Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Wat eten jullie aan het water? wo jan 12, 2011 5:09 pm
Bij deze ben ik wel eens benieuwd wat jullie allemaal eten aan het water,tijdens de langere sessies. Voor mezelf is het smorgens meestal ei met spek. En s'avonds meestal bbq. Wat maken jullie allemaal klaar? grtz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? wo jan 12, 2011 5:28 pm
ik eet veel kip aant water (met rijst, noedels en wok groenten) hamburgers en veel ajuin (gebakken in de pan) kebab, frieten uit de frituur en smorgens ook redelijk veel spek en eieren ... en bonnen in tommatsaus en worstjes ... maak wel veel mijn mean spaghetti saus (very spicy/hot) dus ook wel redelijk veel pasta aant water
en in de zomer ook wel is BBQ en een lekker pintje of een glasje wijn (geen blik voer,altijd zoveel mogelijk vers)
David De Cleen
Aantal berichten : 128 Leeftijd : 46 Woonplaats : Motsel Hobby’s : vissen fitness snowborden Registration date : 17-02-10
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? wo jan 12, 2011 5:51 pm
Ik eet meestal gewoon wat ik thuis eet, mischien beetje meer eiren maar op lange sessies heb ik altijd een frigo op gas mee dus dingen vers houden is dan geen probleemen meestal tegen eind van de week mischien eens langs een lokale winkel. Wat wel kan smaken zo aan het water bij je eten is ne frisse cola
Bij korte sessie bv een nachte, is het makkelijk een broodje ofzo mee te nemen of vrienden die warm eten brengen(pitta frieten pizza) is natuurlijk een extra luxe
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? wo jan 12, 2011 6:13 pm
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? wo jan 12, 2011 6:28 pm
... Ik ben een fervent brood-eter , dus heb niet het probleem van bederfelijke kost. Smeerkaas , choco , konfituur , siroop , kaas en mijn kellogg's frosties en extra-notenmix gaan steeds mee.
Grtz , Sun.
Bart Raats
Aantal berichten : 105 Leeftijd : 45 Woonplaats : antwerpen Hobby’s : vissen Registration date : 08-08-09
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? wo jan 12, 2011 7:39 pm
Als ik ga vissen eet ik graag iets gemakkelijk. Ik denk aan fritjes vant frituur of ne spaghetti , soms verse fritjes met sate en pindasaus. Een lekker pintje erbij en genieten...
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? wo jan 12, 2011 10:38 pm
Voor mij is koken aan het water een hobby binnen een hobby geworden.
Ik ga om de 2 dagen naar een plaatselijk dorpke om inkopen te doen, eender waar ik zit. Mijnen engelse kameraad (en tevens vaste vismaat) en ik hebben de gewoonte om om de andere dag verse kost te eten. Da kan gaan van ne steak met patatjes en groenten, tot nen indische curry met rijst, tomaten, worteltjes, ajuin en brokjes kip. Zelfs scampi's in een curry-room sausje staat standaard op het menu als we in Frankrijk zitten. En een echt Engels ontbijt of toast-champignon is ook dagelijkse kost. Koken aan de put is een doodgewone zaak geworden voor mij. Zelfs als ik maar voor 24u ga vissen gaat er 9 kansen op 10 een pan op 't vuur!
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? do jan 13, 2011 10:08 am
Koken is inderdaad een bezighoud aan het water!
toch doe ik veel readymade dingen :p
- Ravioli - Cassoulet - Aiki Noodles - Pasta in zakjes - Eieren met spek - Spaghetti - Boterhammen met beleg - FRANCE: Stokbrood en boursin en een fles wijn! - veel BBQ!!
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? do jan 13, 2011 10:12 am
Eten vind ik toch ook belangrijk aan t water, geen vers of afwisselend eten zal zeker niet ten goede komen voor je lichaam... Elke dag supermarkt en vers eten halen is geen overbodige luxe, zeker als je met twee aan t water bent. In France is stokbrood zeker een must... In de zomer héél veel barbeque (als t weer dit toelaat), kip zoetzuur,... Voor de kortere sessies in België neem ik meestal klaargemaakt vlees, spaghettisaus, vol-au-vent e.d. mee. Gewoon opwarmen, rijst of spaghetti erbij en eten is klaar.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? do jan 13, 2011 10:41 am
Karparnaud schreef:
- FRANCE: Stokbrood en boursin en een fles wijn!
geweldig ... franse kaas int algemeen (wanneer zijn we weg) wat Steven zegt sluit ik me 200% bij aan, ik eet thuis ook geen kant en klare stuff verst is best ... en sterkt de innerlijke mens ....!!
Giovanni Vanhooren
Aantal berichten : 248 Leeftijd : 43 Woonplaats : Oudenburg Hobby’s : Ja Registration date : 08-05-08
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? do jan 13, 2011 11:05 am
Naar het einde van langere sessies toe overleef ik meestal op chips, twix en andere bocht
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? do jan 13, 2011 7:06 pm
Karparnaud schreef:
toch doe ik veel readymade dingen :p - Cassoulet
Blik cassoulet aangevuld met Heinz boontjes in tomatesaus en Knor rookworst... Goe peperen, klontje suiker, laurier (mss vers van waar ge zit te vissen), alles in ne pot laten pruttelen... Vers Frans brood, President-boter... Wijn bij nen boer gaan halen (passeert ge altijd wel ergens op weg)... Zonsondergang... Hels lawaai van naar bed gaande vogels... ...
Pfff, ik wil gaan vissen !
Gast Gast
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? do jan 20, 2011 3:08 pm
frieten
Tony Bollen
Aantal berichten : 69 Leeftijd : 50 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : carpfishing Registration date : 23-04-11
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? zo apr 24, 2011 8:46 pm
aaa lekker wa scampi 's met goe wa look in de wok met fransbrood en looksaus en lekker wijntje of restjes van de vriezer stoofvlees,vol au vent,enz gewoon alles wa voorraadige is grts bolle
Glenn Van Cauter
Aantal berichten : 44 Leeftijd : 39 Woonplaats : Aalst Hobby’s : Karpervissen Registration date : 15-03-10
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? ma apr 25, 2011 9:40 am
spek met eieren, pasta, gehaktbrood, scampi's met look, paella, hotdogs, etc... altijd plezant om aan het water te koken maar wel liefst vers halen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? ma apr 25, 2011 4:35 pm
Ben ook serieuze kaasfretter en zeker wanneer ik in frankrijk vertoef. Indien ik voor enkele dagen gaan vissen ben: bbq, pasta's maken,.. Als ik maar 1 nacht vis neem ik iets kant en klaar of vlug te bereiden mee. gr
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? ma apr 25, 2011 9:57 pm
thomas88 schreef:
Ben ook serieuze kaasfretter en zeker wanneer ik in frankrijk vertoef. Indien ik voor enkele dagen gaan vissen ben: bbq, pasta's maken,.. Als ik maar 1 nacht vis neem ik iets kant en klaar of vlug te bereiden mee. gr
En maken dat er genoeg gas in het vuurtje zit!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? di apr 26, 2011 8:09 am
idd,gelukkig wast maar voor 1 nachtje
Gast Gast
Onderwerp: Re: Wat eten jullie aan het water? wo mei 04, 2011 7:11 pm
dit was mijn menu bij mijn laatste francetrip. ik maak altijd maar 1keer eten per dag smorgens word het stokbrood met beleg of met spek en ei en savonds de restjes van smiddags. zondag: hutsepot met spekreepjes -vanile pudding maandag: kip met rijst en currysaus- fruitslatje dinsdag: hamgebraadje met aardappelen en appelmoes-rijstpapke woensdag: gordon blue met aardappelen en rode kool-chocomousse donderdag: hamburgers met aardappelen en witte bonen-pannekoek vrijdag: wortelpuree met worst-appel