Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. zo nov 16, 2008 5:16 pm
Op de nacht van zaterdag op zondag zouden er hengels en beetverklikkers gestolen zijn van 2 personen die op het KK tussen sluis 7 en 8 aan het vissen waren. Ik heb de info gekregen van de vader van een van de getroffen personen dus vermoed ik dat het geen roddel is. Waarschijnlijk heeft men een soort van slaapgas of dergelijke in de tent gespoten om zo de hengels en beetverklikkers mee te kunnen nemen. Bij deze bent u gewaarschuwd als u er gaat vissen.
Man waar gaat het heen met onze hobby .
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. zo nov 16, 2008 5:38 pm
Dat gaat net zover tot er een visser een dief de kop inslaat. Als ik er bij uitkom en ik krijg de kans dan heeft hij prijs. Maarja, als je bedwelmd bent... En die lullen zullen waarschijnlijk ook niet alleen zijn. Een alarmpje met een bieper maken? Zal wel lukken maar de wielerterroristen gaan niet lachen met die draden over de dijk denk.
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. zo nov 16, 2008 6:24 pm
tis toch erg aant worden. kga mij op den duur nen blaffer moeten kopen.
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. zo nov 16, 2008 6:45 pm
Daar ben je weinig mee als je bedwelmd bent. Het beste is volgens mij om met niet zo duur materiaal te vissen. Dan valt het verlies nog mee.
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. zo nov 16, 2008 7:10 pm
Ben het ook al aan het denken om met men oude hengels en molens gaan te vissen als ik naar het KK ga, maar waar zijn we dan al mee bezig.
Guy Michiels
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. zo nov 16, 2008 7:47 pm
En als je gebouwd hebt enzo kan je je eurokes wel gebruiken. Ontriefd ben je altijd, om nog maar te zwijgen van de schrik die je pakt als je wakker wordt!
vanderzanden wim
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. zo nov 16, 2008 8:05 pm
Ik denk dat het eerste jaar toch nie gerust meer slaapt als ge aant vissen bent.
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 8:33 am
Ze zijn er al langer bezig met wat proberen te stelen. Nen maat van mij heeft paar weken geleden ook geluk gehad. Die ging voor een kort nachtje en sliep in zijn bus. Rond half 4 's nachts hoord ie wa stemmen, maar dacht da het om fietsers ging na het uit. Paar minuten later hoorde hij nog altijd iets, dus greep ie zo stil mogelijk naar een bankstick dat onder zijn bed lag, stormde uit de bus en zag 3 man wegrennen en hoorde er nog ene roepen van fuck diene gast is nog wakker!! Da kan ni. Blijkbaar zal da spul ni voldoende geweest zijn ofzo, maar hij heeft in ieder geval veel geluk gehad.
Ma waar gaat da heen man. Ge gaat voor rust naar het water om te genieten van onze schone hobby en zelfs daar kun je al nimmer gerust vissen.
grtz
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 9:15 am
is indeed f*cking triestig... is ook 1 van de hoofdredenen dat betaalwaters meer en meer bevist worden...alé,in mijn geval toch,of met 2 man gaan visken....en dan nog...als ze met gas te werk gaan. ..anyway...fucking cowards zijn het...handen afkappen moesten ze doen van azu gasten.. kmag ernie aan denken moest het dan nog van 'eigen' volk komen... enfin,triestig... grtzzz..
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 2:34 pm
Ik rot er van zulke dingen te horen, zijn we binnenkort ook nog genoodzaakt om een 'Karperwacht' op te richten of watte?? Ikzelf zoek meestel de graskant van het KK op, zit je rustiger en kunnen de dieven niet zo snel gaan vluchten. Wanneer ze echter een bedwelmend gas gebruiken sta je machteloos. Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit echt diep slaap, zou wel in men voordeel kunnen spelen. En gewapend ben ik altijd, zoals de meesten onder ons. Misschien is het mogelijk om je hengels te laten merken, zoals dat vroeger met de fietsen gedaan werd...? Ik zie voor de rest geen oplossingen tegen de kanaalschoppers..
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 3:29 pm
Ne maat van mij heeft in de gamma of Brico (don't shoot me if i'm wrong) nen bewegingssensor gekocht om hem van die dingen te behoeden als ie een n8je gaat vissen en werkt toch goed...deze zet ie naast de tent verstopt.
vanderzanden wim
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 4:10 pm
Gewoon pal tegen je stokken in een open schelter zo vis ik het liefst en dan wordt het al wat moeilijker om bedwelmende midellen te gebruiken.
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 5:29 pm
ff een gouden tip geven aan de mensen die schietgraag gaan worden ne maat van mij is bij de politie en heeft gezegd dat je een stormpaal het beste kan gebruiken als wapen. dit behoord tot je visuitrusting en valt niet onder de verboden-wapen-wet. is dan al 1 argument minder want dan heb je zijn kop niet met voorbedachte raden in elkaar gemept.
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 7:28 pm
Hugo schreef:
ff een gouden tip geven aan de mensen die schietgraag gaan worden ne maat van mij is bij de politie en heeft gezegd dat je een stormpaal het beste kan gebruiken als wapen. dit behoord tot je visuitrusting en valt niet onder de verboden-wapen-wet. is dan al 1 argument minder want dan heb je zijn kop niet met voorbedachte raden in elkaar gemept.
Je kan hem ook nog hem/ze ook nog altijd extra zwemlessen aanbieden e..
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 7:31 pm
Hugo schreef:
Behoort de kattepult ook niet tot de basis uitrusting met bollood van 30 gram ???
Grtzz Benny
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 7:48 pm
Ik denk dat da meer een wapen is (vooral met die kogels erin) dan een bank stick of storm paal
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. ma nov 17, 2008 9:52 pm
niet te geloven zelfs aan het water zijn je spullen niet veilig meer. nee echt ik weet nu hoe het is om bestolen te worden heb er met de politie er goed overgepraat en heb ze ook gezegt dat ik het recht in eigen handen neem als ik weet wie mijn spullen heeft gestolen want dat is wat ze verdienen en niet alleen een boeten of een straf van 6 maanden
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. di nov 18, 2008 3:48 am
Tis inderdaad heel triestig gesteld op deze manier... het is al ver gekomen dat ge ni meer op u gemak 's nacht in u tent kunt zitten. Een diefstal plegen waarbij het slachtoffer verdoofd wordt door noemt men trouwens de 'fort Chabrol-techniek'. In ieder geval, zij die zich gaan bewapenen met verboden wapens en die ook willen gebruiken kunnen beter oppassen. Als je zo'n verboden wapen gaat gebruiken, kan het wel ns verkeerd uitdraaien. Nen dief die miden in de nacht gaat lopen met u gerief, mag je zomaar niet neerschieten. Beantwoording van geweld door het slachtoffer kan enkel in dezelfde gradatie van geweld, bv als ze op u schieten moogt ge terugschieten. Slaagt nen dief de kop en hij houdt er iets aan over, dan gaat ge betalen...zo is de wet. Vergeet ook niet als ge één of ander wapen trekt en ge twijfelt uiteindelijk om het te gebruiken, dan pakken ze (den dief) het af en gebruiken ze het tegen u... We gaan ons allemaal verdedigen en niemand van ons laat zijn duur en moeizaam bijeengespaard gerief afpakken, ik ook ni. Ik heb altijd nen zware hamer in de tent liggen, ik heb ook een groot model van Maclight. Banksticks, stormpalen...geef mij maar ne zware hamer (ook basisuitrusting). Overal waar ik ga vissen, ik heb altijd mijnen hond bij. Ik ga altijd alleen vissen en doe ook veel nachtjes op kanalen. Potentiële dieven komen nooit zonder eerst den boel gecheckt te hebben. Soms ziet ge aant kanaal alst donker is dezelfde auto verschillende keren passeren, soms weet ik ook ni goe wat ik daar van moet denken. Ik heb nen schat van nen hond, een kruising tussen twee zogenaamde gevaarlijke rassen. Andere vissers zeggen soms dat ik meer werk heb met den hond dan met de karpers die ik dril. Ik verzeker jullie als er 's opt KK ne fietser 250 meter van men tent verwijderd is, heeft hij het gehoord en laat hij me weten dat er iemand komt. Doordat ik dat woefke bij heb, ben ik al op veel plaatsen gaan zitten waar ik anders mss niet zou gaan vissen...niemand komt in de buurt van de tent zene... Bij deze mijne langste post ooit, maar over dit onderwerp kan ik mij serieus opboeien. Maakt ge iets dergelijk mee, ga het altijd aangeven bij de politie, zo weten die dat het gebeurt en kunnen ze er mss iet aan doen...ik heb ni liever dat er af en toe eens poltie passeert, als ge met alles in orde zijt en niks verkeerd doet is er toch geen probleem dan.
groeten Steve
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. di nov 18, 2008 1:50 pm
Heb altijd een U.S kapmes bij..,hoop da'k het nooit nodig ga hebben,maar de dag van vandaag
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. di nov 18, 2008 2:09 pm
Wesley Mast schreef:
Heb altijd een U.S kapmes bij..,hoop da'k het nooit nodig ga hebben,maar de dag van vandaag
Same here,Wes..... grtzzzz
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. di nov 18, 2008 3:27 pm
laten we hopen dat door die smeerlapperij men niet gaat beginnen denken om het nachtvissen terug af te schaffen, onze regering kennende liever lui dan moe. wat betreft de optonics, het moet toch mogelijk zijn dat de fabriekanten standaart één of andere gps systeem in onze duure speeltjes kan verwerken zodoende deze altijd traceerbaar is. de dag van vandaag moet dit toch kunnen, als men het kan voor wagens, gsm, en andere duurdere zaken. op die manier is het gemakkelijker voor de politie om onze zaken terug op te sporen en de klootzaken bij hun klootjes te pakken.
greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. wo nov 19, 2008 9:50 am
steven meirlaen schreef:
laten we hopen dat door die smeerlapperij men niet gaat beginnen denken om het nachtvissen terug af te schaffen, onze regering kennende liever lui dan moe. wat betreft de optonics, het moet toch mogelijk zijn dat de fabriekanten standaart één of andere gps systeem in onze duure speeltjes kan verwerken zodoende deze altijd traceerbaar is. de dag van vandaag moet dit toch kunnen, als men het kan voor wagens, gsm, en andere duurdere zaken. op die manier is het gemakkelijker voor de politie om onze zaken terug op te sporen en de klootzaken bij hun klootjes te pakken.
greets
Kan een oplossing zijn, maar vermoed dat onze o zo dure optonics dan nog een pak meer gaan kosten dus ja. Een alarmpje of nen goeie waakhond kan ook al wonderen doen.
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. wo nov 19, 2008 6:38 pm
Inderdaad hatelijk en volgens mij niet echt veel aan te doen!!Ok je kan een alarmpje installeren,maar neem nu dat je wakker wordt en je stapt uit je tent en er staat daar 5 man!! !!Wat kan je daartegen beginnen...........................juist ja niets ook al ben je een beer van een vent!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. wo nov 19, 2008 6:50 pm
Mooi braaf zijn gade doen als ze daar met 5 staan!!
tis godgeklaagd maar niet veel aan te doen vrees ik Enkel jaren terug, vertelde me iemande iets van een gast in frankrijk diene had niets meer!! die werd wakker op de grond (visgrief, geld, gsm) gewoon alles weg was aan de kanten van Metz .....
Peter Bleyaert
Aantal berichten : 262 Leeftijd : 55 Woonplaats : Veldegem Hobby’s : Darts, Koi en .......tja Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK. wo nov 19, 2008 10:02 pm
Zat paar jaar terug ook in Frankrijk te praten met twee Belgische karpervissers. Die hadden het ook tegengekomen, alles weg, gewoon nog hun bivvy en de de bedchairs waar ze op sliepen. Zodiac, hengels, biepers, voerboot en als klepper hadden ze hun auto ook nog mee, tssss!!! Was ook gebeurd met een soort slaapspray die ze in de tent spuiten. Waar gaat het naartoe hé.
Peter.
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK.