Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Gebruikerservaringen Procat voerboot

Ga naar beneden 
+2
Tom Daelemans
david deman
6 plaatsers
AuteurBericht
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimedi feb 08, 2011 11:28 am

Hallo iedereen!!

Vorig seizoen verkocht ik mijn Big dropper met dieptemeter omdat ik deze te lomp vond en te groot. In mijn visserij was dit een sleur om mee te nemen en ik liet hem meer thuis staan dan aan de waterkant. Ik zag het gewoonweg niet zitten om voor een dagsessie of 1 nachtje die mastodont van een voerboot mee te zeulen die een halve kofferbak in beslag nam.

Echter zou ik dit seizoen wel goed een voerbootje kunnen gebruiken. Mijn oog viel op een procatje omdat dit een compacte en lichte voerboot is. Ik zou deze gewoon nodig hebben om mijn rig uit te varen op meren tot 10 - 15 hectare.

Zijn er mensen met gebruikerservaringen van de Procat??

Greetz

David
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimedi feb 08, 2011 11:44 am

david_deman schreef:
Hallo iedereen!!

Vorig seizoen verkocht ik mijn Big dropper met dieptemeter omdat ik deze te lomp vond en te groot. In mijn visserij was dit een sleur om mee te nemen en ik liet hem meer thuis staan dan aan de waterkant. Ik zag het gewoonweg niet zitten om voor een dagsessie of 1 nachtje die mastodont van een voerboot mee te zeulen die een halve kofferbak in beslag nam.

Echter zou ik dit seizoen wel goed een voerbootje kunnen gebruiken. Mijn oog viel op een procatje omdat dit een compacte en lichte voerboot is. Ik zou deze gewoon nodig hebben om mijn rig uit te varen op meren tot 10 - 15 hectare.

Zijn er mensen met gebruikerservaringen van de Procat??

Greetz

David

Sorry voor de off topic maar kijk ook eens naar de Icon van Viper... Ben om dezelfde reden als jij van de BD afgestapt en heb een Icon gekocht... Ik gebruik deze in combinatie met een marker en geloof me meer heb je niet nodig... Max. voercapaciteit is wel slechts 1 kg...

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Lukas Besseghir

Lukas Besseghir


Man Aantal berichten : 16
Leeftijd : 31
Woonplaats : Evergem
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 28-01-11

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimedi feb 08, 2011 5:06 pm

Ik heb mijn procat verkocht voor een big dropper.
Het is idd een zeer licht en compact bootje, heb er geen technische problemen mee gehad.
maar er zijn wel enkele nadelen aan.
* Er kan heel weinig voer in. (zeker wanneer je met kemp wilt vissen vond ik dat een gebrek)
* Een dieptemeter inbouwen is niet mogelijk.
* Is erg duur voor hetgeen je maar krijgt.
* Als er wat aan is moet hij opgestuurd worden naar engeland.
* Bij veel wind is hij niet bruikbaar.

Al eens gekeken voor de anatec mono? die zijn ook relatief compact, en als je het mij vraagt krijg je meer waar voor je geld.

grtz Lukas

Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimedi feb 08, 2011 6:50 pm

Ik heb ook sinds de zomer van '09 een Procat, heb mij deze boot gekocht omwille van de compactheid en het minimum aan gewicht.
Voor de visserij op kleinere, meer gesloten plassen waar de wind niet teveel vat op heeft is dit echt de perfecte boot in mijn ogen!

Er kan niet superveel in, ( met het bijgeleverde plastic bakje ) kan er een kilo voer in maar meestal dump je toch niet zo'n grote hoeveelheid op één plaats he.
Zoals Lukas al zei, bij een stevige golfslag is ie niet bruikbaar maar op de kleinere wateren en vaarten is dat niet echt een probleem.

Voor de rest vind ik het echt een goed bootje, perfect voor korte of mobiele sessies. Een Anatac biedt inderdaad meer waar voor z'n geld maar die boot is direct wel een heel stuk zwaarder en groter en aangezien dat juist het probleem bij uw BD was zou ik kiezen voor een Procat.

Grtzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimewo feb 09, 2011 12:49 am

Een anatec vind ik weeral een te lompe boot en veel te lang :p

De micro trend boot lijkt me tof, maar is nog maar uit en kan weer een zoveelste brolboot zijn hé
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
christoph segers

christoph segers


Man Aantal berichten : 514
Leeftijd : 44
Woonplaats : liedekerke
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimewo feb 09, 2011 6:52 am

viper icon , is ook ideaal voor uw visserij
op de engelse fora niks dan lof over deze bootjes en is compleet geleverd incclusief draagtas
en je kan hem zelfs laten uitrusten met een dieptemeter.
zou niet twijfelen
procat moet je opsturen naar engeland bij defect , viper heeft een nederlandse verdeler
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.thecompleatebroangler.com
peter himschoot




Man Aantal berichten : 327
Leeftijd : 59
Woonplaats : schelle
Hobby’s : karperen, mijne moto
Registration date : 23-06-08

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimewo feb 09, 2011 7:14 am

heb enkele keren de Procat "proefgevaren" en het was een interessant bootje, minpunten vond ik de zeer kleine capaciteit (niet zozeer om te vissen, maar wel om te voeren) en het is echt wel klein, met een beetje golfslag op groter water zie je het vrij snel niet meer varen.

Zelf heb ik een Anatec Mono, die is idd ietwat groter maar is wel zeer licht , voor het gewone gebruik perfecte boot (zelfde als de Procat als je er mee wil voeren, beperkte capaciteit.

Mijn maat heeft de Ultima en hij heeft er alleszins geen klagen over, die is ook heel compact en vrij snel en kan al wat voer meesleuren.

Een bootje a la Trend lijkt me idd ideaal.

Zelf zou ik geen boot uit de UK kopen als er hier op het continent geen verdeler of technieker voor zit, opsturen is bijna altijd maanden wachten, of je moest er iemand kennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimema mei 02, 2011 12:41 pm

Het is dan een procat bootje geworden dat ik tweedehands kon kopen voor 180€ in splinternieuwe toestand.
Kmoet zeggen dat het mij enorm aanstaat, klein , licht en heel gemakkelijk te besturen. De voercapaciteit van +- 1kg is voor mij ideaal. Ik dump geen 5kg aas op mijn haak bv.
En met een voerboot gaan voorvoeren heb ik nog nooit gedaan (ook niet met mijn BD vroeger)
In transport kan dat bootje perfect op je materiaal staan bovenaan in de wagen, want het weegt echt weinig Smile

Als het blijft werken ga ik er veel plezier mee hebben denkek !!! En er zit trouwens al een AT verdeler in Nederland, die alle spareparts heeft Smile
=> www.at-voerboten.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitimema mei 02, 2011 4:22 pm

Da's goed nieuws dat er een Nederlandse dealer bestaat, dan moet het al niet meer naar de UK opgestuurd worden!
Met het bootje ga je veel plezier beleven, erg betrouwbaar en je hebt tenminste geen extra trolley nodig om hem naar het water te brengen Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gebruikerservaringen Procat voerboot Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebruikerservaringen Procat voerboot   Gebruikerservaringen Procat voerboot Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gebruikerservaringen Procat voerboot
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Voerboot
» snelheidsregelaar voerboot
» Voerboot
» broeckx voerboot
» The maverick voerboot

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Materiaal-
Ga naar: