Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Diefstal in Rotselaar

Ga naar beneden 
+5
Kevin Richez
Dario Beerten
Wesley Mast
Tom Daelemans
Filip Van Noten
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Filip Van Noten

Filip Van Noten

Man Aantal berichten : 61
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen, voetbal, snowboarden..
Registration date : 31-03-08

Diefstal in Rotselaar Empty
BerichtOnderwerp: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 11:57 am

Beste collega's,

Ik heb uit goede bron vernomen dat er weer vissen gestolen worden op het meer van Rotselaar.
Hoogst waarschijnlijk is er onlangs weer een topvis op de achterbank beland richting nieuwe bestemming!
Getuigen zagen 2 vissers (uit Tienen!?) een weegzak richting parking verslepen (dat zal niet voor een vis van 10kg geweest zijn).
Bij deze zou ik mss willen vragen dat de vissers die er actief zijn een oogje in het zeil zouden willen houden..
Rot om zo'n topic te moeten openen, dit soort mensen verafschuw ik werkelijk.. Evil or Very Mad

grts
Fille
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 12:00 pm

Crying or Very sad Triestige zaak!!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 2:22 pm

man man man, meen je dat Twisted Evil

enig idee wie het waren ?

dat is dan karpervisser Rolling Eyes

moest ik dat zien gebeuren, kzou niet instaan voor de gevolgen !!!
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 44
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 2:24 pm

Echt k*t !!
Is de dag van vandaag overal een plaag aan het worden... Evil or Very Mad
Dat noemt zich dan karpervisser (als het geen buitenlanders zijn,die voor consumptie "vissen")
Men staat niet stil bij het feit dat het ;
1: niet gezond is voor de vis in kwestie.
2: de ziektes die hij/zij moest hebben,en zo andere populaties aansteekt,met kans op fatale gevolgen Crying or Very sad
3 : ecologisch systeem om zeep helpt

En noem maar op...

Wes (lange)
http://www.carpmovement.com
Dario Beerten

Dario Beerten

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 38
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 2:26 pm

Idd, het is gewoon een ramp.
Moest ik dit zien gebeuren, ik ze niet hun gang gaan zenne...
Schandalig gewoon... Evil or Very Mad
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 4:13 pm

dit soort mensen verafschuw ik werkelijk..
Das nu net het woord waar ik aan denk als ik dit hoor, man man man da noemt zichzelf dan karpervisser!!! scratch scratch
Kevin Richez

Kevin Richez

Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 5:15 pm

hoe meer een echte karper visser er iets aan doet om zijn vissen die hij vangt goed te behandelen en zijn viswater of stek zo proper mogelijk houdt , zich inzet voor onze vriend de karper en zijn natuurlijke omgeving. dat deze echte karper visser er voor zorgt dat hij of andere vissers in de toekomst er nog kunnen van genieten om in alle rust te kunnen vissen. hoe meer een andere alles om zeep helpt door nutteloze en domme dingen te doen. waarom zou je een karper nu van water verwisselen als je hem daar al eerder hebt gevangen je kunt daar toch terug gaan vissen. scratch alsof je hem op dat ander water meer kan vangen. integendeel zou ik denken.

ik word er gewon ziek van.

ik vraag me af is er dan echt geen bescherming voor onze hobby. er word anders wel genoeg gecontroleerd op andere dingen.
DIT IS TOCH OOK EEN MISDAAD! ik heb de indruk dat daar niet veel tegen wordt ondernomen.

Crying or Very sad kevin.
http://www.karp.be/v5/
Dario Beerten

Dario Beerten

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 5:22 pm

Inderdaad!
Op nachtvissen enzo word gecontroleerd, maar dit vind ik dan wel erger hoor!
Karper moeten in hun natuurlijke omgeving blijven...zo simpel is het.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimema aug 04, 2008 5:33 pm

Alles draait bij dit fenomeen om geld!!! mensen die vissen stelen uit waters is puur om winst bejag en heeft niets meer met karper vissen te maken scratch scratch
het is dan ook een schande je hier (als karper visser) schuldig aan te maken, ik vind persoonlijk dat hier hard en medogeloos op moet gereageert worden!!

Name and shame (de namen + foto van deze personen bekend maken) zodat andere vissers het weten wie ze zijn, en ze zo beter in de gaten kunnen houden.
Kurt Glorie

Kurt Glorie

Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 47
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 7:35 am

Walgelijk Evil or Very Mad
Fotos maken van die mannen en overal verspreiden met naam en toenaam, zodat ze nergens meer aan de bak kunnen.
Maar wat als het weer ingevoerden zijn? Ze moeten achter niks kijken en lappen overal hun laars aan.
Gewoon veel meer controle, al is dit soms ook in ons nadeel. Eens een nachtje doen op verboden water. Wie heeft dit nog nie gedaan? Maar laat de vissen zwemmen waar ze thuis horen.

Grtz Kurt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 8:40 am

Wesley Mast schreef:
Echt k*t !!
Is de dag van vandaag overal een plaag aan het worden... Evil or Very Mad
Dat noemt zich dan karpervisser (als het geen buitenlanders zijn,die voor consumptie "vissen")
Men staat niet stil bij het feit dat het ;
1: niet gezond is voor de vis in kwestie.
2: de ziektes die hij/zij moest hebben,en zo andere populaties aansteekt,met kans op fatale gevolgen Crying or Very sad
3 : ecologisch systeem om zeep helpt

En noem maar op...

Wes (lange)

Maakt niet uit Wes, het zijn maar beesten hé het draaid om geld en wat die vissen die daarvan ondervinden daar liggen zei echt niet wakker van => karper vissen is een big industrie hé 15 kg vissen zijn al veel te klein geworden zelfs een 20 kg is maar een 40ty nu willen ze 50ty's en binnenkort is een grote karper een 30 kg + hé de rest zijn kleintjes !!!

Triestig Mad wie nu niet kan zeggen dat hij een 50ty op zijn teller heeft staan teld niet meer mee waar gaat zo iets eindigen !!!

Een water zonder dikke vis is geen viswater dus gaan ze die maar ergens anders pikken hé voor het grote geld hé, daar kunnen ze weer nieuwe stokken mee kopen Shocked
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 9:05 am

Nu ist allemaal wel leuk en aardig!!
van langs de zij lijn te staan roepen, van dit zo en dat zus maar word hier echt iets aan gedaan??
Ik wil zeker niet met stennen gooien, maar dit is al veel langer bezig dan vandaag of gisteren!
maar tis altijd hetzelfde liedje (het word aan het licht gebracht) en dan doofd het weer, en er word niet echt iets aan gedaan scratch scratch
ik weet het is vechten teggen windmolens, maar als we blijven onze kop int zand stekken is er in de toekomst niets meer, en kunnen we (omdat onze karper is uitgestorven of gelijk wat) op elkaars muil beginnen klopen!! als hobby!!

nee mensen, ik vind dat hier is over na gedacht moet worden, om desnoots een cel anti karper diefstal op te richten (is maar een idee natuurlijk) maar zo kan het niet verder.

Het is zo demotiverend om nog ergens hier in Belgié te gaan vissen (zit hij er nog of niet) zijn dingen die bij meer en meer aan de orde zijn en daarom dat ik ook nog zelden in Belgié vis.

En niet om iemand persoonlijk aan te vallen, maar nu hoor je het VBK niet scratch scratch
sorry dat ik het zeg (maar ik zeg het, terwijl andere het denken!!)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 9:26 am

Dit is zeer triestig nieuws mannen . Wat kunnen we eraan doen ?
Ze zouden als ze zo een mannen kunnen pakken , hun levenslang moeten schorsen !
Zowel in Belgie als in het buitenland zouden die mannen moeten geseind staan als visdieven , zodat ze nergens meer toegelaten worden ! Maar ja , is dit te realiseren ?
Karpers brengen teveel geld op he , dat is het grote probleem !
Als je een karper in een kwekerij moet kopen van een 20kilo, kost je dit een 500 euro.

Mvg waldo
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 12:38 pm

Blackwater schreef:
Nu ist allemaal wel leuk en aardig!!
van langs de zij lijn te staan roepen, van dit zo en dat zus maar word hier echt iets aan gedaan??
Ik wil zeker niet met stennen gooien, maar dit is al veel langer bezig dan vandaag of gisteren!
maar tis altijd hetzelfde liedje (het word aan het licht gebracht) en dan doofd het weer, en er word niet echt iets aan gedaan scratch scratch
ik weet het is vechten teggen windmolens, maar als we blijven onze kop int zand stekken is er in de toekomst niets meer, en kunnen we (omdat onze karper is uitgestorven of gelijk wat) op elkaars muil beginnen klopen!! als hobby!!

nee mensen, ik vind dat hier is over na gedacht moet worden, om desnoots een cel anti karper diefstal op te richten (is maar een idee natuurlijk) maar zo kan het niet verder.

Het is zo demotiverend om nog ergens hier in Belgié te gaan vissen (zit hij er nog of niet) zijn dingen die bij meer en meer aan de orde zijn en daarom dat ik ook nog zelden in Belgié vis.

En niet om iemand persoonlijk aan te vallen, maar nu hoor je het VBK niet scratch scratch
sorry dat ik het zeg (maar ik zeg het, terwijl andere het denken!!)

Sorry ma dit vind ik nu bull shit om al direct het vbk hierbij te gaan betrekken terwijl dit slechts een dagje op internet staat?? Die mensen doen ongelooflijk veel moeite om het ons als karpervissers zo "aangenaam" mogelijk te maken. Al de vrije tijd dat die mensen in het vbk steken is een hele opoffering zowel voor hun als voor hun naaste. Ik vind het dan ook ni gepast om hun nu al op hun vingers te liggen wijzen. Als dit voorvalt op het water waar ik vis, dan slaan wij als locals de handen in elkaar ipv het vbk daarmee lastig te vallen. Die jongens kunnen echt niet overal tegelijk zijn ze.

On topic:

Dit is idd een ernstige zaak. Diefstal van vissen is tegenwoordig een bijna alledaags gebeuren, doch moet dit streng aangepakt worden. Wat geld dat men tegenwoordig al niet overheeft voor een vis van 15kg is echt niet meer normaal. Bij ons aan het kanaal is sinds enkele jaren een engelsbetaalwater gevestigd. Meerdere mensen zijn al benaderd door een nederlandse man, blijkbaar de opzichter daar, dat als ze een 15kg vis vingen, ze moesten bellen en men kreeg 1500€ cash???? Waar gaat dat met onze visserij naartoe?

Ik zou proberen met de locals gewoon de boel goed in de gaten te houden en hen op heterdaad betrappen. Er word voldoende gevist dus dit moet normaal gesproken wel lukken.

Hopelijk is het maar een roddel, maar betwijfel het ergens wel spijtig genoeg.

grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 12:39 pm

500 euro valt toch nog mee Shocked is snel genoeg terugverdiend.

Niets kunnen we eraan doen, als ze gepakt worden wat gaan ze dan doen => eens goed lachen.

Enige wat we kunnen doen is naam en foto op het net plaatsen zoals Tommy al zei.
Dan weet iedereen wie ze int oog moeten houden !!

Volgens mij is dat wel een of andere schending van een wet !
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 12:53 pm

Ten eerste was dat geen anval op het VBK!!! ik zij het toch in men post!!!
En had dit antwoord dan ook wel verwacht van iemand, als het welzijn van de karper zo hoog in het vandel gedragen word, moet hier worden opgetreden en niet direct gaan roepen van "het vbk hierbij te gaan betrekken"
Ik weet dat het VBK veel goeds doet, maar op dit vlak word er heel weinig gedaan!!
Meestal word het in de kiem gesmoord.

@ Danny
Bij mijn weten is het bij wet verboden om levende vis (boven de 60cm) te vervoeren!!!
dus idd een wets overtreding die volgens mij niet hard genoeg gestraft kan worden!!!

@ kristof
Ik gooi niet met slijk naar niemand, is gewoon een vaststelling!!
Het is al meermaals aan de orde geweest, en volgens mij word er niet veel aan gedaan.
Dat is wat ik wilde zeggen, trouwens ik ben al jaren lid van het VBK.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 1:18 pm

Geen probleem tommy. Je schrijft wel geen persoonlijk aanval, maar vond toch dat het zo overkwam. Zeker omdat je erachter nog zei: Ik zeg het terwijl andere het denken + ergens vermeldde je iets in de zin van: ma nu hoor je niks van het vbk. Ma ik zou zeggen als je vindt dat ze er te weinig aan doen stel uzelf dan bij Mark Hoedemakers kandidaat om zo'n cel op te richten en op te volgen. Of andere als ze zich geroepen voelen. Vermoed niet dat hij er iets tegen gaat hebben. Ma soit. Daar gaat het ni over eh.

Idd karpers onder de x-aantal cm en boven de 60cm mogen niet meegenomen worden. Allee dit geld natuurlijk enkel voor staatswater. Op andere waters word het regelement van de visclub toegepast.

grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 2:05 pm

Kristof ik wil me gerust inzetten voor deze zaak, echt wel!!
Ik krijg er al jaren het schijt van dat er somige zijn, die het niet zou nauw nemen met het wel zijn van de vissen waar ik van hou.

En zo een cel, met mederwerkers in elke provincie lijkt mij een zeer goed en haalbaar idee/doel
Dat wij er eens een einde aan maken aan die klootzaken die onze hobby bezoedelen.

De meest vissen worden dan ook gepikt op staatswaters, omdat er geen controle genoeg is!!

Heb enkele jaren in wallonie nog een numperplaat, kleur en merk van de wagen (van vis dieven) doorgespeelt aan de garde pech.
Omdat ik aan de overkant zat kon ik niets doen (heb daar staan roepen, maar ja dat helpt niet natuurlijk) ik kon er niet bij!!
Maar deze gast is later betrapt en vervolgd .....

Als er nog mensen intresse hebben, om miof het VBK bij te staan in deze strijd laat maar weten
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 2:16 pm

Blackwater schreef:

@ Danny
Bij mijn weten is het bij wet verboden om levende vis (boven de 60cm) te vervoeren!!!
dus idd een wets overtreding die volgens mij niet hard genoeg gestraft kan worden!!!

Ik ben het helemaal eens met u en ik doelde eigenlijk op dat als wij die gasten onder handen zouden nemen dat wij dan vervolgd worden en zei niet => in Belgie liggen ze niet wakker van een gestolen vis Rolling Eyes
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 2:34 pm

@ blackwater: Dat klopt volledig. de overheidsdiensten liggen totaal niet wakker of er vis gestolen word ofzo. Dat is erg jammer. Te snel rijden, iets stelen uit een warenhuis, ... word allemaal bestraft, maar een vis stelen (en dan nog uit een staatswater!!) daar kijken ze niet eens naar om. Enkel als je de staatsboswachter (of de verantwoordelijke controleur van de staat) hierover aanspreekt dan zul je wel medewerking krijgen. Meestal zijn dit mannen van bos&groen ofzo, dus zoiets kan in die mensen hun ogen ook niet.

Ik hoop dat u voldoende respons krijgt om zo'n cel op poten te zetten. Het opstarten is makkelijk, maar het volhouden zal moeilijker worden want het is zoals u eerder al zei, vechten tegen de bierkaai.

grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 4:03 pm

Ik wil gerust meehelpen, ik draag het welzijn van de karper dan ook hoog in het vaandel.
Michel Frederix

Michel Frederix

Man Aantal berichten : 28
Leeftijd : 57
Hobby’s : Vissen
Registration date : 23-07-08

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimedi aug 05, 2008 10:06 pm

Is het mogelijk om karpers te chippen zoals we dat doen met onze huisdieren ( kat en hond ).
die chip laat ons zien op welk water deze vis thuis hoort!
Het is maar een idee van me!

grtjs
michel.f
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimewo aug 06, 2008 9:11 am

Goh dat durf ik niet te zeggen of zoiets mogelijk is. Maar indien dit mogelijk moet zijn, denk ik nog niet dat de overheid dit zal gaan betalen dus ja.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimewo aug 06, 2008 9:20 am

Nee dat chippen gaat niets van huis komen (en denk persoonlijk dat diet niet werkt onderwater, chip word nat he) denk niet dat we zo extreem te werk moeten gaan!!
Denk dat gewoon elke, welmenende karpervisser het nodige zal doe om dit in de toekomst te verkomen (hoop ik) en het nodige zal ondernemen moest hij een inbreuk zijn.
GSM met camera is handig.
Ik zal mijn ogen de kost geven, en als ik iets verdachts zie zal het stinken .....
Dario Beerten

Dario Beerten

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitimewo aug 06, 2008 2:00 pm

Idd,
Gewoon goed rondzien, en als je iets verdacht ziet, er iet tegen doen en niet naar de andere kant kijken!
De chip zou wel handig zijn, maar het is niet diervriendelijk vind ik...
Het kan wel werken onderwater, het word bij dolfijnen, en walvissen toegepast.

Grtz
Dario
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar Icon_minitime

Diefstal in Rotselaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Diefstal preventie
» OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK.
» Chip tegen diefstal...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: