Onderwerp: Dead Carp on KK 9-10 za mei 09, 2009 3:48 pm
Not sure if this news has already been posted, but I found 7 dead carp on KK 9-10 on Thursday 1 was a Orange Koi common, and another was guessing about 20kilos mirror. Also saw a small dead common on 6-7.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 za mei 09, 2009 3:51 pm
not heard anything about this Dan (and was not talked about yet on the forum) always sad to hear about dead carp
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 za mei 09, 2009 3:56 pm
they were between metal plant and lock 9, very sad. a local karper said the hot water had been pumping into canal for 2 weeks solid 24x7??? cannot be good for carp surely.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 za mei 09, 2009 4:04 pm
no can´t be good indeed
Gast Gast
Onderwerp: hot water za mei 09, 2009 5:45 pm
Do you mean hot water from the powerplant in mol called the atoom via the congocanal.
If so i don't really believe this, they stopped pumping hot water a long time ago.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 za mei 09, 2009 5:50 pm
no its the warm water the metal factory (at the strech of 9-10) pums out!! factory is Umicore
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 za mei 09, 2009 6:51 pm
That's the one Tommy, make Copper & Steel I think?, near Herentals. I could not fish there as I originally planned with all those fish floating around. So I went on 8-9 instead, got a bit fed up with some antics of other anglers, so packed up at 2am last night and headed straight home.
the 2 anglers I spoke to on 9-10 said that 4 fish a night was coming out of the turnaround by the metal works when they first turned on the outlet a couple of weeks ago. They said it was turned off in last couple of days, they wonder if something got into the water perhaps???
Not the power plant at Mol.
Gast Gast
Onderwerp: Thanks za mei 09, 2009 6:57 pm
Thanks for the explenation guys, learned something new.
Damn shame those dead fish.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 za mei 09, 2009 8:32 pm
Citaat :
antics of other anglers
shame about the fish yes!! but some anglers over here are ...... you know what I mean thats why I dont fish over here anymore (get fed up aswell, by the atidude of some anglers!!!)
Dam Dan, cut it short thats no good, but understandeble ....
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 11:35 am
Er lagen idd een paar mooie vissen dood . Heb het al eens vermeld onder de rubriek vangsten . Tommy , ik volg uw denkwijze . Ik vis hier ook niet graag . Daarom vis ik enkel op de rustige waters . AK van Grobbendonk tot Geel bv , wordt amper gevist . Wat ik helemaal niet erg vind Als ge ergens een rood golfke 2 ziet , i'ts me . Maar even terug over de dode vissen , ik vrees dat dit niet door de warmwaterlosing komt . Ken veel volk op dat fabriek en heb is nagevraagd . Het wordt streng gecontroleerd en er kan geen chemische brol bij omdat dit enkel koelwater is . Mss een virus ? Of ene met ongeweekte particles . Niet lachen , heb het vorig jaar meegemaakt op een klein watertje ,. Dieje pipo smeet er ne ganse zak duiveneten in elke dag , niet voorgeweekt . Putje naar de kloten . Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 12:15 pm
zou idd ook kunnen, wat tegenwoordig zie je veel piepo´s met karper grief zitten ...
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 12:20 pm
Blackwater schreef:
zou idd ook kunnen, wat tegenwoordig zie je veel piepo´s met karper grief zitten ...
TEVEEL Ze gaan naar de winkel , kopen alles nieuw . Zodiac , visvinder , voerbootje . Komen op het KK aan , stokken recht omhoog , ahja want dat hebben ze zo gezien in een boekske van ene op Lac Du Der . Zodiac , voerboot , en vissen maar . Hunne johnnybak vlakbij met de muziek volle bak open en zoewen domme Marina erbij En dan 25kg voeder erop en ze zijn vertrokken Kapotlachen dan ze . Maar dit komt nog veel te veel voor . Ze moesten een verplichte cursus geven bij een visvergunning vind ik . Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 12:39 pm
Citaat :
Ze moesten een verplichte cursus geven bij een visvergunning vind ik .
dit vind ik ook, want het gaat niet alleen te koste van onze hobby, maar ook te koste van de vissen!! maar wie zijn wij he Jerry. als je dit te luid zegt (zijn er die gaan zeggen, die denken dat ze superieur zijn en alles beter weten) ge kent da wel he
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 12:57 pm
Blackwater schreef:
Citaat :
Ze moesten een verplichte cursus geven bij een visvergunning vind ik .
dit vind ik ook, want het gaat niet alleen te koste van onze hobby, maar ook te koste van de vissen!! maar wie zijn wij he Jerry. als je dit te luid zegt (zijn er die gaan zeggen, die denken dat ze superieur zijn en alles beter weten) ge kent da wel he
Ja ik ken dat zeker .Het is door zulke mensen dat ik bijna 5j niet meer gevist heb . Maar vanaf dit jaar vlieg ik er terug in . Al 2maand aant voeren , volgende week vissen . Steek mijne tijd niet meer in zulke gasten . In de winter staan die hun spullen toch op 2hands.be Want dan krijgen hun Marina's het koud en wordt mss hun tent nat . Hahaha
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 1:03 pm
Amen, groot gelijk makker ....
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 7:16 pm
Ik heb het ook gezien dat er een stuk of 5 doden vissen bij elkaar lagen. Tussen de houtere brug en de fabriek.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 8:11 pm
Jerry1974 heeft vorige week (6 mei) in de vangsten topic al gemeld dat er verschillende vissen dood lagen op KK 9-10.
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 zo mei 10, 2009 8:25 pm
zonde van de dooie vissen
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 ma mei 11, 2009 6:53 am
Elk jaar met de paai sneuvelen er wel. Volgens mij geen reden tot paniek.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 ma mei 11, 2009 10:13 am
anymore fish found over weekend? I hope not, fingers crossed that was it. Anyone done anything about the corpses yet? need to be removed and tested surely???
Tommy I will be back of course. There are some nice anglers as well, not all bad. I just choose my places more wisely at weekends!
Sorry Robby, I did not see Jerry1974 post.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Dead Carp on KK 9-10 ma mei 11, 2009 4:53 pm
No worries Dan, it was in another thread anyway.
What matters is to find out what's the exact reason why they died...