Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)

Ga naar beneden 
+2
Guy Michiels
Beelens Pascal
6 plaatsers
AuteurBericht
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 10:44 am

hallo salooners.... cheers
dit is voor mij nieuw...dus don't shoot me,i.v.met de vragen Neutral
goe...zoals de titel zegt....eens a plaatsken gevonden,en ge legt er uwen marker op/tegen....(indien men mag of course,hangt van water tot water af)....daar snappik het niet goe scratch .... ge dropt uwen marker ...en dropt ge uw voer en haakaas daar knal tegen,of legt ge uwen marker iets verder ...of hoe?....want bij een aanbeet,wat gebeurt er dan?riskeert die niet te stroppen met elkaar?...natuurlijk,vraag ik dit,als ge uwen marker laat liggen,gedurende de sessie(kwestie van de juist plaats terug te vinden).....of wordt dit liever niet gedaan?
thnx&grtzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 10:56 am

Pascal makker

je beantwoord bijna je eigen vraag!
met te zeggen dat je lijn zou kunnen stropen, in de lijn van de marker.
het is dan volgens mij geen goed idee een permanente marker te gebruiken (voor verspelen van vissen te voorkomen in de lijn).
ik gebruik altijd een hengel, met marker en bij voeren of terug ingooien, gooi ik gewoon mijn marker terug uit!!
clip de lijn en je vind altijd je spot terug (zonder probleem)
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 11:07 am

Als het niet te diep is neem je een pvc buis met wat
kurk in ofzo. Zo schuift je lijn er langs als de vis erachter
zit. Bij een marker met een koord is dat miserie!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben van de Linde

Ben van de Linde


Man Aantal berichten : 91
Leeftijd : 49
Woonplaats : Mechelen
Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen
Registration date : 27-06-08

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 11:10 am

Indien het idd gaat over stekken binnen werpafstand dan lijkt het mij idd ook het meest aangewezen om te werk te gaan met het systeem zoals aangegeven door Tommy.

Wanneer je echter gaat praten over het markeren van stekken met de boot of maw buiten werpafstand dan is deze methode niet meer echt bruikbaar. Ik zou zelf echter nooit nog gebruik maken van markers en wel omwille van volgende redenen:
- zichtbaar voor iedereen maw zit je buiten de nachtviszones dan ben je opvoorhand gespot.
- andere waterrecreanten, zeilers, surfers, zwemmers, andere (roof)vissers, ... kunnen je marker oppikken verplaatsen etc.
- zichtbaarheid 's nachts (tenzij Atropa markers, al vind ik deze véél te duur).
- verspelen van vissen in marker.
Voor mij persoonlijk meer nadelen dan voordelen aan markers.

Maar goed wat is dan het alternatief als je er toch gebruik van wil maken?

De draagbare GPS. Tegenwoordig niet meer super duur en perfect om stekken etc te markeren en zelfs het jaar daarna terug te vinden. Heb als ik mij niet vergis 2 of 3 jaar geleden eens een artikel geschreven voor het VBK over het gebruik en de voordelen van dit toestelletje. Misschien dat dit je deels kan opweg helpen in het maken van een juiste keurze.

Dus voor mij geen marker lang leve de portabele GPS.

Mvgr.

Ben van de Linde
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 11:22 am

Nice Ben, kwou net iets over de GPS zeggen.
op de grote meren in france (du Der, orient) worden deze gebruikt, om spots te markeren
en dan vaar je gewoon naar de spot met de hulp van de GPS

ook altijd handig, voor de volgende trip (kun jeje spots terug vinden op enorm grote waters)

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Mag%2042
articel was van een zeker Ben Van De Linde .... Wink Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 11:29 am

@ Ben & Tommy: Ikzelf heb ook al veel gelezen en gedaan wat betreft dat gps-vissen, maar wat is jullie bevinding hiermee als het gaat om exacte positionering? Dus dat het altijd wel een meter of 10 scheelt met de hotspot?

Welke toestellen gebruiken jullie?

Ik hoor het graag.

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 11:36 am

Kristof, ik gebruik geen GPS (heb er over gehoord en gelezen) ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 11:37 am

Blackwater schreef:
Pascal makker

je beantwoord bijna je eigen vraag!
met te zeggen dat je lijn zou kunnen stropen, in de lijn van de marker.
het is dan volgens mij geen goed idee een permanente marker te gebruiken (voor verspelen van vissen te voorkomen in de lijn).
ik gebruik altijd een hengel, met marker en bij voeren of terug ingooien, gooi ik gewoon mijn marker terug uit!!
clip de lijn en je vind altijd je spot terug (zonder probleem)

dus,da vermoedde ik ook dus...geen marker 'permanent'laten liggen.......en met clip werken....
asge moogt uitvaren met boot,is natuurlijk die staafmarkers ideaal...maarda is meestal geen optie Rolling Eyes ...
thnx,T...
kleer elken dag awa bij Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 11:48 am

kheb twee hengels met marker aan (ééntje dat ik gebruik) om bodem af te tasten
en dan te weten welke diepte het daar is,eens ik iets intresants heb gevanden (grind/gravel bvb)
en met de tweede hengel gooie ik dan naar de spot om te weten hoe groot de spot is, om zo perfect te weten op welke ondergrond ik vis (kan enorm belangrijk zijn)
eens ik het weet clip ik de lijn, en vind ik altijd perfect de spot terug.

neem een plaats op je stek vanwaar je elke keer uitgooit en pak een punt aan de overkant/horizon als richting aangever!!

dit kun je gebruiken tot hoever je met een marker kunt gooien, 110, 120 etz meters
deze manier geeft je geen enkel probleem, en er is niets dat op de stek/spot blijft (hangen of staan).
Terug naar boven Ga naar beneden
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder


Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 52
Woonplaats : Beveren-Waas
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimema jan 19, 2009 2:15 pm

Kristof Van Aert schreef:
@ Ben & Tommy: Ikzelf heb ook al veel gelezen en gedaan wat betreft dat gps-vissen, maar wat is jullie bevinding hiermee als het gaat om exacte positionering? Dus dat het altijd wel een meter of 10 scheelt met de hotspot?

Welke toestellen gebruiken jullie?

Ik hoor het graag.

grtz

@Kristof:
Sinds vorig jaar maak ik ook gebruik van een 'handheld' GPS. De afwijking (op de plaatsen waar ik deze heb gebruikt) bedraagt meestal zo'n 3m. Een supereenvoudig toestel zonder overbodig gedoe is de Etrex H van Garmin, kost je een kleine €100, en je bent gesteld.

Zoals Tommy al aangaf, op de big lakes is zo'n GPS een stap voorwaarts in je visserij (al heb je nog steeds
een dieptemeter nodig voor de juistheid)

@ Ben: Bedankt voor jouw VBK artikel (ergens eind '06), dit heeft vast voor veel vissers de ogen geopend!

Best regards,

Ivan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
jurgen lievens

jurgen lievens


Man Aantal berichten : 56
Leeftijd : 46
Woonplaats : markegem
Hobby’s : vissen
Registration date : 07-01-09

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimedi jan 20, 2009 3:58 pm

ik doe niets anders meer dan mijn hengels met gps inleggen.
Om te beginnen markeer ik altijd mijn stk met een waypoint, deze vind je dan altijd terug in het donker,mist enz.
Dan kan je op zoek gaan naar spots waar je wilt vissen, die markeer je ook met een waypoint.
Lijnen uitvaren is gewoon naar de waypoints varen en klaar is kees.
Van de positiefout moet je je niet veel aantrekken omdat deze er al was toen je de waypoints vastlegde.
ZO, geen gezever meer met markers en toestanden.
Moet er wel bij zeggen dat ik altijd nog 1 marker aan boord heb om de bodemhardheid te controleren.

groeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.liladepthmaps.com
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimedo mei 07, 2009 8:12 pm

Ik heb dit toppic nog eens opgevist omdat ik met ongeveer hetzelfde probleem zit. In de zomer ga ik een water bevissen in frankrijk waarbij ik alle lijnen uitvaar. Ik ga dus niets uitgooien en een markerfloat kan ik dus niet gebruiken (anders is tommy zijn techniek echt ideaal).

Vorig jaar vonden wij onze spots met de dieptemeter, oké geen probleem, alle stokken droppen, secuur gelegd en klaar. Dan komt het, 's nachts 2 uur een run. Oké zeer goed, de vis is geland, pics zijn genomen en de vis gaat terug. Maar dan stonden we daar, 2u30 's nachts en je moet die stek zien terug te vinden in een donker gat. We hebben dan telkenmale elk om beurt de lijn terug uitgevaren door in het holst van de nacht dus met de dieptemeter die wiervrije stek terug te zoeken. Dat ging maar tegen dat ongeveer gedaan was, was het al rap 3u30, dus dat begon redelijk door te wegen na het derde nachtje en was dus bijna niet te doen, veel te omslachtig eer je het terugvond, of eer je goed lag...

Markers wilden we ook niet gebruiken vanwege bovenstaande redens, die draad dat in de weg zit. Maar hoe moeten we het dan wel doen?? Een gps wil ik niet aanschaffen ervoor, want het water is niet in het kaliber Cassien, Orient. Het is dus een relatief kleiner water en die afwijking van 3m zou te groot zijn om de exacte spot te vinden.

Wie kan helpen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimevr mei 08, 2009 4:43 am

Terug naar boven Ga naar beneden
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimeza mei 09, 2009 9:02 am

Bedankt voor de info Tommy, kga dat eens bekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimeza mei 09, 2009 9:08 am

ik heb deze nog liggen Atropa Atrospot, daar konden die buizen van de staafmarker ook mee gebruikt worden hé? Allé dacht toch zoiets...

Momenteel zijn deze niet fijn in gebruik, moet echt als staafmarker kunnen dienen!

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) N_art2578_Memo2_2

greetzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimeza mei 09, 2009 10:44 am

Hoe werkt uw systeem dan Stefan ? Is dat met een draad dan ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimeza mei 09, 2009 11:50 am

Inderdaad, voorlopig moet ik deze nog monteren via draad. Wat ik persoonlijk niet graag doe!
Dus daarmee ook nog maar 1x gebruikt. Verder wel zeggen dat dat blauwe ledje goed opvalt s'nachts.

greetzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitimeza mei 09, 2009 10:07 pm

Ik heb drie van deze markers (atrospot & atrotube) in gebruik, hele goede markers maar wel een stevige prijs.
Je kan zelfgemaakte vinden voor de helft.

De staafmarkers kosten rond de 45 euro per stuk, een spot 40 euro per spot (Bever Willebroek).
Je moet dan zelf wel nog voor gewichten zorgen...

Grote voordeel van de atrotube is het feit dat deze met behulp van de waterdruk zelf aanpast aan de hoogte van het water (binnen een marge van 1 meter).

Nadeel van staafmarkers is dat hier mogelijk dressuur op ontstaat + het feit dat iedereen weet waar jij aan het vissen (en voeren) bent.


GPS is zeker een oplossing, maar heeft een gemiddelde afwijking van 3m (dat is dus 9 m2) en dat is een beetje te veel voor sommige kleine spots.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)   Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe met een marker te werk ? (1 die blijft liggen)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» marker float en feature finding
» marker montage
» het gebruik van marker float

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: