Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: knoop:zu plat mogelijk...maar welken? do mei 26, 2011 12:09 pm
Helleuuuw.. a probleemken kem overtlaatst 4 the first time,geweven draad op een spoel gelegd,en dan een meter of 7/8 shockleader....nu...emmek da met nen dubbelen knoop(achtknoop of zoiets ) maar da hindert enorm(zekers bij het uitgooien) da lood vloog terug bekans in mijn edele delen ....neje,uitvaren ,no problemo,uitgooien,blijvek achter die knoop hangen nu,is er een betere ,vooral,plattere knoop? en uk,zou ik eventueel dan daarover kunnen awa shrinktube kunnen krimpen,vergemakelijkt het gooien maybe? what do you think grtzzzzzzz
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: knoop:zu plat mogelijk...maar welken? do mei 26, 2011 12:12 pm
De 8 knoop is veel te dik inderdaad om daar een verbinding mee te maken! Zeker geen shrinktube enzo stomen op je verbinden, is allemaal niet nodig.
Een knoop die je moet gebruiken om 2 lijnen te verbinden is de voorslagknoop.
Deze doet het perfect voor mij: http://home.planet.nl/~nooy0021/voorslagknoop.htm Als deze afbeeldingen niet duidelijk genoeg zijn om hem te knopen moet je in google voorslagknoop typen, ik heb hem ook via internet geleerd
succes !
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: knoop:zu plat mogelijk...maar welken? do mei 26, 2011 12:34 pm
THanx a lot David grtzzzzz
Lorenz Cleymaet
Aantal berichten : 130 Leeftijd : 32 Woonplaats : Merendree (Oost-Vl) Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft. Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: knoop:zu plat mogelijk...maar welken? do mei 26, 2011 7:16 pm
Inderdaad, zoals David reeds gezegd heeft, die voorslagknoop is ideaal. Wat je ook moet doen is ofwel de uiteinden heel kort afknippen (pal tegen de knoop) zodat de draad er niet achter kan haken ofwel juist vrij lang laten zodat ze niet te stug zijn en de draad dus ook niet blijft haperen.