Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... ma mei 02, 2011 9:00 am
bij mij gaat het niet over dat visje meer of minder vangen (dat kan me geen fluit schelen) maar waar het bij op neer komt is dat ik 6 weken niet kan vissen (op een water waar ik zou willen vissen) en het door sommige gasten om zeep geholpen word!!
er is vanuit het VBK weer onderhandelingen om de gesloten tijd op meerdere waters af te schaffen (heb ik vernomen van iemand binnen het vbk) maar zoals in het verleden, word dit bemoeilijkt door gasten die hun niet aan de regels houden nu!!!
en wat het nacht vissen betreft en die 3de hengel (en stroperij door oost europeanen) is een andere kwestie, deze discussie gaat over vissen in de gesloten tijd.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... ma mei 02, 2011 10:03 am
Vissen in de gesloten tijd en Oost-Europeanen gaan toch wel dikwijls samen zene Tommy...
En ik geef u volledig gelijk dat de gasten die nu in de gesloten tijd vissen ervoor zorgen dat het moeilijk onderhandelen is voor het VBK. 't Is een zielige minderheid die het naar de kloten helpen voor de brave meerderheid hé...
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... ma mei 02, 2011 10:51 am
braaf in dit geval wel en ivm de oost euro boys doe ik geen uitspraken, ik wil dit gesprek niet voeren (dit leunt te veel aan bij ... anti verdraagzaamheid tegen andere volken en culturen) en dat hoort niet thuis op een forum over karper vissen ...
we leven nu éénmaal in een multiculturele samenleving .... !! ik ga er verder ook niets meer over zeggen!!
we gaan ons bij het vissen houden (daar zijn al meningsverschillen genoeg over!!)
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... ma mei 02, 2011 11:01 am
Ge gaat toch uwe kop nie in 't zand steken als er oostblokkers tijdens de gesloten tijd vissen hé Tommy? Heeft niks met verdraagzaamheid te maken. 't Is een feit dat ze het doen, en da moet gezegd worden. Hierboven wordt ook over Belgen gesproken die het doen, dus waarom dan zwijgen over de oostblokkers? Straks gaan we ons eigen nog achteruitsteken voor die mannen! Dan is 't al ver gekomen. Multiculturele samenleving en verdraagzaamheid wil nie zeggen dat we van die mannen alles moeten slikken zene.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... ma mei 02, 2011 11:24 am
men hoofd int zand steken nee nee (zie pm) ....
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... ma mei 02, 2011 12:58 pm
De gesloten tijd is één van die vele wetten die nergens op slaan hé. Nu, het is wel de wet en ik zal me er dan ook aan houden. Maar de keren dat de karpers daadwerkelijk paaien tijdens deze periode, zal je over de laatste twintig jaar wel op één hand kunnen tellen.
Moeten ze die dan afschaffen? Voor mij persoonlijk niet, daar ik weinig tot nooit op dergelijke wateren vis. Maar ik zie er niks positiefs bijkomen als ze het zouden afschaffen. Net zoals het legaliseren van het nachtvissen, vind ik één van grootste misstappen in het Belgische karpergebeuren. Op tal van wateren was het een postieve impuls, maar de wateren die ondertussen al naar de kloten zijn gevist door dat nachtvissen, zijn niet meer bij te houden...je heeft ze een hand en ze nemen............
Grtzzzzzzz
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... ma mei 02, 2011 1:57 pm
een gedoog belijd had veel beter geweest!! in den tijd waren er geen excessen, en zat iedereen in den bos (zoals op het KK) en dat had ze charmes maar nu
afschaffen die handel (er zijn wel mensen die op gesloten openbare waters vissen dus, en de vissen paaien niet op commando ... ) en zolang de gesloten tijd er is zal ik er me aan houden!! jammer van die rotte appels die geen respect hebben voor de andere!!!
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di mei 03, 2011 11:19 am
Heb net reactie gehad ivm die melding die ik gedaan heb . Instantie A verwijst me door naar instantie B en die verwijst me dan weer door naar A en instantie c die zwijgt als een graf Noemen ze dit met uw kl*ten rammelen ?? Waarschijnlijk is dit te gevaarlijk voor hen en wanneer ik de volgende keer braaf aan het vissen ben met 2 hengels en met de 3e wat aan het peilen ben zullen ze daar wel over komen zagen . Ambtenaren zekers Heb mijn best gedaan . Grt Mss nog wel een nuttige link die ik gekregen heb via een mail van hen . natuurinspectie.ant@vlaanderen.be
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di mei 03, 2011 11:56 am
jerry1974 schreef:
Heb net reactie gehad ivm die melding die ik gedaan heb . Instantie A verwijst me door naar instantie B en die verwijst me dan weer door naar A en instantie c die zwijgt als een graf Noemen ze dit met uw kl*ten rammelen ?? Waarschijnlijk is dit te gevaarlijk voor hen en wanneer ik de volgende keer braaf aan het vissen ben met 2 hengels en met de 3e wat aan het peilen ben zullen ze daar wel over komen zagen . Ambtenaren zekers Heb mijn best gedaan . Grt Mss nog wel een nuttige link die ik gekregen heb via een mail van hen . natuurinspectie.ant@vlaanderen.be
vant kaske naar tmuurke zeggen ze bij ons, en je word er geen zak wijzer van!! dit staat blijkbaar niet op hun prioriteitenlijst ....
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di mei 03, 2011 12:21 pm
Nu nog mooier , krijg ik van nr a ne mail dat ik naar nr b moet mailen want zij zijn niet bevoegd en b wel . Krijg ik van b ne mail terug met dezelfde naam als a . Kunde nog volgen ??? Dus a en b is 1 persoon maar met 2 emailadressen . Maar a is niet bevoegd en b wel . Denk dat ik sewes me ga bezatten want snap er niks meer van
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di mei 03, 2011 12:37 pm
E-mail adressen hebben die mannen genoeg zene, maar waar ge dan terecht komt weten ze zelf nie.
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di mei 03, 2011 1:11 pm
jerry1974 schreef:
Nu nog mooier , krijg ik van nr a ne mail dat ik naar nr b moet mailen want zij zijn niet bevoegd en b wel . Krijg ik van b ne mail terug met dezelfde naam als a . Kunde nog volgen ??? Dus a en b is 1 persoon maar met 2 emailadressen . Maar a is niet bevoegd en b wel . Denk dat ik sewes me ga bezatten want snap er niks meer van
er zo ne minister van vereenvoudiging, diene doet zen werk ook niet want het word blijkbaar nog ingewikkelder hahaha man man hoe is het mogelijk he ...
Ronny Muylaert
Aantal berichten : 158 Leeftijd : 72 Woonplaats : Sint-Niklaas Hobby’s : Karpervissen-computer-multimedia Registration date : 10-09-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di mei 03, 2011 6:30 pm
Ik vraag me eigenlijk af of jullie nog weten waarom het vbk het http://www.meldpuntvisstroperij.be in het leven geroepen heeft. Na een half jaar waren er verdomme maar een mail of zeven met klachten terwijl er overal op de forums geroepen werd dat er iets aan die leegvisserij moest gedaan worden, maar ja niemand wil er blijkbaar de moeite voor doen om een klacht te formuleren, anderzijds verlangen jullie wel van het vbk dat het vlug eens opgelost word. Zie je de instanties al lachen als het vbk aankomt met nog geen tien klachten en dan liefst nog onbekend. Dit is net hetzelfde als de gasten die nachtvissen waar het niet mag, drie lijnen in plaats van twee lijnen of vissen tijdens de gesloten tijd . Wat verwachten jullie eigenlijk van het vbk dat we ons belachelijk maken of dat we inderdaad iets realiseren. Dat kan alleen als het vbk gegronde redenen heeft om aan te tonen dat bv. de gesloten tijd geen nut heeft, maar voor iedere overtreding die er is doet het vbk gezichtsverlies, en zullen er nooit veranderingen bijkomen. Wat het nachtvissen aangaat vroeger riepen jullie allemaal om dit legaal te maken en nu er al op heel wat waters nachtvissen toegelaten is gaan jullie vissen waar het niet mag of (zoals er ook al zeggen) het was vroeger beter toen je niet mocht nachtvissen. Jullie moeten wel weten wat je wilt vind ik en de beste manier om van die instanties iets te verkrijgen is nog altijd je aan de regels houden. Wat ik ook noet goed begrijp is wat velen van jullie tegen het vbk hebben. Je hebt geen enkele verplichting als je lid word van het vbk (het enige misschien je zou je aan de regels moeten houden maar dit is blijkbaar voor velen moeilijk) je hebt vier maal per jaar een prachtig magazine er is de vbk meeting (gratis) en het vbk heeft al heel wat gerealiseerd voor jullie, maar blijkbaar is dit toch niet van tel. Enfin ik wou hier maar neerpennen wat ik zoal allemaal denk als ik zie wat jullie hier allemaal neerschrijven. Wat betreft andere vissers verlinken aan de politie dat moet je voor jezelf uitmaken misschien moesten we dat allemaal beginnen doen als het echt de spuigaten uitloopt. Ik persoonlijk vind dat iedereen die echt dingen doet die niet kunnen awel z'on mannen die moesten op een lijst staan op ieder forum en site die karpervissen aangaat of het nu bekende mensen zijn of niet iedere karpervisser zou moeten weten wat er aan de hand is en waarom er zo weinig verandert inzake de visserijwetten want uitbreiding voor nachtviswateren vragen terwijl er overal overtredingen zijn en ook maar zitten vitten op het leegvissen van onze waters en nooit een klacht indienen dat kan volgens mij niet. Ik weet ik heb soms rare gedachten als het over het vbk en de karpervisserij gaat maar zo is het nu eenmaal en ik zeg niet zoveel maar ik steek teminste niet weg hoe ik over dit allemaal denk. groeten Muylaert Ronny
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di mei 03, 2011 7:20 pm
Beste Ronny,
Ik heb nog nooit aan de goedheid van het VBK getwijfeld, laat staan dat ik de werking ervan door het slijk zal halen.
Dat over het nachtvissen is slechts mijn mening, en hoef je dus niet te veralgemenen. En dat het door de legalisering de spuigaten uitloopt kan het VBK eigenlijk ook niets aan doen, het zijn nog steeds de karpervissers zelf die het zo bont hebben gemaakt op bepaalde wateren. Ik heb er persoonlijk nooit om gevraagd om het te legaliseren, dus heb ik ook het recht die gedachte te hebben niet?
Vis ik dan nooit zelf 's nachts en op openbaren wateren? Volmondig ja, maar die bewuste wateren waar het te bont is zal ik ondertussen mijden als de pest. Ik vis zelfs amper in het Vlaamse gewest, omdat het op sommige wateren niet meer uit te houden is! Ik heb persoonlijk geen zin om constant "op iemand zijn stek te zitten", want dat is wel de ziekte van de eeuw...velen denken omdat ze een vergunning gekocht hebben, ze ook daadwerkelijk een stuk van het water pachten. En je kan dan zeggen, doe gewoon je zin en blijf zitten, ok, heb ik al meermaals gedaan maar achter uw rug kappen ze dan de boel toe met een emmer of twee bollen en de pret is meteen gedaan voor tal van andere vissers ook!
Geef mij maar de Waalse rivieren, de sfeer is er bijlange zo verziekt niet als langs onze (West-)Vlaamse kanalen.
Ms moet er eens een meldpunt komen voor mensen die denken dat ze een stuk water bezitten, die oh zo bekende ego-trippers! Wedden dat je meer meldingen zal krijgen dan meldingen over stroperij?? Jammer dat het VBK daar niks aan kan doen, want ik ben zeker dat ik de enige niet ben die er die rotte appels er vantussen wil!!
Grtzzzzzz
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di mei 03, 2011 7:46 pm
Zors schreef:
Ms moet er eens een meldpunt komen voor mensen die denken dat ze een stuk water bezitten, die oh zo bekende ego-trippers! Wedden dat je meer meldingen zal krijgen dan meldingen over stroperij?? Jammer dat het VBK daar niks aan kan doen, want ik ben zeker dat ik de enige niet ben die er die rotte appels er vantussen wil!!
Grtzzzzzz
amen ...
ik persoonlijk ben al bij het vbk van toen het nog BKSG was (dus dat is al heel lang) en nacht vissen ja dat doe ik overal, nu en toen (en heb nog nooit control gehad en nog nooit gepakt geweest) ik ga dan ook niet in het zicht zitten met een fluo tent, het karper vissen word op het moment verziekt door zoals Zors ook al aangeeft rotte appels en ego-trippers!!
die eigenlijk geen flauw idee hebben waar het eigenlijk allemaal om gaat ....
het VBK doet pracht werk (en voor mij persoonlijk zou je als karpervisser verplicht moeten worden om lid te zijn van het vbk om een vergunning te krijgen bij de post) mss wat radicaal maar bon thats me ... en de slagkracht van het vbk zou enorm groot zijn .... maar das een ander topic!!
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo mei 04, 2011 4:48 am
Ronny Muylaert schreef:
Ik vraag me eigenlijk af of jullie nog weten waarom het vbk het http://www.meldpuntvisstroperij.be in het leven geroepen heeft. Na een half jaar waren er verdomme maar een mail of zeven met klachten terwijl er overal op de forums geroepen werd dat er iets aan die leegvisserij moest gedaan worden, maar ja niemand wil er blijkbaar de moeite voor doen om een klacht te formuleren, anderzijds verlangen jullie wel van het vbk dat het vlug eens opgelost word. Zie je de instanties al lachen als het vbk aankomt met nog geen tien klachten en dan liefst nog onbekend.
Dus als ik het goe begrijp doet het VBK helemaal geen melding aan de bevoegde instanties omdat er te weinig meldingen van stroperij zijn Rony? Als dat zo moest zijn dan vind ik dat ook nie echt een manier van werken hoor, sorry dat ik het zeg. Elke klacht die binnekomt moet toch direct gemeld worden, niet? Of laat ge een hoopje samenkomen totdat het de moeite is om te melden? Want zo komt het wel over precies als ik de laatste zin uit het stuk dat ik van u citeer lees.
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo mei 04, 2011 5:43 am
@ Ronny , zelfs op die site heb ik het gemeld van de week . En geregistreerd hoor . Grt
Ludovic Hollevoet
Aantal berichten : 124 Leeftijd : 38 Woonplaats : Aartrijke Hobby’s : goalkeeper, carpfishing Registration date : 07-10-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo mei 04, 2011 7:16 am
robby:
zie het als een soort petitie. Met een petitie van 10 handtekeningen naar de overheid gaan, ze zullen nogal lachen....
tkomt erop neer dat het bestuur alleen géén bergen kan verzetten, maar ieder lid moet waar nodig zijn steentje bijdragen...
bye
Ronny Muylaert
Aantal berichten : 158 Leeftijd : 72 Woonplaats : Sint-Niklaas Hobby’s : Karpervissen-computer-multimedia Registration date : 10-09-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo mei 04, 2011 11:36 am
Nee ik zeg niet dat het vbk niet naar de instanties gaat, wat ik bedoel is dat er overal geklaagd word over die overtredingen en leegvisserij en dat het vbk jullie een spreekpunt aanmaakt waar jullie alle klachten kunnen formuleren dan komen er praktisch geen klachten. En zien jullie Mark of iemand anders al staan of brieven schrijven of mailen " Beste instantie we hebben hier 10 klachtjes over dit of dat op een totaal van 1500 a 1600 leden kunnen jullie hier gauw iets aan doen. Dat bedoel ik daarmee.
En Zors mijn vorig bericht was zeker niet persoonlijk bedoeld hoor, ik weet ook wel dat er steeds mensen zullen zijn die van stekkenpezen een nationale sport maken en ook denken dat ze het water gepacht hebben eenmaal ze een vergunning aangeschaft hebben. Ja en het legaliseren van het nachtvissen is en blijft wel een goeie zaak . Maar hier is het zoals zo dikwijls waar het een tijdje goed gaat word het omzeep geholpen door een paar mensen die aan alles hun voeten vagen. grtz ronny
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo mei 04, 2011 12:39 pm
Tja Rony, als ik eerlijk mag zijn denk ik dat er veel mensen zijn die maar van horen zeggen hebben dat er Polen op bepaalde waters gezeten hebben zene, en die het nie zelf gezien hebben. Wolven die meehuilen in 't veld zoals ze zeggen... Dus die gaan het zeker al nie melden hé.
Ik persoonlijk ben nog nooit in contact gekomen met Polen aan het water. Hier in onze regio hebben we er precies minder last van, hopelijk blijft het zo. Al heb ik het al ergens in de topic vermeld dat de politie van Beveren een week of 2 geleden een groep Polen heeft verbaliseerd in Kallo voor vissen in de gesloten tijd. Hopelijk blijft de politie controles uitvoeren!
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo mei 04, 2011 3:34 pm
ach,die gesloten tijd is er nu eenmaal,dus respecteer ik deze ook al is het niet echt naar mn zin de vissen die in deze periode paaien zijn meestal op een hand te tellen denk ik.deze wetten dateren nog van in den tijd van de gulden sporen slag en bij de bevoegde instanties zitten nu eenmaal geen mensen met de nodige "know how" als het over zulke zaken gaat(arm belgie) Er zijn natuurlijk altijd peppies die in de gesloten tijd vissen en die zullen er altijd zijn,mij niet gelaten hoor als ze daardoor hun ego wat kunnen opkrikken en ja,ik vis ook op wateren waar je normaal niet mag nachtvissen maar dat brengt het karpervissen nu eenmaal voort denk ik persoonlijk,ik zou ook liever overdag vissen maar op vele wateren zit je der dan gewoon voor piet snot en das ook meestal te wijten aan de vissers zelf(jaja ik reken mezelf daar spijtig genoeg ook bij zenne ) wat het leegvissen van onze wateren betreft kan ik maar een ding concluderen:we gaan daar denk ik weinig kunnen tegen inbrengen,het zit in die mannen hun genen.......dus krijg zoiets er maar uit he ik ken mss wel een remedie maar die ga ik niet verkondigen .......Jerry zal wel instemmen met mijn ideen alhoewel ze niet zo radicaal zijn als de zijn denk ik,hahaha( graptjeee)