Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: korda hybrid wo nov 02, 2011 2:26 pm
Ik zoek een alternatief voor dit ondermateriaal liefst in de zwarte kleur iemand een suggestie ? Moet wel minstens zo stijf zijn (buitenmantel) en zo soepel zijn (binnenkern)
grtzzzzzzzz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: korda hybrid wo nov 02, 2011 3:30 pm
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: korda hybrid do nov 03, 2011 3:01 pm
alvast bedankt voor de alternatieven mannen, ga ze zeker eens proberen ;-)
grtzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: korda hybrid do nov 03, 2011 4:25 pm
@ David
Nooit eens gedacht om te vissen met stiff en soepele hair , is echt de moeite om eens te proberen ze.
van goethem wim
Aantal berichten : 102 Leeftijd : 45 Woonplaats : aalst Hobby’s : bollen draaien Registration date : 10-09-09
Onderwerp: Re: korda hybrid do nov 03, 2011 4:51 pm
idd geert, zo vis ik ook al meer dan jaar en moet zeggen rig doet het perfect
mvg
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: korda hybrid do nov 03, 2011 6:28 pm
Heb ook jaren zo gevist, een fluorocarbon lijntje, niet te overdreven stijf, en daar een zeer soepele hair op. Gebruikte een gevlochten lijntje om te feederen, uiterst dun, om de bol op de hair goed te laten bewegen.
Haakte in als een speer! En het kon op sommige wateren effe het verschil maken in vangen of blanken! Meer dan het proberen waard!
Grtzz
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: korda hybrid do nov 03, 2011 11:09 pm
... @ Tommy ,
Bedankt voor de rechtzetting , die gebruik ik ook meestal .
@ Geert en Zors ,
Ofwel zoals je al aangaf , een stiff die heel moeilijk uit hun bek te schudden is . Gaf bij mij ook wel eens een verschil , vooral de brasems kregen het verdomd moeilijk uit hun bek , .
Grtz , Sun.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: korda hybrid za nov 05, 2011 11:18 am
Sunshine schreef:
...
Ofwel zoals je al aangaf , een stiff die heel moeilijk uit hun bek te schudden is . Gaf bij mij ook wel eens een verschil , vooral de brasems kregen het verdomd moeilijk uit hun bek , .
Grtz , Sun.
Dat heb je met alle goeie onderlijnen hé Sun, als ze beter haken bij karper, gaan ze dat bij andere vissoorten ook doen...
Grtzz
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: korda hybrid za nov 05, 2011 9:05 pm
...
Yep Zors , de nagel op z'n kop geslagen , spijtig genoeg heb je gelijk. Op mijn thuiswater zijn brasems van +70 cm geen uitzondering. Je vangt ze ook op grote bollen , tot zelfs 30 mm.
Grtz , Sun.
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: korda hybrid za nov 05, 2011 9:18 pm
De brasem die ik al gevangen heb op 30mm of meer, zijn niet meer bij te houden Sun...
Die beesten zijn uiteindelijk ook maar aan het azen hé. Ze beuken op dat haakaas...tot ze geprikt zijn...
Grtzz
Pol Geens
Onderwerp: Re: korda hybrid zo nov 06, 2011 6:30 pm
... Spijtig genoeg wel.
Grtz , Sun.
de pauw david
Onderwerp: Re: korda hybrid ma nov 07, 2011 11:37 am
vis altijd met soepele hair welke rig dit ook mag zijn, ik geef het u op een papiertje als je je hair ook stijf laat verlies je vis !!!! Heb wel nog nooit een gecoat matteriaal volledig doorgevist, dus tot aan de haak bedoel ik dan hé. Als ik volledig stijf vis dan verkies ik toch nog altijd een stijf fluocarbon lijntje
Stel mij wel vragen over de hoeveelheid opnames tegenover een soepel rigje. Bij een stiff rig moet de aanzwemrichting tot de rig juist zijn bij een soepel speelt dit geen enkele rol. grtzzzzzz