Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: marker float en feature finding wo sep 16, 2009 3:59 pm
Da word hier denk ik héél weinig gebruikt
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: marker float en feature finding wo sep 16, 2009 6:06 pm
Veel mensen hier hebben nen télé met dieptemeter hé. Maar ik nie. Ik vertrouw nog altijd op mijne markerfloat, waar ge naar mijn bescheiden mening toch meer nauwkeuriger mee kunt zijn.
Onderwerp: Re: marker float en feature finding wo sep 16, 2009 6:14 pm
Nen tele komt er bij mij ook niet bij te pas . Lijn afspoelen en tellen , en een stug stokje met gevoelige tip is voor mij de must . Denk dat velen niet eens kunnen peilen met ne stok vanwege die tele's . Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: marker float en feature finding wo sep 16, 2009 6:25 pm
jerry1974 schreef:
Nen tele komt er bij mij ook niet bij te pas . Lijn afspoelen en tellen , en een stug stokje met gevoelige tip is voor mij de must . Denk dat velen niet eens kunnen peilen met ne stok vanwege die tele's . Grt
dat is de harde waarheid!! bij mij geen boot geef mij maar de marker old style rocks!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: marker float en feature finding wo sep 16, 2009 6:37 pm
Ik vis op een waterke waar veel mensen nen télé met dieptemeter gebruiken om de features te vinden. Maar ik ben daar nog nie gauw de broek uit gevist zene.
En ik hoef zelfs mijne markerfloat nie meer boven te halen. Ik ben telkens spot on overdag, gewoon op 't zicht. En voor 's nachts markeer ik gewoon snel de lijn met wa elastiek voor de vaste hengel. Ik heb daar geen tv schermke voor nodig zene.
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: marker float en feature finding do sep 17, 2009 3:48 am
ja robby,das idd waar wa ge zegt.......maar dan moet ge ook alles erbij zeggen he,ge vist er al aardig wa jaartjes en ge moet er nu ook geen half jaar rondlopen om de spots te vinden he ,ge kunt de zee toch ook ni vergelijken met een badkuip zeker.... nu alle gekheid op een stokje( ne mens mag ook is lachen he), ik gebruik ook altijd een peilstok en peildobber,ten eerste heb ik geen boot (kan soms wel handig zijn) en ten tweede wil ik de bodem als het ware voelen voor ik ergens men aas te water laat en dit is wat veel mensen vergeten.ze kijken op het schermpje en hup het aas wordt gedropt , zonder ook maar iets van de bodem te kennen(zacht,modder,klei enz)GEEF MIJ MAAR DE OUDE METHODE........ groetjes marco
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: marker float en feature finding do sep 17, 2009 2:16 pm
Aardig wa jaartjes Marco?
Ik vis er nu mijn 3e jaar... Maar de meeste leden vissen er al véél langer zene! Ik was een van de laatste leden...
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: marker float en feature finding do sep 17, 2009 3:08 pm
marco schreef:
ja robby,das idd waar wa ge zegt.......maar dan moet ge ook alles erbij zeggen he,ge vist er al aardig wa jaartjes en ge moet er nu ook geen half jaar rondlopen om de spots te vinden he ,ge kunt de zee toch ook ni vergelijken met een badkuip zeker.... nu alle gekheid op een stokje( ne mens mag ook is lachen he), ik gebruik ook altijd een peilstok en peildobber,ten eerste heb ik geen boot (kan soms wel handig zijn) en ten tweede wil ik de bodem als het ware voelen voor ik ergens men aas te water laat en dit is wat veel mensen vergeten.ze kijken op het schermpje en hup het aas wordt gedropt , zonder ook maar iets van de bodem te kennen(zacht,modder,klei enz)GEEF MIJ MAAR DE OUDE METHODE........ groetjes marco
Als je goed met een dieptemeter kan werken, zie je op het scherm of het een zachte of harde bodem betreft... Doch steek ik ook niet weg dat een peilhengel soms wat meer kan dan een dieptemeter....
Grtzzzzzzzzz
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: marker float en feature finding do sep 17, 2009 6:49 pm
daar heb je natuurlijk wel een punt zors,ik kan enkel spreken over het werken met een peilhengel ,het is wel een tijdrovende bezigheid als je een nieuw water aanpakt maar toch doe ik dit altijd als ik op nieuw water aankom.het zal wel veel sneller gaan met de boot he das ook waar groetjes marco
verlinden michel
Aantal berichten : 286 Leeftijd : 56 Woonplaats : temst Hobby’s : karpervissen en fietsen Registration date : 22-03-09
Onderwerp: marker do sep 17, 2009 7:15 pm
geef mij ook maar de marker of peil dobber .voor mij persoonlijk veel nouwkeuriger dan den dieptemeter,plus het groote voordeel dat je de bodem mits wat ervaring perfect kan voelen.dit in kombinatie met nen tele dik in orde.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: marker float en feature finding do sep 17, 2009 8:14 pm
marco schreef:
daar heb je natuurlijk wel een punt zors,ik kan enkel spreken over het werken met een peilhengel ,het is wel een tijdrovende bezigheid als je een nieuw water aanpakt maar toch doe ik dit altijd als ik op nieuw water aankom.het zal wel veel sneller gaan met de boot he das ook waar groetjes marco
Ik "voel" ook graag de bodem hoor, wat je uiteraard met een boot niet kan hé...
Grtzzzzzzz
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: marker float en feature finding do sep 17, 2009 8:36 pm
Ik maak ook het liefst gebruik van een peil hengel dikwijls wel in combinatie met een tele. Maar als het kan dan nog liefst een zodiac en een steekstok of iets dergelijks.
Op het kanaal gebruik ik meestal een vaste hengel om mee te peilen ook zeer handig.
Gast Gast
Onderwerp: Re: marker float en feature finding di sep 22, 2009 1:20 pm
een peil hengel is zo belangrijk!! zo deze week nog ondervonden, door veel te peilen en de bodem te voelen kom je veel te weten. en ook uit wat de bodem bestaat, zo heb je gravel en gravel (grote en kleine steentjes) en als ge weet dat ge links van de gravel moet vissen op de kleine gravel/grind is het belangrijk dat ge het verschil kunt voelen, succes kan op een klein plekste liggen, maar als ge het niet vind zit ge daar te blanken.
materiaal is heel belangrijk, (goeie peil hengel en marker) en liefst gevlochte lijn om dat extra te voelen.