Aantal berichten : 327 Leeftijd : 59 Woonplaats : schelle Hobby’s : karperen, mijne moto Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Korda Subline zo okt 17, 2010 8:21 am
Voila se, net de molens opgespoeld met de nieuwe Korda Subline Subgreen 15Lbs. Hopelijk is hij ook Sublime ! Want was het kinken en de lijnbreuken meer dan moe van de Ultima Fluoro.
Wordt ongetwijfeld vervolgd
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Korda Subline zo okt 17, 2010 2:33 pm
succes ermee Peter, ben benieuwd naar de feedback...
kinken van somige lijnen is om van te gaan blijten ...
peter himschoot
Aantal berichten : 327 Leeftijd : 59 Woonplaats : schelle Hobby’s : karperen, mijne moto Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Re: Korda Subline zo okt 17, 2010 5:07 pm
Ja man, eens het nieuw eraf was met de Ultima is da kinken echt wel te belachelijk voor woorden En de lijnbreuk (toegegeven, mijn stek is bezaaid met stenen) geberude echt te veel, dat kan eens voorvallen, maar zoals het de laatste tijd ging, dat was niet normaal meer.
Wat ik bij de Korda al zeer leuk vind, is het feit dat elke 250m er een teken aan de bobijn hangt. Er zit wel behoorlijk wat rek op vind ik, maar (op het water waar ik nu aan de slag ben) dat vind ik eerder een voordeel.
ik hou jullie zeker op de hoogte van het vervolg, volgende week krijgt hij zijn vuurdoop he
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 10:25 am
ik moet dringend eens nieuwe draad op mijn molens gaan leggen , nu heb ik adrenaline op mijn molens liggen en ik vind deze te veel rek hebben en dat deze nogal moeilijk afzinkt , dus nu is mijn vraag of de subline op deze punten " beter" presteert ? of hebben jullie nog andere tips van draad ?
alvast bedankt, grtz
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 10:46 am
Ik heb er eigenlijk nog niet veel "bof" van gehoord... Tzou kinken, rekken als een elastiek en bij de minste obstakels breken. Dat heb ik gehoord ervan op het water waar ik vis
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 10:46 am
De rek is minstens even erg als bij de Adrenaline (heb ze allebei gebruikt). Ik ga de Subline er vandaag terug afdoen se, en ik ga terug naar de 16lbs Power Carp (Ultima).
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 12:16 pm
Na 3 dagen kinken , veel rek na 1 sessie van
Was er haast rapper af dan erop
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 12:40 pm
Aantal berichten : 195 Leeftijd : 36 Woonplaats : Arnhem Hobby’s : Karpervissen, drummen. Registration date : 01-04-08
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 1:40 pm
Ik heb subline al even, maar vind het echt toplijn. Zink goed, de rek is geen ramp en kinken heb ik geen last van. Heb je hem wel eerst een halve dag in het water laten liggen? Dat scheelt al veel.
En tijdens het drillen niet drilllen op de slip, maar terugdraaien met de hendel (dat knopje omzetten) werkt beter en zorg dat hij minder snel kinkt.
Gr
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 3:00 pm
Kryston Krystonite !
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 3:14 pm
het is de shimano technicum tribal geworden , hopelijk valt em mee ! die ultima lijn hadden ze alleen nog in de 10lbs versie en deze is te licht dus
Loïc van Doorn
Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 3:50 pm
kan iemand me eens zeggen of ze de parallellium lijn nog steeds zo goed vinden? Of heeft er iemand betere ervaringen met de korda kontour?
David De Cleen
Aantal berichten : 128 Leeftijd : 46 Woonplaats : Motsel Hobby’s : vissen fitness snowborden Registration date : 17-02-10
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 6:18 pm
Loïc vD schreef:
kan iemand me eens zeggen of ze de parallellium lijn nog steeds zo goed vinden? Of heeft er iemand betere ervaringen met de korda kontour?
Ik heb nu die parallellium op men hengels zitten en na 1 dag vissen begon hij al te kinken, en dat hij niet zoveel rek heeft vind ik ook niet. Mijn volgende lijn is terug Berkley Big game goedkoop en sterk.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 6:41 pm
Toch wel even meegeven dat Paralellium niet zomaar een nylonlijn is hé. Door het hoge gehalte aan fluo-carbon in de lijn moet ge deze lijn anders behandelen dan gewoon nylon.
Om te beginnen wordt er bij fluo lijnen aangeraden om de lijn eerst een dagje te weken in bij voorkeur lauw water. Dit komt de handelbaarheid van de lijn bij het opspoelen ten goede. Verder is het geweten dat fluo lijnen stijf en wat springerig zijn. Na het opspoelen is het dan ook geen slecht idee om de lijn eens goed uit te rekken. Ergens in een grote weide de lijn vastbinnen aan een paal, een metertje of 200 achteruitstappen met de beugel open, en dan de lijn eens goe op spanning brengen. Op die manier wordt de lijn lichtjes uitgerokken en bijgevolg iets minder stijf en springerig.
Laatst aangepast door Robby Malfliet op di aug 23, 2011 6:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Korda Subline di aug 23, 2011 6:41 pm
kristof schreef:
het is de shimano technicum tribal geworden , hopelijk valt em mee ! die ultima lijn hadden ze alleen nog in de 10lbs versie en deze is te licht dus
De tribal vond ik dan wel weer enorm afsteken in het water! De tribal kleuren in deze draad vind ik mislukt... In helder water valt die tribal enorm op.
Tony van de merlen
Aantal berichten : 172 Leeftijd : 53 Woonplaats : zwijndrecht Hobby’s : karpervissen Registration date : 27-04-10
Onderwerp: Re: Korda Subline za aug 27, 2011 10:37 am
heb ook de paralellium erop liggen, de pro en de gewone, allebei kinken ze veel te veel (wel uitvaren met voerboot), nu op één molen Berkley Big game aan het testen, zeer goedkoop,sterk en voorlopig niet kinken...
david deman
Onderwerp: Re: Korda Subline za aug 27, 2011 10:40 am
Je vaart toch uit met de beugel open hé? Nooit op de slip uitvaren, veel zie ik er dat nog doen
Tony van de merlen
Aantal berichten : 172 Leeftijd : 53 Woonplaats : zwijndrecht Hobby’s : karpervissen Registration date : 27-04-10
Onderwerp: Re: Korda Subline za aug 27, 2011 10:43 am
jep, men beugeltje open
Loïc van Doorn
Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Korda Subline za aug 27, 2011 12:48 pm
Onderwerp: Re: Korda Subline za aug 27, 2011 2:21 pm
ja dat is hem...juist grote bulkspoel gekocht 0,38mm 3470m voor 39,99 euro echt geen geld vind ik ...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Korda Subline za aug 27, 2011 4:23 pm
Big Game is al meer dan 20 jaar een heel betrouwbare lijn. Heel schuurvast en knoopvast, maar heeft ook de neiging om te gaan kinken en bezit ook vrij veel rek. Heb Big Game zeker 10 jaar gebruikt, vanaf dat Luc De Baets deze lijn begon te promoten begin jaren '90.
Loïc van Doorn
Onderwerp: Re: Korda Subline za feb 18, 2012 7:44 pm
ik heb dit jaar nog maar eens voor parallellium geopteerd, vorig jaar met de polyvilon gevist, dit jaar eens de fluorohybrid testen. Weet er eigenlijk iemand het verschil tussen die parallellium lijnen?
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Korda Subline za feb 18, 2012 9:13 pm
Loïc van Doorn schreef:
ik heb dit jaar nog maar eens voor parallellium geopteerd, vorig jaar met de polyvilon gevist, dit jaar eens de fluorohybrid testen. Weet er eigenlijk iemand het verschil tussen die parallellium lijnen?
Goede keuze Loic!
De Fluorohybrid Pro is sterker dan de Parallelium en heeft iets minder rek, nadeel is wel dat ie duurder is.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Korda Subline za feb 18, 2012 9:35 pm
Ik heb net mijn Subline eraf gegooid en ga volgende week de nieuwe Tiger Line van Big Carp erop zetten. Enkele vrienden van mij gebruiken deze al een tijdje en zijn er heel tevreden over! 't Is ook een fluocarbon lijn, maar deze heeft het voordeel nog vrij dun te zijn voor de treksterkte (16lbs = 0.33mm!!!), waardoor er verder kan gegooid worden dan met andere fluo lijnen van dezelfde trekkracht. Voor de rest worden alle voordelen van een fluocarbon hoofdlijn behouden.
Minpuntje is dat ongeveer €75 voor 1000m ook nie echt goedkoop is natuurlijk.
Aantal berichten : 66 Leeftijd : 39 Woonplaats : zele Hobby’s : vissen Registration date : 31-12-10
Onderwerp: Re: Korda Subline za feb 18, 2012 9:43 pm
Zelf gebruik ik ook de hybride pro en vind deze top (mag wel voor diene prijs) Zinkt gelijk nen baksteen Redelijk slijtvast en kinkt ni Maar ge zijt best dat ge soms uw lijn soms eens afkuist met en vod Want als ze vuil is valt ze veel beter op int water