Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 6:17 pm
Bij deze een topic om allemaal is ons gedacht neer te schrijven over waters waar het zeer druk is of zeer druk kan zijn. Ervaringen en bemerkingen zijn steeds interessant om te horen... Dit kan een moeilijk onderwerp zijn dus gelieve steeds te argumenteren als jullie ergens een mening over geven he...
Grt
ps: Waar ik vis zit bijna nooit iemand dus ik heb er geen last van en ja daar zitten ook dikke vissen en ja iedereen mag daar vissen
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 6:23 pm
Het KK. Vis er zo nu en dan nog wel is maar niet veel eigenlijk. Persoonlijk heb ik er nog met niemand last gehad. Maar het stoort mij er wel dat er vooral veel rommel in de kant wordt gedumpt door zogezegde karpervissers. Ook de jeugd die er komt vissen om van huis weg te zijn zo dat zij er rustig hun frietzakjes kunnen roken en hun bakken bier kelderen ergeren mij er.
Gast Gast
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 7:14 pm
waar ik vis, kan het ook druk zijn (max 12 man per week) maar daar is nooit of nooit zever, somige vissers daar helpen andere vissers indien ze blanken!! met respect voor elkaar, is er nooit een probleem (en zijn vissers van zowel, Belgié, Nedarland en Engeland) leuke ervaring met een internationaal gezelschap aant water te zitten, en respect hebben voor elkaar en elkaar helpen, met foto´s nemen, helpen bij het schepen, vis verzorgen etz etz
zelfs tips geven hoe ge het mss beter zou doen, om succesvol te zijn ...
ik vis uit persoonlijke voorkeur nog enkel op dit water, omdat de sfeer en het kameraadschap er altijd goed is en ik daar nog echt kan genieten van mijn visserij en als het vol zit, is er de nodige hengel druk waarvan ik wel hou (tmag niet te gemakelijk zijn)
voeld aan als een syndicaat water en niet als een betaalwater (heb dit nog al gelezen hier vandaag) iedereen zijn mening natuurlijk, maar ik gun iedereen een vis (zal nog helpen indien nodig) en heb geen afgunst tegenover gasten die het beter doen als ik, respect en volgende keer meer chance ....
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 8:50 pm
bij mij mag het druk zijn maar ik moet wel ruimte hebben om te vissen, als ik dat niet heb dan hoeft het niet voor mij. Met ruimte bedoel ik een groot stuk om te bevissen zodat ik niet hoef te kijken naar andere vissers, van die betaalwaters waar om de 30 meter een andere visser zit daar moet ik niet van weten. Al zit ik liefst alleen aan het water (zoals iedereen zeker) want de vissen voelen die druk enorm goed van die lijnen die door het water lopen. De vissen azen zo wie zo dan veel voorzichtiger en zijn dan volgens mij veeeeeeel moeilijker vangbaar, of je dan met een "speciale rig" vist of niet veel maakt dat niet uit.
grtzzzzzz
joris peelman
Aantal berichten : 116 Leeftijd : 40 Woonplaats : Uitbergen Hobby’s : vissen en ballooning Registration date : 11-08-08
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:00 pm
Ik ben ook iemand die de rust op zoek als ik aant vissen ben, in het gewone leven is het al stress vol genoeg... Vanaf er teveel volk zit pak ik niet uit, heb echt geen zin voor elke 5 minuten iemand anders aan mijn tent te hebben. Wat ik wel veel doe is die drukke waters aanpakken in de winter. Je ziet er dan zelden volk, enkel de echte die hards, die dan meestal nog goed meevallen kwa karakter. En als je het dan wa goed aanpakt kan je daar ook nog je visje vangen.
Maar ik mag hier in mijn streek ni klagen. Genoeg waters waar je zelden iemand tegen komt, ookal zijn het dan putten van de groenen (waar als je je ook wa groen voorstelt ook geen problemen mee hebt). Toppers moet je daar ni verwachten, maar ik kom wel volledig ontstrest naar huis!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:00 pm
Ge praat daar over al die lijnen in het water hé David.
Ik vis op een klein syndicaatwater waar het in het voorjaar, en de laatste weken ook, vrij druk was. Ge moogt daar met 3 hengels vissen. Als ge er dan met 5 man zit dan wilt da zeggen 15 lijnen in het water. En ik ben er heilig van overtuigd dat de vissen da merken.
Awel ik viste daar van in 't begin van 't seizoen al bijna altijd met 2 hengels, en met succes vergeleken met de resultaten van de anderen. Vooral in 't voorjaar was da zo. Pas op, er waren nog gasten die vis vingen hoor, maar toch... Vandeweek ook. Woensdagavond zaten er nog 3 collega's aan 't water, en alledrie hebben ze geblankt met 3 hengels. Ik besliste 's avonds om slechts 2 hengels te gebruiken. Maar ik heb toch ne vis gevangen. 't Kan toeval geweest zijn, maar daarvoor heb ik het dit voorjaar te veel meegemaakt. Geen toeval voor mij dus.
'k Wil maar zeggen da ge zelf ook inventief moet of kunt omspringen met een druk water.
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:12 pm
als je alleen had gezeten had je er beslist meer gevangen dan één of als je zelf met één stok had gevist ver veg van al die andere lijnen en dan nog eens goed gecamoufleerd dan hadden er dat ook beslist meer geweest. Lijndruk is heel belangrijk, dat is een feit dat zeker is Zoals in een andere topic al gezegd je kan jezelf klot.. door met meer lijnen te vissen. Elke stek moet anders bekeken worden. Als ik zie dat ik geen lijnen meer kwijt kan op een stek dan zal ik die zeker niet inleggen. Veel vissers denken één lijn meer in het water is één kans meer om een vis te vangen, ik durf met zekerheid zeggen dat dit het tegenovergestelde is !!
grtzzzzzzz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:15 pm
de pauw david schreef:
Veel vissers denken één lijn meer in het water is één kans meer om een vis te vangen, ik durf met zekerheid zeggen dat dit het tegenovergestelde is !!
grtzzzzzzz
Voila, ge wist waar ik nartoe wou David.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:19 pm
Voila si Robby... zo zou het moeten hé! Ben van het zelfde principe hoor, liever één hengeltje vissen, terwijl de meerdere de volle drie gebruiken! Ik heb gewoon het geluk dat ik geen zo'n sindicaat waters bevis...als je dat een geluk kan noemen natuurlijk!
Ik zie ook graag de drie, of zelfs vier(!), stokken staan... Maar als het druk is, kan die ene stok meer op de kant brengen dan die drie of vier strakke lijnen naast elkaar...
Grtzzzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:23 pm
100% gelijk Zors.
Maar strakke lijnen gebruik ik sowieso al nie...
Als ik kort in de kant vis gebruik ik helemaal "slappe" lijnen, met mijn hangers op de grond zelfs. Op middenlange afstanden vis ik met "half-slappe" lijnen. Ik denk wel dat ge begrijpt wat ik daarmee bedoel hé.
Gast Gast
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:28 pm
amen David, jij slaat de nagel op de kop!! ik durf zeggen dat ik op enkele van mijn trips, meermaals maar 2 hengels gebruik (mss de 3de ergens leggen waar hij zeker niet in de weg ligt).
kvis dan ook meestal op 2 apparte spots (the long spot en short spot) is belangrijk om te weten, waar je vist!! op druke waters zijn er hotspots, waar altijd vis komt azen (elke stek heeft één, 2 of meerdere spots) als je die weet te vinden, zit ge wel goed! nu ivm met hengel druk, ik heb ondervonden, dat het niet altijd waar is dat het rustig moet zijn om vis te vangen. maar das mijn persoonlijke ervaring, maar 2 of zelf één hengel is beter dan één hengel teveel ....
btw, men laatste trip ving ik de laatste nacht nog 4 vissen in de kant (vis zat daar, dus hengel daar gelegt en na 10min bingo). inspelen op elke situatie, die je tegenkomt das waar het om draait (want als ge ligt te maffe in je tent) zie geen bal, dus opservatie is echt wel belangrijk .....
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:40 pm
Moet wel eerlijk zijn...volledige slappe wakers die op de grond hangen...daar zie ik het nut niet van in! Ze moeten toch op zijn mijn minst een zakker kunnen detecteren hé...daar diene wakers toch voor?...al is het maar één enkele bliep... Maar volledig op de grond? Leg het mij uit, ik snap het niet...
Dat je iets van weerstand op uw lijn moet hebben om een run(?) te kweken...ok..maar volledig slap om dan een zakker te horen..........
Grtzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:51 pm
het lood zorgt voor die run (4oz/114gr) is voldoende ik vis ook meestal met slape lijn en zie daar geen probleem in, hangers hangen bij mij ook op de grond. of met mega lichte hangers vissen (muddy waters van 3gr) echt perfect om in deze situatie te gebruiken ...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:54 pm
Een zwaar lood met een running rig vissen Zors.
Eender in welke richting de vis zwemt, het lood zal altijd blijven liggen, en uw lijn wordt door het lood getrokken. Bij gevolg zal uw waker altijd omhoog gaan, eender in welke richting de vis zwemt.
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 9:59 pm
Volledig mee eens mee Tommy...
Maar hoe gaat het met zakkers? Met slappe lijnen tot op de grond ben je wel niks hé... Een "terug-zwemmer" zal je in dergelijke situaties niet detecteren! Ofwel moet je met een run-rig vissen! Kan op de meeste druk beviste wateren nog steeds voor een extra vis zorgen hé...
Grtzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 10:00 pm
Voila Zors, run rig gebruiken hé. Lees boven.
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 10:01 pm
......
We zijn dus mee hé....
Grtzzzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 10:02 pm
"Great minds think the same" zeggen ze dan in Engeland...
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 10:05 pm
Ik ben er van overtuigd dat mensen een "zeer-slappe-waker" gebruiken met vastlood ook...vandaar dat ik dit even in vraag stel! Ik vis zelf zeer veel met slappe wakers, en met vast lood, maar toch geen wakertje tot op de grond niet waar....
Grtzzzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 10:09 pm
Ik doe da ook alleen maar kort in de kant hé Zors.
Verder uit de kant hangen mijn wakers ook hoger zene. En als ik ver vis (100m+) dan zijn het half slappe lijnen en ook met een vast lood terug. Op die afstand heeft een run rig toch geen effect meer door de weerstand van de lijn in het water over die grote afstand.
Heb trouwens een paar weken nog iemand zien vissen met een run rig, en met de wakers vlak onder de blank van de hengel. Nu moet ge mij eens uitleggen hoe die run rig gaat werken... Er zijn nog mensen die nie nadenken zene, met alle respect...
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic zo aug 02, 2009 10:18 pm
Het is gewoon een feit dat vele de lijnen veel te strak draaien...zelfs op (midde)lange afstand zie ik daar het nut niet van in! Neem nu een hengel op zo'n 100m, de dag van vandaag meer dan normaal hé!
Ik zal in zo'n situatie extra lijn geven tot mijn waker zo'n "half-weg" hangt. Ik ben er van overtuigd dat mijn laatste meters zeker op de bodem hangen, én ik een zeer fijne beet-registratie zal krijgen ook...iets wat vele niet snappen. Ze draaien die handel dus liever wat super-strak hé....
Grtzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: "De drukke waters" topic ma aug 03, 2009 7:09 am
als ik slape lijn gebrijk (en dat is in 99% van mijn visserij) gebruik ik heel lichte hangers, na het dropen van het aas op de spot geef ik genoeg lijn dat de lijn onder de hengeltop in het water loopt en men hangers hangen dan zo (zie foto)
ik spreek over een afstand van niet verder dan 50 meter, als ik pal in de kant vis (waar een vis niet kan terug zwemmen) leg ik de hanger op de grond of zo laag mogelijk.