Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: De Maas zo jun 29, 2008 11:49 am
hej collega vissers,
ik vertrek morgen voor een 4 daagse aan de maas. zijn er toevallig mensen die tips en plaatsjes ( dorpkes) kennen voor daar ? alle info is welkom. hier of een pm maakt niet uit.
normaal gaan we de kanten van dinant gaan.
alvast bedankt, groetjes smirny
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo jun 29, 2008 12:30 pm
Hey makker, je maat Nicky heeft net gebeld (naar mij). Dus info genoeg nu
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: De Maas zo jun 29, 2008 4:11 pm
Blackwater schreef:
Hey makker, je maat Nicky heeft net gebeld (naar mij). Dus info genoeg nu
joat joat, ge zijt weeral eens wreed bedankt tommy, hij was nog aant bellen mee u als ik toekwam. merci voor de info, plekje even opgezocht op google earth en ziet er in orde uit, als de vis da nu ook vind ist goe hihihihi. klaat je wel wa weten hoe het geweest is, morgenvroeg zetten we aan.
cheers smirny
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo jun 29, 2008 4:19 pm
Graag gedaan maat succes!!!
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas zo jun 29, 2008 7:43 pm
Een ding kan ik je wel meegeven als je de kanten van Dinant gaat opzoeken....het kan er soms behoorlijk druk zijn!! Wat verleden jaar een heel ander verhaal was...iedereen die op de Maas wil vissen, wil blijkbaar allemaal naar Dinant.... Heb dit jaar nog meegemaakt dat het zo druk was aldaar dat ik mezelf een nieuwe plek moest gaan zoeken.
Heb er niets op tegen dat men die kanten opgaat om een vis te vangen hoor, maar sommige maken er dan nog een bonte boel van ook, verleden week heb ik nogmaals een kampement opgemerkt die tot alle verbeelding sprak!!! Drie kleine brolly's stonden naast elkaar opgesteld, met daarnaast zo'n fel-blauwe party-tent!! Waar dat laatste voor moet dienen weet ik ook niet, maar het valt op van uren in de omtrek, wat de plaatselijke flikken en groenen niet al te graag zien...en daardoor gaan de controles de hoogte in hé....
Naast die party-tent was het nog een knoeiboel van emmers en lege zakken en wat nog allemaal...zo'n mensen verknoeien het dus voor anderen hé...zorg dus dat je in orde bent met vergunningen en stel je discreet op, ben zelf nog weggestuurd omdat mijn tent te groot was, beter om dus elk in een klein tentje of brolly te slapen...
Het vissen zelf is niet moeilijk, maar zorg wel voor een degelijke nylon-voorslag, een gevlochten voorslag trekt toch alleen maar drijfvuil aan wat uw lijnen constant zal doen verlopen.... Maar een voorslag is zeker nodig, het is een bodem van stenen en aan elke steen hangt er een mossel....met mijn eigen ogen gezien tijdens de vidange verleden jaar, zelden zoveel mosselen gezien(of het was in het schipperskwartier te Antwerpen hahaha)...
Ook kan een degelijke boot een pluspunt zijn, al is het maar om uw lijnen die vast komen te zitten achter stenen, op te gaan halen, tijdens de dril heb je die zelden tot nooit nodig....
Veel plezier tijdens jullie trip, en hou ons op de hoogte, want vangstgegevens van die streken heb ik wel intresse in!! En geniet vooral van de natuur want op sommige plaatsen spreekt ie tot de verbeelding hoor....
Grtzzzzzzzzzzzzzzzz
Igor Van Waesberghe
Onderwerp: Re: De Maas zo jun 29, 2008 7:50 pm
bedankt copain, kzal er zeker rekening mee houden, wist nie dat het daar ZOOOO druk was lol. we zien wel waar we terrecht komen langs de waterkant, ma tzal nie op camping kosmos zijn lol.
thx voor de info en de moeite zors
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas zo jun 29, 2008 7:53 pm
Geen probleem mate, en het is er niet altijd zoooooooo druk hoor, maar het komt wel eens voor, je hebt wel het voordeel dat je tijdens de week gaat, weekenden zijn doorgaands altijd drukker hé... Grtzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo jun 29, 2008 9:50 pm
Tis idd een pracht van een water, waar veel mogelijk is en waar enorm veel plaats is. heb nog nooit geen overompeling gezien.
Nicky de maat van smirny (ging me per sms op de hoogte houden) van hun tripke!! Succes gasten ....
Igor Van Waesberghe
Onderwerp: Re: De Maas za jul 05, 2008 6:21 pm
klein verslagje
toegekomen met mijn maat in de voormiddag en gevist maar niets gezien. eerste nacht 2 visjes kunnen strikken, de dag terug stil buiten barbeel en kopvoorn. 2 de nacht 5 vissen met als grootste een 14.8 kg spiegel. de dag bracht terug niets buiten andere vis. als de vangsten zouden blijven stijgen mochten we ons klaarmaken voor een runvol nachtje , het weer is totaal omgeslagen tegen de avond, onweer waaien, gieten en dan nog erger de runs bleven uit. . onverwachts maarja tblijft vissen eh. dus de sessie heeft ons 7 karpers opgeleverd 20 babrbeels en 6 kopvoorns. kheb mij heel goed gehad, goe gezelschap, goe weerke, schoon plekske in de natuur ( thx tommy ) paar viskes.... meer moe da nie zijn , ze gaan ons daar nog zien hihi
greets smirny
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas za jul 05, 2008 6:26 pm
Graag gedaan makker super visserij daar he ....
Igor Van Waesberghe
Onderwerp: Re: De Maas zo jul 06, 2008 1:00 pm
Blackwater schreef:
Graag gedaan makker super visserij daar he ....
joat joat dik in orde
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 03, 2008 10:16 am
Ik heb al gehoord en gezien dat er veel mensen in de buurt van dinant gaan jongens toch de maas is toch o zo groot,ik heb er in het voorjaar dagen rondgereden en heb prachtige stekken gevonden.Ik ben nu ook bezig op de maas en heb er nog geen kat gezien en ik ga 2maal per week voeren op 2stekken.Ik vis enkel met 30mm bollen en als ik ga voeren kijk ik naar geen kilotje maar prachtige vissen dat er op zitten en mooie runs die je krijgt en dan nog niet van de dril gesproken amaai je zou er van klaarkomen greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 03, 2008 10:37 am
Ik kan er over mee spreken, heb 6 jaar vrij intensieve op de maas gevist (wel intensieve voor mij dan toch, tot 10 sessies per jaar). Het is een fantastishe visserij, maar dit jaar ben ik er nog maar één keer geweest in Feb Khad toen 8 vissen. Maar men drive is wat weg om daar te vissen, te gemakelijk (voor mij persoonlijk dan he). Nooit voorgevoerd, maar tijdens de trips wel goed gevoerd en dan komen de vissen vanzelf en vang je ze ook vrij gemakelijk zonder veel moeite te moeten doen. 15 tot 20 vissen op een weekend, en soms heb ik nachten gehad van 10 vissen. Heb men beste vis op het stuk van ....... stuk voorbij Dinant (stroom afwaards) gevangen. maar de beste sessies heb ik op hoger gelegen stukken gedaan.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 03, 2008 10:48 am
Er zitten prachtige vissen op heb ginder fotos gezien van een jongen die ginder woont en kan zeggen het albert en kempisch en de rest kan er jaloers van zijn en daar zullen nog vele records sneuvelen.gr
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 03, 2008 10:51 am
Mij moet ge niet overtuigen de variatie aan vissen is enorm, geen één vis is hetzelfde!!!
Tim Lomans
Aantal berichten : 195 Leeftijd : 36 Woonplaats : Arnhem Hobby’s : Karpervissen, drummen. Registration date : 01-04-08
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 03, 2008 11:08 am
De Maas ligt ook vlak bij mij hier in Holland, heb er zelf nooit gevist, maar ik hoor dat het hier niet zo makkelijk is om vissen te vanegn....
Gr Tim
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 03, 2008 11:26 am
Ja idd heb ik ook al gehoord dat het in Nederland minder is kwa vangsten, maar de stroming is daar ook veel sterker dan hier in Belgié. En ze is dan ook 925km lang he, tkan overal niet super zijn.
"Moeder Maas" (of Meuse in het Frans) ontspringt in Frankrijk te Pouilly-en-Bassigny op het Plateau van Langres (een belangrijke waterscheiding: de bronnen van de Seine en de Marne liggen hier ook). De rivier doorkruist de Franse Ardennen en Lotharingen in noordelijke richting en passeert de steden Verdun en Sedan, vanaf waar ze bevaarbaar is. In Givet, ten zuiden van Dinant passeert ze de grens met België.
De Maas buigt bij Namen (samenvloeiing met de Samber) af naar het oosten en bereikt via Andenne en Hoei (Huy) de grootste stedelijke concentratie aan haar loop: Luik en omgeving. Voorbij dit industriegebied buigt de Maas af naar het noorden om voorbij Wezet de Nederlandse grens te bereiken. Bij Eijsden is de Maas even grensrivier, maar bij Maastricht heeft de Maas Nederlands grondgebied aan weerszijden. Maastricht ligt op beide oevers, maar de oude stadskern bevindt zich op de linker.
Tussen Borgharen / Lanaken en Thorn / Kessenich vormt de Maas (daar dan ook Grensmaas genoemd) de grens tussen Nederland en België, tevens die tussen Nederlands Limburg en Belgisch Limburg. Het bochtige Limburgse traject via het stadje Maaseik, waar ze stroomafwaarts weer bevaarbaar is, wordt voor de scheepvaart afgesneden door het Julianakanaal aan de oostkant. Voorbij Kessenich ligt de Maas geheel op Nederlands grondgebied: er volgt een traject waarlangs ten gevolge van de grindwinning een groot aantal meren liggen, de Maasplassen. Grootste stad is hier Roermond, op de rechter- (Oost) oever. Tussen Heel en Buggenum wordt de vaarroute van de Maas nogmaals ingekort door het Lateraalkanaal, welke gelegen is aan de Westzijde.
Het Maastraject volgt vervolgens min of meer de grens met Duitsland, die de rivier tot op enkele kilometers nadert. Hier ligt Venlo, na 's-Hertogenbosch en Maastricht de grootste Nederlandse stad aan de Maas. De meest oostelijke maasbocht ligt bij het plaatsje Arcen. Iets noordelijker, vanaf Vierlingsbeek, gaat de Maas de grens met Noord-Brabant vormen, en vanaf Mook ligt niet Limburg, maar Gelderland op de rechteroever. De rivier maakt hier een zeer ruime bocht naar links richting het westen. Via het hier gelegen Maas-Waalkanaal kan de Waal bij Nijmegen bereikt worden. Op 's-Hertogenbosch na liggen er geen grote steden, wel een aantal oude vestingstadjes: Grave, Ravenstein, Megen en Heusden.
Ter hoogte van het gehucht Sint Andries stond vroeger de Maas met de Waal met elkaar in verbinding. Tegenwoordig worden beide rivieren van elkaar gescheiden door de Heerewaardense Afsluitdijk.
Bij Heusden splitst de Maas zich in tweeën: de Afgedamde Maas (nog steeds de Brabants-Gelderse provinciegrens) vormde ooit de verbinding met de Merwede en daarmee met de Nieuwe Maas en de Nieuwe Waterweg resp. de Oude Maas. Tegenwoordig stroomt het Maaswater vanaf Heusden in westelijke richting via de Bergsche Maas en de Amer naar het Hollandsch Diep, een voormalige zeearm. (Bron wikipedia)
Maasbron 1 te Pouilly
Maasbron 2 te Pouilly
Igor Van Waesberghe
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 03, 2008 12:18 pm
shone tommy, aant einde van deze maand ben ben ik terug weg met nicky voor een dag of 4, zelfste plekje als de vorige keer .
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: De Maas vr aug 22, 2008 7:27 pm
verry nice,beautiful!!!!!echt proficiat !!!! Ik moet zeggen heb ooit eens een vierdaagse gepland op de maas waarvan ik maar twee nachten heb kunnen vissen,resultaat een klein schubje.De reden dat ik maar twee nachten gevist heb,lag volledig aan de politie.We kregen namelijk te horen dat we met de tent er niet mochten staan,tenzij we de voorkant open lieten en het grondzeil eruit ging.Die tent open laten was niets,maar het grondzeil was vastgenaaid aan de tent !!Weg onze maassessie!!!!
Grtzzzzzzzzzzzzzz and again verry good catch!!!
Laatst aangepast door bart polyn op za aug 23, 2008 6:42 am; in totaal 1 keer bewerkt
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: De Maas vr aug 22, 2008 10:29 pm
De Maas en flikken...heb het al twee keer meegemaakt...echte pestkoppen zijn het!! Grtzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 24, 2008 9:24 am
hi Bart wanneer we vissen op de Maas gebruik ik meestal een paraplu of ik heb een Dave Lane bivvie die heeft een open front als gevolg van dit probleem met de politie en de regel over de camping Ik weet engels een andere kerel die was de visserij op ANSEREME in een bivvie met de voorzijde gesloten en de bewaker DE PECHE bezocht hem op 2 o clock in de ochtend !!!!!!!! dus misschien de volgende keer gebruik van een paraplu hoop dat dit helpt u erop john
Igor Van Waesberghe
Onderwerp: Re: De Maas zo aug 24, 2008 10:22 am
ben dan strakjes weg voor een nachtje of vier op de maas, ben eens bebieuwd
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: De Maas ma aug 25, 2008 8:00 am
Smirny succes daar hé !! To John,thanks,next time I take an open bivvy!! grtzzzzzzzzzzzz