Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Ver, maar dan echt ver werpen...

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Ver, maar dan echt ver werpen... Empty
BerichtOnderwerp: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimedo mei 21, 2009 9:33 pm

Wat raden jullie me aan qua echt ver werpen van materiaal ?
Waarschijnlijk een 13 voeter als hengel, een grote molen en gevlochten lijn.

Graag een detail van alles want ben van plan nieuw gerief aan te schaffen en echt ver werpen is voor mij een must op sommige waters. Ook ideaal gewicht van lood bij de hengel...

Jullie weten vast wel dat zo een nieuwe aanschaf van materiaal veel geld kost dus daar denk je wel even over....

P.S. Ik heb zelf goede ervaringen met wiplash van bercley als gevlochten lijn (welke lijndikte en voorslag nodig ?)

Bedankt voor de reacties.

Groetjes, Fille
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimevr mei 22, 2009 6:42 am

Misschien is de aankomende casting dag iets om naar heen te komen dan kunnen we het makkelijker bespreken , want niet alleen materiaal is belangrijk ook techniek doet wonderen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimevr mei 22, 2009 6:47 am

ik denk zoals Gerard al zij het mss de moeite loond om eens af te komen naar de dag op de Gavers!!
je het uitleggen kan iedereen, maar het in de praktijk ervaren is nog iets heel anders
en je grijgt uitleg van mensen die er echt iets vanaf weten ...
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimevr mei 22, 2009 9:16 am

fille schreef:
Wat raden jullie me aan qua echt ver werpen van materiaal ?
Waarschijnlijk een 13 voeter als hengel, een grote molen en gevlochten lijn.

Graag een detail van alles want ben van plan nieuw gerief aan te schaffen en echt ver werpen is voor mij een must op sommige waters. Ook ideaal gewicht van lood bij de hengel...

Jullie weten vast wel dat zo een nieuwe aanschaf van materiaal veel geld kost dus daar denk je wel even over....

P.S. Ik heb zelf goede ervaringen met wiplash van bercley als gevlochten lijn (welke lijndikte en voorslag nodig ?)

Groetjes, Fille

Een 13-voeter heeft alleen zin als je zelf ook wat groter van gestalte bent (voor kleinere vissers werpt een 13voeter meestal lomper).
Gevlochten en bigpits zijn een must (samen met een heel stevige voorslag)

Het loodgewicht is afhankelijk van de hengel die je kiest en van de setup van je systeem (grippa's gooien slechter dan distance of ziploden).

Last but not least, de werptechniek....en zoals gezegd hiervoor moet je binnenkort naar de casting-meeting komen.

Veel succes !
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimevr mei 22, 2009 4:18 pm

Zou ge echt meer voordeel halen uit casten met gevlochten lijn? Ik persoonlijk denk van niet.
roy van goor

roy van goor

Aantal berichten : 38
Leeftijd : 49
Hobby’s : vissen en vrouwen
Registration date : 07-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimevr mei 22, 2009 6:22 pm

heej,

het is idd veelal techniek die verre worpen mogelijk maakt..
een vriend van me...( op de video)..die gooit makkelijk 160 meter met mijn hengels terwijl ik de 120 meter nog niet haal..
na een oefensessie met hem..raakte ik de 140 meter grens..
puur de techniek
hieronder een filmpje van hem

hopelijk heb je er wat aan...

greetz roy

https://www.youtube.com/watch?v=Ww3nMwvCtxo
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimevr mei 22, 2009 9:18 pm

Ik ben ervan overtuigd dat je met nylon verder kan werpen maar met obstakels allerlei laat de situatie dit niet altijd toe. Zwaar lood werpt niet altijd verder. 100 gram en dan met een 13ft hengel 3,5pond lijkt me een goeie keuze. Klaat nog weten of ik erbij kan zijn op de casting. Goed idee trouwens.
Bedankt gasten voor alle info !
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimeza mei 23, 2009 12:19 am

Robby Malfliet schreef:
Zou ge echt meer voordeel halen uit casten met gevlochten lijn? Ik persoonlijk denk van niet.

Ik denk het ook niet, maar de beetregistratie van nylon is ronduit slecht op +120m....
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimezo mei 24, 2009 10:55 am

Ik geloof zeker in het nut van gevlochten.
Je hebt inderdaad een vele betere beetregistratie,
en bovendien kan je een zeer dunne soepele lijn gebruiken
die vele verder werpt. Je matriaal moet in orde zijn,
maar techniek is onvervangbaar.

Ik denk dat ik ook wel eens kom kijken op de gavers,
mijn techniek kan ook ng wel wat bijschaving gebruiken.

grtzzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimezo mei 24, 2009 11:22 am

gevlochte lijn ok, maar al is gedacht aan een super dunne maar sterke (zonder al te veel rek) nylon of fluorocarbon???

Ver, maar dan echt ver werpen... GT80_Spools

GT80 has increased abrasion resistance. Most notable though is the line's suppleness. With little memory, GT80 offers increased casting distance, better line lay and ultimate presentation as it lays flat on the lake bed

dit is de lijn die ik nu gebruik (en ik ben er zeer tevreden over)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitimema mei 25, 2009 3:51 pm

Mono met niet al te veel rek gaat toch nog snel richting 10%..... op 130 m is dat maximaal 13 meter.

Dat zegt genoeg volgens mij

Ps. ik heb het een tijdje geleden nog aan de lijve kunnen ondervinden...
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Ver, maar dan echt ver werpen...   Ver, maar dan echt ver werpen... Icon_minitime

Ver, maar dan echt ver werpen...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Goeie nylon om verder te kunnen werpen
» ne stoel/ chair....maar ne goeien..
» knoop:zu plat mogelijk...maar welken?
» Shimano Aero Technium XT - XTA REELS
» licht, compact maar toch stevig stoeltje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum