Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 10:59 am
Hallo Salooners
Wie kan mij informeren.
Op het eerste oog, het grote dus, is het binnendeel weg, ik vind het niet meer terug. Dus de ring in plastiek vanbinnen. Het oog is voor de rest intact.
Kan ik ergens aan zo een ring raken en erin plakken? Of moet er een volledig nieuw oog op?
Ik hoor het wel.
GRTZ Gasten!
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 11:05 am
Ooit ook is aan de hand gehad... VIa Kessel toen nog hebben ze daar een nieuwe insert ingestoken... Was toen ook bij den Bever gaan horen maar volgens hem moest mijn hengel daarvoor grstript en gebakken worden
Grtrzz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 11:06 am
Misschien kunt ge die binnenring ("liner" in vaktermen genoemd) vervangen, maar da hangt af van het type ogen. Bij die dunne lichte sic ogen die tegenwoordig veel gebruikt worden is het heel moeilijk, en breken de liners meestal bij het proberen op zijn plaats steken. Dus bij dat type van ogen wordt meestal direct een volledig nieuw oog gezet.
Over welke hengels gaat het? En aangezien het over het startoog gaat, staat er nergens iets in de poten van het oog gegraveerd? Meestal wijzen er 2 poten naar achter, en 1 naar voor, en op die poot naar voor staat soms iets in gegraveerd (in veel gevallen een S). Zo kan ik misschien te weten komen over welke ogen het gaat.
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 11:56 am
Ik heb dit ook voorgehad met mijn Fs - stokken. Gewoon binnen doen bij Rik Valcke in Kuurne, nieuwe oog erop . Ge ziet niets alles perfect en mooie prijs... Greetz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 12:35 pm
Is inderdaad eigelijk de simpelste en beste oplossing Barre.
Als ge er een nieuwe liner insteekt bestaat de kans dat er tijdens het monteren microscheurtjes optreden, die dan op termijn mogelijks hetzelfde probleem voortbrengen.
van goethem wim
Aantal berichten : 102 Leeftijd : 45 Woonplaats : aalst Hobby’s : bollen draaien Registration date : 10-09-09
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 2:41 pm
idd beste wat je kan doen is nieuw oog laten opzetten, gelijk hier boven is aangehaald
dan ben je 100% zeker
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 5:16 pm
Zijn Nash Pursuit X hengels die ik heb.
Barre, kan je er ongeveer een prijs op plakken?
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 7:13 pm
Karparnaud schreef:
Karpernaud , makker ik kan er niet direct een prijs opplakken. Kweet niet wat ik toen heb betaald ??? Best eens bellen naar Rik om prijs te vragen , ook Matton zal u wel prijs kunnen zeggen want hij werkt samen met hem. Zoals Robby het zegt hierboven ,beter gewoon een nieuw oog erop wat de wereld niet kost , met perfecte afwerking. Ook in een week tijd heb je die terug. Greetz
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 7:13 pm
Karparnaud schreef:
Karpernaud , makker ik kan er niet direct een prijs opplakken. Kweet niet wat ik toen heb betaald ??? Best eens bellen naar Rik om prijs te vragen , ook Matton zal u wel prijs kunnen zeggen want hij werkt samen met hem. Zoals Robby het zegt hierboven ,beter gewoon een nieuw oog erop wat de wereld niet kost , met perfecte afwerking. Ook in een week tijd heb je die terug. Greetz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 7:25 pm
Ik denk dat er op de Nash stokken Sic-Lite ogen staan. Een 40mm Sic-Lite kost ong. €10, en een 50mm ong. €17 in aankoop. Ervan uitgaande dat het een 40mm is, denk ik dat met het werk inbegrepen €25-30 een vrij realistische prijs is. Veel werk is het alleszins nie.
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 8:24 pm
Ik ben onlangs bij Winston Impens geweest in Wetteren, was dichter dan rik Valcke in Kuurne. Ook de binnenring die uit het topoog was. Identiek nieuw oog er op gezet voor de prijs van 10Euro. Kan je niet voor sukkelen en een kerel die kan blijven vertellen. Telefoon en email kan ik je bezorgen als je wil. Grtz Antonie
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 8:36 pm
Startoog zal alleszins stukken duurder zijn dan een topoogske hé Antonie. Topoogske is ong. €2.5. Maar Winston is alleszins iemand die een stokske kan bouwen, zeker en vast! Kameraad van mij heeft een paar stokken die door Winston gebouwd zijn (lang geleden), en ze zijn heel proper.
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 9:02 pm
Afgelopen winter heb ik bij Rik Valcke een nieuw startoog laten zetten op m'n spodhengel. Prijs, inclusief werk: €15. Was perfect uitgevoerd. Ik zou niet twijfelen.
Arnaud Castel
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 9:13 pm
Ik zal naar Kuurne gaan, is het dichtst voor mij. Bedankt voor de tips mannen!
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel ma apr 04, 2011 11:07 pm
... Hoi Karparnaud ,
Informeer eerst eens waar je die Nash Rod gekocht hebt . Nash heeft een levenslange garantie , en je hengel moet normaal gezien door hen kostenloos herstelt worden.
Grtz , Sun.
Arnaud Castel
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel di apr 05, 2011 7:38 pm
De winkel bestaat niet meer En dan ben je dikwijls je hengel 4 maanden kwijt. Dus heb liever snelle service, daar komt dan een kost tegenover te staan.
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Nieuw oog op hengel di apr 05, 2011 10:11 pm
... Aan jou de keuze , maar een andere Nash-dealer moet je hengel ook verzenden. Dit is een service die alle Nash-dealers moeten leveren.