Onderwerp: for the love of carp wo feb 17, 2010 12:25 pm
toekomst gericht werken, met nieuw jong bloed (karper) zie hier het filmke van 2 gasten die enorm veel respect hebben voor karper, en ze dan ook met enorm veel liefde kweken etz de toekomst verzekerd!! http://www.korda.co.uk/movies/?id=139
vraag me af of dit in belgié zou kunnen???
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: for the love of carp do feb 18, 2010 10:49 am
Daar zitten echte beauty's tussen. Waar of wie zou dit doen in Belgie?
Grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: for the love of carp do feb 18, 2010 11:10 am
waar of wie dit doet in belgié weet ik niet, maar denk dat dit (met de nodige gelden) best mogelijk is om zo iets op poten te zetten (in samen werking met het VBK bvb) ik ken Viv en Scott uit het filmke (en zou zeker op hun know how kunnen rekennen!!)
denk dat dit moet mogelijk zijn en om zo zelf, een stockings beleid te hanteren!! met eigen vis/kweek voor eigen waters (vbk waters) en zo uit de handen blijven van brood kwekers (alleen voor het geld) ...
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: for the love of carp do feb 18, 2010 11:20 am
Dan moet je wel verschillende kleine putjes ter beschikking hebben en er net naast wonen. Want éénmaal dit geweten is zijn dit trekpleisters voor geldwolven. Moet toch een kick geven als je zelf je eigen vissen kan kweken en dan later deze kunnen opvolgen. Was ik maar bij die twee gelukkigen afgelopen vrijdag.
Grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: for the love of carp do feb 18, 2010 11:23 am
idd makker, het moet geweldig zijn!! heb enkele jaren geleden met Viv de kweekerij gezien en tis fantastish gewoon .... heb ze gezien die viskes ...
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: for the love of carp do feb 18, 2010 9:03 pm
Blackwater schreef:
waar of wie dit doet in belgié weet ik niet, maar denk dat dit (met de nodige gelden) best mogelijk is om zo iets op poten te zetten (in samen werking met het VBK bvb) ik ken Viv en Scott uit het filmke (en zou zeker op hun know how kunnen rekennen!!)
denk dat dit moet mogelijk zijn en om zo zelf, een stockings beleid te hanteren!! met eigen vis/kweek voor eigen waters (vbk waters) en zo uit de handen blijven van brood kwekers (alleen voor het geld) ...
Inderdaad i.p.v ze te bestellen waar vissterftes kunnen uit leiden , ben je zeker van je broed .... Mooie organisatie van die mannen, proficiat daarvoor... Greetz
Gast Gast
Onderwerp: Re: for the love of carp za feb 27, 2010 5:29 pm
ben er zeker van dat dit hier ook kan!! heb enkele kweekerijen in engeland gezien, en veel plaats hebt ge daar niet voor nodig. gewoon gemotiverde mensen om dit mee te doen ...
Bart Raats
Aantal berichten : 105 Leeftijd : 45 Woonplaats : antwerpen Hobby’s : vissen Registration date : 08-08-09
Onderwerp: Re: for the love of carp za feb 27, 2010 9:33 pm
Heel knap.
Hoe komt het toch dat vroeger ( een jaartje of tien geleden) er vis werd uitgezet op kk , het kanaal schoten-dessel enz en nu voor zover ik weet er nada noppes niks meer gebeurt en we stilaan met een veroudert bestand te maken krijgen? We zitten nu op vele waters met veertigers en zwaarder maar is er binnen een jaartje of vijf wel opvolging? Ok er zit msswel hier en daar een reeks kleinere vis maar groeien die nog wel, want die kleinere vis kan mss al even oud zijn als die ene veertiger en groeit bijna niet meer.