Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Welk water??? vr apr 17, 2009 8:02 am
Welk water is dit precies en heeft er iemand info ivm toelating om te vissen? Het bevindt zich net over de afrit Lokeren richting Antwerpen, aan de linkerkant. Op google earth staan er 2 vijvers genaamd, Molsbroek en Zandgroeve de Maere vijver.
Alvast bedankt
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Welk water??? vr apr 17, 2009 9:11 am
Denk dat Molsbroek een prive water is voor jet-ski toestanden. De Maere is een water met een selectief groepje kapervissers en een enonme grote wachtlijst. Indien mis mijn excuses, ben niet zeker.
joris peelman
Aantal berichten : 116 Leeftijd : 40 Woonplaats : Uitbergen Hobby’s : vissen en ballooning Registration date : 11-08-08
Onderwerp: Re: Welk water??? vr apr 17, 2009 9:52 am
Je hebt het molsbroek, dat zijn verschillende kleinere vijvers waar er op sommige mag gevist worden. Redelijk veel snoek, maar van wa zwaardere karper heb ik er nog ni teveel gehoord. Vijver daarnaast is de maere, een zandwinning waarvan een groot deel vant bestand gepikte vissen zijn. Wachtlijst is er in theorie, de praktjk is iets anders... Daarnaast ligt de meganck (hamputten), een iets grotere zandwinning met een klein bestand, maar o zo mooi zitten. De reuzen moet je daar ook ni verwachten (er zitten er enkele), maar der zwemmen wel veel mooie spiegels rond.
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Welk water??? vr apr 17, 2009 10:50 am
En hoe zit het dan op de Hampuuten met een vergunning of is daar ook een wachtlijst en indien zo. Waar of bij wie kan ik mijn lichtje opsteken? Alvast bedankt voor de reply's
Grtz
Wim Van Overloop
Aantal berichten : 104 Leeftijd : 46 Woonplaats : Belsele Hobby’s : karpervissen Registration date : 03-12-08
De Hamse visputten is een openbaar water in medebeheer met vzw Durme. Grz Ene mannen molsbroek is een vogelreservaat en in natuurbeheer volgens mij mag je er niet vissen dat hebben me die talloze bordjes me toch verteld.
joris peelman
Aantal berichten : 116 Leeftijd : 40 Woonplaats : Uitbergen Hobby’s : vissen en ballooning Registration date : 11-08-08
De meganck en de Maere zij pokke diepe waters (er werd vroeger) nu weet ik het niet meer, aan zandwining gedaan!! heb een jaarke op de maere gevist, maar er heeste daar een kunt mentaliteit (ander vissers) mijn stek daar, mijn stek ginder en daar vis ik zondags en daar woensdag (zo van die toestanden) ben er dan ook weer snel weg gebleven (zo kon/kan ik niet vissen) ...
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Welk water??? wo apr 22, 2009 7:04 pm
Paar maten van mij vissen er, maar zo hoog lopen ze er toch ook nie mee op als ik da zo hoor.