Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 het gebruik van marker float

Ga naar beneden 
+5
Bart Debosschere
Kevin Richez
Bart Raats
de pauw david
Tom Daelemans
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedi maa 23, 2010 3:49 pm

nu we weer bijna van start gaan met vissen (somige zijn al volop bezig)
kan ik er niet genoeg de nadruk op leggen, van je stek goed te pijlen (en te zoeken naar hotspots) of de spot in de spot te vinden.
nu krijg ik wel is de vraag hoe waarom en kan dit niet zo of zo (natuurlijk kan alles)
maar eigenlijk (sorry tis weer van Korda) maar laat dit filmke perfect zien, wat ik en zoveel andere bedoelen met het gebruik van een marker fload + hengel ...
wat ge er mee kunt vinden etz etz

(laat die H bloks of permanente markers waar ze zijn!!)
want persoonlijk vind ik deze manier veel beter (korte afstand natuurlijk he, zolang je kunt werpen) ...

http://www.korda.co.uk/movies/?id=35 kijk en leer ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedi maa 23, 2010 4:24 pm

De filmkes van korda zijn echt goed en een must see voor vele vissers... Zeker voor de beginnende karpervisser...

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedi maa 23, 2010 5:18 pm

tis mss comerce getint, maar de essensie om het goed uit te leggen hoe, waar en waarom is echt super!! (dit is echt niet om korda door de strot de duwen) maar omdat deze korte filmkes je just uitleggen hoe het best moet ...
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedi maa 23, 2010 6:00 pm

hierbij toch even vermelden dat de marker floats van korda super zijn omdat ze een grote schroefdraad hebben waarmee je het pluimpje vastdraait.
Ik heb er al veel gehad waar het pluimpje na enige tijd gewoon afbrak omdat de bevestiging gewoon op niks trok (te zwak was).
De hi visibility marker floats van het nieuwe merk ( ace) zijn ook super

Mijn voorkeur voor lood gaat steevast naar het speciale ontworpen noppenlood van fox (zeker voor het vinden van gravel)
Het is idd zo dat het gemakkelijk blijft steken bij wier maar dat los je simpel op door even met je handen te trekken aan de braid zelf (dus niet met je hengel want die werkt als boog op dat moment).
Hoe gestroomlijnder je lood is hoe minder feeling dat je krijgt met de bodem en dat vind ik ontzettend belangrijk.

Onthou altijd goed gepeild is half gevangen !!


grtzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedi maa 23, 2010 7:03 pm

its all about feeling he David Wink Wink kgeef je 100% gelijk in wat je zegt ....
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedi maa 23, 2010 9:46 pm

Blackwater schreef:
its all about feeling he David Wink Wink kgeef je 100% gelijk in wat je zegt ....

zo is dat tommy cheers
grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimewo maa 24, 2010 1:01 am

Hi,

Goe poeier,

"karperen op grootvaders wijze"
maar het werkt perfekt . . .
en zonder (voerboot-met-)dieptemeter.

Cheers
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimewo maa 24, 2010 12:34 pm

Sinds ik vorig jaar op Sky Lake gevist heb ben ik ook een favoriete gebuiker geworden van de marker float, want op sky lake heb je dit zeker nodig. Van zodra je er goed overweg mee kunt zal je ook ondervinden dat je er veel meer mee te weten komt hoe de ondergrond is dat je bevist. Want met een voerboot zie je wel de diepte maar niet de bodemgesteldheid.

Proberen zou ik zeggen en je zal zien...

Grtz KF
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimewo maa 24, 2010 1:32 pm

hoe de bodemgesteldheid is, is enorm belangrijk (niet op elk water) maar op de meeste, vooral de meer beviste circuit water kan dat wel is heel belangrijk zijn!

ik heb er zelfs 2 staan opgetuigd naast de tent, omdat ik soms een spot vind en deze nog verder wil verkennen en dan is een tweede marker hengel een must (niet echt nodig) maar bon, kheb hem dus kan ik hem gebruiken.
ik zou persoonlijk nooit vertreken (op een sessie) zonder een marker hangel en floats, het heeft me de laatste 2 jaar meer dan de extra vis op de kant gebracht, omdat ik exact wist waar ik viste ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimewo maa 24, 2010 10:00 pm

Op waters waar het kan en mag gaat er voor mij niks boven ne karperhengel met een lood aan. Tot ne meter of vijf is da nog goe te doen. Het systeem van korda is uiteraard super zonder boot. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 8:47 am

beire schreef:
Op waters waar het kan en mag gaat er voor mij niks boven ne karperhengel met een lood aan. Tot ne meter of vijf is da nog goe te doen. Het systeem van korda is uiteraard super zonder boot. Wink
hier is een woordje uitleg bij nodig ze scratch scratch
want begrijp nie goe waar ge naar toe wil met je 5meter (en waters waar het mag!!) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 11:27 am

wat gebruiken jullie zoals draad,molen en hengel, enz voor een marker ansemble. een beetje rekening houdend met een redelijke prijs.
ik gebruik nu een van mijn karper hengels maar weet dat dit niet de juiste manier is, zekers wanneer ze maar 2.75 lb zijn. daarom zou ik graag er een set voor aan kopen. want op de verkeerde manier kun je het niet onder de knie krijgen om deftig te werk te gaan.

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 11:43 am

een goeie stugge hengel (waarmee je goed alles kunt voelen) molen maakt nie veel uit (ik gebruik men oude emblems en aero grt baitrunners) maar lijn is enorm belangrijk!!
gebruik aub nooit geen mono/nylon, want dan sla je de bal compleet mis, en voel je geen kloten
gevlochte lijn is echt wel een must (GR 500 bvb) gevlocht is belangrijk omdat hij geen rek heeft en dus is dit best om de (terwijl je pijld naar diepte) ook de contouren van de bodem kunt voelen

en dit kun je niet met nylon!!!
wat Danny in het filmke voorsteld is goed te doen hoor ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 11:44 am

Hey ,...
Ik gebruik mijn 3,50 lb stokken , met gevlochten draad & het peillood van fox .
Daar kom je ook al een heel eind mee ........
Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel


Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 11:53 am

Wanneer ik mijn gevlochten lijn achter de clip op de spoel leg bij het uitwerpen, schendt dat mijn lijn. Ik heb de ultegra xsa 12000. Iemand een oplossing hiervoor? Zelf dacht ik aan een stuitje ozo op de lijn en de uiteinden achter de klip doen?!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 11:57 am

nog nooit voorgehad, zowel niet met men gevlocht (voor het pijl werk) als mijn nylon (voor het vissen) en ik gebruik in 99% van het geval altijd de lijnclip van de molen ... scratch raar ... scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 1:14 pm

antonie schreef:
Wanneer ik mijn gevlochten lijn achter de clip op de spoel leg bij het uitwerpen, schendt dat mijn lijn. Ik heb de ultegra xsa 12000. Iemand een oplossing hiervoor? Zelf dacht ik aan een stuitje ozo op de lijn en de uiteinden achter de klip doen?!

ik gebruik al jaren de ultegra's xsa 10.000 ma heb nog geen probleem gehad dat mijn draad geschonden raakt door uit te werpen antoine.
ma als je het post zal het bij jou dus wel een probleem zijn, kheb er zo nie direkt een oplossing voor.


greets igor
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel


Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 3:17 pm

Smirny schreef:

ik gebruik al jaren de ultegra's xsa 10.000 ma heb nog geen probleem gehad dat mijn draad geschonden raakt door uit te werpen antoine.
ma als je het post zal het bij jou dus wel een probleem zijn, kheb er zo nie direkt een oplossing voor.
greets igor

Het is zelfs niet door uit te werpen. Gewoon de lijn op gewenste afstand aflopen op de oever en dan de lijn een volledige draai rond de clip leggen. Bij het losmaken van rond de clip is deze al beschadigd. Gisteren was hij zelfs door. Zal mss aan die pb gator braid liggen die niet te fameus is. Nu gaat er bullet braid op. Hopelijk beterschap.
Terug naar boven Ga naar beneden
jurgen lievens

jurgen lievens


Man Aantal berichten : 56
Leeftijd : 46
Woonplaats : markegem
Hobby’s : vissen
Registration date : 07-01-09

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 3:56 pm

Zou je niet beter kunnen voelen met een lichtere hengel en gevlochten lijn of ben ik hier mis?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.liladepthmaps.com
Gast
Gast




het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 4:54 pm

nee nee mis, je bent niet beter af met een lichte hengel!!
geloof me, echt niet (beter een hengel van 3lb1/2 of zwaarder) met een lichte hengel voeld ge niets (is net hetzelfde als nylon) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 6:01 pm

Bij een zware hengel (3-3,50lb) voeld men beter de trillingen van gravel envenals het zand of modder en wier .
Bij een slappere hengel blijft u lood liggen achter van alles en nogwat indien je dan je hengel op curve zet om u lood te verslepen , schiet dit dan op een seconde tijd 2 a 3 meter vooruit en heb je niets van de ondergrond gevoeld .
Bij een stuggere stok kan je perfect slepen met je lood & voel je de trillingen beter aan .....
Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 8:09 pm

bedankt gasten voor de tips.
ik kan he dus vertrouwen om een goedkope stugge hengel aan te schaffen dan een dure spiciaal voorziene marker hengel. als je er een goede klomp lood aan hangt zul je hem wel niet breken zekers en voor te drillen heb je hem niet nodig of sla ik de bal mis.

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 8:17 pm

carpthriller schreef:
bedankt gasten voor de tips.
ik kan he dus vertrouwen om een goedkope stugge hengel aan te schaffen dan een dure spiciaal voorziene marker hengel. als je er een goede klomp lood aan hangt zul je hem wel niet breken zekers en voor te drillen heb je hem niet nodig of sla ik de bal mis.

grts kevin.

Ik zie er het nut niet van in om zo een dure peilhengel te kopen , maar kwaliteit zit wel altijd ergens in de prijs zeker?
ik gebruik mijn century 3,5 lb stok & goedkoop zijn deze niet , maar waarom veel geld geven aan een peilstok ?
Koop u ergens een 12 feet 3,5 lb stok met semieparabool topdeel & stug 2e deel , en je komt ook al een heel eind ..........
Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 8:24 pm

ik zal ook niet de goedkoopste stok kiezen, maar een century zou ik toch niet inzetten voor mijn marker hengel. Wink

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitimedo maa 25, 2010 8:30 pm

carpthriller schreef:
ik zal ook niet de goedkoopste stok kiezen, maar een century zou ik toch niet inzetten voor mijn marker hengel. Wink

grts kevin.

Tis ook omdat ik geen andere keuze heb , heb maar 4 stokken & het zijn nu eenmal deze hengels .
Maar ze doen hun werk evenals om te vissen of om te gebruiken als peilstok ...
Greetz & succes in u zoektocht naar een peilhengel .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





het gebruik van marker float Empty
BerichtOnderwerp: Re: het gebruik van marker float   het gebruik van marker float Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
het gebruik van marker float
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)
» marker float en feature finding
» marker montage
» onveilig gebruik
» het gebruik van plastic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: