Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Welk aas gebruiken

Ga naar beneden 
+10
Beelens Pascal
jean-claude francois
christoph segers
Wesley Mast
Steven Deschrijver
Tim Lomans
De Poorter David
Kurt Glorie
Jeffrey Benoot
melvindeboer
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimedo maa 27, 2008 9:27 am

Welk aas gebruik je en waarom (boillies)

Ik gebruik vooral Mainline, omdat ik er altijd goed op vang.
maar ik gebruik ook andere dingen van, sticky baits etz omdat deze mij soms een alternatief geven
zoals waneer ik singel hook bait vis, gebruik ik wel eens iets anders als mainline.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Sticky baits   Welk aas gebruiken Icon_minitimedo maa 27, 2008 10:16 am

Ik ben vooral nieuwsgierig wat de sticky baits pellets en hookbaits gaan doen.

Wat mij wel opgevallen is is dat de gesoakte dumbells die niet in de soak zitten wit beginnen uitslaan, zou er iets mis mee zijn of is dit suiker die naar buiten komt?
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimedo maa 27, 2008 10:23 am

Bart
er is niets mis mee, als die wat uitslaan dat zijn zoals jij al zij de suikers
ze zijn op hun best nu, gebruiken die handel Wink

Ik heb wat aant prullen geweest met die mix, en da ziet er perfect uit!!
Ik wacht alleen op beter weer om het te gaan gebruiken ......
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: trappelen   Welk aas gebruiken Icon_minitimedo maa 27, 2008 11:40 am

Ja ik sta ook te trappelen om te kunnen starten (je weet wel waar), ik vertrek nu voor 2 weken naar het buitenland en ik hoop tegen dat ik terugkom dat de Thomas de boel al wat op gang heeft kunnen trekken zodat ik er ook kan gaan aan beginnen.

Ik dacht al dat dat suikers waren kon niet geloven dat ze nu al off zouden kunnen zijn, denk dat de kwaliteit van sticky daarvoor te goed is.
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimedo maa 27, 2008 11:44 am

Ik weet zeker waar maat, let the good times roll on
Kijk er echt naar uit met jullie aan de water kan te zitten!!

ja nee het zijn de suikers, wel regelmatig eens met da potje schuden zodat de soak zen werk verder kan doen Wink
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimedo maa 27, 2008 5:53 pm

Joe de manne,

En bart vo alle zekerheid kunde is proeve e dan wete direct datet suikers of schimmels zijn.
De suikers zijn wel niet gerafineerd en proeven anders dan de suiker voor de koffie.
Maar het verschil is snel duidelijk ze Laughing

grtzzzz
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: proeven   Welk aas gebruiken Icon_minitimedo maa 27, 2008 9:48 pm

Ah solar onze bollen sommelier.

Ik heb er net es van geproefd en tzijn inderdaad suikers!
melvindeboer

melvindeboer

Man Aantal berichten : 73
Leeftijd : 42
Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p
Registration date : 27-03-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: partikels zijn mijn favoriet   Welk aas gebruiken Icon_minitimevr maa 28, 2008 12:35 pm

Mijn grote favoriet zijn toch partikels en dan zeker pellets.
Heb zelfs me pb gevangen op een 14 mm halibut pellet. Het is gewoon makkelijk te gebruiken ,redelijk goedkoop en het werkt zeker weten. Meestal leg ik eerst een tapijt aan van zoute hennip met er doorheen kleinere betain- en halibut pellets en daarboven op 14 en 20 mm pellets.Mijn haakaas is soms 28mm pellets en soms 14mm, ligt aan het witvisbestand.

Boilies: als ik een grote voercampagne heb vis ik nu meestal met Proline freezers en dan de garlic-robin red, ben er pas mee begonnen maar de resultaten zijn zeker niet slecht met deze weeromstandigheden.Maar we gaan verder uitproberen.

Single baits: zijn bij mij de Mainline pop-ups en dan zeker de Pulse en Pineapple Plus met een klein zakje high response pellets in de desbetreffende smaken erbij en dus ook van mainline. Dus echt single bait is het niet Very Happy maar geeft me gewoon wat meer vertrouwen.

jocolor
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimevr maa 28, 2008 12:51 pm

melvindeboer schreef:
Dus echt single bait is het niet Very Happy maar geeft me gewoon wat meer vertrouwen.

jocolor

Vertrouwen in wat en hoe ge het gebruikt Melvin, is heel belangrijk!!
die kleine respons pellets zijn direct weg, er blijft alleen wat attractie over op je stek/spot + die ééne singel .
Ik heb op een water een paar jaar geleden, op deze manier (dag visserij) pva zakjes (mond vol) + een liquid erbij en een haakaasje van 14mm (fusion boillie) en heb toen iedereen die daar zat te voeren te kakken gezet.
ik had op 6 a 7 korte sessies 49 vissen gevangen op deze manier!!
melvindeboer

melvindeboer

Man Aantal berichten : 73
Leeftijd : 42
Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p
Registration date : 27-03-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimevr maa 28, 2008 1:26 pm

Precies, sometimes less is more ! Wink

jocolor
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimevr maa 28, 2008 2:34 pm

Ik gebruik in de meeste gevallen mijn eigen freezer baits, eigen mix samenstellen, binnen doen bij de bollenboer en vangen maar!!
Allez ,ja, toch in de meeste gevallen hé Laughing ...
Maar ik heb zeker niet te klagen over m'n eigen aas, heb er al altijd goed op gevangen en het vertrouwen groeit nog steeds...

Af en toe zou ik eens een pop-upje gebruiken, en dan meestal in snowman presentatie, ofwel zijn het eigen pop-ups ofwel een fluo achtig iets...
Heb al zeer goed gevangen op de Solar pineapple bollekes, ook single op een handvol mais of kemp vang ik er m'n visje mee!
Grtzzzzzzzzzz
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimeza maa 29, 2008 2:19 pm

Eindelijk tijd voor m'n eerste post !!

Voor mijn boillies heb ik altijd al voor Nash readymades gekozen (na alle andere merken gebruikt te hebben).
Ik heb altijd bewust gekozen voor readymades omdat ik niet twijfel aan de kwaliteit van de duurdere readymade en ze een stuk gemakkelijk te gebruiken zijn dan freezers. Onlangs ben ik dan overgeschakeld naar Boilliefrost, na een zeer aangename kennismaking met luc en z'n readymades. Voor dit seizoen heb ik alvast voor shellfish en butter scopex gekozen.

Ik experimenteer ook graag met single-hook baits en pop-ups , dus heb daar ook een heel arsenaal van in combinatie diverse flavours. shots en soaks. Kleur, vorm, smaak en geur geven oneindig veel mogelijkheden en af en toe ontdek je iets dat echt meer respons geeft dan andere dingen. Voorkeur hier gaat naar Solar, Nash, DB en vanaf dit jaar ook aan de slag met Sticky Baits dumbells en pop-up's.

Pellets gebruik ik in mindere mate, de grotere enkel in combinatie met particles (methode of spod) en de kleinere in de stickmix.
In het verleden meestal DB, dit jaar zal de stickmix (weeral) van Sticky Baits komen (pellets, mix en liquid bloodworm).
Particles gebruik ik veel vaker, meestal maak ik deze zelf klaar (WS of DK) maar voor kleine hoeveelheiden gebruik ik de bussen van DB.
Mijn particle-mix: 30% hennep, 30 % mais, 15 % maples, 10 % kikkererwten, 10 % tijgernoten en 5% gemalen hennep (plus 3 blikken sweetcorn aardbei)

Vragen en/of opmerkingen zijn altijd welkom !
Kurt Glorie

Kurt Glorie

Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 47
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimeza maa 29, 2008 8:31 pm

Ik vis met eigen bereide bal.
Waarom , omdat je weet wat je erin verwerkt, oneindig veel mogelijkheden, komt nog altijd goedkoper uit(onze mix toch), en een beetje trots om een vis te vangen met eigen creatie.
Ben dit jaar ook begonnen met het experimenteren met pva-sticks maar heb er enkel nog maar brasem mee gevangen.

Mvg Kurt
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimeza maa 29, 2008 8:40 pm

Bij mijn eigen bollen gebruik ik ook graag stickjes...en ik hou het simpel hoor. Gewoon de mix waarvan ik de boilies gemaakt heb, daar doe ik eventueel nog wat verkruimelde pellets bij, wat gebroken boilies...en om het wat vochtig te maken wat oxo, lookolie of de bestaande dips en olie....of bij de zoetere stick's vloeibare honing! Lost ook zeer goed op in water...
Grtzzzzzzzzzz
De Poorter David

De Poorter David

Man Aantal berichten : 69
Leeftijd : 46
Hobby’s : pc,vissen en kindjes
Registration date : 28-03-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimema maa 31, 2008 10:16 am

meschien een domme vraag maar scratch
de boilie's van mainline moeten die in de vriezer voor te bewaren Question Question

ik dacht dat ze daar op den dvd van korda iets over gezegd hadden

maar vorige week in den Bever laggen die zo in het schap
Question Question Exclamation Exclamation Rolling Eyes Rolling Eyes Shocked
http://www.karpersessie.be
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimema maa 31, 2008 11:16 am

De readys van mainline moeten niet in de vriezer, tzijn alleen de gene die je zelf maakt met de mix die je best kan invriezen of direct gebruiken natuurlijk.
De Poorter David

De Poorter David

Man Aantal berichten : 69
Leeftijd : 46
Hobby’s : pc,vissen en kindjes
Registration date : 28-03-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimema maa 31, 2008 11:22 am

ik zal is zien in den bever se als ze daar die mixen hebben liggen
da gaat altijd goekoper zijn dan de readymades
12 euro voor ne kg da loopt rap op zo
http://www.karpersessie.be
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimema maa 31, 2008 11:33 am

Tja die mixen zijn anders ook niet goedkoop ze, en dan nog een bijbehorende liquid erbij affraid
Tim Lomans

Tim Lomans

Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimewo apr 02, 2008 4:46 pm

Hallo!,

Ik vis al vanaf het begin met Proline bollies. Ze worden gemaakt in een dorpje verderop (Asten-Heusden) dus was het 'logisch' om er mee te gaan vissen. Vooral met de 'standaart' smaken, aardbei, scopex banana en orange of peach. Ook met robin red, garlic, en zo geprobeerd, maar werken voor mij niet. Ik heb er goede resultaten mee gehad, maar omdat iedereen hier mee vist wil ik het toch gaan proberen met mainline.. en dan de pineapple of the bnanana-pineapple.

Ook ooit met Nash geprobeerd, maar daar heb ik 0 vertrouwen in. slecht resulaat en gewoon geen vetrouwen.. dus weg ermee.
En afgelopen jaar met DD-baits.. maar ook nix.

Dus dit jaar met mainline proberen.. nu al veel vertrouwen in. En ook met proline...

Gr Tim
http://www.skv-karpertrips.nl
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimezo apr 06, 2008 10:24 am

Hallo carpsalooners !

Ik vis sinds eind 2007 met Boilies van Discoverycarpline ! Ik heb sinds ik gestopt ben met zelf boilies te rollen nooit meer het vertrouwen gehad in mij aas !!! Met Discoverycarpline heb ik dat vertrouwen nu weer ! En dat is het belangrijkste om goed te vangen : vertrouwen hebben !
Je gaat geen reclame terug vinden in de boekjes ! Bij Discoverycarpline is het mond aan mond reclame,
wat nog altijd de beste reclame is !!!
Alain Ranson is samen met zijn vrouw de kok van dienst ! De karpervissers die al wat langer meedraaien zullen Alain zeker en vast wel kennen .
Indien interesse : www.discoverycarpline.be

Mvg waldo
Gast
Gast

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimewo apr 23, 2008 5:25 am

ik ga dit jaar de meteor- cc-moore toer op met de liquid liver
laat jullie wel weten hoe het gelopen heeft
(en nog een snuifje shellfisch om de nieuwschierige wandelaars op afstand te houden)
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimewo apr 23, 2008 8:12 am

ik vis nu al twee jaar met de bollen van discovery carpline en kmoet zeggen vangsten zijn der seriues op verbeterd vandejaar ga ik aan de slag met een volledige fruitbol exotic frut-mix en ik kan nie klagen kheb toch al een Vis of 10 waarvan 2 30+ers en 1 net geen 30+er!!

ik vis zeer graag met een lichte boilie ik ben niet zo aan van, die zware vismeel bollen als ik een vismeel bol zou gebruiken mag er maar max. 10a15% in zitten bij mij moet de vis kunnen eten en ter plaatse weer schijten voor het met andere woorden te zeggen!!!! albino
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 44
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimema mei 12, 2008 7:15 pm

Ikzelf gebruik de freezers van Speedcarp en mag er zeker ni van klagen,ze doen hun ding...
Ook durf ik nog wel eens iets anders in te zetten zoals een snowman (SC bol in combinatie met een mainline hi-visual of Solar pop-up).
22 mm pellet (Wielco) is soms ook van de partij.

Wss komt SC voor 2009 uit met eigen pop-ups en pellets,dus zullen deze ook getest worden op vangkracht Wink

greetz
Wes (de lange)
http://www.carpmovement.com
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimedi mei 13, 2008 6:36 pm

ikzelf heb meer dan twaalf jaar zelf eigen mixen samengesteld
nu gebruik ik mixen van mainline of solar , beide hebben mij ook al menig big opgeleverd
de reden dat ik deze nu gebruik is dat ik bijna niet meer voorvoer en vroeger serieuze campagnes opzette , toen kon dat nog wel

onlangs nog 20 kg solar s gewonnen met vbk welke zullen ingezet worden op oase Very Happy
http://www.thecompleatebroangler.com
jean-claude francois

jean-claude francois

Man Aantal berichten : 293
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 01-06-08

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitimewo jun 04, 2008 5:57 pm

ik vis vandejaar ook met speedcarp.
ik vis nu met de fcb mix met look erin en nog iets...
de vangsten beginnen te lopen.
ik heb de vorige 2 jaar met ws gevist.maar ik ondervond dat de vagsten achteruit gingen.
en kga ook eens met ccmoore vissen vandejaar met de ready's.kheb in die meer vertrouwen dan in de andere merken...
omdat er niet zoveel bewaarmiddelen inzitten.
groeten denswa
Gesponsorde inhoud

Welk aas gebruiken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welk aas gebruiken   Welk aas gebruiken Icon_minitime

Welk aas gebruiken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Welk water???
» welk zijn volgens jullie de grootste rod bouwers??
» Welke karperhaak te gebruiken...
» welke boot gebruiken julie
» Voerboot week gebruiken in France ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: