Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 onveilig gebruik

Ga naar beneden 
+3
Kurt Glorie
Steve Maes
jean-claude francois
7 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 2:40 pm

Ik krijg hier zonet een foto binnen per email
dit zijn de gevolgen van onveilig gebruik van leaders (voorslag, leadcore etz etz)

onveilig gebruik Tetheredcarp

dus mensen, iedereen (ik weet het, ik gebruik hem veilig hoor ik zo dikwijls zeggen)
maar hoe gebeurt het dan, dat dit nog steeds gebeurd???

gebruik toch aub je verstand, als je gaat vissen (want deze vis heeft er niet om gevraagd)

dit is geen aanval op iemand, maar gewoon een algemene waarschuwing!!
Terug naar boven Ga naar beneden
jean-claude francois

jean-claude francois


Man Aantal berichten : 293
Leeftijd : 44
Woonplaats : melle
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 01-06-08

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 2:54 pm

affraid
pffff triestig is dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 3:00 pm

Ik blijf erbij het is nodig dat de mensen goed worden ingelicht en eventueel hun kennis moeten laten testen voor ze hieraan beginnen !
Grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 3:09 pm

En dan verschieten ze ervan dat er op somige waters vanalles geband word!!
en krijg je te horen daar mag niets (te strenge regels ez etz) maar tis door muppets, dat het voor verstandige mensen moeilijk word gemaakt!! scratch scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 3:20 pm

Dat is inderdaad een groot probleem. Enkele boosdoeners vergallen het voor de serieuze onder ons. En krijg je soms ondenkbare regels voorgeschoteld als gevolg!
Terug naar boven Ga naar beneden
Steve Maes

Steve Maes


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 3:25 pm

Ik heb eind vorig jaar een spiegel gevangen die ook een aantal meters leadcore moest meesleuren. Vermoedelijk zwom hij zo al een hele tijd rond, de haak was volledig vastgegroeid en in de kant van de bek waar de haak zat, was deze volledig uitgescheurd. Hoogstwaarschijnlijk heeft de vis alle moeite van de wereld moeten doen om zich los te zwemmen, met als als gevolg dat hij zich zeer ernstig verwond had. Een stuk van de leadcore was gedeeltelijk vastgegroeid met de huid aan zijn kieuw.
De haak zat muurvast en om de wonde niet nog groter te maken, heb ik de haak laten zitten en de leadcore er zo dicht mogelijk tegen afgeknipt. Achteraf alles ontsmet met Klinik. Die vis is in ieder geval beter af dan degene op de foto. Da's om te kotsen ! Misschien moet er op de verpakking van leadcore e.d. wel een duidelijke waarschuwing komen en een uitleg hoe die materialen zeker niet gebruikt mogen worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kurt Glorie

Kurt Glorie


Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 46
Woonplaats : Ieper
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 4:15 pm

Sh...t jong , nie normaal.
Leadcore heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt, voorslag daarin tegen. Zonder vissen is ook geen oplossing met de grote opkomst van sterdriehoek mosseltjes. Valt het ook op , dat op jullie viswateren veeeel meer mosseltjes zijn terug te vinden als 10jaar terug.
Informeer jezelf voor er aan te beginnen, gewoon omdat anderen ermee vissen is geen reden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 4:50 pm

ik zou tog eerst wat raad vragen aan iemand die daar met vist voor ik/iemand anders daar mee ga vissen, dat wil ik zeker niet voorhebben.
grts
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 5:16 pm

Een veilige montage is een must voor ieder(vis & visser).
Weet je niet hoe die veilig te gebruiken vraag dan raad,zeker om in de toekomst zo een gevallen te voorkomen.
Jammer voor de vis in kwestie.
Heb ooit eens een lijnbreuk gehad op het kanaal en de vis wordt 2 maand later gevangen(terug door mij) en onderlijn, swivel, en laeder er nog aan.
Dit was te wijten aan slechte swivels, boel in de vuilbak en veiliger modellen aangeschaft.
We zijn allen niet vrij van een lijnbreuk, maar we moeten zien dat we onze vriend geen kwaad ermee brokkenen.
Vandaar eerst eens kopje gebruiken,...
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 5:59 pm

Inderdaad zeer trieste foto!!!Spijtig dat dit nog gebeurd.............
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 6:05 pm

Geen enkel, maar dan ook geen enkel systeem kan 100% zeker garanderen dat er nooit iets zal mis gaan.
We moeten alleen systemen zoeken/gebruiken die zo dicht mogelijk bij die 100% geraken.
Als we de vis niet willen kwetsen dan zullen we moeten stoppen met vissen, zo simpel is het.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 6:08 pm

Inderdaad NOOIT kunt ge da uitsluiten,maar ge kunt veel vermijden!!!!!Wat ik al niet gzien heb.............. Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 6:09 pm

bart polyn schreef:
Inderdaad NOOIT kunt ge da uitsluiten,maar ge kunt veel vermijden!!!!!Wat ik al niet gzien heb.............. Evil or Very Mad

Tuurlijk Bart, da bedoel ik met systemen te gebruiken die zo dicht mogelijk bij de 100% safety aangrenzen hé.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 6:36 pm

100%-safety lukt nooit, wat voor de ene veilig is is voor de ander brol.
En toch moeten we zulke zaken probrenen te vermijden, maar hoe doe je dit.
Gezond verstand is de eerste optie....
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 6:42 pm

Gezond verstand kunt ge enkel maar gebruiken als ge het hebt hé...

Ik heb ook al zaken gezien aan de waterkant waarvan ik denk, jawadde...
Loodclips die dichtgebonden zijn met dyneema, of waarvan de tailrubber vastgelijmd is met supercol om toch het lood maar nie te verliezen bijvoorbeeld. Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 24, 2009 6:46 pm

Ja Robby , inderdaad maar zo een mensen noem ik geen vissers.
Die hebben dan geen beetje verstand, waar ben je mee bezig als je zulke domme dingen doet.
Veiligheid voor alles.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimewo maa 25, 2009 5:01 pm

de prijs van een lood (als ge het verliest) speelt niet op tegen de veiligheid van een vis!!
daarom dat ik ook altijd probeer, om men lood de verspelen .....
bij mij komt de vis op de eerste plaats en niet dat lood van €2 of meer (ik ga werken voor iets).
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimewo maa 25, 2009 6:49 pm

En anders kan je perfect vissen met stenen die je gaat gaan afwegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimewo maa 25, 2009 7:02 pm

Da van die stenen is geen slecht idee.
Ik heb het ook al ies met da gedacht gespeeld. Maar hebt ge al ies bekeken wa ne kei da ge nodig hebt als ge aan 120gr wilt komen? Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimewo maa 25, 2009 7:45 pm

Da is inderdaad een feit,man.
En werpen gaat ook al moeilijk , als ik mijn lijnen moet uitvaren vis ik met stenen.
greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimewo maa 25, 2009 8:29 pm

Alhoewel ik zelf nooit met stenen gevist heb,kan je toch stenen nemen met een groot soortelijk gewicht,waardoor de steen kleiner blijft!!!Kgeloof bij mij op het werk 1 euro de kg voor de zwaarste!!
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitimedi maa 31, 2009 3:30 pm

Wanneer ik terug ga in de tijd, ne visser die de ene karper na de ander afgeeft in een obstakel (7st)waar hij tegen vist. Ik kom eraan en terwijl hij staat te plassen loopt er een stok af. Ik ben er op tijd bij en vang die vis. Gewoon uw verantwoordelijkheid opnemen en weten waar je mee bezig bent. Niet staan kletsen (zeiken) en bij uw stokken blijven. Grts
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





onveilig gebruik Empty
BerichtOnderwerp: Re: onveilig gebruik   onveilig gebruik Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
onveilig gebruik
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» het gebruik van plastic
» het gebruik van marker float
» Gebruik type haak en waarom

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: