Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Magot Clip

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimewo sep 24, 2008 9:00 pm

yip

ke een vraagske inverband met de rig voor de magot clip. zou dat graag eens proberen maar weet nie goed welk ne rig. Is dat het zelfde principe als de "standaardrig" maar in plaats van je hair is het die magot clip?

als er iemand is die het eens wil uitlegn alvast bedankt.

grtz de kleinen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimewo sep 24, 2008 9:17 pm


Magot Clip Maden-1
Magot Clip Magots-1
een simpele rig volstaat om met de clip te vissen, stiff rig is er perfect voor, zoals ge ziet op de foto´s
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimewo sep 24, 2008 9:26 pm

thx vo de vlugge reactie. als ik nog eens tijd heb zal ik het eens proberen, als ik nog vragen heb laat ik wa weten, maar denk wel dat zal gaan Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimedo sep 25, 2008 8:58 am

inderdaad, combi zoals afgebeeld gaat wel redelijk goed. Ook al eens mee bezig geweest. Enige opmerking was dat de clip zelf snel open plooit na enkele vangsten/aanbeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel


Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimedo sep 25, 2008 1:59 pm

Persoonlijk ben ik geen voorstander van de maggotclip. Ik heb hem in de tijd aangekocht en 2 maal mee gevist.
1) Ten eerste is het onnatuurlijk kwa presentatie.
2) De punt om de maden op te prikken is te bot waardoor de maden open springen en dus niet lang levendig zijn.
3) De presentatie van korda ziet er mooi uit en bedekt de clip, maar draai hem eens uit, je maden hangen allen onderaan de clip dood en in een papje. Hier kan ik dan geen vertrouwen in hebben als ik aan het vissen ben.

In de winter vis ik graag met maden, dus persoonlijk heb ik de clip weggelaten zodat de maden perfect in leven blijven, lees attractiever zijn en dus mijn vertrouwen hebben ipv die ijzeren ring.

Ik heb aan de hair een kleine rig ring geknoopt. Met een scherpe naainaald kan je de maden zonder dat ze openspringen makkelijk overschuiven op een naaidraad. Breng de maden samen en knoop de naaidraad aan de rig ring. Bij het aantrekken kan je de naaidraad helemaal toetrekken en komen de maden perfect in een dots. Als je geen last hebt van witvis komt je aas na 12 u perfect gepresenteerd en levend terug aan de kant.
Waarom niet een gewoon lusje aan de hair ipv rig ring, wel de maden hebben de neiging zich op te krullen langs de hair tot tegen de haak, met een rig ring geen last van.

Magot Clip Sized610

Magot Clip Sized611
Misschien is de hair hier wat kort maar het gaat om het idee. De hoeveelheid maden kan je zelf kiezen terwijl je de maggotclip moet vol steken.

Ik heb hier niets nieuws gezegd, als er maar enkelen mee geholpen zijn, da is het belangrijkste.

Grtz Antonie Cool

Suggesties, verbeteringen altijd welkom!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimedo sep 25, 2008 7:12 pm

yip antonie,

zal de manier van u ook zeker eens proberen alsook met de maggotclip zal dan eens vergelijken.

thx voor de tips
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimevr sep 26, 2008 8:21 am

Inderdaad, da's juist. die punt is idd. superbot en te dik voor de gevoelige maden.
Is een leuk alternatiefje, zal het zeker eens testen.

greetzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimezo sep 28, 2008 7:35 pm

Met meelwormen voor op forel zou die madenclip goed werken. Is te zwaar gemaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimema sep 29, 2008 8:38 am

Kan verkeerd zijn maar volgens mij gaan maden zowiezo na een half uurke onder water dood , of ze nu geprikt zijn of niet , zal het eens testen , niemand van gaia hier ?
Een handlijnvisser vervangt regematig zijn aas en bijgevolg zijn deze interesanter voor hen .
Voor onze visserij dan toch maar plastieken maden ?
Grtzz
Bernny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimema sep 29, 2008 9:32 am

Benny schreef:
Kan verkeerd zijn maar volgens mij gaan maden zowiezo na een half uurke onder water dood , of ze nu geprikt zijn of niet , zal het eens testen , niemand van gaia hier ?
Een handlijnvisser vervangt regematig zijn aas en bijgevolg zijn deze interesanter voor hen .
Voor onze visserij dan toch maar plastieken maden ?
Grtzz
Bernny

Suspect Michel is watching you Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel


Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimema sep 29, 2008 11:07 am

Maden zijn zeker niet dood na half u, heb er al max12u mee gevist, die leefden nog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimeza okt 18, 2008 5:25 pm

yip

heb vandeweek naar de plaatselijke viswinkel geweest en heb achter die maggot clips gevraagt.
hij zei dat ze van de markt gehaald waren omdat de punt te bot is kan da zijn??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimeza okt 18, 2008 5:58 pm

idd dat was ook zo, maar Korda heeft ondertussen
de nieuwe maggot klip op de markt (met scherpere punt) nu verkrijgbaar in x small, small, medium en large
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimedo mei 07, 2009 7:42 am

Iemand de nieuwe maggot clips gekocht en uitgeprobeerd?Ben van plan er ook eens mee te vissen...........
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimedo mei 07, 2009 4:01 pm

Op mijn clip hang ik 2 levende maden en dan een valse, dit opeenvolgend tot de clip goed vol zit.
Voordeel: Je maden zakken niet naar de midden op een hoopje met die valse er tussen.
2e:Als er witvis aan u maden zit , dan zijn ze zeker niet allemaal uitgezogen.
greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimeza mei 09, 2009 7:08 am

Ok thanks voor de tip.............ga ik eens uitproberen Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimeza mei 09, 2009 8:50 am

is inderdaad een handig gegeven, heb zopas die plastieken handel aangekocht, gaat m'n komende visserij meer en meer bepalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimeza mei 09, 2009 8:53 am

hoe bieden jullie dit meestal aan? Met een gewoon lood en een pva zakje erbij, of ook al eens met een korda method feeder princiepe?
Ik heb het het vaakst geprobeerd met de method, en krijg dan toch vaker brasem aanbeten erbij en een enkele karper...
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimezo mei 10, 2009 7:33 am

Denk dat het logisch is dat je meer brasemaanbeten mag verwachten.Zelfs als je single zou vissen met die maggots ga je een hoop witvis vangen.Ik ga er enkel mee vissen op een water waar er bijna niets van witvis opzit.Kzou anders die maggots nooit bovenhalen............ Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitimedi mei 12, 2009 10:14 am

bart polyn schreef:
Denk dat het logisch is dat je meer brasemaanbeten mag verwachten.Zelfs als je single zou vissen met die maggots ga je een hoop witvis vangen.Ik ga er enkel mee vissen op een water waar er bijna niets van witvis opzit.Kzou anders die maggots nooit bovenhalen............ Cool

Is helemaal waar, maar als je op putten vist waar er een 95% aan boilie visserij bestaat, is zo'n wijziging zo nu en dan nooit slecht. Denk dat ik er de komende weken eens wat tijd ga insteken se!
En zal die slijmerds er maar voor lief bijnemen zekers lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Magot Clip Empty
BerichtOnderwerp: Re: Magot Clip   Magot Clip Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Magot Clip
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Problemen met de safety-clip van korda ????????

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: