Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 12:14 pm
230gr lood dam das een pak lood, nooit met zo zwaar lood op de maas gevist!! 120gr mss ja maar das wel al uitzonderlijk (das voor mij persoonlijk he) ... ik kom meestal weg met lood van 4oz. door een boot is men lood nog nooit verplaatst, (vis wel in het midden van de rivier he, mss maakt dat een verschil) maar heb nooit vis gevangen in de kant. altijd in het midden, maar als ge er goe over nadenkt is da normaal dat alles naar het midden word getroken door de scheepvaart, dus al het eten ook ...
maar kga nie te veel meer zeggen ... anders word het te gemakelijk voor jullie en tis al zo simpel vissen op de rivier ...
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 12:18 pm
echt geene zever tommy anders blijft gewoon nie liggen kweet dat het veel is! en kvis ook nie voor men voeten ze .
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 12:40 pm
ik geloof je best makker, heb nog nooit met zulk zwaar lood moeten vissen. ennu ben ik weg ze, see ya laters gasten ....
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 3:54 pm
ik vis ook met 250gr waar ik nu zit is da eiegenlijk wat veel en is da nie nodig maar bv op de maas in lanaken ist toch handig anders ligt ge ergens anders binnen het uur ergens anders grtz
Laatst aangepast door lonsdave op do aug 26, 2010 9:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas do aug 26, 2010 6:43 pm
Ik vind zeer zwaar lood ook niet nodig..max 140gr, en als dat niet blijft liggen, vis ik er niet. Ik weet uit ervaring dat je bij zwaardere stroming toch niet goed zal vangen!
Je ziet dat ervaringen op de rivier enorm kunnen verschillen ook, Tommy vangt beter in het najaar, en ik heb weekends(3 a 4 nachten) van 30 vissen meegemaakt in het voorjaar, en dit al meermaals!
Echt voeren met pellets en particles doe ik niet hoor. Ik gebruik dit enkel in het (vroege)voorjaar om de boel op zwier te trekken...de karper actief maken via andere vissoorten...(niks nieuw onder de zon toch?) Constant bijvoeren met zo'n witvis-trekkers, haalt enkel het gemiddelde gewicht naar beneden.
Grtzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas ma aug 30, 2010 10:42 am
k vis op moment bij een stuwdam daar is de stroming minder en is zwaar lood ook nie echt nodig...alleen lig je wel 120m ver ongeveer...denk dat ge dan toch zo een 150 gr kunt gebruike...voor je lijnen wat aant te spanne..en ik lig tegen de overkant, recht tege de muur..dus ge kunt meestal alleen paar tuutjes door de biepers krijgen..zakkers..en is wel goed als je wat kunt aanspanne.. jha echt he hou dat allemaal kan verschillen op de èèndelfde rivier :-) da maakt het speciaal ;-) kan al nie wachten tot morge :-) tis ook nog te zien waar niemand zit..en kan pas om half nege daar zijn zoiets.. als ge gaat visse vangt ze ;-)
P.S. weekendje geblankt :-( waar ik eerst wou gaan zitte daar stond al 3 tenten en een mobilehome ben ik 10km verder gaan zitte gewoon open maas.... allez ik heb nie geblankt ik heb ne brassem gevange ;-) volgende week ganse week gaan ;-) grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas vr sep 03, 2010 9:20 pm
morge @ maas ;-) back to nature for one week ;-) hope dat we der een paar gevange gaan krijge denk toch 2 of drie stekke te bezoeke :-) alst meezit en derniemand zit manne werkt ze nog goed he grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo apr 13, 2011 5:45 pm
weet er iemand of er gesloten tijd geld op de maas?
grts dimi
bocken roel
Aantal berichten : 60 Leeftijd : 42 Woonplaats : limburg Hobby’s : vissen vissen en vissen Registration date : 29-11-09
Onderwerp: Re: De Maas wo apr 13, 2011 5:55 pm
Volgens mij is die jaren geleden afgeschaft. Dacht dat op alle bevaarbare waterlopen de sluiting is afgeschaft. Greetz
Patrick Arteel
Aantal berichten : 164 Leeftijd : 60 Woonplaats : Zanbergen Hobby’s : karpervissen Registration date : 19-06-09
Onderwerp: Re: De Maas wo apr 13, 2011 6:54 pm
Inderdaad, in de Walen is dit al enige tijd niet meet van toepassing, juist in vlaanderen blijft dat weer een uitzondering, en waarom Het is zoals de regering, het blijft aanslepen om beslissingen te maken
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas wo apr 13, 2011 8:20 pm
thx manne zondag vertrek ik :p
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: De Maas do apr 14, 2011 8:28 am
patje schreef:
Inderdaad, in de Walen is dit al enige tijd niet meet van toepassing, juist in vlaanderen blijft dat weer een uitzondering, en waarom Het is zoals de regering, het blijft aanslepen om beslissingen te maken
Inderdaad superhatelijk de wetgeving in Vlaanderen.Daar niet daar wel en dan daar weer niet.....om moedeloos van te worden
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas ma mei 09, 2011 8:30 pm
hier in de limburg is alleen gesloten tijd op de meren (paalse plas , schulensmeer ) kanalen en maas niet .... tis weer druk op de maas aant worden op de walen ... succes dimi ;-)
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: De Maas do mei 19, 2011 7:45 pm
Op de Waalse Maas geldt ook geen gesloten tijd dacht ik !!
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Maas do mei 19, 2011 7:47 pm
neen geen geslote tijd .... op karper toch nie op meerval wel ...daar moog je niet het heel jaar op vissen met levend aas ...
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: De Maas vr mei 20, 2011 5:08 am
Voor de witvissers is er ook geen gesloten tijd dacht ik !!
Jeroen Beetens
Aantal berichten : 9 Leeftijd : 37 Woonplaats : Heverlee Hobby’s : Karpervissen Registration date : 22-12-11
Onderwerp: Re: De Maas do jan 19, 2012 7:40 pm
Beste medevissers
Nu ben ik een paar dagen geleden op "spot-tocht" geweest richting Dinant, op het gevoel en een paar Google Earth afdrukskes af. Het stuk dat ik voor ogen had bleek nu ter plaatse een zeer steile lange afdaling te zijn, een werkelijk onmogelijke opdracht om met al men gerief voor paar dagskes beneden te geraken. Het decor was er wel echt schitterend! Nu een oplossing hiervoor zou zijn vanaf de overkant met de zodiac naar de stek varen, nu ik nog niet over een zodiac beschik zal dit voor later, hopelijk binnenkort zijn!
Mijn oog is daarbij ook gevallen op de "eilandjes" die zich in de maas bevinden achter Dinant of eender waar. De vraag hierbij is of het toegelaten is vanop deze eilandjes de maas te bevissen?
vg
Jerre
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: De Maas do jan 19, 2012 7:50 pm
de eilanden zijn verboden om op te vissen!! probeer het niet want de garde peche zien alles, niet gelijk in vlanderen
ik ga dit jaar ook terug ...
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Maas do jan 19, 2012 7:51 pm
Het is op de meeste eilanden ten strengste verboden te vissen. Zelfs ze betreden is al verboden. De meeste worden geklasseerd onder "natuurreservaat", waar wss vele soorten vogels kunnen broeden.
Ik zou het risico toch niet nemen, tenzij er iets gevestigd is op dat eiland. Ik denk dan aan een restaurantje of zo...maar dan zou ik het wel eerst navragen of het wel toegelaten is.
Grtzz
Jeroen Beetens
Aantal berichten : 9 Leeftijd : 37 Woonplaats : Heverlee Hobby’s : Karpervissen Registration date : 22-12-11
Onderwerp: Re: De Maas vr jan 20, 2012 11:42 am
Bedankt, ik had al zo'n vermoeden! Het zou beetje te idyllisch zijn geweest. Dan nog maar een paar keer gaan spotten op andere plekken. vg Jerre
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: De Maas vr jan 20, 2012 12:03 pm
Jeroen Beetens schreef:
Bedankt, ik had al zo'n vermoeden! Het zou beetje te idyllisch zijn geweest. Dan nog maar een paar keer gaan spotten op andere plekken. vg Jerre
succes in je zoektocht
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: De Maas vr jan 20, 2012 1:18 pm
Laat zeker eens uw resultaten horen...moeten daarom geen stekken weten. Maar mss lopen we elkaar daar wel eens tegen het lijf...
Grtzz
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: De Maas vr jan 20, 2012 1:23 pm
Jeffrey Benoot schreef:
Laat zeker eens uw resultaten horen...moeten daarom geen stekken weten. Maar mss lopen we elkaar daar wel eens tegen het lijf...
Grtzz
als ik ga hoorde het zeker maatje ...
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: De Maas vr jan 20, 2012 1:29 pm
Zal ik doen...zeker als ik weet dat je ze ook weer eens gaat aanpakken...
Grtzzz
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: De Maas vr jan 20, 2012 2:34 pm
Jeffrey Benoot schreef:
Zal ik doen...zeker als ik weet dat je ze ook weer eens gaat aanpakken...
Grtzzz
even weg geweest, maar de rivier heeft altijd al een speciaal plaatske gehad bij mij en ik weet perfect waar ik ga uit pakken ... (ik wil nen dikke schub dit jaar)