Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 het gebruik van plastic

Ga naar beneden 
+3
Dario Beerten
Wesley Mast
vanderzanden wim
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedi jul 22, 2008 10:46 pm

Nu er is al veel over geschreven en ik weet dat er al heel wat biggen (heel moeilijk vangbare vissen) op gevangen zijn!!
Dat de vraag al een tijdje, bij mij in de geest zit, om te vragen zijn er die dit wel is gebruiken??
En heb je er al op gevangen?

Ik persoonlijk had het voor vorige week nog nooit gebruikt, maar ik ben nu we overtuigt dat het werkt (in comb met iets anders).
Zoals ge kunt zien op de foto (enkele heel doeltrefende rigs die ik heb gebruikt)

het gebruik van plastic Skylakerigs

het gebruik van plastic Sweetcornhet gebruik van plastic Caster

het gebruik van plastic SinkingCornhet gebruik van plastic Magalignergrub

Nu ik weet dat er gaan zijn die zeggen, waarom dat het werkt!
Maar daar heb ik geen antwoord, ik weet maar één ding en dat is dat het vis vangt.
Ik ken gasten die niets anders meer gebruiken, en enorm succes vol zijn in het vangen van heel grote vissen op deze plastic .....
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimewo jul 23, 2008 12:23 pm

Ik gebruik het al een hele tijd maar dan vooral in pop up vorm niet de sikende. Dit om mijn haakaas uit te balanseren. Bij voorbeeld achter een boilie of tijgernoot.

Om enkel plastic aas te gebruiken heb ik nog niet geprobeerd maar volgens mij vangt dit zeker ook vis. Omdat een karper dikwijls voorwerpen op neemt die er eetbaar uit zien en als ze dan toch niet eetbaar zijn gewoon terug proberen uit te spuwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimewo jul 23, 2008 1:22 pm

Volgens mij moet ge er gewoon voor zorgen dat er vis op uw plek is , en kan men het haakaas bijna verwaarlozen , als het maar goed aangeboden wordt !
Aanbieding is zo belangrijk , alsook de rig , in mijn ogen deze beide samen belangrijker als het aas !
Ge moet als het ware uw aas zo presenteren dat het per ongeluk mee opgezogen wordt .
Grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimewo jul 23, 2008 1:26 pm

Gebruik het af en toe puur (enkel plastic) of in combi met m'n SC bollen en zijt maar zeker dat het vis vangt Wink
Altijd in de tackle box Cool en in de zotste kleuren/geuren.
Wel enkel van Enterprise Tackle.

greetz
Wes (lange)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Dario Beerten

Dario Beerten


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : Wilrijk
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimewo jul 23, 2008 1:57 pm

Ik heb ze ook al dikwijls gebruikt, vooral de popup sweetcorn.
En ik moet toegeven, het het werkt heel goed!
Ik gebruik ze vooral om uit te balanceren, maar ook soms single...

grtz
Dario
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimewo jul 23, 2008 2:36 pm

Benny schreef:
Volgens mij moet ge er gewoon voor zorgen dat er vis op uw plek is , en kan men het haakaas bijna verwaarlozen , als het maar goed aangeboden wordt !
Aanbieding is zo belangrijk , alsook de rig , in mijn ogen deze beide samen belangrijker als het aas !
Ge moet als het ware uw aas zo presenteren dat het per ongeluk mee opgezogen wordt .
Grtzz
Benny
Niet mee eens, want ik heb van enkele gasten dingen gehoord dat ze beter op plastic vangen dan op echt aas (dus van jou theorie klopt nie veel) en dat het soms zelfs op de kleur aankomt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimewo jul 23, 2008 11:02 pm

Hi,

Ik heb de sweetcorns gebruikt, steeds de versie van de zachte floaters,
en steeds om een vingertje particles (meestal gewone blikmais van Resto)
mee uit te balanceren. Puur heb ik het nog niet gebruikt.

Altijd in combinatie met een stick gevuld met pellets, gebroken tijgers en
nog meer dozenmais. Tot nu toe heb ik daar al overal reactie op
gekregen, terwijl de boiliehengel(s) soms oorverdovend stil bleven.

Onlangs heb ik ook de fluo-glow versie gekocht, maar die heb ik
nog niet uitgeprobeerd. Da's iets voor de zeer nabije toekomst.

Cheers,
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 8:09 pm

Klinkt interesant,

Maar de wateren waar ik vis zit veel grote brasems, dan is dit toch niet interesant ofwel? Over 2 weken (ja nog maar 2 weken!!! ontzettend veel zin in, niet normaal!!!!!!) gaan we naar Domaine de la Maveline. Ik zou het gerust mee willen nemen, maar heb gehoord dat er veel grote zeelt zit. Dan heeft het ook niet veel nut ofwel?

Gr tim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: brasem   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 8:21 pm

In het begin had ik er ook niet zoveel vertrouwen in, gewoon het idee plastiek, ik heb het dan ooit es getest op een thuiswater met als resultaat 7 grote brasems op een uur, dan was ik wel overtuigd dat het nie uitmaakt dat het plastiek is, en nu op skylake heb ik ook altijd met 1 echte mais en 2 plastiek gevist en daar mijn pb op gepakt en ook met boilies en plastiek tesamen en mooie vissen op gevangen dus ik ben wel overtuigd nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 8:29 pm

Ok,
En ivm met witvis enzo?
We bevissen namelijk het eiland (open kan ook, maar op domaine de la maveline komen de vissen naar ze zeggen van de kant), en om zeelten te vangen vind ik niet erg, maar snachts kan je niet meer zo precies tegen het eiland aan als je wilt. En voor een karper is dat niet erg, maar als je dat voor een zeelt moet doen elke nacht zijn je kanzen verkeken op karper. dat zou zonden zijn.

Of is het egwoon een kwestie van afwachten. veel witvis, maar de (dikke) karper komt dan vanzelf?


Gr Tim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 8:42 pm

Een gast die ik ken, vist nog uitsluitend met plastic (op de rig) en als ge ziet wat hij van grote vissen vangt is echt wel nie normaal (met plastic he).

Ik heb op men plastic één brem gevangen, dus ik heb geen ervaring met witvis op plastic.
proberen is de bootschap Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 8:49 pm

Dat gaan we dan ook zeker proberen!
Nooit geschoten is altijd mis, heb je gelijk in... maar ik heb de afgelopen jaren veel geprobeerd, maar uit eindenlijk hielp het niets.. en kwamk weer back to very basic... daarom ben ik lichtelijk argwaanend voor nieuwtjes..
Vooral als basic nog werkt...

Gr Tim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 8:57 pm

Op Domaine de la Maveline zou het wel is het verschil kunnen maken tussen succes en blank ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 9:13 pm

Ok, heb je ff pm gestuurd.

Gr Tim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 9:51 pm

Blackwater schreef:
Een gast die ik ken, vist nog uitsluitend met plastic (op de rig) en als ge ziet wat hij van grote vissen vangt is echt wel nie normaal (met plastic he).

Ik heb op men plastic één brem gevangen, dus ik heb geen ervaring met witvis op plastic.
proberen is de bootschap Wink

Kan dit niet weer het fenomeen zijn "anders vissen dan de anderen?" Dus ik bedoel dat iedereen met particles/boilies vist en voert, en deze persoon totaal iets anders "dressuur doorbrekend" gebruikt voor aanbieding (plastic dus), wat totaal geur en smaakloos Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 10:02 pm

Totaal mee eens, maar niet dat als iedereen die het gebruikt goed vis vangt!!

Ik zal het niet altijd gebruiken, maar op waters waar het zijn nut heeft zal het zeker aan het hair bevestigd worden .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 10:18 pm

Dit zal naar mijn mening potten kunnen breken op wateren waar er een erg hoge dressuur heerst, op gebied van voorvoeren en actieve boilie visserij.

Persoonlijk heb ik er nog niet veel gebruik van gemaakt, maar zal zeker nog komen. Als haak camouflage heb ik het wel al getest. Alsook in combi met madenvisserij, maar nog geen absolute meerwaarde kunnen ontdekken, ( heb t ook maar op 1 water kunnen testen)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 10:23 pm

Idd makker, maar denk alleen dat er veel zijn die denken dat het all show is en er gewoon het nut niet van inzien, en gewoon verder zitten blanken met hun bollen.

Maar ge moet ze niet al te slim maken Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimedo jul 24, 2008 11:05 pm

Verder dan een nep-mais ben ik nog niet gegaan, en er echt op vangen heb ik ook nog niet gedaan, is vooral van water naar water te bekijken, en de wateren waar ik meestal vis, zijn er niet echt voor geschikt, dit vooral door de grote populatie aan witvis...

Maar ik geloof er wel in, als ik weet dat ik die op een bepaalde sessie zal nodig hebben, zal ik die zeer zeker aankopen en er met vertrouwen mee vissen!

Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimevr jul 25, 2008 2:37 am

Hi,

stefan schreef:
. . . en deze persoon totaal iets anders "dressuur doorbrekend" gebruikt voor aanbieding (plastic dus), wat totaal geur en smaakloos Question


Maakt niet uit;
hang een pispot aan je hair en je hebt ook een volledig nieuwe presentatie,
maar ik garandeer je dat je lang tevergeefs zal kunnen wachten op een beet.
Dressuurdoorbrekend of niet, ze pakken die dingen wel degelijk en daar gaat het om;

Verder moet je die "reukloos en smaakloos" ook maar vergeten;
Ook plastic kan tegenwoordig perfect geflavourd worden, en als die dingetjes van
Enterprise Tackle het nog niet zijn, zal het in elk geval niet lang meer duren.

Cheers,
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimevr jul 25, 2008 9:03 am

Michel..die van enterprice Tackle zijn verkrijgbaar met flavour hoor. Wink toch een deel althans.
Ikzelf heb mais met tutti,strawberry smaak pig
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimevr jul 25, 2008 10:58 am

Hi,

Wesley Mast schreef:
Michel..die van enterprice Tackle zijn verkrijgbaar met flavour hoor. Wink toch een deel althans.
Ikzelf heb mais met tutti,strawberry smaak pig

Merci Wes, en je hebt gelijk,
maar ik weet het intussen zelf ook weer door vanochtend
effe te checken in de garage;
de mijne hebben ook aardbeiensmaak.

Ik schreef dat eerdere antwoord vannacht en wist me niet
meer te herinneren of die dingen geflavourd waren of niet,
ik dacht van wel, maar zeker was ik niet;
Bovendien had ik geen zin meer om naar de garage te gaan
om te checken, en dus heb ik een "open einde" geschreven.
Het ging trouwens vooral om "anders" of "niet", en daar heb
ik vooral op gereplikeerd. ik denk immers niet dat het "anders" is.
Het heeft alleen het voordeel dat je met mais zit te vissen die
tenminste stevig op de haar blijft zitten, en daardoor kan het wel
dat je het meer gaat gebruiken.
Mij maakt het niet uit waarom; ik weet alleen dat ze die dingen
gewoon gretig pakken, and that's what it's all about.


Cheers,
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimeza jul 26, 2008 8:53 am

No problem bro... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Davy Pissoort

Davy Pissoort


Man Aantal berichten : 35
Leeftijd : 45
Woonplaats : Haaltert
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 10-06-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimema jul 28, 2008 6:08 pm

Waar kan je deze plastic aasjes kopen in Oost-Vlaanderen? Karpercenter? Bever?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dario Beerten

Dario Beerten


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : Wilrijk
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitimema jul 28, 2008 6:47 pm

In den bever hebben ze ze zeker Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





het gebruik van plastic Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van plastic   het gebruik van plastic Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
het gebruik van plastic
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» plastic
» Hooked on plastic
» onveilig gebruik
» het gebruik van marker float
» Gebruik type haak en waarom

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: