Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

vissen op openbaar water in gesloten tijd???

Ga naar beneden 
+4
david deman
steven meirlaen
Robby Malfliet
verlinden michel
8 plaatsers
AuteurBericht
verlinden michel

verlinden michel

Man Aantal berichten : 286
Leeftijd : 56
Hobby’s : karpervissen en fietsen
Registration date : 22-03-09

vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Empty
BerichtOnderwerp: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimewo apr 15, 2009 6:12 pm

wat vinden jullie van vissen op openbaar water in de gesloten tijd?voor mij kan dit niet ik vind het zelfs zeer Evil or Very Mad vervelend dat er gasten zijn die door vissen in de gesloten tijd .een heel voorjaar zie je ze niet aan het water maar als de gesloten tijd in gaat zijn ze daar en dit zijn elk jaar de zelfde gasten .en dan maar pronken met hun fotos en vangsten iedereen weet dat de top laag van een water er geen 5 maal uitkomt per jaar maar op die manier hoeft het voor mij ook ni. Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimewo apr 15, 2009 6:23 pm

Heb het zelf nooit gedaan en zal het ook nooit doen!

Heb het jaren geleden (op hetzelfde water Michel) meegemaakt dat er gasten door visten. En ook ik had daar altijd een heel slecht gevoel bij.
Maar de fout ligt ook voor een groot deel bij de overheid hé.
Er zijn altijd mensen die wetten overtreden, maar als de overheid niet optreedt dan staan de mensen die het spelletje eerlijk spelen machteloos... Punt.

En dan kunt ge zagen zoveel ge wilt, het zal geen verschil maken, spijtig genoeg. Neutral
steven meirlaen

steven meirlaen

Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 47
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimewo apr 15, 2009 9:26 pm

zelf vis ik ook nooit in de gesloten tijd, toch niet op de waters die aangeduid zijn. Gelukkig kan ik dan altijd mijn zinnen verzetten op waters waar dat wel kan.
terzelfde tijd stel ik mij de vraag welk nut die geloten tijd heeft, deze dient om de vis in alle rust te laten paaien, dit jaar zal het eens uitkomen denk ik, maar vorig jaar had de meeste vis al afgelegd voor de gesloten tijd en hierdoor vond ik de gesloten tijd toch wel nutteloos. althans das dan mijn mening.
voor mijn part mogen ze de gesloten tijd afschaffen, zoals hierboven al vermeld, der zijn er altijd die de boel aan hun laars lappen, ze worden door de laksheid van de overheid toch niet gecontroleerd. wij zijn daar dan de grootste slachtoffers want we mogen een paar km verder rijden om onze lijnen te strekken.

greets
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimedo apr 16, 2009 6:56 am

Er is wel al veel meer controle dan vroeger hoor. Ik heb bijvoorbeeld al 3 maal controle gehad. Ook nu in gesloten tijd gaan ze hun ronde doen hoor.
http://www.theboiliefactory.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimedo apr 16, 2009 7:40 am

david_deman schreef:
Er is wel al veel meer controle dan vroeger hoor. Ik heb bijvoorbeeld al 3 maal controle gehad. Ook nu in gesloten tijd gaan ze hun ronde doen hoor.

Ik vis al bijna 20 jaar op openbare waters, en heb nog NOOIT controle gehad.
En ik vis jaarlijks toch wel wa uurkes hoor...

De aantal controles zullen misschien wa vesrschillend zijn van den ene regio tegen den andere waarschijnlijk.
Waar ik woon en de regio hier rond zijn controles onbestaande.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimedo apr 16, 2009 9:24 am

Robby Malfliet schreef:
david_deman schreef:

De aantal controles zullen misschien wa vesrschillend zijn van den ene regio tegen den andere waarschijnlijk.

heb dit jaar toch ook al 2x controle gehad hoor! en verleden jaar geen...
er is verleden week zelfs ene zijn boel volledig aangeslagen...
Peter Bleyaert

Peter Bleyaert

Man Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Hobby’s : Darts, Koi en .......tja
Registration date : 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimedo apr 16, 2009 9:56 am

spiegel schreef:
Robby Malfliet schreef:
david_deman schreef:

heb dit jaar toch ook al 2x controle gehad hoor! en verleden jaar geen...
er is verleden week zelfs ene zijn boel volledig aangeslagen...

Heb ook zoiets opgevangen, was de persoon in kwestie niet aan het vissen zonder vergunning?
Heb ik geen medelijden mee, voor wat een vergunning maar kost verdorie.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimedo apr 16, 2009 3:01 pm

Hier idem, de eerste keer dat ik in de gesloten tijd gevist heb moet ook nog komen!

Ik weet wel dat de openbare wateren in Limburg toch wel erg streng gecontroleerd worden. EN dan beide, plassen en kanalen.
Collega's van me spreken van wekelijkse controles op hun stuk kanaal zelfs . . . Shocked
En de betreffende plassen worden toch ook regelmatig onder de loep genomen, voornaam op het nachtvissen aldaar.
steven meirlaen

steven meirlaen

Man Aantal berichten : 258
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimedo apr 16, 2009 6:23 pm

hier in oostvlaanderen ( kanten van Deinze) is controle een zeldzaam fenomeen, enkel na grondige klachten gaan ze mss eens uit hun pijp komen.

greets
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimedo apr 16, 2009 6:41 pm

Ik ben het 100% met je eens Michel ! Langs hier gebeurd het ook onder andere op een oude scheldearm waar er een spiegel zwemt van ongeveer 22kg . En in de gesloten tijd zijn er gasten die dan hem proberen te verschalken ! Geen hengeldruk , geen extra lijnen in het water . Dus makkelijker om hem te vangen .
Ik heb hem ook gevangen . Weliswaar niet op dat gewicht , maar op 15kg5 en ik ben fier dat ik hem in de normale visuren heb gevangen .
Ik vind persoonlijk vissen in de gesloten tijd slechter , dan nachtvissen waar het ook niet toegelaten is !
Dat doen we allemaal wel eens .

mvg waldo
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimedo apr 16, 2009 10:43 pm

waldo schreef:

Ik vind persoonlijk vissen in de gesloten tijd slechter , dan nachtvissen waar het ook niet toegelaten is !
Dat doen we allemaal wel eens .

waldo gij sloeber hehehe lol! lol! lol!
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimevr apr 17, 2009 7:19 am

Jip,...
Het feit gesloten tijd vind ik bull-shit, niet dat ik er in ga vissen wanneer niet toegelaten.
Het is weeral zo een domme groene regel die bepaald wat een mens mag of niet mag. Shocked
Je hebt genoeg alternatieven,maar zeg nu zelf ga de karper nu al afleggen wanneer de mens het zegt????
Akkord het is ongeveer die periode, maar als het op andere wateren toegelaten is wat is dan de schade op een gesloten water????
Dikke zever allemaal, maar ik hou me aan de regels.
(ik ga dan eens in een reservaatje gaan zitten,geen controle te druk om elders te controleren lol! lol! lol! )
Dit is belgie zeker waarom makkelijk als het moeilijk ook kan????
Voor mij al open of al toe, maar geen gedoen daar wel en daar niet....
Greetz
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimevr apr 17, 2009 7:43 am

Daar heeft exos wel overschot van gelijk in. In afgesloten watertjes mag je niet vissen om de vis de rust te gunnen voor de paai. Maar op kanalen moeten de vissen er dan wel maar tegen kunnen. De gesloten tijd op zich is vrij nutteloos.
http://www.theboiliefactory.be
Kurt Glorie

Kurt Glorie

Man Aantal berichten : 280
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimevr apr 17, 2009 7:54 am

Daar heb ik geen last van. Ik vis op kanaal.
Het nadeel is wel als je op het kanaal vist, dat er dan op een gegeven moment personen de toevlucht zoeken op het kanaal en geen respect tonen voor de vissers die er een héél jaar op door vissen.
Vaste stek mentaliteit is nie goed te praten , maar gewoon eens info nemen of een praatje maken met aanwezige vissers kan al vele discussies en verwijten verhinderen.

En wie heeft nog nooit eens iets gedaan dat hij niet mocht Rolling Eyes
Zolang we ons verstand gebruiken en de vangsten met respect behandelen kan het niet zo'n kwaad.

Grtz
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitimevr apr 17, 2009 9:06 am

Ja Kurt,...
Dat is inderdaad een vaststelling na 8 jaar kanaal-visserij, kan ik ook beamen dat er inderdaad van die kwakkels de boel komen verstoren.
Dan net in die periode dat je dan eens kan ene prikken na een zwaar(aldaniet blanco) voorjaar,na vele uren kloppen.
Komt er dan een pippo,die geen kloten van het kanaal kent zijn bollen dumpen met kilos waar je aan het vissen bent.
Weg vis en weg vangst na al u voorberijding... klote noem ik dat.
Versta me niet mis , iedereen welkom op open wateren, maar praten en eens gaan zien is inderdaad de voornaamste vorm van onderling respect.
Dit gaat hem niet over vaste stekken of niet daar ben ik tegen daarom vis ik niet meer op het kanaal, maar wel om respect.
Dit is soms ver te zoeken bij sommige,....
Greetz
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: vissen op openbaar water in gesloten tijd???   vissen op openbaar water in gesloten tijd??? Icon_minitime

vissen op openbaar water in gesloten tijd???
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» openbare waters: gesloten tijd ...
» Peilen tijdens gesloten tijd
» Gone Fishing
» water in kieldrecht?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: