Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Shimano Aero Technium XT - XTA REELS

Ga naar beneden 
+4
Pol Geens
Tom Daelemans
Giovanni Vanhooren
Kurt Glorie
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Empty
BerichtOnderwerp: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimema jun 23, 2008 9:10 am

Nu lees ik hier en daar topics over molens, en zus en zo maar kwa quality is het volgens mij heel belangrijk de juiste keuze te maken als het om een molen gaat.
hij zorgt er tenslote (samen met de hengel) voor dat de drill sensatie optimaal verloopt.

niet alleen de drill sensatie, natuurlijk!!
Ik loop er al vanaf het moment dat hij op de markt kwam zot van (prijs is een ander zaak)
Maar deze Aero Technium XT is wat betreft line lay de beste in zijn soort.
De moment dat ik er geld voor heb is dit mijn eerste keuze (ik heb goeie molens op het moment) maar deze zijn nog beter, en zodra ik centen heb (heb ik er 3).

Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Artc10000xt-vwd

This extraordinary big pit reel has seen fixed spool reel casting quantum leap into the record books several times over - little wonder with distances in excess of 265 yards! The Slow Oscillation painstakingly lays line on at the rate of 80+ coils per upward and downward traverse of the rotor. Yes 80+ - it’s not a misprint! Even when watching it in action it’s breathtakingly difficult to comprehend. The body is small and perfectly formed and packed with state of the art Shimano S-System reel technology, including a cold forged direct drive main gear, 6 ball bearings plus a roller bearing for a 10 ball bearing equivalent performance. Also available in a 12000 size – incorporating the Baitrunner Spool System, which makes it the ultimate fishing tool for the long-range carp angler.
S-SYSTEM!

A feature for the Technium XT and XTA is the awesome S-System, this system improves line pay off - Super Slow Oscillation, this winds mainline on almost side by side in the slowest helical wrap ever produced on a reel. The line lay has to be seen to be believed, this improved line lay drastically reduces the line drag from the beginning to the end of a cast. The result is a major increase in

Features include the following:

Slow Speed Oscillation
Aero Wrap
Cold Forged & Steel Gear
Hypergear
Dynabalance
Floating Shaft II
Super Stopper II
A-RB Bearings
Cold Forged Spool
Spare Spool
Instant Drag (10000XT)
Baitrunner Spool II (12000XTA)
Waterproof Drag
SR-Handle
Biomechanical Handle
Power Roller
Long Life Bail Spring with Positive Bail
Biogrip

Tja en dan de prijs he, rond de €370 (veel he) affraid affraid affraid

Laatst aangepast door Blackwater op di aug 19, 2008 1:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Kurt Glorie

Kurt Glorie

Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 47
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimedi jun 24, 2008 9:15 am

Helemaal just.
Het zijn topmolens, maar kosten een centje meer.
Collega heeft ze nu al iets meer of een jaar en heeft ze toen kunnen kopen aan een hele mooie prijs van 275euro het stuk als je ze per drie kocht. Als er nog zo een actie loopt of ik kan er mooie tweedehands vinden dan zal ik nie lang nadenken.

Mvg Kurt
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimedi jun 24, 2008 10:53 am

Hehe, heb al met diezelfde collega zijn molens gedrild. Super!
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimedi jun 24, 2008 11:23 am

Dit is in mijn ogen de beste molen die er is maar jammer genoeg pokkeduur. Kwaliteit kost nu eenmaal geld...

Ik heb sinds verleden jaar de entoh's van daiwa en ondanks de negatieve commentaren hier en daar hebben die mij nog nooit in de steek gelaten.

In alle geval als ik ooit zwaar investeer dan koop ik mij zeker techniums. Als je er naar blaast beginnen ze al vanzelf te draaien Laughing

Grt
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimedo jun 26, 2008 5:47 pm

Volledig met jullie eens , ik vis al sinds ze op de markt kwamen , kleine 4 jaar geleden , met het Baitrunner Spool System , de XTA .
Het zijn wel de jongere broertjes van de Technium ; nl. de Power Aero 10000 XT 's.

Reuze molens , heel fijn om mee te drillen , zeer soepel , werpen als echte werpkannonnen o.w.v. de trage op- en neerbeweging bij het opspoelen , zodat de molen zeer vlot afspoelt bij het werpen.

Werpprestaties : Phantom Equipe Lowrider hengel + Power Aero XT + 90 gram torpedo lood + nylon 28/00 mm + korte gewone rig met 15 mm boilie = 150 m ver , gewoontjes met de losse hand over het hoofd ( dus niet extra lange lijn verscheidene meters achter je op een hard oppervlak leggen en d.m.v. de middelpuntsvliegende kracht alles eruit persen) .
Ik bedoel dus , enkel over het hoofd , al rechtstaand om precies te kunnen richten.

Klein minpuntje misschien bij de Power Aero :

De Power Aero 10000 XT ( oud model ) heeft een inhaalsnelheid van 80 cm.
---> zeker aan te bevelen voor zijn huidige prijs .
De Power Aero 10000 XT-A ( nieuw model ) heeft een inhaalsnelheid van 89 cm.

De Aero Technium 10000 XT ( oud model ) heeft een inhaalsnelheid van 82 cm.
De Aero Technium 12000 XTA ( nieuw model ) heeft een inhaalsnelheid van 103 cm.

Maar je betaalt veel voor de nieuwe modellen .

Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Hersch28

Grtz , Sun.
melvindeboer

melvindeboer

Man Aantal berichten : 73
Leeftijd : 42
Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Heb me op aanraden van jullie maar eens goed verwend.   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimeza jul 12, 2008 7:21 am

Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Uytrer12

Heb me de aero techniums12.000 xta`s aangeschaft op jullie aanraden van een tijdje geleden en heb er geen moment spijt van gehad en is werkelijk elke euro waard . Heb wel gelukkig een mooie deal voor gemaakt gekregen wat neerkwam op €275,- de molen , niet slecht volgens mij.
1 woord super.

Gegroet Melvin
Dennis de Wilde

Dennis de Wilde

Man Aantal berichten : 121
Leeftijd : 49
Hobby’s : wat denk je?!?!?
Registration date : 17-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimeza jul 12, 2008 7:58 am

"Werpprestaties : Phantom Equipe Lowrider hengel + Power Aero XT + 90 gram torpedo lood + nylon 28/00 mm + korte gewone rig met 15 mm boilie = 150 m ver , gewoontjes met de losse hand over het hoofd ( dus niet extra lange lijn verscheidene meters achter je op een hard oppervlak leggen en d.m.v. de middelpuntsvliegende kracht alles eruit persen) .
Ik bedoel dus , enkel over het hoofd , al rechtstaand om precies te kunnen richten."

Sunshine, dat zou ik wel eens willen zien die 150 meter!!!! Als je met die castingdag van Co meedoet kun je dit meten.
150 meter met rig "zo uit het handje" zou ik persoonlijk heel knap vinden.
melvindeboer

melvindeboer

Man Aantal berichten : 73
Leeftijd : 42
Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimezo jul 13, 2008 11:47 am

Sowieso met een aero 12.000 XTA, steek ik mijn hand voor in het vuur.
Stond te kijken alsof ik uit een ei kwam toen ik de eerste keer ingooide en hij bleef maar gaan en gaan en gaan en dat was halve kracht, serieus !

Gegroet Melvin
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimema jul 14, 2008 5:42 pm

Heb me net ook een set van die Shimano Aero Techniums 12000 XTA aangeschaft... Cool
Deze week volspoelen met Ultima "power carp" Wink

greetz
Wes (lange)
http://www.carpmovement.com
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimema jul 14, 2008 6:26 pm

Wesley Mast schreef:
Heb me net ook een set van die Shimano Aero Techniums 12000 XTA aangeschaft... Cool

greetz
Wes (lange)

Cool Cool... En waar heb je ze gekocht?

Grt
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimema jul 14, 2008 6:39 pm

DaTom1980 schreef:
Wesley Mast schreef:

greetz
Wes (lange)

Cool Cool... En waar heb je ze gekocht?

Grt

Na het werk vandaag EVEN ( Smile 102 km enkel) naar de Watersportcentrale gereden in Genk en me een setje aangeschaft.
Verschil van +-50 euro/molen
http://www.carpmovement.com
Dario Beerten

Dario Beerten

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 38
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimema jul 14, 2008 6:43 pm

50 euro verschil kan al tellen e Wink
Daar zou ik ook iets verder voor rijden.
Als het niet duurder uit komt met de prijs van de naft tegenwoordig :s

Grtz
Dario
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimedi jul 15, 2008 7:05 am

Moest ik niet zo content zijn over mijn daiwa's dan zou ik me deze ook zeker aanschaffen. Op kapaza staan er 4 te koop voor 1000€, een koopje vind ik Wink

Mja je kan kopen en blijven kopen he, ik vernieuw enkel pas nu als er iets stuk is, is beter voor de portemonee Smile

Grt
Dario Beerten

Dario Beerten

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimedi jul 15, 2008 1:54 pm

Idd tom,

Ik ben van dezelfde mening, enkel nog iets nieuw kopen als het vorige kapot is...
Alhoewel ik op deze molens wel verliefd ben... :p

grtz
Dario
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimedi jul 15, 2008 4:43 pm

Dario schreef:
Idd tom,

Ik ben van dezelfde mening, enkel nog iets nieuw kopen als het vorige kapot is...
Alhoewel ik op deze molens wel verliefd ben... :p

grtz
Dario

Troost u man, ik ook I love you

Af en toe dezen topic is openen en de foto bewonderen he Very Happy
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimedi jul 15, 2008 10:00 pm

Hoi Dennis ,

Je bent toch bevriend met Frank , die doet dit zo uit de losse pols.
Een kwestie van oefenen en vooral de methode onderhouden , ik gebruik bijna nooit een voerboot , en vis op deze manier instant , en op kortere afstand alla Nick Helleur.
PS ; de juiste boilie is ook zeer belangrijk , vraag het maar aan Peter , John , Frank , ...heb je hem ?
De afstand heb ik +- afgepast ; na een goede worp , achter de lijnclip , terug binnendraaien en dan op de oever terug uitlopen en afpassen .

Grtz , Sun.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 3:24 pm

Nu heb ik ook eindelijk mijn juweeltjes (speeltjes) gekocht!!!
Men buget rijkte maar voor 2 (maar er komt zeker een 3de aan)

Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Newreel2

Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Newreel

hoe sexy zijn deze molens he pffff ....... (jaja ik weet het ik ben een tackle tart hahaha).
Kurt Glorie

Kurt Glorie

Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 47
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 3:47 pm

Proficiat
Het zijn naar mijn mening de beste molens op het ogenblik.
Ben zelfs een beetje jaloers.

Grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 4:03 pm

Mooi en goed materiaal , vond het al gek dat uw andere te koop stonden Smile
Ik heb de ultegra xta , ook zeer tevreden van !
Grtzz
Benny
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 4:17 pm

Citaat :
vond het al gek dat uw andere te koop stonden
Ja ze staan te koop men andere molens idd, anders heb ik hier te veel molens liggen he.
En kan het geld gebruiken voor men 3de technium Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 4:20 pm

Veel plezier met je aankoop Tommy ! Prachtige juweeltjes !
Vang ze !

Mvg waldo
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 4:23 pm

mag de prijs van je juweeltjes geweten zijn? heb deze niet genomen omdat ik liever met baitrunner vis... ma tzijn idd wel prachtmolens proficiat met je nieuwe aanwinst!!

grtz
Dario Beerten

Dario Beerten

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 4:28 pm

Jaja Shocked het zijn prachtige molens Shocked

Proficiat me de aanwinst makker cheers
Kzou ze ook gekocht hebben Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 4:30 pm

Koopje via via, twas rond de 500 voor de 2 affraid affraid scratch
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitimewo aug 13, 2008 4:49 pm

kunt ge idd niet vo tjolen e!!

grtz
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Shimano Aero Technium XT - XTA REELS   Shimano Aero Technium  XT - XTA REELS Icon_minitime

Shimano Aero Technium XT - XTA REELS
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» shimano aero technium xs-b 10000
» Shimano aero technium 12000 xta of Daiwa tournement ISO QD 5000
» shimano technium XT-B
» Shimano technium vs daiwa infinity
» nylon hoofdlijn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum