Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 11:21 am
Jip beste saloners..... Wat ik jullie wil vragen zijn er nog mensen die problemen hebben met deze clips ?????????? Weet al van verschillende mensen en ikzelf ook, dat er eventueel een slecht serrie in zit dit kan en dit bij de recenste verpakkingen. Het probleem zit er in dat met name het clipje afkraakt maar dit dan aan de voet van de clip, waar het vasthangt aan het lijfje. Telke malen u lood kwijt als je insmijt. Heb al ondervonden dat het meestal gebeurd met de bruine (muds???) modellen. Bij de groene(weeds) heb je het minder alda niet. Als er mensen zijn die dezelfde problemen hebben of hebben gehad graag had ik u bevindingen gehoord. Greetz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 1:08 pm
makker, dat probleem is niet nieuw (heb ik enkele jaren geleden al vast gesteld) daarom dat ik ze ook al weer een tijdje niet meer gebruik!!
ik gebruik nu (de nieuwe covert lead clips van Gardner) al vis ik tegenwoordig met inline (maar op de metode fall off) met de leadcore over het lood inplaats van erdoor, heel veilig (één nadeel je bent elke keer je lood kwijt bij het vangen van een vis) maar das bij mij net de bedoeling!!
dus, bij deze kan ik de covert clips aanraden (of the loc jaw van armaled) maar voorkeur voor de Gardner covert clips omdat ze veel kleiner zijn dan meeste clips ....
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 3:19 pm
Nog nooit probs gehad met de systemen van Korda jongens...
greetz Lange
Gast Gast
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 4:22 pm
tja wes, ik ken genoeg mensen die er wel probs mee hebben (zoals Exos al aanhaald)
Gast Gast
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 4:52 pm
Bij toeval hahaah heb ik het ook gezien op de casting dag dat de clip gebroken was vreemd in al die jaren nog nooit mee gemaakt. Misschien zou je de clip van Mika kunnen proberen daar zit een ijzere clip op wellicht zal deze niet afbreken.
Gerard
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 5:01 pm
Inderdaad op de casting had ik er ook last van, denk inderdaad van te veranderen van merk of model. Nog nooit had ik eerder problemen met voorgenoemd merk. Zeker ook nog nooit klagen van gehad,maar het valt op dat het de laatste tijd vele malen voorkomt. Deze nacht nog had mijne maat er ook problemen mee........ Sedert de casting heb ik mijn oudere clips weer gebruikt, en heb er geen last meer van........toeval : ik denk van niet. Maar bij deze maak ik me dan ook geen zorgen de nieuwe liggen jammer genoeg al in de vuibak. Greetz
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 5:05 pm
Nu het hier besproken wordt, in men laatste pakje safety clips gravel van korda heb ik het ook 1x voorgehad, verder stond ik er niet echt bij stil, maar bij deze weet ik hoe laat het is.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 5:24 pm
ik heb de nieuwere clips van korda niet meer gebruikt maar had het ook met de oude modelen (en ik niet alleen) vooral bij het gebruik van stick en pva zakjes, brak de tong/lipje van de clip af bij het uitgooien en bijgevolg lood kwijt bij het ingooien (kwil gerust men lood kwijt, maar niet voor ik de kans krijg een beet te krijgen) daarom ben ik ook andere gaan gebruiken ....
Gast Gast
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? za jun 20, 2009 6:35 pm
heb der al veel getest en nu de laatste 5jaar vis ik met die van mika en nog geen props met gehad.
grtz
jakke
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? zo jun 21, 2009 7:10 am
Nog nooit problemen meegehad,moet ik zeggen !!lucky me !!Het enige probleem ik ondervind,is als ik redelijk ver moet smijten,de wartel uit de clip durft komen!!ik heb er vroeger gehad waar je de wartel kon inleggen en dan de clip via een clipje(weeral )kon dichtdoen,kgeloof dat ze van armaled(correct me if I'm wrong)zijn!!!Weet tevens iemand waar ik deze kan krijgen? grtzzzz Bart
Gast Gast
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? zo jun 21, 2009 7:51 am
voor alle duidelijkheid het probleem is met korda clips!!
@ Bart, dat zijn idd armaled (LocJaw clips).
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? zo jun 21, 2009 9:09 am
Ik maak ook gebruik van die clips en heb nog geen last ondervonden. Ik moet nu wel geen lange afstanden werpen dus komt er bij mij ook niet zoveel druk op de clips. Vandaar waarschijnlijk.
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ???????? zo jun 21, 2009 9:37 am
heb nog nooit probleemkes gehdad met die clips, mare kvis er ook niet altijd mee( verre van eigenlijk). goed om weten dat er een foutje inzit. thx for the info
groetjes
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Problemen met de safety-clip van korda ????????