Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Diefstal in Rotselaar

Ga naar beneden 
+5
Kevin Richez
Dario Beerten
Wesley Mast
Tom Daelemans
Filip Van Noten
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

Diefstal in Rotselaar - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar - Pagina 2 Icon_minitimewo aug 06, 2008 5:53 pm

Michel.f schreef:
Is het mogelijk om karpers te chippen zoals we dat doen met onze huisdieren ( kat en hond ).
die chip laat ons zien op welk water deze vis thuis hoort!
Het is maar een idee van me!

grtjs
michel.f

Chippen van vissen is wel degelijk mogelijk hoor! Vanuit VVHV hebben we daar enkele maanden geleden navraag voor gedaan. O.a. bij dure koikarpers wordt dat al gedaan. Het kostenplaatje is ook navenant. Nadeel is ook dat een chip geen radar is hé, enkel een verificatiemiddel. Daarmee wil ik zeggen dat je een 'verloren' karper niet kan lokaliseren met een chip.
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel

Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar - Pagina 2 Icon_minitimedi aug 12, 2008 5:56 pm

Kristof Van Aert schreef:
@ blackwater: Dat klopt volledig. de overheidsdiensten liggen totaal niet wakker of er vis gestolen word ofzo. Dat is erg jammer. Te snel rijden, iets stelen uit een warenhuis, ... word allemaal bestraft, maar een vis stelen (en dan nog uit een staatswater!!) daar kijken ze niet eens naar om. Enkel als je de staatsboswachter (of de verantwoordelijke controleur van de staat) hierover aanspreekt dan zul je wel medewerking krijgen. Meestal zijn dit mannen van bos&groen ofzo, dus zoiets kan in die mensen hun ogen ook niet.

Als je wenst dat er iets aan verandert dan zijn wij de enigen die dat kunnen. Stel je stropen of diefstal vast zijn wij degenen die onmiddellijk de politie(overheid) in kennis moeten stellen, dus bellen die 101, niet twijfelen. Voor dergelijke praktijken is er bewijsmateriaal (foto's, film) of heterdaad vereist. Houd je ogen open noteer persoonsbeschrijving, nummerplaat voertuig ipv in al je woede de belangrijke zaken te vergeten, dit om verdere stappen te kunnen ondernemen.
Bellen naar bos en groen heeft geen zin, die kunnen niet onmiddellijk komen en dan is de vogel gaan vliegen. Later kunnen deze in kennis gesteld worden en zo gerichter controle uitvoeren. Maar dan nog zal het beperkt zijn, want bijv voor West-Vlaanderen zijn er maar drie Controleurs visserij.

De politiediensten liggen inderdaad niet wakker van dit fenomeen omdat er te weinig over geweten is. Er bestaan geen opleidingen inzake, dus niet in het takenpakket en gaat men er niet naar op zoek. Als het je hobby niet is, is het moeilijk de ernst van de situatie in te schattten.
Hou er dus rekening mee als je belt, zal je de nodige overtuigingskracht moeten hebben om hen de ernst van de situatie duidelijk te maken en bijgevolg een dringende tussenkomst te krijgen. Vertel dat er een wetgeving is inzake (zie site "bos en groen"), dat het echt om diefstal gaat, wat de financiële waarde van zo'n vis is, dat je bewijzen hebt, de dader nog ter plaatse is of indien mogelijk achtervolg hen op enige afstand.
Waar ik tewerkgesteld ben, moet ik hier dus niet meer vertellen. Ik sta binnen mijn zone alleszins in voor regelmatige controle, ook s nachts. Het initiatief moet van iemand komen. Dus niet twijfelen om te bellen. Als het eens goed prijs zal zijn, zal het de pers halen en zal het de nodige aandacht krijgen bij de overheden.
Het is jammer dat je bijna alles zelf moet doen voorlopig, dat er niet opgetreden wordt. Leg je er niet bij neer. De situatie is zeker om te keren, daar ben ik van overtuigd. Maar nog eens je zal zelf de nodige stappen moeten nemen.
Een cel oprichten ben ik zeker voorstander van.

Grtz Antonie
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar - Pagina 2 Icon_minitimedi aug 12, 2008 5:59 pm

Chippen kan hoor, ik denk zelfs da Cousteau dit al deed bij zeevissen om ze te onderzoeken maar het is absurd bij karpers. Het valt niet te organiseren en het mist zijn doel volledig...

Samen allert zijn is volgens mij de enige oplossing!!

Grt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar - Pagina 2 Icon_minitimedi aug 12, 2008 6:06 pm

Citaat :
Samen allert zijn is volgens mij de enige oplossing!!
Zo is dat maat, maar jij, ik, jeff en piet doen dat ook maar visser x en y niet en ge zit al met een dik probleem scratch scratch
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar - Pagina 2 Icon_minitimewo aug 13, 2008 7:58 am

Tis da. Ma overal moet er een begin zijn eh Tommy.

Over dat politie bellen -> Laatst zijn er bij ons op het kanaal verscheidene diefstallen gepleegd in het midden van de nacht. De jongens constateren dit 's morgens, sommige 's nachts. Deze bellen de politie op en het enige wat die mannen te zeggen hebben is dat ze maar beter op hun materiaal moeten passen of wakker moeten blijven. 2 jongens hebben toen ook het probleem visdiefstal aangekaart omdat dit bij ons op het kanaal ook aant gebeuren is. de waarde van vissen en weet ik wat nog allemaal in detail uitgelegd. Het enige wat ze daar op te zeggen hadden was: als we ons met zo'n bagatellen ook moeten gaan bezig houden dan kunnen we beter beginnen mej 24 op 24 te werken en ons team verdubbelen. Trouwens het is maar een stomme vis ze. Dus ja, daar begint het probleem al eh. In die mannen hun ogen is het "maar een stomme vis". Heb dit probleem ook bij controleurs van bos & groen aangekaart en die jongens waren enthousiast. Moesten hun maar opbellen en er zouden meer controles komen. Dit is dan ook gebeurt. Maar ja, blijkbaar hebben wij meer "controleurs". Denk dat er in een straal van 20km al een 4-tal wonen. Ze staan normaal niet allemaal in voor het kanaal, maar zijn wel bevoegd om controles uit te voeren. Hopelijk blijven hun meewerken. Zo worden ook ineens de vissers in overtreding (zonder vergunning, 3 stokken, ... ) ook ineens aangepakt wat ik op zich ook positief vind.

grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar - Pagina 2 Icon_minitimedo aug 14, 2008 12:28 pm

Er moet idd een begin zijn Kristof das waar .......
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Diefstal in Rotselaar   Diefstal in Rotselaar - Pagina 2 Icon_minitime

Diefstal in Rotselaar
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Diefstal preventie
» OPGEPAST: Hengel diefstal aan het KK.
» Chip tegen diefstal...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: