Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 marker float en feature finding

Ga naar beneden 
+3
Jerry Van Opstal
Robby Malfliet
Kurt Glorie
7 plaatsers
AuteurBericht
Kurt Glorie

Kurt Glorie


Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 46
Woonplaats : Ieper
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimewo sep 16, 2009 3:59 pm

Da word hier denk ik héél weinig gebruikt Question Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimewo sep 16, 2009 6:06 pm

Veel mensen hier hebben nen télé met dieptemeter hé.
Maar ik nie. Laughing
Ik vertrouw nog altijd op mijne markerfloat, waar ge naar mijn bescheiden mening toch meer nauwkeuriger mee kunt zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal


Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 49
Woonplaats : Vlaanderen - Antwerpen
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimewo sep 16, 2009 6:14 pm

Nen tele komt er bij mij ook niet bij te pas .
Lijn afspoelen en tellen , en een stug stokje met gevoelige tip is voor mij de must .
Denk dat velen niet eens kunnen peilen met ne stok vanwege die tele's .
Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimewo sep 16, 2009 6:25 pm

jerry1974 schreef:
Nen tele komt er bij mij ook niet bij te pas .
Lijn afspoelen en tellen , en een stug stokje met gevoelige tip is voor mij de must .
Denk dat velen niet eens kunnen peilen met ne stok vanwege die tele's .
Grt

dat is de harde waarheid!!
bij mij geen boot geef mij maar de marker Wink old style rocks!
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimewo sep 16, 2009 6:37 pm

Ik vis op een waterke waar veel mensen nen télé met dieptemeter gebruiken om de features te vinden.
Maar ik ben daar nog nie gauw de broek uit gevist zene. Very Happy

En ik hoef zelfs mijne markerfloat nie meer boven te halen. Ik ben telkens spot on overdag, gewoon op 't zicht. En voor 's nachts markeer ik gewoon snel de lijn met wa elastiek voor de vaste hengel.
Ik heb daar geen tv schermke voor nodig zene. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dhaene

Marc Dhaene


Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Woonplaats : lebbeke
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimedo sep 17, 2009 3:48 am

ja robby,das idd waar wa ge zegt.......maar dan moet ge ook alles erbij zeggen he,ge vist er al aardig wa jaartjes en ge moet er nu ook geen half jaar rondlopen om de spots te vinden he Cool ,ge kunt de zee toch ook ni vergelijken met een badkuip zeker.... lol! nu alle gekheid op een stokje( ne mens mag ook is lachen he),
ik gebruik ook altijd een peilstok en peildobber,ten eerste heb ik geen boot (kan soms wel handig zijn) en ten tweede wil ik de bodem als het ware voelen voor ik ergens men aas te water laat en dit is wat veel mensen vergeten.ze kijken op het schermpje en hup het aas wordt gedropt , zonder ook maar iets van de bodem te kennen(zacht,modder,klei enz)GEEF MIJ MAAR DE OUDE METHODE........
groetjes marco
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimedo sep 17, 2009 2:16 pm

Aardig wa jaartjes Marco? Question

Ik vis er nu mijn 3e jaar...
Maar de meeste leden vissen er al véél langer zene! Ik was een van de laatste leden... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimedo sep 17, 2009 3:08 pm

marco schreef:
ja robby,das idd waar wa ge zegt.......maar dan moet ge ook alles erbij zeggen he,ge vist er al aardig wa jaartjes en ge moet er nu ook geen half jaar rondlopen om de spots te vinden he Cool ,ge kunt de zee toch ook ni vergelijken met een badkuip zeker.... lol! nu alle gekheid op een stokje( ne mens mag ook is lachen he),
ik gebruik ook altijd een peilstok en peildobber,ten eerste heb ik geen boot (kan soms wel handig zijn) en ten tweede wil ik de bodem als het ware voelen voor ik ergens men aas te water laat en dit is wat veel mensen vergeten.ze kijken op het schermpje en hup het aas wordt gedropt , zonder ook maar iets van de bodem te kennen(zacht,modder,klei enz)GEEF MIJ MAAR DE OUDE METHODE........
groetjes marco

Als je goed met een dieptemeter kan werken, zie je op het scherm of het een zachte of harde bodem betreft...
Doch steek ik ook niet weg dat een peilhengel soms wat meer kan dan een dieptemeter.... Wink

Grtzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dhaene

Marc Dhaene


Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Woonplaats : lebbeke
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimedo sep 17, 2009 6:49 pm

daar heb je natuurlijk wel een punt zors,ik kan enkel spreken over het werken met een peilhengel ,het is wel een tijdrovende bezigheid als je een nieuw water aanpakt maar toch doe ik dit altijd als ik op nieuw water aankom.het zal wel veel sneller gaan met de boot he das ook waar Laughing
groetjes marco
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
verlinden michel

verlinden michel


Man Aantal berichten : 286
Leeftijd : 55
Woonplaats : temst
Hobby’s : karpervissen en fietsen
Registration date : 22-03-09

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: marker   marker float en feature finding Icon_minitimedo sep 17, 2009 7:15 pm

geef mij ook maar de marker of peil dobber .voor mij persoonlijk veel nouwkeuriger dan den dieptemeter,plus het groote voordeel dat je de bodem mits wat ervaring perfect kan voelen.dit in kombinatie met nen tele dik in orde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimedo sep 17, 2009 8:14 pm

marco schreef:
daar heb je natuurlijk wel een punt zors,ik kan enkel spreken over het werken met een peilhengel ,het is wel een tijdrovende bezigheid als je een nieuw water aanpakt maar toch doe ik dit altijd als ik op nieuw water aankom.het zal wel veel sneller gaan met de boot he das ook waar Laughing
groetjes marco

Ik "voel" ook graag de bodem hoor, wat je uiteraard met een boot niet kan hé...

Grtzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimedo sep 17, 2009 8:36 pm

Ik maak ook het liefst gebruik van een peil hengel dikwijls wel in combinatie met een tele. Maar als het kan dan nog liefst een zodiac en een steekstok of iets dergelijks.

Op het kanaal gebruik ik meestal een vaste hengel om mee te peilen ook zeer handig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitimedi sep 22, 2009 1:20 pm

een peil hengel is zo belangrijk!!
zo deze week nog ondervonden, door veel te peilen en de bodem te voelen kom je veel te weten.
en ook uit wat de bodem bestaat, zo heb je gravel en gravel (grote en kleine steentjes) en als ge weet dat ge links van de gravel moet vissen op de kleine gravel/grind is het belangrijk dat ge het verschil kunt voelen, succes kan op een klein plekste liggen, maar als ge het niet vind zit ge daar te blanken.

materiaal is heel belangrijk, (goeie peil hengel en marker) en liefst gevlochte lijn om dat extra te voelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





marker float en feature finding Empty
BerichtOnderwerp: Re: marker float en feature finding   marker float en feature finding Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
marker float en feature finding
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» het gebruik van marker float
» Soul the Float
» marker montage
» Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: