Onderwerp: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS ma jun 23, 2008 9:10 am
Nu lees ik hier en daar topics over molens, en zus en zo maar kwa quality is het volgens mij heel belangrijk de juiste keuze te maken als het om een molen gaat. hij zorgt er tenslote (samen met de hengel) voor dat de drill sensatie optimaal verloopt.
niet alleen de drill sensatie, natuurlijk!! Ik loop er al vanaf het moment dat hij op de markt kwam zot van (prijs is een ander zaak) Maar deze Aero Technium XT is wat betreft line lay de beste in zijn soort. De moment dat ik er geld voor heb is dit mijn eerste keuze (ik heb goeie molens op het moment) maar deze zijn nog beter, en zodra ik centen heb (heb ik er 3).
This extraordinary big pit reel has seen fixed spool reel casting quantum leap into the record books several times over - little wonder with distances in excess of 265 yards! The Slow Oscillation painstakingly lays line on at the rate of 80+ coils per upward and downward traverse of the rotor. Yes 80+ - it’s not a misprint! Even when watching it in action it’s breathtakingly difficult to comprehend. The body is small and perfectly formed and packed with state of the art Shimano S-System reel technology, including a cold forged direct drive main gear, 6 ball bearings plus a roller bearing for a 10 ball bearing equivalent performance. Also available in a 12000 size – incorporating the Baitrunner Spool System, which makes it the ultimate fishing tool for the long-range carp angler. S-SYSTEM!
A feature for the Technium XT and XTA is the awesome S-System, this system improves line pay off - Super Slow Oscillation, this winds mainline on almost side by side in the slowest helical wrap ever produced on a reel. The line lay has to be seen to be believed, this improved line lay drastically reduces the line drag from the beginning to the end of a cast. The result is a major increase in
Features include the following:
Slow Speed Oscillation Aero Wrap Cold Forged & Steel Gear Hypergear Dynabalance Floating Shaft II Super Stopper II A-RB Bearings Cold Forged Spool Spare Spool Instant Drag (10000XT) Baitrunner Spool II (12000XTA) Waterproof Drag SR-Handle Biomechanical Handle Power Roller Long Life Bail Spring with Positive Bail Biogrip
Tja en dan de prijs he, rond de €370 (veel he)
Laatst aangepast door Blackwater op di aug 19, 2008 1:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS di jun 24, 2008 9:15 am
Helemaal just. Het zijn topmolens, maar kosten een centje meer. Collega heeft ze nu al iets meer of een jaar en heeft ze toen kunnen kopen aan een hele mooie prijs van 275euro het stuk als je ze per drie kocht. Als er nog zo een actie loopt of ik kan er mooie tweedehands vinden dan zal ik nie lang nadenken.
Mvg Kurt
Giovanni Vanhooren
Aantal berichten : 248 Leeftijd : 43 Woonplaats : Oudenburg Hobby’s : Ja Registration date : 08-05-08
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS di jun 24, 2008 10:53 am
Hehe, heb al met diezelfde collega zijn molens gedrild. Super!
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS di jun 24, 2008 11:23 am
Dit is in mijn ogen de beste molen die er is maar jammer genoeg pokkeduur. Kwaliteit kost nu eenmaal geld...
Ik heb sinds verleden jaar de entoh's van daiwa en ondanks de negatieve commentaren hier en daar hebben die mij nog nooit in de steek gelaten.
In alle geval als ik ooit zwaar investeer dan koop ik mij zeker techniums. Als je er naar blaast beginnen ze al vanzelf te draaien
Grt
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS do jun 26, 2008 5:47 pm
Volledig met jullie eens , ik vis al sinds ze op de markt kwamen , kleine 4 jaar geleden , met het Baitrunner Spool System , de XTA . Het zijn wel de jongere broertjes van de Technium ; nl. de Power Aero 10000 XT 's.
Reuze molens , heel fijn om mee te drillen , zeer soepel , werpen als echte werpkannonnen o.w.v. de trage op- en neerbeweging bij het opspoelen , zodat de molen zeer vlot afspoelt bij het werpen.
Werpprestaties : Phantom Equipe Lowrider hengel + Power Aero XT + 90 gram torpedo lood + nylon 28/00 mm + korte gewone rig met 15 mm boilie = 150 m ver , gewoontjes met de losse hand over het hoofd ( dus niet extra lange lijn verscheidene meters achter je op een hard oppervlak leggen en d.m.v. de middelpuntsvliegende kracht alles eruit persen) . Ik bedoel dus , enkel over het hoofd , al rechtstaand om precies te kunnen richten.
Klein minpuntje misschien bij de Power Aero :
De Power Aero 10000 XT ( oud model ) heeft een inhaalsnelheid van 80 cm. ---> zeker aan te bevelen voor zijn huidige prijs . De Power Aero 10000 XT-A ( nieuw model ) heeft een inhaalsnelheid van 89 cm.
De Aero Technium 10000 XT ( oud model ) heeft een inhaalsnelheid van 82 cm. De Aero Technium 12000 XTA ( nieuw model ) heeft een inhaalsnelheid van 103 cm.
Maar je betaalt veel voor de nieuwe modellen .
Grtz , Sun.
melvindeboer
Aantal berichten : 73 Leeftijd : 42 Woonplaats : geleen Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Heb me op aanraden van jullie maar eens goed verwend. za jul 12, 2008 7:21 am
Heb me de aero techniums12.000 xta`s aangeschaft op jullie aanraden van een tijdje geleden en heb er geen moment spijt van gehad en is werkelijk elke euro waard . Heb wel gelukkig een mooie deal voor gemaakt gekregen wat neerkwam op €275,- de molen , niet slecht volgens mij. 1 woord super.
Gegroet Melvin
Dennis de Wilde
Aantal berichten : 121 Leeftijd : 49 Woonplaats : Schiedam Hobby’s : wat denk je?!?!? Registration date : 17-06-08
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS za jul 12, 2008 7:58 am
"Werpprestaties : Phantom Equipe Lowrider hengel + Power Aero XT + 90 gram torpedo lood + nylon 28/00 mm + korte gewone rig met 15 mm boilie = 150 m ver , gewoontjes met de losse hand over het hoofd ( dus niet extra lange lijn verscheidene meters achter je op een hard oppervlak leggen en d.m.v. de middelpuntsvliegende kracht alles eruit persen) . Ik bedoel dus , enkel over het hoofd , al rechtstaand om precies te kunnen richten."
Sunshine, dat zou ik wel eens willen zien die 150 meter!!!! Als je met die castingdag van Co meedoet kun je dit meten. 150 meter met rig "zo uit het handje" zou ik persoonlijk heel knap vinden.
melvindeboer
Aantal berichten : 73 Leeftijd : 42 Woonplaats : geleen Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS zo jul 13, 2008 11:47 am
Sowieso met een aero 12.000 XTA, steek ik mijn hand voor in het vuur. Stond te kijken alsof ik uit een ei kwam toen ik de eerste keer ingooide en hij bleef maar gaan en gaan en gaan en dat was halve kracht, serieus !
Gegroet Melvin
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Je bent toch bevriend met Frank , die doet dit zo uit de losse pols. Een kwestie van oefenen en vooral de methode onderhouden , ik gebruik bijna nooit een voerboot , en vis op deze manier instant , en op kortere afstand alla Nick Helleur. PS ; de juiste boilie is ook zeer belangrijk , vraag het maar aan Peter , John , Frank , ...heb je hem ? De afstand heb ik +- afgepast ; na een goede worp , achter de lijnclip , terug binnendraaien en dan op de oever terug uitlopen en afpassen .
Grtz , Sun.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 3:24 pm
Nu heb ik ook eindelijk mijn juweeltjes (speeltjes) gekocht!!! Men buget rijkte maar voor 2 (maar er komt zeker een 3de aan)
hoe sexy zijn deze molens he pffff ....... (jaja ik weet het ik ben een tackle tart hahaha).
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 3:47 pm
Proficiat Het zijn naar mijn mening de beste molens op het ogenblik. Ben zelfs een beetje jaloers.
Grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 4:03 pm
Mooi en goed materiaal , vond het al gek dat uw andere te koop stonden Ik heb de ultegra xta , ook zeer tevreden van ! Grtzz Benny
Gast Gast
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 4:17 pm
Citaat :
vond het al gek dat uw andere te koop stonden
Ja ze staan te koop men andere molens idd, anders heb ik hier te veel molens liggen he. En kan het geld gebruiken voor men 3de technium
Gast Gast
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 4:20 pm
Veel plezier met je aankoop Tommy ! Prachtige juweeltjes ! Vang ze !
Mvg waldo
Gast Gast
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 4:23 pm
mag de prijs van je juweeltjes geweten zijn? heb deze niet genomen omdat ik liever met baitrunner vis... ma tzijn idd wel prachtmolens proficiat met je nieuwe aanwinst!!
grtz
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 4:28 pm
Jaja het zijn prachtige molens
Proficiat me de aanwinst makker Kzou ze ook gekocht hebben
Gast Gast
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 4:30 pm
Koopje via via, twas rond de 500 voor de 2
Gast Gast
Onderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS wo aug 13, 2008 4:49 pm