Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Voerboot

Ga naar beneden 
+7
Jerry Van Opstal
Jeffrey Benoot
Igor Van Waesberghe
Dario Beerten
Wesley Mast
Tom Daelemans
Joris Daelemans
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Joris Daelemans

Joris Daelemans


Man Aantal berichten : 75
Leeftijd : 41
Woonplaats : Breendonk
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 20-05-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 4:43 pm

Graag had ik van jullie geweten welke voerboot jullie verkiezen en waarom,eventuele pluspunten en minpunten eraan.
Ben in het bezit geweest van de ultimate baitcruiser maar vond hem eigelijk iets te traag,heb nu wel het laatste weekend de boot van den yvo in actie gezien en ik moe zeggen dat da bootje wel mijn ogen uit steekt maar vind hem eigenlijk wat aan de grote kant,vooral als je met je karretje een redelijke afstand moet gaan is een iets kleinere boot toch iets handiger.

Grts
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 4:46 pm

Hier ga ik me niet over uitspreken, want hier bent ik regelrecht tegen!!
The art of casting, uitgooien dat is vissen Wink (Verder wil ik hier geen worden aan vuil maken).
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 5:38 pm

Blackwater schreef:
Hier ga ik me niet over uitspreken, want hier bent ik regelrecht tegen!!
The art of casting, uitgooien dat is vissen Wink (Verder wil ik hier geen worden aan vuil maken).

Geef je 100% gelijk Tommy maar...

* Het is verdomd handig als je net op een bepaald puntje moet zijn (dieptemeter geeft dit weer)
* Het is handig als je 250 meter ofzo moet uitvaren op een groot meer. Op Bellebouche waar de bodem overal hetzelfde is kan je simpelweg uitvaren tot een afstandje van de lelievelden en droppen maar. Geen gekloot meer me de zodiac...

Is juist mijn mening maar he, ik respecteer de jouwe zeker ook hoor!!

Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 5:51 pm

Idd ik begrijp de redenering van bait boat gebruikers!!

Maar ik kloot dan liever met een zodiac (als het toegstaan is) vanuit een roeiboot kun je ook nog is je vis drillen als het nodig is.
Kzie je dat niet doen met een baitboat ... maar het zal mss wel handig zij.
Maar niet aan mij besteed Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 7:31 pm

Ikzelf heb een tele van den Eddy (Broeckx) en ben der heel tevreden over...
After service is super (als er ooit iets aan mankeert) ,ff bellen en je mag zo snel mogelijk afkomen. (Berchem)

Verscheidene opties mogelijk ; enkele of dubbele schroef,1 of 2 motoren,8erlichten,verstraler,dieptemeter,laadcapaciteit,model van romp,camokleuren of ni blablabla...

(tele hieronder is niet die van mij,maar zo heb je een idee van het model Wink )
Voerboot Broeckxtelezo2

greetz
Wes (de lange)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Dario Beerten

Dario Beerten


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : Wilrijk
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 7:38 pm

Zeer goeie bootjes wesley, heb er ook zo eentje...
Er valt zeker ni over te klagen.

Ik vind persoonlijk de after service zeer belangerijk!!!
En da is ook het grote voordeel bij den Eddy, gewoon effe bellen.

Ne maat van mij heeft en bootje in de winkel gekocht en er was iets aan...
Bootje binnengedaan, en wachten maar tot je hem terug hebt :s ...
Kan soms lang duren hoor, hij moet erug naar de firma en blablabla...

Grtz
Dario
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 7:40 pm

Wilde dit jaar me ook enen aanschaffen, maar het is en zodiac geworden met toebehoren.
Mijn keuze gaat naar de Big Dropper van Ivo.
Ik heb dit bootje al menigmaal in actie gezien en zelf gebruikt, gewoon super.
Als ik mij ééntje aanschaf komt er zeker een dieptemeter bij, dat is pas echt zeer gemakkelijk.
Tommy zijn uitspraak begrijp ik.

Zelf kan ik redelijk tot zeg maar goed uitwerpen, ver dus. Nu na een half seizoen het gebruik te hebben van een zodiac en soms een voerboot heb ik gemerkt dat mijn werpkunsten er enorm op achteruit zijn gegaan, ik stond er zelf perplex van. De aankomende sessies zal ik zeker trachten minder gebruik te maken van de boot(jes) om mijn aas in te leggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 7:43 pm

Shit man, zo een gevaarte (nog ne grotere auto nodig als ge zo een ding hebt).
En dan da gewicht nog pffff, stel da ge da gebruikt en ge moet kweet nie hoe ver gaan om op een stek te vissen ntd.
Moet ge een verme kar hebben, nee das niet mijn ding!

Maar ieder zijn ding natuurlijk scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 7:52 pm

@ Tommy ; idd...ieder zijn ding natuurlijk,maar gebruik de tele niet altijd hoor,enkel bij noodgevallen op de waters die ik bevis en dat ik weet dat normaal uitwerpen heel moeilijk is of praktisch onmogelijk.
(dus vissen waar je niet naartoe kan werpen etc. if you know what i mean)

Of je kan met de wagen naast je stek blijven staan,wel handig dan Wink ,maar ik zeg het...da's persoonlijk.

greetz
Wes
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 7:57 pm

I know what you mean makker Wink I rest my case lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimedo mei 22, 2008 8:34 pm

Blackwater schreef:
Shit man, zo een gevaarte (nog ne grotere auto nodig als ge zo een ding hebt).
En dan da gewicht nog pffff, Maar ieder zijn ding natuurlijk scratch

Lolz, ben ook een gevaarte en sleur al jaren veel te veel gewicht mee Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris Daelemans

Joris Daelemans


Man Aantal berichten : 75
Leeftijd : 41
Woonplaats : Breendonk
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 20-05-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimevr mei 23, 2008 3:45 pm

Aan wat is de prijs ongeveer wesley, met dieptemeter en wat opties?
Alvast bedankt voor de info

grts
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimevr mei 23, 2008 3:59 pm

vroeger altijd gevist zonder boot, dan boot gehad en na 3 jaar was ik al dat gezuil etc zo moe en ben terug overgeschakeld naar mijn vertrouwde spodrot en vroeger viswijze. het kan soms wel praktish zijn maar ik heb het wel voorlopig gehad met bootjes en tegenwoordig is het al bootjes op sommige water dat ik mijn voordeel wel haal door zonder te vissen op mijn manier Wink


groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimevr mei 23, 2008 4:03 pm

Ik kan het niet laten, om te reageren (sorry).
Maar dat schroef systeem, staat mij toch niet aan! waarom geen boot met jet systeem???

Zoals deze van http://www.viperfishing.co.uk/Site/Welcome.html als ge dan toch met wil gooien, koop er dan in eens een goeie vind ik (en niet zo een bouw packet).
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimevr mei 23, 2008 9:18 pm

Ik heb er ene staan van Ivo, zeer tevreden over, maar ik gebruik hem enkel als het nodig is, vissen tegen obstakels is daar één van, zeker 's nachts lig ik liever goed dan dat ik een lijn in de takken werp en de boel moet kapot trekken, laat ons de eventuele gevolgen niet inbeelden indien een vis zich nog kan prikken aan de achtergebleven rig...

Maar ik kan hem zelf niet gebruiken op de meeste wateren die ik bevis, ik ben m'n voerboot bv bijna eens kwijt gespeeld op de Maas, ik wou enkel het bodemverloop eens checken met de dieptemeter, ik was van de gedachte dat de batterijen nog goed vol zaten, niets was minder waar, batts na een klein toertje varen allebei plat, en onderschat de stroming van een rivier nooit!! Ook als ziet die er zo vredig uit...best dat mijn maat maar 100m verder zat en een Zodiac bij had...of het was dada bootje...achteraf allemaal grappig, het moment zelf heel wat minder!!

De mijne is ook full-optie, extra zwaarder motoren(vaart sneller maar batts wel sneller plat!), dieptemeter, extra zonnepaneeltje erbij...etc... Meer dan de moeite waard!!

Maar ik begrijp ook Tommy zijn mening, mooi zoals ie het zegt; "the art of casting", en zo is het ook, maar het is nu eenmaal een moderne tijd waarin we vissen, de technologie staat niet stil en we kunnen er enkel ons voordeel uit halen, het heeft mss nog weinig met vissen te maken, maar het zijn toch nog altijd de resultaten die tellen toch? Ik denk dat de vroegere vissers die bv plots hoorden van een elektronische beetverklikker, zich ook afvroegen, wat heeft dat nog met vissen te maken...maar zo zie je maar hoe die wekkers al geevolueerd zijn, een karpervisser zonder zender is soms al ondenkbaar, al vis ik graag zonder en heel dicht tegen m'n stokken aan, maar das nu naast de kwestie...

Ik vind het ook plezierig vissen zonder veel poeha, en ook ik gebruik veel liever een Zodiac dan de voerboot, zeker wat het gebruik van dieptemeter betreft, maar langs de andere kant heeft zo'n voerbootje zoveel voordelen hé...en die moeten we kunnen gebruiken...
Toch heb ik respect voor ieder zijn mening!! Wink
Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimevr mei 23, 2008 9:36 pm

Amen cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 10:21 am

@ Joris ; je hebt een PM Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 8:09 pm

ik durf er voor te wedden dat er ooit een verbod moest komen op teleboten dat een percentage van de "karpervissers" er de brui aan geeft
ben er ook volledig tegen en niet omdat ik me het niet kan permitteren hoor


grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 8:14 pm

Peter-Bastanie schreef:
ik durf er voor te wedden dat er ooit een verbod moest komen op teleboten dat een percentage van de "karpervissers" er de brui aan geeft
ben er ook volledig tegen en niet omdat ik me het niet kan permitteren hoor


grtz

Idereen doet toch wat hij wil, als het maar volgens de regels is en die persoon er zich goed bij voelt? Of zie ik het verkeerd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 8:15 pm

Awel Peter, ik ben het voledig met je eens!!

Ge moet niet meer kunnen gooien tegenwoordig, en als ge kijkt veel van die jonge beginnend karper vissers hebben er één.
Ik vind het nog altijd prachtig zelf mijn aas ergens met een perfecte worp te plaatsen.

The art of casting en the art of fishing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 8:19 pm

en toch vissen de meeste gasten met hunne tele met stokken om ver te kunnen werpen,maar ja dat is voor aan te slaan op hun zelfhaaksysteem zeker
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 8:35 pm

DaTom1980 schreef:
Peter-Bastanie schreef:
ik durf er voor te wedden dat er ooit een verbod moest komen op teleboten dat een percentage van de "karpervissers" er de brui aan geeft
ben er ook volledig tegen en niet omdat ik me het niet kan permitteren hoor


grtz

Idereen doet toch wat hij wil, als het maar volgens de regels is en die persoon er zich goed bij voelt? Of zie ik het verkeerd?

Tom er zijn altijd uitzonderingen, maar das voor iedereen verschilend.
En idd ieder zijn ding, maar ik vis al 25 jaar op karper en heb al overal gevist klein waters, mega grote waters (Du Der) canalen en rivieren maar kheb nog nooit een tele boot nodig gehad.
Mss zijn wij (oude garde) niet klaar voor dit of zijn wij ouderwets en doen we het graag zoals het eigenlijk moet, zonder hulp.

Ja Peter, das de nieuwe generatie he!!
Mss normaal dat wij er anders over denken dan die jonge gasten ......

Mij geeft het vooral veel voldoening, om vis te vangen op de manier hoe ik het doe (uitgooien)
En kan behoorlijk ver gooien.
Ik graak niet zo ver al een tele, kan varen maar meestal is 100 tot 110meter toch ver om een viske te vangen.
Meestal vang ik ze toch dichter, en dat kan goed aangegooit worden.
En ook tegen struiken (daar heb ik mijn trukjes voor).
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 9:11 pm

En alle respect daarvoor mannen, da meen ik.

In mijn geval als ik op het kanaal vis, of op bepaalde waters zal ik nooit mijn bootje gebruiken. Enkel misschien 1 keer om de dieptes te bekijken, bodemstructuur en eventuele plateaus...

Ik heb mijn voerbootje vooral gekocht voor Frankrijk. Bodem is daar overal hetzelfde en het is heel handig om met een voerbootje daar de lijn te droppen op 200 m. Zodiac helpt ook maar het is toch relaxer me m'n baitbootje... Ik kan een voerspoor aanleggen, backlead appart droppen, ... en dat lijkt me toch vrij handig...

Ik geloof nooit dat echte karpervissers zouden kunnen stoppen me vissen als de bb zouden verboden worden. Vissen zit me gewoon in het bloed al moest ik mijn lijn uitzwemmen, nog ging ik vissen pirat

Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 9:41 pm

Nu zeg je het Tom (zodiac) ooit al eens effectief zo een ding gebruikt?

Man wat ge daar me kunt, diepte meter erop, electro en gaan.
Je kunt veel versprijder voeren, en met de hengel in de boot heel precies je aas dropen op 200 meter en meer, dit kun je zelfs niet met een BB.
En dan nog het voordeel, dat je op die afstand ook nog is je vis kunt gaan drillen op het wijde sop.
Ik weet je kunt hem niet overal gebruiken.
Maar als het kan is dit een beter alternatief dan een BB, ik heb al heel veel een zodiac gebruikt
op waters waar het mocht en mijn voordeel mee gehaald.

Het is niet hetzelfde dan een BB.

Maar het verbieden, zou zover niet gaan, maar kmoet toegeven dat er veel problemen zouden hebben zonder hun bootje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: mmm   Voerboot Icon_minitimezo mei 25, 2008 10:20 pm

Tommy, ik begrijp uw vurig betoog wel je hebt een uitgesproken idee en je vecht ervoor maar ik zie niet in waar het verschil dan zit met een zodiac, ok je zit er zelf in maar werken met zo een baitbootje vergt dus ook wel enkele skills, ik heb er persoonlijk zelf geen maar ben geen vurige tegenstander en zelf koop ik er me ook ooit 1tje denk ik.

Mijn ideale situatie is en een zodiac en een baitbootje en de skills om uit de voeten te kunnen zonder beide, we leven nu éénmaal in een age waar deze dingen binnen ons bereik liggen (niet altijd financieel) ik weet zeker dat er tegenstanders waren vd hair, aas hoort op een haak en toch niet eronder zeker, nu denkt iedereen toch wel even anders.

En als je de normale weg volgt om te leren vissen dan komen die castingskills zowiezo eerst ( behalve dan als je met een minihengeltje een poepsimpele worp moet maken voor een reis naar Portugal clown ) en later komen er andere middelen en horizonten binnen uw bereik dus waarom niet.


Binnenkort komt het eerste voervliegtuigje en een molen met 1000 meter draad eerst gaan we zaniken en dan het gebruiken.

Mijn mening: zolang we deftig vissen en respect voor de vissen en mekaar hoog in het vaandel dragen mag je voor mijn part met de voersubmarine vissen (met een paar torpedo's voor de Polen).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voerboot   Voerboot Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voerboot
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Voerboot
» snelheidsregelaar voerboot
» Voerboot viper
» The maverick voerboot
» dieptemeter op voerboot

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Materiaal-
Ga naar: