Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 los komen van lood

Ga naar beneden 
+10
Tommy De Cleen
Tim Lomans
Davy Pissoort
Ed van Os
Marc Paulus
Wesley Mast
stephan vangossum
Robby Malfliet
Beelens Pascal
verhofstadt kristoff
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
verhofstadt kristoff

verhofstadt kristoff


Man Aantal berichten : 129
Leeftijd : 47
Woonplaats : schelderode
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 13-10-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimewo mei 19, 2010 10:41 am

ik vis dicht bij takken en heb onlangs van iemand gehoord dak beter me een systeem zou vissen da mn lood los komt bij het vangen van een vis en dan zou die vis rapper naar boven komen.
maar is da dan wel gezond al da lood in het water en klopt da da die vis dan rapper naar boven komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimewo mei 19, 2010 10:47 am

over of da nu gezond is of nie ga ik me nie uitspreken!! (denk dat er andere dingen zijn die minder gezond zijn) maar bon ...
dat de vis vlugger omhoog komt is wel een feit, ik gebruik meestal een systeem waar mijn lood altijd afkomt (is het niet inline dan met een lead clip) maar mijn lood komt er in 95% van den tijd altijd af, geeft je ook een veel beter contact bij het drillen van een vis ...
dus altijd in je voordeel en ja ok dat lood!! ..
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimewo mei 19, 2010 11:35 am

Blackwater schreef:
over of da nu gezond is of nie ga ik me nie uitspreken!! (denk dat er andere dingen zijn die minder gezond zijn) maar bon ...
dat de vis vlugger omhoog komt is wel een feit, ik gebruik meestal een systeem waar mijn lood altijd afkomt (is het niet inline dan met een lead clip) maar mijn lood komt er in 95% van den tijd altijd af, geeft je ook een veel beter contact bij het drillen van een vis ...
dus altijd in je voordeel en ja ok dat lood!! ..
Tommy...
alsge zo'n systeem gebruikt,algse uw lijn 'gewoon' inhaalt zijtge dan telkens uk uw lood kwijt,of is het aleen als den karper over en tweer schud scratch
grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimewo mei 19, 2010 1:31 pm

nee nee Pascale, niet als ge gewoon je lood binnen draait he ...
ik gebruik bijna niets anders meer (drop off system, met een inline) en als ik een clip gebruik
zet ik de tail rubber zo, dat het lood er ook enorm gemakelijk af kan (bij het minste kop geschud van de vis) valt het eraf ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimewo mei 19, 2010 1:31 pm

Alleen bij een beet (lees:run) Belly. Wink

Zolang de boden vrij hard en egaal is, gebruik ik een drop-off inline lood, en als de bodem wa zachter is verkies ik een loodclip systeem.


Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo mei 19, 2010 1:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
stephan vangossum

stephan vangossum


Man Aantal berichten : 91
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geetbets (Belgium)
Hobby’s : vissen enz...
Registration date : 24-03-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Lood   los komen van lood Icon_minitimewo mei 19, 2010 1:32 pm

Den Belly schreef:
Blackwater schreef:
over of da nu gezond is of nie ga ik me nie uitspreken!! (denk dat er andere dingen zijn die minder gezond zijn) maar bon ...
dat de vis vlugger omhoog komt is wel een feit, ik gebruik meestal een systeem waar mijn lood altijd afkomt (is het niet inline dan met een lead clip) maar mijn lood komt er in 95% van den tijd altijd af, geeft je ook een veel beter contact bij het drillen van een vis ...
dus altijd in je voordeel en ja ok dat lood!! ..
Tommy...
alsge zo'n systeem gebruikt,algse uw lijn 'gewoon' inhaalt zijtge dan telkens uk uw lood kwijt,of is het aleen als den karper over en tweer schud scratch
grtzzzzz

Nee hoor bij het inhalen ben je het zeker niet kwijt, en ik heb al een paar keer gehad dat ik het zelfs bij een brasem niet kwijt was, hangt ervan af hoe hard die tekeer gaat.

En inderdaad de vis komt als een speer naar boven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimezo mei 23, 2010 3:26 pm

Natuurlijk het 'drop-off' systeem maar kan de Korda "hybrid" lead clips ook aanraden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimedo mei 27, 2010 1:13 pm

Wesley Mast schreef:
Natuurlijk het 'drop-off' systeem maar kan de Korda "hybrid" lead clips ook aanraden.
ja zijn goeie clips, als je ze op de juiste manier gebruikt ....
Terug naar boven Ga naar beneden
verhofstadt kristoff

verhofstadt kristoff


Man Aantal berichten : 129
Leeftijd : 47
Woonplaats : schelderode
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 13-10-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimevr mei 28, 2010 8:22 pm

thx mannen want het e vree goe geholpen maar mn vraag is nu ik vis me leadcore ermee maar wa me lijnbreuk ?
bij helicoptersysteem ga u onderlijn erover maar me da systeem toch ni dus maw die vis blijft dan me rig en leadcore verder zwemmen Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
stephan vangossum

stephan vangossum


Man Aantal berichten : 91
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geetbets (Belgium)
Hobby’s : vissen enz...
Registration date : 24-03-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Koops   los komen van lood Icon_minitimevr mei 28, 2010 9:04 pm

Daar heb je een punt, ik geloof dat Koen Koops een variant gemaakt heeft op de inline dropoff die volledig visveilig is, die heeft onlangs in verschillende boekjes gestaan (lees karper of spiegel)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimewo jun 02, 2010 7:25 pm

Blackwater schreef:
nee nee Pascale, niet als ge gewoon je lood binnen draait he ...
ik gebruik bijna niets anders meer (drop off system, met een inline) en als ik een clip gebruik
zet ik de tail rubber zo, dat het lood er ook enorm gemakelijk af kan (bij het minste kop geschud van de vis) valt het eraf ...

amaai bij het minste geschut :-) dan ligt er nogal ne hoop lood int water..ik zelf gebruik gewone safty clips..dan verlies ge u lood alleen als ge vast zit he...pas op kan der wel op inkome dat het beter drille is zonder lood ;-) veel beter zelfs..alleen jha zoveel lood int water vind wa ik toch wa veel...da bekan hetzelfde als ik mene lege pinten int water smijt in mijn ogen...maja :-) :-)
grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimewo jun 02, 2010 7:29 pm

Ik ben nochtans in 90% van de gevallen altijd mijn lood kwijt als ik een loodclip gebruik zene Dave.
Nie alleen bij het vast hangen dus.

Wanneer het kan (harde bodems) zal ik altijd een drop-off inline lood gebruiken.
De inhaking is gewoon veel efficienter dan wanneer ge een loodclip gebruikt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimedo jun 17, 2010 11:21 am

Als ik op korte afstand tegen takken vis durf ik suiker klonten gebruiken.

Valse knoop op de lijn met 2 kluiten suiker net genoeg om te werpen en de lijn ietsje strak te leggen.

Slip dicht achter stokken zitten en nij het aanslaan breekt de suiker zonder probleem en nul hindernissen op de lijn.

Trukje uit heel oude doos geleerd van oude doos lol.

grtz daf
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Paulus

Marc Paulus


Man Aantal berichten : 80
Leeftijd : 61
Woonplaats : Gent
Hobby’s : Vissen
Registration date : 16-12-09

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimeza jun 19, 2010 12:20 am

dafke schreef:
Als ik op korte afstand tegen takken vis durf ik suiker klonten gebruiken.

Valse knoop op de lijn met 2 kluiten suiker net genoeg om te werpen en de lijn ietsje strak te leggen.

Slip dicht achter stokken zitten en nij het aanslaan breekt de suiker zonder probleem en nul hindernissen op de lijn.

Trukje uit heel oude doos geleerd van oude doos lol.

grtz daf

smelt die suiker niet na een tijdje ??
ik steek een paar kei-tjes in pva-web, zelfde principe toch?
of geeft die suiker de meerwaarde van attractiviteit?

grtz
nightfall63
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimeza jun 19, 2010 9:18 am

nightfall63 schreef:
dafke schreef:
Als ik op korte afstand tegen takken vis durf ik suiker klonten gebruiken.

Valse knoop op de lijn met 2 kluiten suiker net genoeg om te werpen en de lijn ietsje strak te leggen.

Slip dicht achter stokken zitten en nij het aanslaan breekt de suiker zonder probleem en nul hindernissen op de lijn.

Trukje uit heel oude doos geleerd van oude doos lol.

grtz daf

smelt die suiker niet na een tijdje ??
ik steek een paar kei-tjes in pva-web, zelfde principe toch?
of geeft die suiker de meerwaarde van attractiviteit?

grtz
nightfall63


Ja in theorie kan je het zo ook doen. maar pva kost dan weer wat mee dan suiker en suiker is dan ook weer zoetstof.

en het smelten van de suiker is ook de bedoeling he evenals met je pva die smelt ook.

het gaat er gewoon om dat je lijn vrij is

grtz daf
Terug naar boven Ga naar beneden
verhofstadt kristoff

verhofstadt kristoff


Man Aantal berichten : 129
Leeftijd : 47
Woonplaats : schelderode
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 13-10-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimeza jun 19, 2010 6:24 pm

dafke schreef:
Als ik op korte afstand tegen takken vis durf ik suiker klonten gebruiken.

Valse knoop op de lijn met 2 kluiten suiker net genoeg om te werpen en de lijn ietsje strak te leggen.

Slip dicht achter stokken zitten en nij het aanslaan breekt de suiker zonder probleem en nul hindernissen op de lijn.

Trukje uit heel oude doos geleerd van oude doos lol.

grtz daf

ik vis van de achterkant van de surfput tegen de kant van neyt dus zo kort is da ni dus me suiker zal da ni lukken denk ik.toen jij er nog viste stonden er nog veel bomen nu e neyt er vorig jaar toch veel bomen afgedaan maar hij e ze laten liggen in het water ipv ze om te zagen en er een touw rond te doen Mad

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Ed van Os

Ed van Os


Man Aantal berichten : 89
Leeftijd : 61
Woonplaats : Nijmegen
Hobby’s : Vissen,fotografie
Registration date : 22-03-09

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimeza jun 19, 2010 8:55 pm

Goede avond,

MCF heeft onlangs speciale clips op de markt gebracht die ontwikkeld zijn
om het lood te dumpen. Vandaar de naam ;MCF Dumper Lead Clip. "This is a
very clever and innovative lead clip that is guaranteed to drop the lead in the
event of a fish snagging or weeding you up". Zie onderstaande link;
http://www.ukmatchangler.com/carp/articles/tackle/mcf/leadclips.php
Lood zwaarder als 75 gram wordt gegarandeerd gelost bij een snelle run!!!
Heb deze clips besteld en zal ze binnenkort uitproberen.

Have a nice day,Ed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimezo jun 20, 2010 11:46 am

kristoff schreef:
dafke schreef:
Als ik op korte afstand tegen takken vis durf ik suiker klonten gebruiken.

Valse knoop op de lijn met 2 kluiten suiker net genoeg om te werpen en de lijn ietsje strak te leggen.

Slip dicht achter stokken zitten en nij het aanslaan breekt de suiker zonder probleem en nul hindernissen op de lijn.

Trukje uit heel oude doos geleerd van oude doos lol.

grtz daf

ik vis van de achterkant van de surfput tegen de kant van neyt dus zo kort is da ni dus me suiker zal da ni lukken denk ik.toen jij er nog viste stonden er nog veel bomen nu e neyt er vorig jaar toch veel bomen afgedaan maar hij e ze laten liggen in het water ipv ze om te zagen en er een touw rond te doen Mad

grtz

Ocharme de surfput ja.

Kijk de situatie daar van da boskant vissen is veel te wijten aan de vissers zelf.

Wij hadden er in der tijd het voorstel gedaan om niet meer naar daar te vissen en iedereen akkoord ..... tarara

Ik en mijne maat ja de rest mee vier man op zelfde stek aan het voeren ja naar de boomkes.

Op 2 uur tijd 4 man die zelfs nie wisten van elkaar da ze op zelfde stek aan het voeren waren.

Troeger trok de vis daar goed rond maar als ge constant alles op bordje serveert waar de vis zoizo al hanse dagen ligt dan zoek je het zelf vindt ik.

Tevens het bestuur trekt daar op nie veel. toen wij de vissen van de kasteel vijver hadden over gezet werd ons beloofd dat we een jaar voor niks mochten vissen.

Mooie woorden allemaal maar ik wacht noch op mijn vergunning. tevens de wachtlijst is een grote grap.

Zonde het is een mooi water he en heb de meeste van de mooie vissen er gehad aleen de over gezette vissen niet.

Nu ja even ook dit je mag er met even welk systeem vissen tegen de boskant als de vis hem vast zwemt kan jet het zoizo schudden.
als hij rond een tak zwemt maakt het niet uit of er lood aan je lijn zal hangen. de afstand is gewoon veel te groot.
Terug naar boven Ga naar beneden
Davy Pissoort

Davy Pissoort


Man Aantal berichten : 35
Leeftijd : 45
Woonplaats : Haaltert
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 10-06-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimezo jun 20, 2010 12:38 pm

Idd, Dafke, waar is de tijd dat de "stenen" een topstek was op de surfput (eigenlijk de volledige linkerkant)?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimezo jun 20, 2010 1:11 pm

DoctorDave schreef:
Idd, Dafke, waar is de tijd dat de "stenen" een topstek was op de surfput (eigenlijk de volledige linkerkant)?

idd en niet alleen de stenen je kon overal je vis vangen als je beetje werk in stak

nu zijn er noch 2 stekken voor een overvloed aan leden

grtz daf
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: stenen   los komen van lood Icon_minitimedo jun 24, 2010 10:29 am

eigenlijk kunde beter stenen gebruiken dan he als je met zo drop of systeem vist ;-)
beetje aant mileu denk nie ?:-):-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimedo jun 24, 2010 10:34 am

lonsdave schreef:
eigenlijk kunde beter stenen gebruiken dan he als je met zo drop of systeem vist ;-)
beetje aant mileu denk nie ?:-):-)


?????? is suiker slecht voor het milieu dan ???? lol
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimema jun 28, 2010 7:14 am


Heren,

Allereest wil ik vooropstellen dat ik 100% voorstander ben van he zo veilig mogelijk maken voor de karper.

Maarzoals eerder aangeven door mij, moet er, volgens mij, opgepast worden met he tloodgebruik.

Een simpele berekening laat even de feiten zien.

Op dit moment staat het zogenaamde MTR (Maximaal Toelaatbaar Risico) op 220 ug/l (microgram per liter)

Als we als voorbeeld nemen een vijver van 3 hectare en 2 meter diep: Dan komen we uit op 60000000 liter, dan mag er dus 13200000000 ug lood in zitten. Dit komt neer op 13200 gram. Als we een lood van gemiddel 100 gram pakken, dan halen we de inside ne de coating eruit en komen we op 80 gram uit. Dan mogen er dus slechts 165 loodjes in het water liggen eer dat het water dermate vervuild is dat het giftis is voor flora, fauna en dus ook de mens en de karper! En 165 loodjes lijkt veel, maar als je bij elke vis je lood verliest, en er zitten 3 karpervissers die elke week samen 3 (1 per persoon) vissen vangen, dan duurt het 'maar' 60 weken (laten we zeggen anderhalf jaar) voor dat er te veel lood in het water ligt. Deze berekening is wel heel theoretisch aangezien er altijd lood in het water zit, en dat het lood nooit in 1 moment in het water terrecht komt. Maar dit zet ons misschien wel aan het nadenken.

Nou zijn er veel tegenstanders van mijn standpunt en die zeggen de coating. Klopt, de coating zal onze generatie wel doorstaan, maar de volgende generatie? Die coating lost ook een keer op, en hoelang dat duurt is op dit moment nog de vraag. Maar het komt er wel op neer dat dadelijk plots veel lood vrijkomt in het water!

Dus daarom is mijn mening, als het niet nodig is verlies je lood dan niet (scheelt ook nog eens in de portomonee) of we moeten met zijn alle op zoek naar een goed alternatief. Steenlood is leuk, maar iedereen weet dat je hier niet zover mee gooit omdat de dichtheid lager is als die van gewoon lood.

En ik ben blijkbaar niet de enige die dit vind, naast andere vissers en 'geleerden' is de OVB in Nederland is ook een actie opgestart voor het tegengaan van al dat lood in de vijvers.

Dit wilde ik jullie toch (weer) even meegeven.


P.S. Dus iedereen is het er mee eens en zal iets anders als lood gebruiken of zorgen dat het lood alleen nog maar direct losschiet bij 'noodgevallen' (o.a. wiervissen en obstakelvisserij)?

Met vriendelijke groet,

Tim


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimedi jun 29, 2010 9:54 am

geen dubbel postings (van dezelfde persoon, na elkaar posten!!! aub niet doen!!) gebruik de edit optie op je postings aan te passen DANK u ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitimedi jun 29, 2010 10:58 am

Wil deze discussie op gang brengen, maar het blijft aardig stil... beetje te stil.

Groeten,

Tim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Gesponsorde inhoud





los komen van lood Empty
BerichtOnderwerp: Re: los komen van lood   los komen van lood Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
los komen van lood
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lood.
» Bulkaankoop lood in UK, iemand interesse?
» slappe lijn,vast lood,...
» Custom gecoat lood
» Zelf lood gieten.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: