vroeg of laat komt ge er de vis tegen dat wel maar mijn prob is dat ik er niks weet . ik bedoel mag je overal snachts vissen, mag je er wel op met buit of eigenlijk niet enz ...
nachtvisse moog je normaal gezien toch overal op de maas..je moet alleen op lette dat je niet op wegen langs de maas rijd waar niet mag rijden...die jaagpadjes..daar mag je dan ook nie parkere..wat bedoel je met buit ? tent enz ? jha daar maken ze geen probleme bij ..ikzelf heb een grote geslote remork en de politie daar heeft nog nie moeilijk gedaan daar... ze waren op zoek naar een lijk kwam vrage als we iets gezien hadde :-) hij kon zelfs beetje vlaams ;-) grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo jun 02, 2010 9:04 pm
oops bedoelde boot.
grts dimi
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo jun 02, 2010 9:05 pm
met elektro moter ? normaal geen probleem ;-)
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo jul 11, 2010 5:24 pm
dimi schreef:
oops bedoelde boot.
grts dimi
en ben je al gaan visse op de maas ? ik heb op 1 plaats al vis kunne strikke :-)..5 om precies te zijn.van 7 tot 18kg..maar heb alleen nog ma beet gehad op de vrijdag op zatertdag vant weekend...nog nie zaterdag op zondag...met andere woorden na 10 u smorgens de zaterdag geen vis meer ... maar andere plaatsen nog niks... alleen jha ik voer geen 15 killo int begin mss ligt het daar aan :-):-) dit weekend nog geblankt op een nieuwe stek... hoe zit bij jou ? of andere vissers op de maas ? grtz pfff tis warm puffe :-)
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas di jul 13, 2010 5:45 pm
ik vertrek nu maandag naar de maas. als we elk een visje strikken zijn we al kontent. twee weken trug een mega stek gevonden en vis zien zwemmen waaronder een rode koi en een 15+ vis. dus er zit vis in de zone . we vertrekken met volle moed.
misschien zien we elkaar wel aan de maas.
grts dimi
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo jul 14, 2010 3:42 pm
dimi schreef:
ik vertrek nu maandag naar de maas. als we elk een visje strikken zijn we al kontent. twee weken trug een mega stek gevonden en vis zien zwemmen waaronder een rode koi en een 15+ vis. dus er zit vis in de zone . we vertrekken met volle moed.
misschien zien we elkaar wel aan de maas.
grts dimi
amaai das al iets als ge ze ziet zwemme :-):-) veel succes he ;-) jha dees weekend wordt niks... grtz vangt z e
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo jul 14, 2010 5:35 pm
zal es laten weten hoe mijn eerste maastrip verlopen is.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo jul 25, 2010 8:59 am
zoals hierboven gezegd resultaat van mijn sessie op de maas. heb van maandag tot vrijdag gevist. maandag tot woensdag een barbeel en brasem . woensdag nieuwe stek opgezocht en geblankt. ondertussen was het al donderdag en nog geen vis op de mat. we zijn dan een stek gaan zoeken om de volgende sessie te starten , na een praatje met een local hebben we ens terug gezet op het zelde stuk als de nacht ervoor maar zijn 500m opgeschuiven. rond 14u lagen alle vallen klaar en zaten we vol verwachting de laatste nacht op te wachten. voor de nacht zijn intrede maakt krijgen we een run op mijn maat zijn hengels. voor we goed en wel doorhadden dat er een krachtpantser in de val zat viel de lijn slap. deze beschubde vriend was ons tesnel af. bij controle blijkt de rig ergens mosseltjes of stenen is tegengekomen. daar zaten we dan vier dagen vissen eindelijk een aanbeet en na twee minuten vis weg. met veel verwachting voor de nacht werd de hengel terug in stelling gebracht . na een korte nachtrust schreeuwde mijn rechter hengel rond 4u om hulp. een meerval van ong 1m20 was in de val gelopen. is een leuke bijvangst maar hier waren we niet voor gekomen . 5u: toen begon het echte werk lol rechterhengel gaf een biep terwijl ik een bakje kofie zat te drinken. mijn ogen gericht op de hengeltop nam ik nog een slokje douwe naar binnen op hetzelde moment ging de hengel krom en ging de vis ervandoor alsof zijn leven ervanaf ging. ik verdrink bijna in de koffie verbrand mijn keel maar ik hang aan de hengel. een fraaie schub glijd in het net. eerste maaskarper is een feit 11.4kg geen grote maar maakt me niks uit. 5u20 terug op de zelde hengel een schub van 14.2kg het was duidelijk, de vis is er aangekomen bij het terugzetten vertrekt mijn linkerhengel terug een schub met zijn 8kg wel de kleinste. ondertussen zijn allebei mijn hengels op het droge. zo vangt men geen vis hehe hengels vlug van nieuw aas voorzien en terug richting maas. bij het ingooien van de tweede hengel vertrekt terug de eerste hengel wederom een schub eentje van 10.6kg . man dit loopt lekker dachten we. maar hierna bleef alles stil. ze waren weg ik denk dat het om het weinig voer is dat er lag. omdat we niet wisten hoe het eraan toegaat op de maas zijn we op safe gaan spelen en hebben niet veel gevoerd. met het motto bijvoeren kan uithalen niet voerden we max 30boilies per hengel. maar na dit gekkenuurtje denk ik wel dat er meer boilies kan gevoerd worden. al bij al een geslaagde sessie , daar zien ze mij zeker trug. foto's volgen grts dimi
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo jul 28, 2010 1:35 pm
haai ;-) aaa das toch al goed gevange he ;-) u eerste plek waar je ze had zien zwemmen precies toch nie zo goed..oftwel weer met trek tijden dat ze er langs kome...mijn stek waar ik zit denk ik echt zo he dat het er gaat.. ik ben nog drie keer 2 dagen daar geweest .. ene keer volledige blank (toen waren we met 2 ) van vrijdag tot zondag tweede keer: schone shub van 14kg en een grasie van 7.5kg (was ik alleen) vrijdag tot zondag , zaterdag morge vis derde keer : schubje van rond de 2 killo en men kameraad ook eentje van 3.8kg zondag tot dinsdag eentje maandag en eentje dinsdag en toch blijkt die zaterdag morgen toch goe te zijn he :-):-) raar bekan dat je er de andere tijdstippe voor piet snot zit...:-)de karpen trekken er precies alleen dan voorbij...je de laatste keer heel kleine vis :-):-) maarja da was ook gene zaterdag he morge naar ibiza vertrekke;-) kijke als ik daar iets aan de haak kan slaan :-):-) vang ze nog ;-)
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 08, 2010 8:57 pm
tweede midweeksessie werd een blank
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas ma aug 23, 2010 3:57 pm
das ook zwakskes maja hier ist het zelfde : kheb nog twee weekendjes gemaakt op de maas eerste weekend : paar klein karpkes (+- 4kG) en een meervallletje van 9.6 en kameraad had een karp van 10.5 tweede weekend : 1brasem en meervalletje van 4.5kg en kameraad 1 brasem vangt ze grtz
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas ma aug 23, 2010 9:39 pm
Nu moet je ook niet aan de Maas zijn hé...
Grtzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas di aug 24, 2010 1:30 pm
nee? waar dan :-) alst kouder wordt pas zeker ? grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas di aug 24, 2010 7:45 pm
nu de maas leren kennen voor het najaar he
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo aug 25, 2010 10:09 am
jha zors en tis toch al bijna september :-) of moete we daar in de winter dan gaan zitte int voorjaar zeide ze tege mij dat het maas water nog niet op temperatuur was ....? grtz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas wo aug 25, 2010 11:14 am
eind aug, sept, okt en nov zijn goeie periodes als ge weet waar ge moet zijn en vooral nie bang zijn van te voeren, en vooral geen particels en pellets!! gewoon bollen en geef ze maar genoeg .... da vreet alles op en wacht niet op meer ze zo ne maas bak ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo aug 25, 2010 3:08 pm
Tommy schreef:
eind aug, sept, okt en nov zijn goeie periodes als ge weet waar ge moet zijn en vooral nie bang zijn van te voeren, en vooral geen particels en pellets!! gewoon bollen en geef ze maar genoeg .... da vreet alles op en wacht niet op meer ze zo ne maas bak ...
thx ja dacht al dat we in de goei periode zaten :-) zors denkt van nie... :-) waarom geen particels alsk vrage mag ? voor kleine vis ? meerval of ... inverband met da voeren ? als je nog geen beet gehad dan toch nie blijven voeren he ? of voer je echt om beet te krijgen? kheb al veel gevoerd en heb nog nie echt het nut van in gezien...alleen ene keer toen ikeen paar klein karpkes gevangen had en men bollies zo goed als op waren..toen wou ik paar killo bijgooien :-) maar had ik nie genoeg bij...
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas wo aug 25, 2010 3:18 pm
Mijn beste ervaring is nog steeds het voorjaar, en ik ben zeker de enigste niet die dat kan beamen... Het is soms wat afwachten eer het water de ideale temperatuur heeft, maar eens de karper los is, dan kan je zeer goeie sessies draaien. Voeren kan dan gerust met bollen, particles en pellets. Eens de zomer daar is mag je het vergeten. Tenzij je graag barbeel en kopvoorn vangt.
Het najaar ligt wat moeilijker, zoals Tommy zegt, je moet weten waar je moet zijn. Ik heb in november nog zwaar op mijn tanden gehad, veel moeite moeten doen om in drie nachten één karper-knol op de kant te krijgen. Op datzelfde stuk zat er iemand te vissen die ik ken. Hij zat kilometers verder dan ik, maar die draaide wel een topweekend met verschillende dertigers...een week later heb ik me ook eens op die stek gezet. Resultaat, zwaar op de bek...om moedeloos van te worden.
Dat is nu eenmaal riviervissen, de ene keer alles, de andere keer tandjes breken...
Grtzzzzzzzzz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas wo aug 25, 2010 4:31 pm
kijk zonder zever, heb ik een tijdje op de maas gevist en heb in het voorjaar nooit echt goe gevangen!! toch nie gelijk int najaar. heb er altijd vis gevangen (nooit een sessie geblankt echt niet dit is geen zever) en op verschilende stuken gevist, maar wat me wel is opgevalen, is dat als ik particels en pellets gebruikte om te voeren + bollen natuurlijk ik de minder grote vissen ving (8kg tot 12 a13kg) en liet ik die weg en voerde ik alleen met bollen ik grotere vissen ving 15kg tot 23kg ...
ge moet dat allemaal nie geloven ze, maar ik en mijne maat hebben toen echt super goeie sessies gedraait (weekends van 2 of 3 nachten) van 20 en 25 vissen, niet elke keer maar een paar echt goe gevangen met bollen alleen en veel voeren (10 tot 20kg bollen op een weekend) ja ik weet het das veel, maar als het werkt en ge vangt vis dan voerd ge wa bij he ... en niet met grote bollen zoals ik soms hoor links en rechts (gewoon 18mm of 20mm) ... we gaan begin sept ook terug naar de maas vissen, einde brijen (sept, okt en nov) aan een goe jaar ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo aug 25, 2010 6:04 pm
manne dan gaan we misschien elkaar tegenkomen. de koffie en het goudgele amber zal klaarstaan .
hehe
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: De Maas wo aug 25, 2010 6:20 pm
mss gaan we elkaar tegen komen, da kan best ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 10:18 am
thx voor de reacties ;-) amaai tommy 20 vissen ;-) da zijn schoon weekenden, wel vermoeiend :-) eigenlijk komt het der op neer da ge weer een grote portie geluk moet hebbe natuurlijk maakt de stek iets uit maar lijk zors zegt dat het in 1 week kan omdraaien kga morge nog eens probere ;-) wat ik wel raar vind ik heb nog barbelen of voorns gevange... :-) daar zal de meerval mss iets mee te make hebbe .... allez mss tot aan de maas he ;-) grtz
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 10:22 am
just sms gekregen van een vismaat eerste is binnen 19kg hij zit er van gisteren en blijft er tot zondag!!
normaal gezien trek ik er 1van dees weken na toe!! hopen op een rivier bak en de info die ik al gekregen heb is gelijk da tommy zegt gewoon veel bollen meenemen!
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 11:17 am
idd Steven, niet prutsen met dat klein gedoe (mais, kemp of pellets) die vissen willen heel veel eten, en niets dat op één twee drie verteerd is, dus bollen ... alle ge hebt van die crap bollen die er ook ineens door gaan (van voor naar achter) die best ook nie gebruiken, en vis hou je niet op je stek op de maas (het zijn trekkers) ze vreten je stek kaal en zijn weer verder .... dus na enkele vissen bij voeren (en niet met 10 bollekes he)
volgende week of de week erna ben ik ook weg!! de lokroep naar nog is een maas big is enorm groot ..
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 11:40 am
voor mij is de eerste maal na daar twee vrienden van mij doen er toch redelijk wat sessies in het jaar en kga eerst wa meegaan met ulder dat ik al een beetje zelf weet hoe ik er moet vissen!! jullie kunnen dit meschien raar vinden maar wat ik al willen zien heb dat vissen op de schelde ook veel mee heeft als vissen op de maas ik doe veel sessies in de week op de schelde en dan moet ik ook vissen met grippas van 230gr door de groote stroming van de boten ook met een drop of montage dat mijn vis naar omhoog komt van de stenen en op 1dagsessie ben ik er gemakkelijk 10kg+ voer kwijt! want het zijn er ook (trekkers) gelijk dat jij zegt tommy en kheb ook al willen merken als ik met mais en alle andere kleinere dingen voer dat het gemiddelde lager licht dan met boilies en tijgernoten maar het duurt wel langer voor ik een run krijg!!!