Onderwerp: Re: het gebruik van marker float do maa 25, 2010 8:37 pm
Koop gewoon een spodrod .Voor 100 € heb je enen
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: het gebruik van marker float do maa 25, 2010 9:31 pm
Zit er eigenlijk veel verschil in een marker rod en spod rod?? Gebruik zelf ook één van men 3,5lb outkasts.
Ik zou kijken voor een set in the uk. Bijv. bij erics angling centre de chub outkast spod of marker rod voor £64,99. De Daiwa emblem spod reel kost je £89,99 moest je die al willen. Kost nie veel maar is zeker goed.
Gast Gast
Onderwerp: Re: het gebruik van marker float do maa 25, 2010 11:39 pm
Hi,
@Antonie: Heb je de boel eigenlijk al eens uiteengegooid en gecheckt ?
Misschien zit er wwel een scherp kantje aan de lijnclip, of een metaalbraampje aan het gat waar de clip doorheen de spoel steekt ?
Cheers,
Michel
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: het gebruik van marker float vr maa 26, 2010 10:17 am
mijne spotrod is ne 6 lbs, das een beetje teveel vant goeie om goed te kunnen pijlen.
Marc Paulus
Aantal berichten : 80 Leeftijd : 61 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen Registration date : 16-12-09
Onderwerp: Re: het gebruik van marker float vr apr 02, 2010 11:52 pm
ik gebruik ook ne spodrod van 4.5 lb met een markerset van ESP, dit werkt prima. Dit samen met ne voerboot met diepemeter (op waters waar het mag) is de iedeale combinatie om u een zeer goed beeld te vormen van het bodemverloop en de bodemgesteldheid.
grtz nightfall63
Gast Gast
Onderwerp: gevoelig za apr 03, 2010 12:04 am
nightfall63 schreef:
ik gebruik ook ne spodrod van 4.5 lb met een markerset van ESP, dit werkt prima. Dit samen met ne voerboot met diepemeter (op waters waar het mag) is de iedeale combinatie om u een zeer goed beeld te vormen van het bodemverloop en de bodemgesteldheid.
grtz nightfall63
Kan een testcurve van meer dan 3 lbs echt gevoelig genoeg zijn om correct te peilen met een ei (by the way)?
Als er echt een boot aan te pas mag komen geef me dan maar die proddingstick van Nash.
Als het zwaarder moet dan 3 lbs vraag ik me af of je nog echt de bodem kan beoordelen, en als de hengel dan echt zwaarder is welke stukken je gaat jumpen door het opspringen van het lood door de spanning op de lijn. (Nylon) Ik zie heel veel peilhengels met nylon, braid lijkt me hier beter.
Gast Gast
Onderwerp: Re: het gebruik van marker float di apr 06, 2010 4:18 pm
altijd gevlogte lijn om te pijlen (en te voelen) gebruik men 3lb outkast, maar (na verkoop ervan) schaf ik me 2 The Searcher Marker Rods van free spirit aan.