Amaai niet, zo een zodiac is de max. Niks zo zalig om voort getrokken te worden door een big die je uit de diepte moet oppompen, en dan die eerste glimp, brrrrrrrrrrrrrrr rillingen krijg je er soms van. Zeer precies te voeren, te droppen, alles mee mogelijk.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot zo mei 25, 2008 10:55 pm
Om even terug verder te gaan op de vraag van joris ... Ik gebruik nu ook het bootje van ivo en ben er zeer tevreden over.Is een zeer stabiele boot,deze vaart zeer vlot,er kan 2 keer 2kg voer in,2batterijen die je kan switchen tijdens het varen,..enig minpunt is dan wel weer zijn omvang.Weegt dacht ik rond de 10kg...Ook de service van ivo is zeer goed,zal je zo snel mogenlijk proberen te helpen. Er zijn natuurlijk altijd voor-en tegenstanders maar ik vind het in sommige gevallen de beste(gemakkelijkste)oplossing. Op de meeste waters zijn deze idd al niet meer toegelaten,wat soms wel te begrijpen was. Een rubberboot is ook natuurlijk "handig",maar dit dan wel op de waters waar het nodig is. Je kan je rig precies droppen en je weet dat alles goed ligt.Zeker als je in de kant vist.Want met je tele 200meter ver precies droppen is ook niet zo gemakkelijk hé.Je kan je vis op het water dillen wat ook vele voordelen heeft. Maarja ieder zijn manier van vissen hé
Zo dit is dan mijn bescheiden menig hierover
Greatz borry
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Voerboot ma mei 26, 2008 7:08 am
Blackwater schreef:
Nu zeg je het Tom (zodiac) ooit al eens effectief zo een ding gebruikt?
Enkele keren al wel... Telkens een weekske in La France
Eerste keren me spanen, later me electro... Me spanen was ik na 2 dagen pompaf, me den electro ging het natuurlijk wel een pak beter...
Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot ma mei 26, 2008 7:21 am
Bart B schreef:
Tommy, ik begrijp uw vurig betoog wel je hebt een uitgesproken idee en je vecht ervoor maar ik zie niet in waar het verschil dan zit met een zodiac, ok je zit er zelf in maar werken met zo een baitbootje vergt dus ook wel enkele skills, ik heb er persoonlijk zelf geen maar ben geen vurige tegenstander en zelf koop ik er me ook ooit 1tje denk ik.
Mijn ideale situatie is en een zodiac en een baitbootje en de skills om uit de voeten te kunnen zonder beide, we leven nu éénmaal in een age waar deze dingen binnen ons bereik liggen (niet altijd financieel) ik weet zeker dat er tegenstanders waren vd hair, aas hoort op een haak en toch niet eronder zeker, nu denkt iedereen toch wel even anders.
En als je de normale weg volgt om te leren vissen dan komen die castingskills zowiezo eerst ( behalve dan als je met een minihengeltje een poepsimpele worp moet maken voor een reis naar Portugal ) en later komen er andere middelen en horizonten binnen uw bereik dus waarom niet.
Binnenkort komt het eerste voervliegtuigje en een molen met 1000 meter draad eerst gaan we zaniken en dan het gebruiken.
Mijn mening: zolang we deftig vissen en respect voor de vissen en mekaar hoog in het vaandel dragen mag je voor mijn part met de voersubmarine vissen (met een paar torpedo's voor de Polen).
Eerst wil ik even vragen wat een BB met de uitvinding van de hair te maken heeft??? En dat ik tegen BB ben is onjuist, ik zie er gewoon het nut niet van ..... (En nu ga ik er verder geen woorden meer aan vuil maken)
Joris Daelemans
Aantal berichten : 75 Leeftijd : 42 Woonplaats : Breendonk Hobby’s : Karpervissen Registration date : 20-05-08
Onderwerp: Re: Voerboot ma mei 26, 2008 7:40 am
Ieder van ons heeft er eigen mening over,dat is duidelijk.Alhoewel ik het verschil niet echt zie tss zodiac en voerboet.Dat je lijn word uitgevaren door een zodiac of door een voerboot blijft toch hetzelfde.Of zie ik dat verkeerd? grts
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Voerboot ma mei 26, 2008 7:42 am
Ik denk dat Bart B wil zeggen wat ik al probeerde aan te kaarten...de evolutie binnen ons karpervissen! De mensen die voor het eerst in contact kwamen met de hair-rig zullen ook wel raar opgekeken hebben, maar nu vind elke carpist dit heel normaal, net zoals de eerste optonic's, en de eerste karpervissers die een zodiac gebruikten, hebben ze waarschijnlijk ook voor zot verklaard...en zo zijn er nog wel enkele aspecten binnen onze visserij die nu doodnormaal zijn maar bij het eerst gebruik ervan, voor veel discussies hebben gezorgd.
Je kan nu wel zeggen dat je het nut niet inziet van een voerboot, dat kan je evengoed zeggen van een optonic, als je enkel overdag vist heb je die ook niet meer nodig...beetje ver gezocht hé, ik weet het, ik probeer gewoon wat duidelijk te maken...maar die wekkers zijn ondertussen al zo lang ingeburgerd dat niemand nog raar opkijkt...al hoor ik langs druk bewandelde kanalen nog steeds rare opmerkingen over die biepers hoor....
Je zal altijd voor-en tegenstanders hebben, zolang ieder maar gelukkig is binnen z'n hobby hoor ik graag eens ieders mening hierover... Grtzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot ma mei 26, 2008 8:25 am
Groot gelijk Jeffery, leven en laten leven
Maar nog even dit, de BB zijn nu toch ook niet nieuw meer ze!! Ik weet toen ik in het AVK zal (regio antwerpen) dat eind jaren 80 begin jaren 90 er al gasten waren die deze bait boats gebruikte (Mark BMW om er een bekende te noemen). Swa Pattat was zowat de eerste die ze maakte, en dit is nu toch ook weeral zo´n 20 jaar geleden. Dus nieuw is het niet meer ......
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Voerboot ma mei 26, 2008 4:09 pm
Ieder heeft er zijn persoonlijke mening over..zolang ieder maar gelukkig is in onze hobby en zich kan vinden met wat ie aankoopt (of niet aankoopt )
Ik vind bb soms wel handig maar ik gebruik het "nog" niet . Zelfs op het KK zie je mensen met een bb bezig . Het is amper 50m breed . Werpen ?? Ho maar , dat is voor de losers tegenwoordig precies . Maar iedereen doet wat hijzelf graag heeft of denkt te moeten doen om meer vis te vangen . Mss ben ik van de oude stempel maar geef mij maar alles op zijn oude manier . Grt
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: Voerboot ma jun 02, 2008 5:04 pm
ik heb enen van de schrijver.ben er wel tevreden over. maar ik gebruik hem ook niet altijd.
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Voerboot ma jun 02, 2008 5:10 pm
jerry1974 schreef:
Het is amper 50m breed . Werpen ?? Ho maar , dat is voor de losers tegenwoordig precies .
Waarom zo veralgemenen?
Net tegen de kant liggen? Je aas perfect op je voerstek? Mooi op een plateau?
Dit zijn toch alleen maar voordelen? Niet? Als ik hier op het kanaal ga vissen dan gooi ik ook in en kan zelfs vrij deftig smijten (wel vanbelange nog ni perfect) omdat hier een kleine afstand geen verschil maakt. Maar op sommige waters waar enkele tientallen cm's het verschil kunnen maken daar gebruik ik graag een voerboot voor. Juist mijn gedacht maar he en heb wel veel respect voor jullie mening hoor
Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot ma jun 02, 2008 5:27 pm
DaTom1980 schreef:
jerry1974 schreef:
Het is amper 50m breed . Werpen ?? Ho maar , dat is voor de losers tegenwoordig precies .
Waarom zo veralgemenen?
Net tegen de kant liggen? Je aas perfect op je voerstek? Mooi op een plateau?
Dit zijn toch alleen maar voordelen? Niet? Als ik hier op het kanaal ga vissen dan gooi ik ook in en kan zelfs vrij deftig smijten (wel vanbelange nog ni perfect) omdat hier een kleine afstand geen verschil maakt. Maar op sommige waters waar enkele tientallen cm's het verschil kunnen maken daar gebruik ik graag een voerboot voor. Juist mijn gedacht maar he en heb wel veel respect voor jullie mening hoor
Grt
Is niet veralgemenen Tom, is gewoon geen argument om een voerboot te kopen!
Net tegen de kant liggen; heb ik geen bb voor nodig Je aas perfect op je voerstek; heb ik geen bb voor nodig Mooi op een plateau; heb ik geen bb voor nodig (alleen als hij buiten werp berijk ligt +- 110 meter).
Ervaring, en techniek zijn wat wij oude roten hebben (Jerry ook, we hebben nog samen met zijn broer Raf op het KK gevist) en zo een bb zou voor ons niet veel verschil maken.
Ik begrijp dat somige mensen het nut ervan inzien, maar ik heb zo een boot niet nodig.
Even een voorbeeld, water van amper 1 hectaar en daar zie je mensen met een bb Ik viste 1 meter uit de kant, en ving vis terwijl mr bb niets ving! Ook het hoopjes voeren, zal dressuur met zich mee brengen ......
Tom Daelemans
Onderwerp: Re: Voerboot ma jun 02, 2008 5:44 pm
Ik had het vooral op zijn reactie van losers... Ik vind bvb niet dat iemand ne loser is als hij nog gewoon uitwerpt en volgens mij veel ni. Bij jongeren kan je dit tegenkomen maar binnen mijn leeftijdsgroep toch zelden of nooit hoor Allez da hoop ik toch. Voor de rest begrijp ik jullie heel goed
Laatst aangepast door DaTom1980 op ma jun 02, 2008 5:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot ma jun 02, 2008 5:45 pm
Ja zo ken ik de Jer, hij wind er geen doekjes om
Gast Gast
Onderwerp: Mijn voerboot do jun 12, 2008 9:38 pm
Na lang twijfelen ben ik er toch uit gekomen of ik een voerboot zou aanschaffen. Het is een proline dark shadow 1 geworden inclusief dieptemeter (smartcast rf15). Ik heb hem aangeschaft, om op plekken te komen waar het ingooien niet zal lukken. 1 nadeel, de bootneemt te veel plaats in beslag in de auto. Maar voor de rest is het een topper! Hieronder kun je mijn voerboot zien... grtz. Peter
De Poorter David
Aantal berichten : 69 Leeftijd : 47 Woonplaats : Niel Hobby’s : pc,vissen en kindjes Registration date : 28-03-08
Onderwerp: Re: Voerboot za jun 14, 2008 8:02 am
Ik heb al een jaar of 2 een microcat en heb daar weinig problemen mee gehad diepte meter ga ik dit jaar nog kopen denk ik zo ene van fish funn die kan je verplaatsen op andere BB of zelfs op een zodiac
deze BB pakt inderdaad ook veel plaats in maar ik heb mij zo'n dak koffer aangekocht in de macro
daar kan toch ook heeeeel veel materiaal in
ik ben ook van mening dat een BB in sommige gevallen meer vis opleverd ook ( dat is mijn mening dan he)
Laatst aangepast door Red Bull op zo jun 22, 2008 10:49 am; in totaal 1 keer bewerkt
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: Voerboot wo jun 18, 2008 8:48 am
Ik heb sinds een jaar of 3 een smartboat met een rf15 smartcast op. Deze wordt gebouwd door de zelfde mensen die de dark schadow bouwen van pro line. Het principe is het zelfde enkel heeft deze maar 1 kip bak en 2 klepjes aan de zijkant. Ben zeer tevreden over de boot zelf alleen begint tegenwoordig mijn dieptemeter een beetje raar te doen.
Ik gebruik deze vooral voor het vissen tegen overhangende takken enstruikgewas. Om zo te beletten dat ik niet in de takken zou gooien met alle gevolgen. En als een zodiac niet toegestaan is om kleine particles (zoals kemp en tarwe) te voeren. Maar mijn grote voorkeur gaat nog altijd naar een zodiac.
Natuurlijk zijn de meningen hierover weeral enorm verdeeld.. ik heb mijn tele nu een klein jaar en hij heeft mij alleen maar veel meer vis extra opgeleverd! Op verschillende waters waar sommige stekken onbereikbaar zijn en ja zelfs op kanalen heeft het me vis extra opgeleverd. Als ik die vissen van 1 jaar op een rijtje zou zetten dan zou ik er wellicht zelf van verschieten.. Voor mij is het zijn geld dus dubbel en dik waard! Zoalng je maar plezier beleeft aan het vangen van de vissen zelf he..