Onderwerp: Nieuw lood Indyline ma maa 16, 2009 5:34 pm
Heb afgelopen weekend lood gekocht van indyline . Is wel vrij duur maar je verspeelt minder je lood ! Het is een inlineloodsysteem dat je met leadcore zonder problemen mee kan vissen . Ook word bij dit lood het gewicht volledig benut , wat bij ander lood niet het geval is !!! Dit inlinelood kan je na afloop van de sessie gewoon van je lijn halen , waardoor je hengels niet beschadigd raken in je foedraal bij het transport !!! Ik ga het zeker een kans geven en mijn eerste gevoel zegt dat het super is .
Mvg waldo
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline ma maa 16, 2009 6:27 pm
hallo deWaldo,alles kits? ziet er indeed belovend uit.... kheb er ook enkele inline gekocht(die lange) voor eens te proberen.....maar waldo,ben je niet mis i.v.met dat je het lood kan eraf doen ,als je je hengels opbergt?omdat de draad(leadcore)achter of onder het'staafje' gaat....bij lijnbreuk ben je zowiezo het lood kwijt,wat uiteindelijk het belangrijkst is,maar zo zonder uw draad door te 'knippen' ofzo,uw lood er kan afdoen? of bennik mis,waldo? .. grtzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline ma maa 16, 2009 6:38 pm
Hoi Den belly ! Ja , alles kits met mij ! Ben je ook naar de opendeurdagen geweest van karpercenter ? Wat het indylinelood betreft : ik kan het eraf halen hoor ! Het is wel moeilijk om uit te leggen hoe ik het doe ! Anders spreken we eens ergens af en toon ik het je . Of je moet het maar eens vragen in de winkel of aan iemand van indyline zelf .
Mvg waldo
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline di maa 17, 2009 9:23 am
kheb even moeten zoeken, maar kheb meer infogevonden (+ foto´s van het lood system!!) en ik moet zeggen, dat ik er wel iets inzie en zie mezelf er wel mee vissen zo op het eerste zicht super safe (maar dat moet nog getest worden) maar kga het zeker is proberen ....
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline di maa 17, 2009 5:59 pm
Worden zo'n zaken nie op voorhand getest voor ze op de markt worden gegooid???
Ik vis trouwens al vele jaren veilig met een inline lood en leadcore. De leadcore loopt niet door de insert van het lood, maar loopt over het lood zelf (ook moeilijk te expliceren zonder foto's). Daardoor gebeurt het regelmatig dat mijn inline lood al van de leadcore springt bij een run. Super veilig dus.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline di maa 17, 2009 6:23 pm
Ik had ook men bedenkingen, tot ik zag waar het om ging!!
the Bravestones zien er goed uit, en ga ze gebruiken (volgende week) heb ze ondertussen besteld!
@Robby, ik weet over wat ge het hebt met dat inline, ik gebruik het ook zo (als ik inline gebruik) maar dit is volgens mijn eerste zicht goed .....
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline di maa 17, 2009 6:25 pm
Ge hangt toch weer min of meer af van die loodclip hé Tommy, en da stoort mij ergens wel. Ik denk dat ons systeem dan toch nog veiliger is.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline di maa 17, 2009 6:54 pm
mijn bravestones gaan morgen op de post, dus tegen donderdag heb ik ze!! dan kan ik meer een oordeel maken ....
Trek wel de nodige pics en zet ze hier dan wel in het topic
Laatst aangepast door Blackwater op wo aug 12, 2009 7:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline di maa 17, 2009 7:04 pm
Dank u wel voor de foto's Tommy ! Ik heb er vandaag mee gevist en ik vind ze super ! Het verschil met het inlinesysteem dat jij vist Robby is dat jij af en toe je lood gaat verliezen en bij dit systeem is dat niet het geval en toch is het veilig ! ik hoop wel dat ze het lood ook in een bruine kleur gaan maken . Het onderlijnmateriaal ga ik binnenkort ook eens proberen . Het ziet er ook goed uit .
Mvg waldo
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline di maa 17, 2009 7:06 pm
Ik vind het er zeer lomp uitzien. Alles moet gecamoufleerd zijn en dan gaan we met zo'n lompe blinkende loden vissen...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline di maa 17, 2009 7:06 pm
Toch voel ik mij geruster dat ik af en toe mijn inline lood kwijt ben bij het vangen van een vis hoor Waldo. Als da bij dit nieuw systeem niet het geval is, wie gaat dan verzekeren dat dat lood wel van de lijn zal gaan bij lijnbreuk?
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline wo maa 18, 2009 4:18 pm
-indeed,veiligheid gaat voor alles kdenk dat tbelangrijkste is,bij lijnbreuk,lood weg,zowiezo......wel opgelet,bij de bravestones,als ge daar a paar loden kwijtspeelt,tis 3.4 euro voor 1.. . nu,i.v.met de loden..ge zie wel dat daar de nodige tijd ingestoken is,en zeer wel overdacht is... mischien dit nog:indien die gecoat kunnen worden,zou da nog beter zijn,i think.... grtzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline vr maa 20, 2009 9:50 am
Heb men Bravestones sinds gisteren en ze zien er goed uit systeem is perfect! alleen ben ik niet te spreken over de verf die ze hebben gebruikt als coating jammer want als ze dit nog moesten aanpassen zouden het goede producten zijn (coating/verf pelt af) en kheb er nog niet mee gevist ......
ik wil dit product niet afbreken (kga het zeker gebruiken) maar kvind dat ge voor €2.70 per lood wel een beter coating mag vewachten (zie foto´s hier onder) en tis niet bij één lood, maar tis bij allemaal (die ik heb gekocht).
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline vr maa 20, 2009 12:29 pm
Die coating ziet er helemaal nie goe uit... Ze zou ook mat in kleur moeten zijn ipv blinkend vind ik...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline vr maa 20, 2009 12:32 pm
idd Robby het concept/systeem is goed, maar de coating laat te wensen over
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline zo maa 22, 2009 10:00 am
Ha Tommy, zie dat je al d efoto's hebt. Tja die coating is één van de opmerkingen van ons ook, we zullen zien of Italië hierop ingaan, normaal gezien houden ze veel rekening met commentaren. Welk kleurenpallet ze in de toekomst gaan toepassen, daarvan ben ik nog niet op de hoogte. trouwens goed gezien om je klip af te snijden, ga ik ook toepassen.
Voorheen gebruikte ik ook gewoon inline met de leader buitenom.
Grts Gino
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline zo maa 22, 2009 3:36 pm
Ja Gino, zoals ik je al zij in de pm het systeem is picco bello, (met de clip wat aangepast, nog beter!!) want bij is het de bedoeling dat ik men lood kwijtgraak, het werkt echt wel (heb het geprobeerd in den tuin) en het komt elke keer los.
mss voor somige, is een lood van €2.70 veel geld om zo maar kwijt te spelen!! maar liever het lood dan de vis.
Gino ik zou bij die Italianen er toch op aandringen dat die coating crap is en dat ze dit in de toekomst best veranderen!! willen ze succes hebben, als je het lood over keien/gravel/grind haald komt ze er zo af .....
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline zo maa 22, 2009 8:20 pm
Het is duidelijk poederlak die ze gebruiken, zoiets schilfert er altijd van, zelfs als je op zandbodems vist! Heb zelf ook poederlak liggen om mijn zelfgegoten loden te coaten, ben daar ook nie content van!
Grtzzzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline zo maa 22, 2009 8:26 pm
Ik persoonlijk zou da lood in echt zand willen bekleed zien. Zoals de loden van Atomic, die zijn met echte gravel of een soort compost bekleed.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline ma maa 23, 2009 2:08 pm
Robby Malfliet schreef:
Ik persoonlijk zou da lood in echt zand willen bekleed zien. Zoals de loden van Atomic, die zijn met echte gravel of een soort compost bekleed.
dat zie ik ook wel zitten Robby (echt zand) of een perfecte coating!!!
Bart Raats
Aantal berichten : 105 Leeftijd : 45 Woonplaats : antwerpen Hobby’s : vissen Registration date : 08-08-09
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline wo aug 12, 2009 5:11 pm
Heb dit lood voor de eerste maal gezien op de vbk meeting en vind het jammer dat die loden bijna nergens te verkrijgen zijn. Een knappe uitvinding in elk geval.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline wo aug 12, 2009 5:25 pm
ik heb er gekocht om ze is te proberen, maar ze treken op niets (het idee is niet slecht) maar de coating trekt op niets en dat is een must voor mij dat die perfect is.
geef mij toch maar Korda en Atomic leads ...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Nieuw lood Indyline wo aug 12, 2009 5:36 pm
Dito bij mij. Korda, maar vooral Atomic.
Al heeft Frank's Leads ook wel 't een en 't ander in huis. En ze zijn héél betaalbaar (0.60eu)! Vooral de Cubex loden staan mij aan. Zeker die met de groffe (textured) coating.