Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? di feb 01, 2011 9:39 pm
Barre schreef:
Hopelijk heb je het geluk van leven om ooit in de sleur van het volwassen leven te geraken. Ooit zal je in de beregelde wereld terecht komen en dat omhoog geblazen ego van u in duizend stukjes breken... Wie te hoog springt kan zeer laag vallen ... En ja hoor ik ben jong geweest en ben het nog , waar jij nog een puntje kan aan zuigen... Ik heb alles meegemaakt en veel gezien, dat noemen ze dan volwassen worden ... Hetgeen jij nog moet meemaken zoals ik uit al u posten lees , maar op tijd en stond krijg je wel u verstand , komt met de jaren ... In die tijd blijf jij maar onbezonnen ...
hmm ik hou van een goede discussie, maar als we dit zo off topic blyven doen dan krygen we nog problemen, dus ik stel voor dat we dat verder privé doen. kwestie van niet al teveel mensen tegen de schenen te stampen in de 1ste maand dat ik op carpsaloon zit, u know?
Ivm met dat ego, heb ik dat omdat ik als kleine jongen met iemand die zo veel ouder en wijzer is in discussie treedt? misschien wel, maar ik hoop het niet, het is niet leuk discussieren met mensen die weigeren van hun standpunt af te stappen omdat ze zo verzekerd zijn van hun gelijk en goedheid. Ik heb toch vaak gezegd nobody is perfect en gelukkig maar, met een persoon die perfect in alle opzichten is valt niet te leven. En ik verzeker je, ik ken sommige mensen die dat van zichzelf denken.
Verstand komt met de jaren? sja wie weet, alhoewel ik eerder denk dat het wijsheid en ervaring is dat met de jaren komt. En in die wijsheid zit dan vast ook de wetenschap dat iets doen wat niet mag consequenties kan hebben. Maar wat is het leven zonder een gokje? Dan kom ik weer bij die beregelde sleur die je blykbaar zo leuk vindt. Misschien zal ik ooit weten waarom, ms zit daar dat stukje veiligheid, geborgenheid in dat je kunt gebruiken als ruggesteun. wie weet. Op dit moment in mijn ontwikkeling hoop ik echter dat ik die beregeling nooit nodig ga hebben.
En zo heel veel posts heb ik nog niet geplaatst, alleszins niet genoeg voor mensen die me niet kennen om te begrijpen wat voor persoon ik ben. Tuurlyk misschien spreken myn bezorgdheid om de aalscholver en het niet volgen van de regeltjes elkaar tegen. daar zit dan weer dat egoisme in en dat anders doen dan de rest.
ik vind zulke discussies zalig, onbezonnenheid weetjewel,dus als je je weerwoord hebt zend me dan aub n pm! grtz Loïc (@michel: hier se, alineatjes geplaatst )
Laatst aangepast door Loïc vD op di feb 01, 2011 10:48 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Lorenz Cleymaet
Aantal berichten : 130 Leeftijd : 32 Woonplaats : Merendree (Oost-Vl) Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft. Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? di feb 01, 2011 9:43 pm
Loic, zijt ge zeker dat ge geen filosofie studeert ipv biologie?
Loïc van Doorn
Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? di feb 01, 2011 9:46 pm
om eerlyk t zyn heb ik dr ng wel over gedacht, de lessen van michaux vorig jaar vond ik fantastisch, gy hebt da tg ook dit jaar ni? samen met geschiedenis, naar wat ik heb gehoord ook jouw lievelingsvak :p kzou tg zorgen da ge dr dr zijt, tis stom om voor een vak als geschiedenis te blyven zitten, en ik vind dat falen van de mens doorheen de tijd eigelyk vrij interessant, die patronen die blyven terugkeren, u know
mr back on topic, als zanko en michel me (door hun vangsten) kunnen overtuigen komt er misschien nog een 150 euro extra bij voor een leuk watertje. grtz
Laatst aangepast door Loïc vD op di feb 01, 2011 10:47 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? di feb 01, 2011 10:03 pm
Hi,
Loic, ik gun je van harte de onbezorgdheid van je jeugd, en ik bewonder de manier waarop je daarover vrank en vrij een verfrissende mening hebt en die ook verkondigt, maar 't zou toch helpen als je naast punten en komma's ook de alinea-toets gebruikt.
effe terug on topic:
14 € Vlaams gewest (geen nachtvergunning meer voor openbaar; uiteindelijk komt DAT er toch niet van en met het verschil kan ik iets anders doen.
10 € Privé water 150 € Ander privé water
Dat zijn nu de vaste waarden; wat er nog bijkomt (Frankrijktrips en/of andere) zien we nog wel.
Cheers
Michel
Verbrugge Steve
Aantal berichten : 66 Leeftijd : 39 Woonplaats : zele Hobby’s : vissen Registration date : 31-12-10
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? di feb 01, 2011 10:55 pm
dit jaar zal het rustig zijn voor mij ,(ben onlangs papa geworden) ga mij bezig houden op 1waterke 14euro
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo feb 02, 2011 1:50 am
Dit jaar wordt het Vlaamse + Waalse permie. Voor een kleine 100euro ben ik er vanaf. Jammer want had een leuk iets duurder water op het oog
Loic: aan jouw leeftijd had ik ook zo'n grote mond en betweterige houding. Ik dacht alles aan te kunnen in de wereld. Enkele jaren verder verander je toch van gedacht. Ik heb gesukkeld op schoolvlak (zit nu wel in men laatste jaar). Hierdoor ben ik allerhande jobkes gaan doen om mijn hobby te kunnen financieren, om te kunnen uitgaan, om op reis te gaan. Dan besef je dat je een grote mond niet veel verder komt. Dat het belangrijk is om er te raken in het leven en actie te ondernemen en niet op uw leeg gat gaan zitten. Aan het horen dingen die je nog niet ervaren hebt, anders zou je wel je vergunning kopen aan 45euro. Ik ben zeer blij dat ik in mijn laatste jaar zit en dat ik kan gaan werken in iets dat me interesseert. Ik heb het gehad om geen geld genoeg te hebben (ondertussen werken al men dichte vrienden). Dus ik zal blij zijn als ik in een dagelijkse sleur kan raken en men leven gaan verdienen.
En geloof me, ik heb er veel tegengekomen met een grote mond als jij. En heb er genoeg laag zien vallen
Pas op, ik leef enorm op het onverwachte. Maar door dat ik gaan werken ben, heb ik een auto gekocht, ben ik leukere dingen gaan doen dat buiten de grenzen liggen van een fietske. We hebben wss een totaal verschillende levensstijl (mensen die eens een weekend mee op stap gaan vinden het vaak vermoeiend) . Ik voeg de daad bij het woord. Jammer genoeg komen er meestal financien bij te kijken. Heb gemerkt dat je zonder er gewoon niet raakt.
Dus, doen in plaats van het uit te leggen
ps: je doet me verdomd veel denken aan een ander groot licht van op karperstek zelfde stijl van typen, zelfde meningen en bezit een betaalwater in frankrijk.
Loïc van Doorn
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo feb 02, 2011 2:52 am
Karparnaud schreef:
Loic: aan jouw leeftijd had ik ook zo'n grote mond en betweterige houding. Ik dacht alles aan te kunnen in de wereld. Enkele jaren verder verander je toch van gedacht. Ik heb gesukkeld op schoolvlak (zit nu wel in men laatste jaar). Hierdoor ben ik allerhande jobkes gaan doen om mijn hobby te kunnen financieren, om te kunnen uitgaan, om op reis te gaan. Dan besef je dat je een grote mond niet veel verder komt. Dat het belangrijk is om er te raken in het leven en actie te ondernemen en niet op uw leeg gat gaan zitten. Aan het horen dingen die je nog niet ervaren hebt, anders zou je wel je vergunning kopen aan 45euro. Ik ben zeer blij dat ik in mijn laatste jaar zit en dat ik kan gaan werken in iets dat me interesseert. Ik heb het gehad om geen geld genoeg te hebben (ondertussen werken al men dichte vrienden). Dus ik zal blij zijn als ik in een dagelijkse sleur kan raken en men leven gaan verdienen.
En geloof me, ik heb er veel tegengekomen met een grote mond als jij. En heb er genoeg laag zien vallen
Pas op, ik leef enorm op het onverwachte. Maar door dat ik gaan werken ben, heb ik een auto gekocht, ben ik leukere dingen gaan doen dat buiten de grenzen liggen van een fietske. We hebben wss een totaal verschillende levensstijl (mensen die eens een weekend mee op stap gaan vinden het vaak vermoeiend) . Ik voeg de daad bij het woord. Jammer genoeg komen er meestal financien bij te kijken. Heb gemerkt dat je zonder er gewoon niet raakt.
Dus, doen in plaats van het uit te leggen
ps: je doet me verdomd veel denken aan een ander groot licht van op karperstek zelfde stijl van typen, zelfde meningen en bezit een betaalwater in frankrijk.
Hi haha goed, zal dat laatste maar min of meer als compliment beschouwen , vind hem wel een toffe kerel (hoewel niet iedereen, as usual)
De dingen die je op noemt probeer ik juist te ontlopen, verplichtingen, auto's, een vaste job (hoewel in iets dat je leuk vind, proficiat) Ms dat ik deels daarom biologie ben gaan studeren, jobzekerheid heb je niet, of je moet leraar willen worden (no way), dus dat betekent naar het buitenland om verder te studeren. Geld, tja het is zo belangerijk in deze maatschappy, mr dat hangt er vanaf hoe ver je daarin wilt meegaan en met hoeveel je genoegen neemt..
En ivm met die grote mond, dat valt goed mee, ik heb gewoon een voorliefde voor discussies op "het scherp van de snede" en daarin mag men toch zeggen/schrijven wat hij denkt. Zolang dit beleefd en respectvol gebeurt. Helemaal leuk wordt het als de anderen zich laten uitlokken en nog interessantere reacties sturen. Misschien zou ik minder sarcastisch moeten zijn om anderen minder op stang te jagen, maar ach relativeren is ook een kunst he jongens.
Maar een grote mond (stomme negatieve bijklank) kan je ook verder helpen, wie krijgen de mooiste meisjes op de feestjes? (niet zij die van achter staan en wachten tot ze naar hun komen). En bij een sollicitatiegesprek moet je toch ook jezelf tonen, aanprijzen en op zo' manier dat de wergever ziet dat je gemotiveerd bent en verder wilt. Mijn vader heeft nog nooit zo'n grijze muis aangenomen, maar altijd zij die het gemotiveerdst overkwamen en vaak kwam dan de rest op de 2e plaats.
Op deze manier heb ik mij tot nu toe al vaker uit hachelijke situaties weten te praten en zeker niet enkel bij het vissen. Respect, beleefdheid en de nodige achting in combinatie met iemand die het goed kan uitleggen, en men krijgt alles gedaan (hier zijn voorbeelden genoeg van doorheen de geschiedenis, niet altijd even mooi)
tuurlyk heb ik nog niet jullie ervaring, ivm met de zogenaamde valkuilen des levens en kkan niet wachten om er enkele van tegen te komen (of te omzeilen). Ik kan enkel myn kyk (misschien te romantisch) op deze wereld geven. Alhoewel romantisch, ben nogal deterministisch ingesteld, maar goed
Nu ga ik slapen anders wordt mijn examen vrijdag weer spannend..
Grtz Loïc ps: ben bly dat er zulke volwassen reacties worden gegeven, ik ben anders gewend.
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo feb 02, 2011 3:22 pm
Ja inderdaad, ik heb nog steeds een grote mond en kan het zeer goed uitleggen. Ben ook van de mening dat je zo het verst raakt! Maar ik ben nuchter geworden op het feit dat je toch deels met de stroom mee moet. En hé, altijd bewondering gehad voor biologen. Ze mogen veel reizen
Mark Hoedemakers
Aantal berichten : 337 Leeftijd : 44 Woonplaats : Kinrooi Hobby’s : Karpervissen Registration date : 25-05-08
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo feb 02, 2011 4:22 pm
Voor mezelf zal het dit jaar rond de 200 euro schommelen. Da's zowat de helft van vorige seizoenen...
stefaan despiegelaere
Aantal berichten : 23 Leeftijd : 46 Woonplaats : kortrijk Hobby’s : karpervissen Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo feb 02, 2011 5:34 pm
ik hou het bij premies van vlaams en waals gewest . een 90 euro dus .
David De Cleen
Aantal berichten : 128 Leeftijd : 46 Woonplaats : Motsel Hobby’s : vissen fitness snowborden Registration date : 17-02-10
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo feb 02, 2011 6:04 pm
Ik heb die van het vlaams gewest en dan nog 2 thuis water, 1 van 10 euro en de andere 27.5 euro. Wat ik aan frankrijk trips nog zal uitgeven staat niet vast, zien wel wat er uit de bus komt.
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo feb 02, 2011 6:25 pm
voor mij vlaams gewest , dan de spaanse vergunning inclusief de cotos zal ongeveer een 100 euron in totaal zijn qua frankrijk zal ik nog zien wat er komt
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo feb 02, 2011 7:45 pm
Totaal : 296 € .... En dan zijn er nog enkele privé-waters , die gelukkig gratis zijn.
Grtz , Sun.
tonino adams
Aantal berichten : 40 Leeftijd : 40 Woonplaats : west-vlaanderen Hobby’s : karpervissen Registration date : 18-01-11
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? do feb 03, 2011 7:26 am
vlaams gewest en waals is online aangevraagd en mss nog een prive water is nog niet zeker
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? do feb 03, 2011 7:39 am
Michel schreef:
14 € Vlaams gewest (geen nachtvergunning meer voor openbaar; uiteindelijk komt DAT er toch niet van en met het verschil kan ik iets anders doen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? do feb 03, 2011 8:26 am
Limburg Vergunning Vispas Syndicat en een kleen Parkvijver
Total van 240,- zonder de een of ander Frankrijktrip
Jorit Houpline
Aantal berichten : 173 Leeftijd : 40 Woonplaats : kluisbergen (ruien) Hobby’s : vissen, feesies doen,... Registration date : 19-05-08
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? do feb 03, 2011 4:34 pm
bij mij zal dit op een 210 komen vlaams waals donk oudenaarde en prive water Gtrz
bisschops maarten
Aantal berichten : 11 Leeftijd : 38 Woonplaats : Maasmechelen Hobby’s : karpervissen en voetbal Registration date : 31-12-10
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? do feb 03, 2011 5:04 pm
vlaams gewest en een syndicaatwater.totaal 120 euro
greetzz
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? do feb 03, 2011 5:12 pm
zanko schreef:
Michel schreef:
en 10 euro voor een vergunning van de Stad Antwerpen...
Ik zit graag gerust
Tony Bollen
Aantal berichten : 69 Leeftijd : 50 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : carpfishing Registration date : 23-04-11
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? wo mei 04, 2011 4:19 pm
ik in belgie 230 euro frankrijk trips momenteel 620 euro en nog 3 a4 trips te gaan denk einde vant jaar dik over de 1000euro
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? do mei 05, 2011 9:19 am
Ik lig aan 160€ vergunningen voor België
Loic, oppassen toch hoor met zo "slim" te willen zijn Dat kan je op een dag zuur opbreken !
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Hoeveel geven jullie uit? do mei 05, 2011 9:22 am
Karparnaud schreef: