Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Voerboot ma jan 19, 2009 4:35 pm
Heeft er iemand ervaring met de Viper voerboot, meer bepaald type MK3 ? Ik hoor het graag...
Steve
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Voerboot ma jan 19, 2009 5:07 pm
Een van mijn engelse maten heeft ne Viper, maar ik denk dat het een Icon is, geen Mk3. Da bootje van mijne maat is heel proper afgewerkt, maar vrij traag naar mijn goesting. Heeft wel wa een speelgoedachtig uitzicht vind ik. Nie echt heel robuust. Ik zou da bootje zeker nie onbeschermd in den auto durven zetten met de rest van mijn materiaal erbovenop, zoals ik met mijn Swa Patat boot nu wel doe.
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: Voerboot ma jan 19, 2009 5:20 pm
Den icon zou het 'kleine broertje' zijn van de MK3, te vergelijken met minibaitcruiser-baitcruiser hebebn ze mij wijsgemaakt....
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Voerboot ma jan 19, 2009 5:44 pm
Da klopt. Wordt zelfs geleverd met een rugzakske om de boot en alle benodigdheden in te steken heb ik gezien.
deze bait boats, zijn zowat de parels van de bait boats, vergeet al de rest!!! de Icon is het kleine broertje van de MK3 en de Viper storm
Ik denk nie dat er veel bootjes opkunnen tegen die van Swa zene Tommy. Ik heb zelf al verschillende gebruikt hé, maar den dienen van Swa gaat nu al 8 jaar mee en daar heeft nog nooit iets aan gemankeerd. Veel sneller dan eender welk commercieel bootje en kan een pak meer voer meepakken ook indien nodig. Veel krachtiger ook. Ik zie anderen regelmatig serieus sukkelen als ze 150m moeten uitvaren bij een 4-5 Beaufort, maar mijn bootje lacht daar gewoon mee zene. En ik lach dan ies met degene die vanop de kant alle toeren aan 't doen is om zijn bootje min of meer op zijn stek te krijgen. Ik heb het nog al ies gezegd, in vergelijking met de Patat boten is de rest speelgoed.
Laatst aangepast door Robby Malfliet op ma jan 19, 2009 6:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot ma jan 19, 2009 6:32 pm
tja die dino´s van de swa pattat gaan al heel lang mee!! maar ze zien er nie uit he (het oog wil ook wat).
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Voerboot ma jan 19, 2009 6:34 pm
Blackwater schreef:
tja die dino´s van de swa pattat gaan al heel lang mee!! maar ze zien er nie uit he (het oog wil ook wat).
Ik heb liever ne lelijken boot die doet wat hij moet doen, dan een knap bootje dat bij de minste wind naar alle kanten afdrijft zene.
Wa zijt ge met een schone vrouw als 't geen hete is?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot ma jan 19, 2009 6:38 pm
Niet omdat ik er zelf één heb nu, maar de big dropper kan je toch geen speelgoed noemen.
Er is tegenwoordig wel meer dan 1 goeie boot te koop en maar goed ook. Net zoals hengels, molens, ... blijft dit een persoonlijke keuze (maar wel een dure )
Enne.... schoon moet ze zijn, geil kunde ze maken (en niet andersom want ik hou niet van plastiek)
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot ma jan 19, 2009 6:40 pm
Citaat :
Wa zijt ge met een schone vrouw als 't geen hete is?
Geen last van en kheb geen bait boat (ik wil dat niet) omdat dat tegen mijn princiepe is!! The art of angling, lekker gooien zonder hulp midelen (allee toch een bait boat brrrr) krijk kou het woord uit te spreken .....
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 10:44 am
Thomas79 schreef:
Niet omdat ik er zelf één heb nu, maar de big dropper kan je toch geen speelgoed noemen.
Er is tegenwoordig wel meer dan 1 goeie boot te koop en maar goed ook. Net zoals hengels, molens, ... blijft dit een persoonlijke keuze (maar wel een dure )
Enne.... schoon moet ze zijn, geil kunde ze maken (en niet andersom want ik hou niet van plastiek)
Heb uk ne Big D,en is ne wree goeien boot zelle...alsook de naservice...astgoe is,magget uk isj gezegd worden
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 10:53 am
Heb van den BD ook wel al goeie dingen gehoord.
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 11:05 am
Robby Malfliet schreef:
Heb van den BD ook wel al goeie dingen gehoord.
Is en blijft luxe...maar vroeger,zei ik ,als ik een tele opt water zag,zie da nu isj af, wa heeft da nu nog met visken te maken nu a paar jaren later heb ik ne B-D.... ......en moet ik mijn mening herzien,is verdekke nuttig op sommige wateren,onder een boom,verre afstanden,precies liggen enz....en daarin isde B-D,iet ferm,draait ter plaatse volledig rond zijn as dropt'langs onder'enzzz....zeeeer handig....1 groot nadeel-dan groot -en da is de grootte van de boot....verder,prima.....maar....dure luxe
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 11:25 am
Ik was ook van die mening toen ik de eerste keer een baitboat zag. Da was toen op Breeven in Bornem. Maar toen die gast telkens meer ving dan mij, en plekken kon bevissen waar ik gewoon nie kon geraken dan begon het bij mij toch ook wel te kriebelen, en toen heb ik mij nen BT gekocht, en een jaar later ene van Swa Patat. Ik durf eerlijk zeggen dat ik door mijnen boot vissen gevangen heb die ik anders NOOIT zou gevangen hebben. Beste voorbeeld daarvan is mijn engelse recordvis (37lbs). Die heb ik gevangen door met mijnen boot 4 meter onder overhangende bomen te varen tot tegen een eiland. Met te gooien had ik daar nooit geraakt. Ik had die nacht 4 vissen onder die bomen (met die grote erbij), en mijn 2 andere maten hadden samen maar 1 viske. Maar die visten er nie onder.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 11:28 am
Inderdaad. Ben ok content over mijn bigdropper. Denk dat deze samen met de Swa Patat en broeckxboot de meest betrouwbare voerboten zijn. Heb er al veel gezien, maar enkel deze 3 zijn maar deftig opgewassen tegen een stevige wind / storm. Zelfs nen schrijver faalde toen. Het AK kan een woelig water zijn, maar daar durf ik de mijne zonder te twijfelen tijdens een stormke te water laten. Ben er zeker van dat deze terug zal keren. En dat vind ik toch wel heel belangrijk. Dat het in alle omstandigheden deftig kan functioneren. Laat em er dan maar een beetje minder "cool" uitzien.
Ik kan Tommy zijn redenering totaal volgen. Ikzelf was destijds toen deze bootjes voor het eerst opt water kwamen ook van dezelfde mening. Maar ben uiteindelijk toch blij dak er nu eentje heb. Heeft mij al menig (dikke) vis opgeleverd.
Om relevant te blijven met dit topic zou ik niet opteren voor deze viper. Voor dat geld heb je een bigdropper of swa patat / broeckxboot en daar ga je meer plezier aan beleven (heeft veel meer mogelijkheden) dan aan dit speelgoedje, want zo ziet het er uit.
grtz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 11:32 am
Zo denk ik er ook over. Voor het serieuze werk zijn de bootjes van op de engelse markt gewoon nie opgewassen. Ik heb de meeste van die boten daar in de tackle shops al in mijn handen gehad, en ge voelt gewoon dat die nie robuust genoeg zijn. Ook nen BT nie vind ik. Die heb ik 1 jaarke gehad (versie 4). Content van zene, maar bij ne stevige wind ook heel moeilijk op koers te houden. En toch zo traag hé...
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 11:46 am
Kristof Van Aert schreef:
Inderdaad. Ben ok content over mijn bigdropper. Denk dat deze samen met de Swa Patat en broeckxboot de meest betrouwbare voerboten zijn. Heb er al veel gezien, maar enkel deze 3 zijn maar deftig opgewassen tegen een stevige wind / storm. Zelfs nen schrijver faalde toen. Het AK kan een woelig water zijn, maar daar durf ik de mijne zonder te twijfelen tijdens een stormke te water laten. Ben er zeker van dat deze terug zal keren. En dat vind ik toch wel heel belangrijk. Dat het in alle omstandigheden deftig kan functioneren. Laat em er dan maar een beetje minder "cool" uitzien.
Ik kan Tommy zijn redenering totaal volgen. Ikzelf was destijds toen deze bootjes voor het eerst opt water kwamen ook van dezelfde mening. Maar ben uiteindelijk toch blij dak er nu eentje heb. Heeft mij al menig (dikke) vis opgeleverd.
Om relevant te blijven met dit topic zou ik niet opteren voor deze viper. Voor dat geld heb je een bigdropper of swa patat / broeckxboot en daar ga je meer plezier aan beleven (heeft veel meer mogelijkheden) dan aan dit speelgoedje, want zo ziet het er uit.
grtz
da is uk just,en uk,alsge uwen boot moet binnendoen,liever hier in belgie dan b.v in engeland,want dan ga je er lang naar wachten,vrees ik.. kweet van o.a.angling technics dat dat een serieus probleem was.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 12:14 pm
Ja klopt. Dan zijde em ok nog is een tijdje kwijt. En als er iets buiten de garantie kapot is betaalde u zo blauw als iets. Dan komen die verzendkosten er ok nog is bij. Hier in belgie zijde uwe naft kwijt, maar word hij wel voor een prijske gemaakt. Ok ni onbelangrijk natuurlijk.
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 2:22 pm
Ikzelf heb der ene van den Eddy (Broeckx) en der zal toch ni snel verandering in komen denk ik
Gast Gast
Onderwerp: Re: Voerboot di jan 20, 2009 3:19 pm
Citaat :
Tja Kristof, ik zie al jaren die bootjes (en kan er het nut van zien). en iedereen volgd zijn eigen gevoel natuurlijk he, maar zal nooit aan de lok roep bezweiken. en heb ook al menige dikke vissen gevangen zonder! ik krijg altijd een geweldige kick, als ik vissen vang vanop plaatsen waar andere een bait boat nodig hebben en ik gewoon op de clasic manier ze ook vang van deze plaatsen. (er zullen wel plaatsen zijn waar ik nie kan vissen, maar swat) ik gooi te graag (de kunst van het vissen he)
Peter Bleyaert
Aantal berichten : 262 Leeftijd : 55 Woonplaats : Veldegem Hobby’s : Darts, Koi en .......tja Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Voerboot di feb 17, 2009 12:10 pm
Er is hier tijdje geleden een topic geweest dacht ik over de voerboot " The Navigator" maar vind die niet terug, zal wel aan mij liggen hoor. Nu is mijn vraag zijn er hier soms mensen die deze boot reeds in werking gezien hebben, ik vind persoonlijk dat ie er zeer goed uitziet. Er wordt kwaliteitsmateriaal gebruikt en hij spreekt me meer en meer aan. Is natuurlijk een nieuwigheid en vrees een beetje voor kinderziekten.
P.S. Zonder in herhaling te willen vallen toch nog een vraagje, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Anatec Catamaran voerboot. Weet er ene te koop staan maar had graag hier eens reacties hoort van mensen die mss zo'n boot in hun bezit hebben. Zoals je ziet ben ik er nog niet uit welkéén ik mij ga aanschaffen. Alvast bedankt Grtz.
Peter.
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Voerboot di feb 17, 2009 1:12 pm
Ik heb vorige maand een voerboot gekocht. Ook ik twijfelde tussen de Navigator en de BD. Ik koos voor BD, omdat het prijsverschil niet zo groot is en die zich toch al schoon bewezen heeft. De navigator ziet er een goeie boot uit maar is nieuw op de markt, niemand weet iets over service of andere prestaties. Daarom BD.
Peter Bleyaert
Aantal berichten : 262 Leeftijd : 55 Woonplaats : Veldegem Hobby’s : Darts, Koi en .......tja Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Voerboot di feb 17, 2009 2:57 pm
david_deman schreef:
Ik heb vorige maand een voerboot gekocht. Ook ik twijfelde tussen de Navigator en de BD. Ik koos voor BD, omdat het prijsverschil niet zo groot is en die zich toch al schoon bewezen heeft. De navigator ziet er een goeie boot uit maar is nieuw op de markt, niemand weet iets over service of andere prestaties. Daarom BD.
Das ook wat mij een beetje tegenhoudt aan "The Navigator", ziet er anders wel een prachtboot uit vind ik. Wat die Anatec betreft vind ik hem heel goed naar de BD gaan, van uitzicht wel te verstaan, qua prestaties weet ik niet, daarom mijn vraag hier.
Grtz.
Anton Larou
Aantal berichten : 43 Leeftijd : 40 Woonplaats : West-Vlaanderen Hobby’s : Karpers en fietsen Registration date : 29-10-08
Onderwerp: Re: Voerboot di feb 17, 2009 8:29 pm
Wou mij eerstdaags ook een voerbootje aanschaffen maar na alle reactie's op verschillende fora ben ik daar toch maar van terug gekomen!!! Ik heb geen zin om een pak geld uit te geven aan iets waar je om de zoveel maand mee terug in de winkel staat omdat er een defect of iets dergelijks aan is!! Als ja al een goe betrouwbaar bootje wil (die met de tijd toch ook stuk zal gaan..elektonica you now..) lig je toch al gauw aan meer dan 1000euro! Sommige zelf's dubbel zoveel! Ik kan de voordelen ervan goed verstaan maar dit is toch mijn geld niet waard! Ikheb al een zodiac van 2.80m en zal me ipv een voerbootje er mij nog één aanschaffen van 2.00m om mijn ding te doen Dit gaat ZEKER een leven lang mee en geen gezeul met extra batt. en laders enz... Kost een pak minder en ik zie rechtstreeks waar ik men haakje drop!!! Grtzz
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Voerboot di feb 17, 2009 8:49 pm
Jip gasten,........ Mits een beetje kennis en vooronderzoek naar de technische kant van de zaak,kan je perfect u boot zelf maken. Dat heb ik ook gedaan, hij werkt prima. Heb me daar een winter of 2 geleden mee bezig gehouden. Er is wel enige kennis voor nodig je kan je licht eens gaan opsteken in een winkel die van die toestanden verkopen,alles met tele-toestanden(auto's,boten,vliegtuigen)alles is toch hetzelfde. Het is een leuke bezigheid,maar met een beetje geduld en tijd kom je er wel. Boven al maak je alles naar u zin en bepaal je zelf u kostenplaatje, natuurlijk zien er de gekochte boten er mooier uit,maar bij mij is het daar niet om te doen. Het is geen modeshow aan het water. Mijn bootje gaat 400 meter ver, en kan tot 5kg bollen dragen, het is dan ook wel een slagschip maar heeft al zijn nut bewezen. greetz