Aantal berichten : 54 Leeftijd : 42 Woonplaats : Olsene Hobby’s : Vissen & Fietsen Registration date : 17-01-12
Onderwerp: Re: Korda Subline za feb 18, 2012 10:16 pm
Waar heb je die Tiger line gekocht?
Online of zit er een verdeler langs hier?
mvg
Gunther
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Korda Subline za feb 18, 2012 10:25 pm
Mijn bazen in Engeland hadden wa spoelen aangekocht, en ik heb er 2 overgenomen. Volgende week pik ik ze op ginder.
Maar men kan via die website ook wel bestellen dacht ik. Bankside Tackle in Engeland (en nog wel enkele winkels ginder) verkopen de lijn ook. Geen idee over verdeelpunten in de Benelux.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Korda Subline zo feb 19, 2012 10:18 am
misschien kun je via ebay kopen link naar tiger line op ebay en met paypal betalen (super gemakkelijk en veilig)
Aantal berichten : 107 Leeftijd : 36 Woonplaats : vlaanderen Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;) Registration date : 22-01-12
Onderwerp: Re: Korda Subline zo feb 19, 2012 6:40 pm
Kristof Dryvers schreef:
ik moet dringend eens nieuwe draad op mijn molens gaan leggen , nu heb ik adrenaline op mijn molens liggen en ik vind deze te veel rek hebben en dat deze nogal moeilijk afzinkt , dus nu is mijn vraag of de subline op deze punten " beter" presteert ? of hebben jullie nog andere tips van draad ?
alvast bedankt, grtz
subline zink heel wat beter af dan adrenaline ik heb zelf ook met de adrenaline gevist maar dat is eigelijk een zeer lichte lijn vergelijking met subline. subline zinkt als een steen.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Korda Subline zo feb 19, 2012 7:33 pm
Klopt. Adrenaline is dan ook een casting lijn, en bijgevolg veel lichter.
Loïc van Doorn
Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Korda Subline do feb 23, 2012 4:47 pm
vandaag eerste sessie gevist met de nieuwe parallellium hybrid pro... de lijn dreef. en kwam terug bovendrijven na herhaaldelijk aanspannen onder water... is hier iets aan te doen? trok echt op niets om de 10 min mn lijn trug vastdraaien
De Poorter Kim
Aantal berichten : 144 Leeftijd : 39 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen, poker, Dj Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Korda Subline do feb 23, 2012 5:34 pm
Dat is raar. Ik heb daar nog geen problemen mee gehad. En nog niks van klachten over ontvangen.
Heb jij deze eerst in een emmer laten weken met wat detergent? En opgespoeld in water met een microvezeldoekje?
Grtz
Kim
Loïc van Doorn
Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Korda Subline do feb 23, 2012 5:41 pm
idd. meer dan een dag laten weken, terwijl ik dit niet had gedaan met de polyvilon en deze zonk perfect.. Bij t opspoelen ging alles goed, geen kink of niets. Drmee dat ik dit ook zeer vreemd vond. en zeker jammer van die 50 euro..
Steven Verhelpen
Aantal berichten : 26 Leeftijd : 39 Woonplaats : Kapelle-op-den-Bos Hobby’s : vissen, fietsen, lezen, pool Registration date : 28-07-11
Onderwerp: Re: Korda Subline vr feb 24, 2012 8:15 am
Ik heb hetzelfde voorgehad met lijn van PB, na 2 sessies begon hij toen wel te zinken. Heb nog even geduld, mss komt het nog goed.
Loïc van Doorn
Onderwerp: Re: Korda Subline vr feb 24, 2012 10:42 am
Steven Verhelpen schreef:
Ik heb hetzelfde voorgehad met lijn van PB, na 2 sessies begon hij toen wel te zinken. Heb nog even geduld, mss komt het nog goed.
Het enige dat ik kan bedenken was dat ik de lijn heb laten weken in een emmer waar ik vorig jaar enorm zoete partikels in had klaargemaakt die naderhand door de hoge concentratie suiker bleken te drijven. Als blijkt dat het dezelfde emmer is en dat die kristallen zich op mn lijn hebben vastgezet zou dat ng wel kunnen
roy van goor
Aantal berichten : 38 Leeftijd : 49 Woonplaats : maasbracht Hobby’s : vissen en vrouwen Registration date : 07-04-09
Onderwerp: Re: Korda Subline vr feb 24, 2012 7:38 pm
heb ook tigerline erop gehad, duur spul..en gooit zich voor geen meter... Was er ook weer zo vanaf.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Korda Subline za feb 25, 2012 9:58 am
ik heb mij terug GR60x besteld ... (altijd heel tevreden van geweest van de GR60) dus nu de gr60x ....
Christian Jonckers
Aantal berichten : 19 Leeftijd : 41 Woonplaats : tienen Hobby’s : vooral vissen (niet alleen op karper- wel hoofdzakelijk) en elektrische gitaar... Registration date : 02-02-12
Onderwerp: Re: Korda Subline ma feb 27, 2012 8:14 am
ik moet zeggen, de beste lijn die ik ooit op mijn molens gehad heb is volgens mij toch echt wel de fox camou steel... ik heb intussen al een deel andere lijnen op mijn molens gehad... korda adrenaline, shimano tribal (staat er nu nog op) dan nog een soort draad van pb (waarvan ik de juiste benaming vergeten ben) en dan de fluocarbon lijn van parralellium (die nu op mijn reservespoelen staat) korda was zo een beetje het slechtst van allemaal! tribal is beter maar kinkt nog snel en is heel snel 'uit gewerkt' parralellium heeft volgens mij maar 1 nadeel en dat is de prijs. (deze draad word wel maar zelden gebruikt) verder nooit problemen mee gehad. en zoals gezegd... fox camou. nooit niks problemen mee gehad. ik viste toen wel altijd met 10 meter voorslag fox armadillo... en bijna uitsluitend op de maas...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Korda Subline ma feb 27, 2012 9:02 pm
roy van goor schreef:
heb ook tigerline erop gehad, duur spul..en gooit zich voor geen meter... Was er ook weer zo vanaf.
Met de 50mm Minima ogen op de hengels en de lijn op voorhand eens goed uit te rekken gooit de Tigerline toch zeer behoorlijk voor een fluo lijn hoor Roy. Dit weekend met deze opstelling op een 2.75 hengel gegooid, en dat ging vlotjes. Ge gaat inderdaad geen 140m gooien, maar daar is die lijn ook nie voor gemaakt zoals ge zelf ook wel weet.
Gunther Carton
Aantal berichten : 54 Leeftijd : 42 Woonplaats : Olsene Hobby’s : Vissen & Fietsen Registration date : 17-01-12
Onderwerp: Re: Korda Subline ma feb 27, 2012 9:52 pm
Hoe rek je een lijn op voorhand uit?
Ik heb namelijk ondertussen ook een spool (100m) besteld.
Zijn er trouwens nog dingen waar ik rekening mee moet houden voor ik ze op mijn molens zet? Ik heb hier ergens iets gelezen van voorweken ofzo.
Gunther
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Korda Subline ma feb 27, 2012 10:09 pm
De lijn een nachtje weken helpt om zowel eventuele chemicalien van het produktieproces weg te spoelen, alsook om de lijn iets soepeler te maken voor het opspoelen.
De lijn uitrekken doe je door bevoorbeeld in een open veld uw lijn ergens vast te maken aan een omheining of zo, dan ne meter of 100-150 achteruit te stappen met de beugel open, om daarna alles eens extreem op spanning te brengen. Dit maakt de lijn ook net een tikkeltje soepeler waardoor ze een ietsje makkelijker gooit.
David van Kerckhove
Aantal berichten : 18 Leeftijd : 44 Woonplaats : aalst Hobby’s : karpervissen :/) Registration date : 04-04-11
Onderwerp: Re: Korda Subline ma feb 27, 2012 10:18 pm
ik gebruik pb Control hoofdlijn en ben daar zeer tevreden over heeft al goede diensten voor mij bewezen
de bruyne tom
Aantal berichten : 37 Leeftijd : 45 Woonplaats : st-l-houtem Hobby’s : carpe diem Registration date : 07-02-12
Onderwerp: Re: Korda Subline wo feb 29, 2012 1:45 pm
Tommy De Cleen schreef:
ik heb mij terug GR60x besteld ... (altijd heel tevreden van geweest van de GR60) dus nu de gr60x ....
yo tommy
enig idee waar het verschil zit gr60x versus de hydrotuff? gardner deed op zwolle schijnt een schuurtest met een bepaalde draad maar weet niet welke dit was( moest helaas werken)
grt tom
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Korda Subline wo feb 29, 2012 2:39 pm
Tom gardner doet de GR60 niet meer .. hydrotuff is ok (kinkt geweldig vind ik) nu weet ik niet wat deze meer/minder heeft ... maar de techno staat niet stil op gebied van de lijn techno dus .. (altijd heel tevreden geweest over de GR60) dus ga me een spoel kopen in de Uk dit weekend van die GR60x ...