prijs .... ) want voor die prijs koop je al iets goed ...
in principe niet tommy , de phantoms hadden me ongeveer de prijs van een chub outkast gekost nieuw, geheel gerestaureerd, deze blank is nu toch nog iets helemaal anders kwalitatief gezien
uiteraard heb ik uit ni anders te durven het bedrag van de tribunes van men kennis em uit men eigen zak terug gegeven en dat was 300€
je denkt dan van bij wie kan ik ze beter binnen doen dan bij de bouwer zelf , niet dus
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na ma aug 08, 2011 5:36 pm
kheb me onlangs 3 nieuwe greys prodidgy plus gekocht in de Uk (en die waren 150eu per stuk, dus goeie hengels voor niet veel geld)
Gast Gast
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na ma aug 08, 2011 10:14 pm
pascal waltenier schreef:
Catteeuw Geert schreef:
Weet gij dan dingen die wij niet weten Geert?
Wel om het over het geval profiteur te hebben.Ik ben er eind September 2005 langs geweest voor een vergunning op Damslootmeer voor het jaar 2006.Die kon ik krijgen maar ik moest wel al betalen voor 2005 ook , ik mocht logischer wijze ook nog het jaar 2005 uitvissen.Het kon enkel op deze manier zoniet ,GEEN VERGUNNING voor 2006.Ben er ZEKER van dat het lidgeld van 2005 in de pocket ten huize Impens is blijven plakken en niet in de clubkas. Over zijn vangsten aldaar stond ie werkelijk te liegen dat hij het zelf geloofde,liet andere leden mijn lijnen controleren terwijl ik lag te slapen enz .K,zal maar stoppen of k,begin me nog op te jagen
pascal waltenier
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na di aug 09, 2011 11:07 am
Wat ik ondertussen al van anderen vernomen heb is dat het Winston potje idd niet zo rooskleurig is als zen facade laat uitschijnen maar eerder nijgt naar bruin en dus stinkt
Verbrugge Steve
Aantal berichten : 66 Leeftijd : 39 Woonplaats : zele Hobby’s : vissen Registration date : 31-12-10
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na di aug 09, 2011 7:56 pm
man man da is nu toch al het ergste da ik algehoord heb ze ivm wiston (mss zijne leeftijd zeker).
Frederic Heuker
Aantal berichten : 52 Leeftijd : 39 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : uitgaan en vissen Registration date : 13-05-09
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na do aug 18, 2011 2:48 pm
Vorig jaar heb ik nog 4 hengels laten herlakken bij Winston en er was niks op af te dingen! Is de eerste slechte commentaar die ik over Winston hoor wat betreft hengels afbouwen sinds ik hem ken en hij doet dat toch al lang niet?? Kan het moeilijk geloven dat dit zijn werk is. Ik vind dit echt een spijtige zaak!! Ga er hem toch eens over aanspreken want zou wel eens zijn kant van het verhaal willen horen.
@Geert: dacht dat jij slimmer was om zoiets of fora rond te strooien. Wat in het verleden gebeurd is spreek ik zeker niet goed, maar dit doet hier totaal niets ter zake!
Greetz, Fred
Gast Gast
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na do aug 18, 2011 4:08 pm
@ Fredje
Ik ben dan ook een stommekloot
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na do aug 18, 2011 4:36 pm
Man man man lang leve de forums nog maar eens.... iemand afkraken zonder waarschijnlijk de totale waarheid ooit te kennen??? Btw zelf al tientallen hengels laten restaureren bij hem en nooit problemen gehad! Was altijd top gedaan! Zeg niet dat het niet kan maar wat bereik je ermee het op een forum te zetten??? En sorry eens kijken of ze goed gedaan zijn koste je misschien 5minuten? Je gaat toch ook niet je wagen binnen steken voor te herlakken en hem niet eens bekijken??? Nee Aub hier uw geld zal het thuis wel eens bekijken??? Bij deze Tommy mag je ook mijn account verwijderen want ik krijg het vl... sch... van onbekrompen meningen die niks met de essentie van heel de zaak te maken hebben! Het wordt tijd om alle forums gedag te zeggen want wat bereik je ermee heden dage??? Geen moer dus alleen gezeik en gemelk die bijna niks met vissen te maken hebben! M.v.g. en mocht je mij tegen komen aan de waterkant kom gerust af voor een leuke babbel maar hier houdt het op..tijd voor een nieuw lid
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na
Hengelbouw en restaureren bij Winston impens , denk toch maar eerst 2x na