Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... ma apr 25, 2011 9:11 am
De gesloten tijd is iets volledig achterhaald gewoonweg. In heel weinig waters is er broed na de paai en als dat er al is, overleeft het meestal niet. Het vbk zou er moeten proberen een werkpunt van maken om dit echt afgeschaft te krijgen vind ik, al is dat natuurlijk niet gemakkelijk met een land zonder regering.
Zelf heb ik ook nog nooit in de gesloten tijd gevist waar deze van toepassing is, want dan verleg ik simpelweg naar kanaal. Maar ik blijf het onnozel vinden dat een kanaal geen gesloten tijd heeft en een niet bevaarbaar water dat wel moet hebben. Echt succesvol paaien doen ze in geen van beide waters...
Gast Gast
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... di apr 26, 2011 7:03 am
bij ons hebben ze vorige week twee man gepakt met het vissen in de gesloten tijd
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo apr 27, 2011 3:16 pm
joeppe schreef:
bij ons hebben ze vorige week twee man gepakt met het vissen in de gesloten tijd
ik weet het Joeppe, kweet zelfs wie ....!! ze zijn verlinkt door een andere visser ...., erg maar regels zijn regels ... wij blijven er weg en zij verkloten het voor iedereen (dat ze vissen ok, maar dat ze het voor ons in de toekomst gaan verkloten vind ik erg, daarom hou ik me aan de gesloten tijd)
Gast Gast
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo apr 27, 2011 4:13 pm
idd weet ook wie ga hier nu geen namen noemen . maar het is zo e tommy binnen kort alle dagen controle op ons dak maar ze zijn er nie in geflikt door den 1 maar wel door den andere zijne naam begingt met en r hebben we het over dezelfde tommy zijne naam is niet met en d zoals er vele denken
verlinden michel
Aantal berichten : 286 Leeftijd : 56 Woonplaats : temst Hobby’s : karpervissen en fietsen Registration date : 22-03-09
Onderwerp: gesloten tijd wo apr 27, 2011 5:00 pm
maar den d zal er ook veel mee te maken hebben denk ik joppe.het erge is ze veraden iedereen maar houden zich zelf ni aan de regels.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... wo apr 27, 2011 5:54 pm
Kheb dit weekend wel vernomen dat de politie van Beveren in samenwerking met de douane vorige week een stel Oostblokkers op de bon heeft geslingerd wegens vissen tijdens de gesloten tijd op de Melkader in Kallo. Er is nog hoop!
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... do apr 28, 2011 10:17 am
joeppe schreef:
idd weet ook wie ga hier nu geen namen noemen . maar het is zo e tommy binnen kort alle dagen controle op ons dak maar ze zijn er nie in geflikt door den 1 maar wel door den andere zijne naam begingt met en r hebben we het over dezelfde tommy zijne naam is niet met en d zoals er vele denken
ze zijn geflikt door den T R ....!!! dat is me zo vermeld ... en das uit een heel goeie bron
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... do apr 28, 2011 10:29 am
@Robby , is die Melkader nog niet leeggevist door die Oostblokkers ? Ik ga er geregeld zien en als je bekijkt wat zij er wegvangen op 1 week Die jongens weten echt van geen ophouden . Grt
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... vr apr 29, 2011 5:08 am
Is da in de regio Bornem dat da "geflik" is gebeurd Tommy?
Er wordt daar tegenwoordig wel veel zever rondgestrooid in die regio zene. Van mijnen vismaat wordt ginder verteld dat die zijn eigen water gaat beginnen ergens in 't Waasland en dat die overal vis aan 't wegvangen is om op die put te zetten, terwijl diene gast nooit een vlieg laat staan ne vis kwaad zou doen. Om nog maar te zwijgen van die kwakkel over da water dat hij gaat opstarten. Da's helemaal nie waar. Mijn kameraad (en ik) weet ondertussen wie da aan 't rondstrooien is, en geloof me dat gaat een staartje krijgen als da geroddel verder blijft duren...
Ik wou dit gewoon even kwijt. Misschien lezen er mensen mee die hier iets van weten...
En trouwens mijne naam begint ook met een R, maar ik zit ginder voor niks tussen zene!
En dienen "D" ginder is da den dienen die overal rondstrooid dat hij gesponsord wordt door Fox?
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... vr apr 29, 2011 9:28 am
Robby Malfliet schreef:
Is da in de regio Bornem dat da "geflik" is gebeurd Tommy?
Er wordt daar tegenwoordig wel veel zever rondgestrooid in die regio zene. Van mijnen vismaat wordt ginder verteld dat die zijn eigen water gaat beginnen ergens in 't Waasland en dat die overal vis aan 't wegvangen is om op die put te zetten, terwijl diene gast nooit een vlieg laat staan ne vis kwaad zou doen. Om nog maar te zwijgen van die kwakkel over da water dat hij gaat opstarten. Da's helemaal nie waar. Mijn kameraad (en ik) weet ondertussen wie da aan 't rondstrooien is, en geloof me dat gaat een staartje krijgen als da geroddel verder blijft duren...
Ik wou dit gewoon even kwijt. Misschien lezen er mensen mee die hier iets van weten...
En trouwens mijne naam begint ook met een R, maar ik zit ginder voor niks tussen zene!
En dienen "D" ginder is da den dienen die overal rondstrooid dat hij gesponsord wordt door Fox?
D is denk ik het spleetje (zoals ik heb noem) en je diene met een Fox fetish ... ik weet dit uit goeie bron (van iemand die er vist en van de geflikte zelf) dat het TR is die die flikken heeft gebeld (verder noem ik geen namen) ik wil daar nog kunnen vissen, na de gesloten tijd ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... vr apr 29, 2011 10:20 am
Hi,
Chiepe schreef:
Laat me toe van zeggen maar ik vindt dat hier maar een "creepy" draadje hoor... Gesloten is gesloten en open is open. Respecteer de regels en volg de wetgeving ! Door pipo's die wel nachten waar het verboden is ... Door pipo's die karperen in de gesloten tijd waat het niet mag ... Door pipo's die karperen in verboden zones en reservaten ... Door pipo's die met teveel hengels vissen ... Door pipo's die karpers stelen ... ... worden alle anderen gestraft en wordt de wetgeving alsmaar strenger en strenger ! en weet wie er dan nog meer zeurt en jankt... ??? inderdaad diezelfde pipo's !!! En begin nu niet van ; "Heb jij nog nooit een keer ... ... ..." Het antwoord is resoluut en welgemeend : NEEN !!! Jezelf boven de wet verheven is hoogmoedig dom en bewijst dat je IQ slechts rechtevenredig is met je BMI, reken zelf maar voor je uit... ( Kg/L²) Dada Chiepe
Ik kan de Chiepe alleen maar volmondig en volledig bijtreden;
1. Omdat ik liefst "gerust" zit aan het water: We zitten met veel en erg duur materiaal aan het water, en door me aan steeds de wet te houwen loop ik nooit het risico dat ooit één of andere overijverige dienstklopper met kennis van zaken de boel opschept. En ook als ze je boeltje niet aanslaan, is in ieder geval je visdag - waar je misschien veel geld en tijd en moeite hebt ingestoken - grandioos verpest.
2. Omdat ik niet gehinderd wil worden door boter op m'n eigen kop op het moment dat ik hierover wil discussiëren of een ander overtuigen van het "juiste" te doen; Anders krijg je dat gegarandeerd terug in je gezicht geslingerd, en dan sta je daar zonder nog één enkel argument.
3. Omdat er nog genoeg andere waters over blijven waar je in de gesloten tijd je ding wel mag doen, en dan heb ik het nog niet over alle mogelijke privéwaters; lees gewoon de brochure die je bij je hengelvergunning krijgt: er staat nog genoeg in waar je wel terecht kan.
4. Dura sed lex: "De wet is hard, maar het is de wet", zegt het spreekwoord. Hoe absurd of achterhaald we hem soms misschien wel kunnen vinden. Wie zich daar niet aan houdt, zet zichzelf als serieuze gesprekspartner ALTIJD buitenspel. Dat het VBK (met vroeger de BKSG als initiator) al een aantal zaken in de wetgeving enigzins heeft kunnen laten wijzigen in ons voordeel, komt juist doordat zij zich officieel steeds heeft geprofileerd als een serieuze organisatie die altijd en consequent iedere inbreuk op de visserijwetten kategoriek af te wijzen. Anders zaten we nu nog altijd in overtreding met onze schepzakken, of tijdens de gedeeltelijke nachtvisserij, om maar een paar dingen te noemen.
Cheers,
Michel
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... vr apr 29, 2011 10:41 am
Dura lex, sed lex
Maar op alle andere vlakken heb je gelijk!
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... vr apr 29, 2011 10:55 am
als je echt de letter van de wet wil volgen en naleven fair game/play .. ik doe dat ook, in de mate van het mogelijke .... (zoals niet vissen in de gesloten tijd waar het niet mag) maar het nacht vissen doe ik wel op de waters waar het niet mag!! ok ik begrijp perfect dat het niet mag (maar dit is totaal een ander kwestie dan vissen in de gesloten tijd) ok tis ook bij wet verboden ... maar toen het nergens mocht deden we het ook allemaal (maar toen werd er wel niet in de gesloten tijd gevist en nu wel!!??) nee er een moet een éénzijdige wet zijn die het mogelijk moet maken voor karpervissers om overal en altijd te vissen, en dan stoppen de excessen vanzelf (want dan is er geen wet meer om te overtreden) en is iedereen blij ...
simpel maar in een land als belgié, is het nooit simpel en word alles halfslachtig opgelost!! of moet ik zeggen het bekrompen vlaanderen (want in wallonie is de visserij wetgeving wel al aangepast volgens mij) ...
Ik heb altijd gevist s,nachts waar ik niet mocht.Nooit veel last gehad en gemaakt dat ik altijd goed verstopt zat ,dat ik bij het ochtendgloren terug aan de oever zat en de laatste 10 jaar nooit in de klaren toegekomen s,avonds.In de gesloten tijd heb ik wel nooit gevist ! Ben ik daar door een pipo ? Mij niet gelaten.Ge kunt natuurlijk altijd gaan vissen waar ge ook maar een I Q nodig hebt lager dan uw B M I om een hoop vissen te vangen die ze bij elkaar gedumpt hebben. Mja ,voor sommigen mag het niet te moeilijk zijn natuurlijk.
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
simpel maar in een land als belgié, is het nooit simpel en word alles halfslachtig opgelost!! of moet ik zeggen het bekrompen vlaanderen (want in wallonie is de visserij wetgeving wel al aangepast volgens mij) ...
En wat dan te zeggen over Frans openbaar water, waar de wetgeving per departement telkens weer anders is ! Ja, je hebt er zelfs een handleiding nodig om te vissen volgens de wet( boekje nachtvissen )
Tommy De Cleen Admin
Ik heb altijd gevist s,nachts waar ik niet mocht.Nooit veel last gehad en gemaakt dat ik altijd goed verstopt zat ,dat ik bij het ochtendgloren terug aan de oever zat en de laatste 10 jaar nooit in de klaren toegekomen s,avonds.In de gesloten tijd heb ik wel nooit gevist ! Ben ik daar door een pipo ? Mij niet gelaten.Ge kunt natuurlijk altijd gaan vissen waar ge ook maar een I Q nodig hebt lager dan uw B M I om een hoop vissen te vangen die ze bij elkaar gedumpt hebben. Mja ,voor sommigen mag het niet te moeilijk zijn natuurlijk.
Amen: awel Geert jij zegt wat ik al heel lang denk ... ivm die pipo ´s ...
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... za apr 30, 2011 10:36 pm
Heb net een hoop mails gestuurd naar verschillende instanties ivm visstroperij door Polen . Ben al 1 week getuige hoe zij tot 30 snoekbaarzen per avond van amper 25cm meenemen en sommige andere vissen gewoon de kant inkieperen . En nog maar te zwijgen over de berg lege bierblikjes die ze achterlaten . Die kloothommels leren dat nu is niet af he . En heb ze het proberen uit te leggen maar ze lachen u gewoon uit . Vergunning ?? Die platkop lachte toen nog harder Ben eens benieuwd of ik respons ga krijgen van iemand .
Gast Gast
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... zo mei 01, 2011 9:06 am
Hi,
@Karparnaud:
Karparnaud schreef:
Dura lex, sed lex Maar op alle andere vlakken heb je gelijk!
Gelijk heb je; die heb ik gemist tijdens het overlezen !
@Catteeuw Geert:
Catteeuw Geert schreef:
Ik heb altijd gevist s,nachts waar ik niet mocht.Nooit veel last gehad en gemaakt dat ik altijd goed verstopt zat ,dat ik bij het ochtendgloren terug aan de oever zat en de laatste 10 jaar nooit in de klaren toegekomen s,avonds.In de gesloten tijd heb ik wel nooit gevist ! Ben ik daar door een pipo ? Mij niet gelaten.
Wat betreft die sneer over dat betaalwater-IQ; Ik spuit ook mist (over iets anders beginnen) tijdens een discussie, als ik instinctief mijn ongelijk aanvoel . . . . Bovendien, op de brochure staan genoeg OPENBARE wateren waar zowel in de gesloten tijd als deels 's nachts gevist kan worden. Ikzelf vang het overgrote deel van mijn vissen OVERDAG op NIET-PRIVE en OPENBARE waters, dank U.
Maar DAAR gaat het niet om, hé; Het gaat erom dat jij zelf wil dat iedereen zich aan de wet houdt (wat betreft de gesloten tijd, het aantal hengels,. . . ), maar dat je je er zelf NIET aan houdt (wat betreft de nachtvisserij). Hoe kan je dan OOIT serieus genomen worden door degenen aan wie je (wets)verandering vraagt ? ? ?
Wet is wet, en daar houdt het op; Het kan niet dat we WEL stoppen voor het rood, omdat we dat een goeie wet vinden, maar ons niet aan snelheidsbeperkingen houden omdat we dat een slechte wet vinden ? !
@Jerry1974:
Jerry1974 schreef:
Heb net een hoop mails gestuurd naar verschillende instanties ivm visstroperij door Polen . Ben al 1 week getuige hoe zij tot 30 snoekbaarzen per avond van amper 25cm meenemen en sommige andere vissen gewoon de kant inkieperen . En nog maar te zwijgen over de berg lege bierblikjes die ze achterlaten . Die kloothommels leren dat nu is niet af he . En heb ze het proberen uit te leggen maar ze lachen u gewoon uit . Vergunning ?? Die platkop lachte toen nog harder Ben eens benieuwd of ik respons ga krijgen van iemand .
Hulde voor zoveeel inzet Jerry, en publiceer hier aub je lijst met verschillende instanties; Die zouden eigenlijk ergens in een artikel of in een sticky moeten staan. Die parasieten verzuipen is tegen de wet (Jammer, maar zie hierboven ), maar als we met méér mensen van hier die adressen gaan bestoken, EN die lijst verder vervolledigen en uitbreiden, moet er vroeg of laat toch iets gaan gebeuren; Al was het maar om van ons gezaag af te zijn.
Een visje meenemen tot daar aan toe maar een snoekbaars van 25cm als je dat gekuist hebt schiet er niks meer van over . Zoiets gaat voor mij echt te ver dan en zekers als het gaat om 10tallen per dag . Ben eens benieuwd of ik van een instantie reactie ga krijgen . Grt
Is ook een nuttige link waar ik gebruik van gemaakt heb Hun inbox zal overlopen want ik geef niet op .
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... zo mei 01, 2011 11:29 am
idd jerry,die oost pippo's zijn hier bij ons ook goe bezig, ik ving ne karper en kreeg direct 20 euro aangeboden,goe zot he alles vangen ze weg,alles wa ze kunnen vangen,eten ze direct op of gooiren ze idd in de graskant ze laten zelfs bij ons hier hun kookpotten liggen ,heb er eens goe in gezeikt,zal goe gemarineerd zijn die klojo's maken het voor iedereen stuk grtzzz
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... zo mei 01, 2011 11:34 am
Idd Ben , ze komen mij er zelfs bedreigen omdat ik hun op de vingers getikt heb . Nu , dat hebben ze net bij de verkeerde persoon gedaan Snap hun mentaliteit echt niet . Straks mijn tentje nog eens opstellen tussen hen . En op de politie moet ik niet rekenen hier , die rijden erlangs en kijken gewoon de andere kant uit . Het gaat maar om vis zeker ????
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... zo mei 01, 2011 12:12 pm
idd de vissers zijn ni belangrijk geneog ik hoop dat die k*tpolen eens wa zieke vis opeten,da ze er zelf ziek van worden
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... zo mei 01, 2011 1:39 pm
Op de vaart in Moen heb ik ook een auto zien staan met een Pools nummerplaat. Wat ik niet versta is hoe ze karpers vangen, zelfs op moeilijke waters. Wij zitten er soms onze kop te breken en van die mannen lukt het precies zonder veel moeite.
Wat ook typisch belgie is: er zijn mannen die vanalles uitsteken van criminele feiten, ze kunnen er altijd mee weg. Maar als je dan als eerlijke mens eens iets mis doet, je hangt eraan!!!! Met die polen ook zo, wij zouden eens moeten doen wat zij doen, we lopen direct tegen de lamp.
En dit is niet alleen in het vissen zo, denk maar eens hoe krapuulkinders vanalles uitsteken, maar als je braaf zoontje eens iets uitspookt heb je onmiddelijk politie op je dak! Of als je in vechtpartij terecht komt ook direct flikken, terwijl dat krapuul er maar op los klopt en er niets van krijgt.
Gast Gast
Onderwerp: Re: openbare waters: gesloten tijd ... zo mei 01, 2011 5:35 pm
@ Michel
Ik kan mij niet herrinneren dat IK ZELF ergens zeg of schrijf dat iedereen zich aan de wet moet houden ivm vissen in de gesloten tijd en met meer hengels vissen , Ik zeg enkel dat ik zelf nooit in de gesloten tijd heb gevist .Wat de rest doet maak ik mij geen zorgen over.Het leven is te kort om mij druk te maken omdat er iemand een viske meer heeft gevangen dan ik .